Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Black Mesa - vissza a telepre

  • Dátum | 2012.09.27 07:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

 Amikor különböző magazinok a történelem legjobb játékairól szavaznak, vagy jelentetnek meg cikket, általában eléggé ismétlődő szokott lenni a bennük fellelhető tartalom. Az első 10-ben szinte biztos, hogy ott van a Starcraft, valamelyik klasszikus LucasArts-kalandjáték, és jó eséllyel az első hely környékére érkezik be a Half-Life, melyet sokan nem csak a valaha készült legjobb FPS-nek, de a legjobb játéknak is tartanak. A Half-Life tette ismertté a Valve nevét, és indította el a céget azon a sikeres pályán, melyen még ma is mozog. Ez több összetevő együttes hatása miatt lehetett így: míg korábban egy shooterben vagy nem volt komoly történet, vagy átvezető jelenetek vezették előre a sztorit, addig a Half-Life-ban mindent saját szemszögből élhettünk át. Főhősünk ugyan nem beszélt, azonban hozzá beszélt gyakorlatilag minden NPC, akivel kapcsolatba kerülhettünk a játék során, és sokszor a pályák felépítése, a rajtuk zajló, tőlünk független események többet mondtak (és hatásosabban), mint amire más játék addig képes volt. A jellemtelen, néma főhős és az átvezetők mellőzése aztán divat is lett a játékiparban, a mai napig számos FPS készül erre az alapra – sokan rájöttek ugyanis, hogy a beleélést jelentősen lehet javítani így.



A Half-Life tehát nem csak egy klasszikus, de valamilyen szinten stílusteremtő is, nem csak a fentebb említett dolgokban. Sok akkori FPS-rajongó számára furcsán hatott, hogy legalább annyira kellett használnunk az agyunkat, mint a mutatóujjunkat. Ennek következtében a Valve csemetéjét nem feltétlenül szerette meg minden Quake-fanatikus, a kirobbanó kritikai siker azonban hamar meggyőzött róla mindenkit, hogy itt valami egészen egyedi dolog készült. Nem csoda tehát, hogy amikor 2004-ben megjelent a Half-Life 2, és vele együtt a Source Engine, azonnal felmerült a rajongói igény a Half-Life teljes remake-je iránt – egy teljesen logikus és jogos igény, tegyük hozzá. Ugyan akkor még abban bíztunk, hogy ezt a Valve fogja elkészíteni számunkra, és habár ez végül meg is történt, sajnos nem olyan formában, ahogy azt sokan remélték. A Valve ugyan rátette az eredeti Half-Life-ot az új motorra, és egy kicsit frissített a felhasználói felületen is, viszont ennél sokkal tovább nem mentek. Gabe Newell már akkor azt nyilatkozta, hogy egy teljes rajongói remake nem csak, hogy lehetséges, de valójában elkerülhetetlen is.

Szavai beigazolódtak, amikor két egymástól független projekt is indult ennek megvalósítására. 2004 szeptemberében startolt a Leakfree, majd egy hónappal később a Half-Life: Source Overhaul Project, ám a két modifikáció vezetője hamar belátta, hogy mivel ugyanazon az ösvényen indultak el, akár megtehetnék együtt is az utat. A két brigád ezért egyesült, és 13 fővel elindult a fejlesztés, amiről akkor valószínűleg még ők sem sejtették, hogy végül nyolc hosszú évig tart majd. A Black Mesa irgalmatlanul sokszor csúszott, a végletekig húzva ezzel a rajongók agyát, s a menet közben 40 fősre hízott csapat munka, család és iskola mellett igyekezett azon, hogy megfeleljenek az egyre növekvő elvárásoknak. Végül a projekt befejezésekor már 80-an működtek közre valamilyen formában, majd egy nagyobb, a közösségi médiában lefuttatott kampány után végre kiadták a teljesen ingyenesen letölthető játékot. Ez telepítés után beépül a Steambe, azonban érdemes megjegyezni, hogy a futtatásához le kell töltenünk a Steamről ingyenes megszerezhető Valve Source SDK 2007 csomagot is – a tapasztalatok szerint ezt van akinek automatikusan felajánlja a rendszer, és van akinek nem.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 37.
    2012. 10. 13. 16:48
    Ez még igazi FPS volt, és nem egy szánalmas, vérgagyi konzol átirat. Akinek a kognitív agyi funkcióinak kegyetlenül nagy gondot jelent az, hogy nem lehet két gomb használatával végigvinni, az ne is próbálkozzon meg vele. Nemrégiben vittem végig a Mechwarrior harmadik részét (valamikor '99-ben jelent meg), és majdnem kenterbe veri az összes mai játékot.
  • 36.
    2012. 09. 29. 15:00
    akkor a cikket nem nagyon olvastad
  • 35.
    2012. 09. 29. 12:03
    megvan, steamen nem talaltam a source SDK 2007-et de mar megvan
    Most nyirtam ki a csapos dogot, elegettem. Azt hittem a Black Mesa uj reszekre visz, de 95%ban HL.
  • 34.
    2012. 09. 29. 10:50
    coolpet: ha úgy csináltad ahogy írtam akkor a steamon belül a játék listádnál ott lesz, és tudod futtatni.
    De ha mégsem akkor itt az offline mód:
    http://www.mediafire.com/?zt4lzj675rhwrzc

    Ezt kicsomagolod bárhova.
    Beleteszed a GCF-be a steam által letöltött GCF fájlokat.
    A Bms-be a BMS tartalmát amit a letöltött 3 gigás kipakolt.
    És a bat fájllal indítod.
    Egy szépséghibája van, ha valaki megoldja akkor pacsi:
    Valahol bele van írva hogy a magyar HL2 feliratfájlt keresse így nincs felirat a játékban mert azt nem találja meg.
  • 33.
    2012. 09. 29. 10:22
    Q = fegyverváltás (Quake-ek óta)
    WASD = egyértelmű
    E = használ (Use)
    R = újratölt (reload)
    T = beszéd / team chat (talk)
    Bal Shift = guggolás (Crouch)
    Space = célzás / zoom (aiming)
    Bal egérgomb = lövés (Fire)
    Jobb egérgomb = ugrás (Jump)
  • 32.
    2012. 09. 29. 07:41
    na felraktam, de se parancsikon se egyeb mi kell hozza meg?
  • 31.
    2012. 09. 29. 06:25
    es honnan toltheto le?
    Kell hozza valami meg rajta kivul?
  • 30.
    2012. 09. 29. 04:55
    Szóval az a gond, hogy nem a steam könyvtárba telepítettem. Gondoltam. Hát, ez miatt nem fogom letörölni a CS:GO-t, meg átvariálni mindent. Ennyi helyem már nincs fölösben azon a meghajtón. Nem szeretem az ilyen megoldásokat. Mi az, hogy nem telepíthetem kedvemre, amit szeretnék... Ehhjjj....
  • 29.
    2012. 09. 29. 03:53
    Aszongya rákfene... Elfelejtettem, hogy n00bok nem tudnak csak W-t és jobb click (ADS) + bal click-et nyomni...
  • 28.
    2012. 09. 28. 21:33
    A játék használata:
    Steam feltelepít.
    Steam login (ingyenes a reg)
    Azon belül a Könyvtár alatti menüt átlövöd kellékekre és ott telepíted a Source SDK Base 2007-et.
    Utána a chip.de-ről leggyorsabban letölthető 3 gigás játékot letöltöd, kicsomagolod és azon belül a setup felteszi a helyére.
    Mindenképp olyan meghajtóra telepítsd a steamet ahol van 15 gb szabad helyed. Mert a játék csak a steamba települ.
    Akit érdekel én meg tudtam csinálni offline-ra egy régebbről szerzett hl2 launcherrel.
  • 27.
    2012. 09. 28. 16:19
    Wazz, hogyan kell elindítani a játékot? Feltelepítettem, felraktam az SDK-t, de a játék nincs a steamben, és indító fájlt sem találtam... Az SDK elindul az asztalról.
  • 26.
    2012. 09. 28. 15:43
    Nekem efféle problémáim soha nem voltak. Én eleve az E/S/D/F-et találtam ki magamnak W/A/S/D helyett még réges régen, és így a kezemtől balra is van egy rakás billentyű, amiket könnyűszerrel elérek kisujjal Soha nem az zavart, ha sok billentyűt kell egyszerre nyomni, hanem az olyan billentyűzetek, amiket ezt nem lehet, mert besípol (vagy ami még rosszabb félreértelmezi: a haverom billentyűzetén nem lehetett mortal kombat2-zni ketten, mert ugyan semmit sem állítottunk sem a Q ra sem az ALT ra, mégis sokszor ALT+Qnak érttette a sok billentyűt egyszerre és kilépett meccs közepén a játékból )
  • 25.
    2012. 09. 28. 14:24
    hát nem tudom pycur, ha jól értem, neked a guggolós manőverezéshez el kell emelned az ujjaidat a gyűrűs új/A, középső új/W vagy S, és a mutató új/D kombóról. Nekem könnyebb, ha a kisujjammal nyomom a bal CTRL-t a sétáláshoz, a shiftet meg a guggoláshoz, és közben a másik 3 ujjammal szabadon nyomkodom a wasd-t. Ha ráteszem a bal kezem a billentyűre, alapból a WASD-re rakom a középső 3 ujjam, a kisujjam a shiftre, a hüvelyket meg a space-re. Ezen kívül a Q-ra, E-re, R-re, F-re, esetleg G-re állítok be olyan funkciót, amit játék közben szokás használni.
  • 24.
    2012. 09. 28. 13:08
    Atesz: Hogyan tudsz guggolva balra menni?

    Simán, ha megnézed az Y és az A betű közt 2mm a távolság. Nem nehéz őket benyomni egyszerre: középső újj:A, Mutató újj: Y.
    Közbe az egérrel tudok mahinálni, és még a szóközt is meg tudom nyomni ha ki akarok nyitni valamit legugolva.
    Most hogy belegondolok inkább az előremenet érdekes guggolva de az se vészes:
    Hüvelykujj: guggol, Középső ujj: W.
  • 23.
    2012. 09. 28. 11:20
    Éljenek a polipok. Nekem meg a mai játékokban nem tetszik az, hogy szinte két gomb használatával ki lehet őket játszani.
    Amúgy a katonák hangja tényleg inkább vicces, mint félelmetes. Az eredeti játékban, mikor egy "katonás rész" jött, már a rádiós beszélgetéseiktől felállt a szőr a hátamon.
    Szóval van egy-két gyengébb megoldás a játékban, az biztos, de nekem egy az egyben ugyanaz a hangulata, mint anno az eredetinek. Grat a fejlesztőknek!
  • 22.
    2012. 09. 28. 11:19
    Inkább nekem a többi fps szokott fura lenni hogy nem kell extrat nyomni ha valamivel nagyobbat akarok ugrani. Pl Bf3-ban is megkapom, mert ha guggolva ugrok hamarabb átkel egy-egy akadályon hiszen a valo életben is ha felhuzod a lábad akkor nagyobb akadályt ugorhatsz át. Ez nem elavultság inkább realitás.

    "A dolgokon pedig csak ront, hogy az eredeti játék rákfenéje, a crouch-jump teljes egészében megmaradt. Aki számára nem ismerős a fogalom, arról van szó, hogy az esetek 90%-ában a sima ugrás egyszerűen használhatatlan, szinte mindenhova az ugrás majd a guggolás megnyomásával kell eljutnunk. Érthetetlen, hogy ezt a végletekig elavult játékmechanikát miért nem változtatta meg a Black Mesa-brigád, de az biztos, hogy sokaknak okoz majd frusztrációt."

    Hatalmas baromság.... Am a cikk nagyon jó!
  • 21.
    2012. 09. 28. 11:17
    Nem értem ezt a mifene nagy crouch jump lehúzást a cikkben, anélkül nem is lenne hiteles a játék, am én közel 8 év CS és HL ezés után észre sem veszem, nemhogy még ez zavaró is lenne. Ez a játék alapvetően amúgy is a fanoknak készült, ők pedig szerintem ugyan ugy vélekednek mint én. Nagy respect a készítőinek.
  • 20.
    2012. 09. 28. 08:20
    Kedvet kaptam hozzá!
  • 19.
    2012. 09. 28. 07:26
    Húú skacok... Nem tudom, én anno még az EP2-vel ismertem meg a játékot és azóta is egy igazi etalon az FPS-ek között. Érdekes, hogy mindenki szerint gyengébbek az EP-k mint maga a Half-Life
    Az biztos hogy megéri kipróbálnom, pláne így, hogy nem is ismertem az előzményeket.
  • 18.
    2012. 09. 27. 21:57
    Nem rossz, de az Y-al nem guggolnék semmi pénzért. Hogyan tudsz guggolva balra menni?

    space - ugrás
    left shift - guggolás
    left ctrl - séta
    r - reload
    e - use
    f - lámpa, ha van
    bal klikk lő, jobb klikk másodlagos.

    Szerintem ez így áll kézre, és logikailag is így van rendjén.
  • 17.
    2012. 09. 27. 20:30
    A polipsághoz üzenem hogy a billeket be lehet állítani így nem kell polipolni

    Az én személyes kedvenc kiosztásom a duke nukem 3D és a HL1 keveréke, azóta minden játékot erre állítok be mert egyszerűen tökéletesen kézre áll:
    Bal klikk - lő
    Jobb klikk - ugrik
    Középső - másodlagos lövés/zoom (ha automata zoomos a játék, csak nyomni kell a gombot és lőni)
    Szóköz: megfog/kinyit/use
    WSAD - mindenki tudja
    Y/Z - guggolás (nincs messze az előbbitől)
    Tekerő - fegyverpörgetés
    E - futás(mikor melyik tetszik)
    Shift - séta
    R - reload
    F - lámpa

    A többi maradni szokott a gyárin,az má nem érdekel annyira.

    Esetleg próbáljátok ki ti is
  • 16.
    2012. 09. 27. 19:44
    NAH VÉGRE!
    Nagyon vártam már ^^ ezen nőttem fel komolyan!
    Nagyon tetszik a remake és várom a további kiegészítő részeket is, nekem bejött simán 90+%-os!
    Ami viszont nem tetszik és ez nem a játék hibájából fakad, az az, hogy a steamről nem lehet letölteni... megcsinálják a valve-nek a remake-et aztán ők még csak anynival sem honorálják, hogy legalább egy steam támogatást kapjon? Ez nagyon nem tetszik
  • 15.
    2012. 09. 27. 19:13
    Még nem próbáltam ki, viszont én nagyon ragaszkodom az eredeti HL részhez, szóval kicsit félek, hogy milyen hatással lesz rám... De a reakciókból ítélve, remélhetőleg pozitív lesz.

    Egyébként én is polip vagyok, nem értem, hogy miért olyan nagyon nehéz crouch jump-olni. Mostanság amúgy is eléggé elhatárolódtam az FPS-ektől, mert már nem divat a kihívás bennük. Persze van egy-két kivétel, de manapság már luxus a WASD-on, az R-en, és a bal egérgombon kívül bármi mást is megnyomni. ... Nem kérek a "realisztikusságból", köszönöm. Nekem értelmesebb élettöltőket keresni, minthogy bebújjak a sarokba, és regeneráljam az átlőtt szívemet.

    Ezért is szeretem a régebbi játékokat, és bízom benne, hogy ez a (nagyrészt) grafikai remake jó hatással lett a HL-re. Lehet, hétvégén ki is próbálom, ha lesz rá időm.
  • 14.
    2012. 09. 27. 18:22
    Vajon magyarítás készítenek majd hozzá?
  • 13.
    2012. 09. 27. 16:13
    Köszi, régebben olvastam már hasonlót! Sajnálom, hogy nem jött ki az ep3 és így befejezése sincs a sztorinak.

    Vélhetően ha ki is adnának valamit, az már a rajongóknak nem felelne meg (lásd Duke Nukem Forever)
  • 12.
    2012. 09. 27. 15:47
    kray: http://hl2faq.uw.hu/story.html - Egy nagyon jó leírás a történetről. Bár G-Man karakteréről nem sok infó van.
  • 11.
    2012. 09. 27. 15:36
    szerintem csillagos ötös a játék. nem tudja valaki, hogy a frissítést majd steamen keresztül magától letölti? vagy nekünk kell külön telepíteni?
  • 10.
    2012. 09. 27. 13:30
    Én csak azt szeretném megtudni végre, hogy kicsoda és micsoda GMan
  • 9.
    2012. 09. 27. 12:54
    Mint HL fanatikus kijelenthetem, hogy méltó remake-t kapott a játék, ugyanúgy elkap a hangulat, mint a régiben, nekem nagyon tetszik! Egyedül én is a kicsit gagyira sikerült szinkront tudnám felróni hibának, főleg a kommandósok hangjai kifejezetten taszítanak, de ez még magában nem fogja lehúzni az egész játékot! Talán idővel megcsinálják azt is, hogy be lehessen állítani a régi hangokat, én biztos úgy játszanám! Remélem, hamarosan be fogják befejezni a játék másik részét is, bár még nam tartok ott, csak közeledek a teleportációhoz. Vajon a kiegészítő küldiket is meg fogják így csinálni idővel?
  • 8.
    2012. 09. 27. 12:42
    A crouchjump majd akkor szivat meg amikor a végefelé abban a lézeres robbanókkal teletömött helységben kell ugrálni. A normál ugrás hatástalan ellene. Na én ott noclip cheateltem
    Amúgy tényleg jó lett, látványos és az igazi HL hangulatot hozza modern köntösben. A szövegelés szinkron meg nem igazi probléma amit fel kellene vetni mert hát valakinek beszélni kellett a játékba...
    90% nálam! Én nem csak a kinézetet értékelem a játékban mint sokan, hanem magát a játékbeli ténykedés ötletességét és annak hatását.
  • 7.
    2012. 09. 27. 12:07
    Most mi a baj crouchjumpal? Én a CS-be is szeretem, nincs azzal semmi gond. Aki nem tud guggolva ugrani, az hogyan játszik például a Fifa-val, vagy a Mortal Kombattal? :-O
  • 6.
    2012. 09. 27. 11:45
    85%?

    Ööö..khm, ok.

    Szerintem azért inkább 96%.
  • 5.
    2012. 09. 27. 10:19
    Nagyon jó, nagyon tetszik, de amikor megláttam, hogy az MP5-nek kb. olyan torkolattüze van, mint egy gázláng...
  • 4.
    2012. 09. 27. 10:00
    Pedig ez az igazi FPS, nem ezek az FPS-nek csúfolt interaktív animációs filmek, amiket manapság próbálnak lenyomni a torkunkon (hint hint: Modern Warfare és társai).
  • 3.
    2012. 09. 27. 09:23
    Szerintem is jó lett de ez a sok ugrálás benne már tiszta Super Marió nem FPS
  • 2.
    2012. 09. 27. 09:11
    Black Mesa mod patch, ami javít kicsit a crouchjump-os dolgon is.

    Egyébként az év FPS-e, szvsz.
  • 1.
    2012. 09. 27. 08:45
    Jelentkezem, polip vagyok!
    Nekem soha nem jelentett gondot egyszerre lenyomni a felsorolt dolgokat, sőt kifejezettem szerettem a crouch-jump ban azt, hogy úgy éreztem, hogy reális: a valóságban is felhúzod a lábad, ha nagyot akarsz ugrani. Az, meg, hogy mások nem polipok, sohasem zavart különösebben :]