Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Binary Domain - a digitális uradalom mocska

  • Dátum | 2012.03.13 08:30
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Nem kevés sc-fi író dolgozta már fel valamilyen formában azt az elméletet, miszerint egyszer eljön majd az idő, amikor olyan intelligens robotokat tudunk készíteni, melyek semmiben nem különböznek az emberektől – sem külsőre, sem pedig belsőre. Nem csak amiatt érdekes a kérdés, hogy vajon ezek az androidok, replikák (melyik könyv, film, hogyan hívja őket) hogyan tudnának integrálódni a társadalomba, és egyáltalán meg tudnánk-e különböztetni őket a hétköznapi emberektől, hanem azért is, mert felteszi a kérdés: vajon az ember játszhat-e Istent? Vajon nem lép-e mindez már túl azokon a határokon, amit az emberiségnek a technológiával el szabadna érnie?

Aki olvasott valaha Philip K. Dicket, Asimovot, vagy csak megtekintett olyan filmeket, mint a Szárnyas fejvadász, az A.I. Mesterséges értelem, annak valószínűleg nem kell hosszasan ecsetelnem, hogy miről is van szó. A Binary Domain alapfelállása is innen indul el: a jövőben hatalmas áradások elöntötték és elpusztították a világ nagyvárosainak jelentős részét, és a településekkel együtt az emberiség java is odaveszett. A régi városok romjaira épített hatalmas metropoliszokban gyülekezik a Föld lakosságának megmaradt része, ám az újjáépítéshez, és a rengeteg kiesett munkaerő pótlásához robotokra van szükség. A robotika technológiájában két vezető cég emelkedett ki: az amerikai Bergen és a japán Amada Corporation, és ahogy fejlődött a technika, egyre fontosabb volt valamiféle szabályozás kitalálása.



Ez lett végül az Új Genfi Egyezmény, melynek 21-es záradéka szigorúan tiltja olyan robotok kifejlesztését és gyártását, melyek embernek néznek ki. Egy nap azonban örökre bevonul a történelemkönyvekbe: a Bergen főhadiszállásán feltűnik egy robot, ami teljesen emberszerű. Az International Robotics Technology Association gyorsan cselekszik, s mivel úgy vélik, a japán Amada állhat ennek a hátterében, azonnal odaküldik a hasonló esetek kivizsgálására létrehozott elit csapatot, a Rust Crew-t. A sztori tehát innen indul, és annak ellenére, hogy egy nagyon durva és sötét hangulatú felütést kapunk, sajnos nem igazán úgy folytatódik, ahogy azt sokan szerették volna. A készítők ugyanis nem hatolnak a téma mélyére, inkább csak a felszínt kapargatják.

Pedig igazság szerint azt vártuk a nagyon durva Yakuza-játékokat megalkotó Toshihiro Nagoshitól, hogy egy végletekig kemény, és japános szinten mélyenszántó gondolatokkal megtűzdelt történetet kapunk. Elvégre, a szigetország adta nekünk a témában egyik leghíresebb művet, a Ghost in the Shellt. Azért ne értsetek féle: a sztori még mindig elég jó, és elég sokat is kapunk belőle. Sokszor törik meg a játékmenetet a hosszú, akár 5-10 perces átvezetők is, melyek rendezésben és hangulatban simán egy szinten vannak Hideo Kojima Metal Gear Solid-sorozatával. A fő probléma, hogy az írás minősége eléggé változó: akadnak zseniális jelenetek, és nagyon jól felvezetett, ütős megoldással lezárt vonalak, de sokszor csak a túlzó, sablonos szövegek és keménynek szánt egysorosok maradnak a fejünkben.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2013. 04. 15. 12:16
    Én most 7végén toltam végig a játékot. Szombaton kipróbáltam az agyonreklámozott, ahogyhájpolt Rage-et, majd sarokba dobtam és ezzel játszottam végig. Nekem nagyon bejött. Az összes ismertető elfelejti megemlíteni, hogy alapvetően komolynak tűnik a játék, tele van humorral. A karakterek közti párbeszédek viccesek, a kemény 1soros szövegek jól megírtak, jól időzítettek, nem olyan, mint a DNF-ben. Szerintem az ember-robot kérdést is elég jól érinti, ha végig játszod a játékot, azért pislogsz néhány kérdésen amit felvet. Sztem itt az értékelő abban hibázott, hogy folyamatosan más játékokhoz hasonlította. Én sose játszottam Gears of War-t, azért tudtam miről van szó, mégis megpróbáltam önmagában értékelni a játékot. És azt hiszem egy fantasztikus játék, kár, hogy nem lett olyan sikeres, mint amilyet megérdemelt volna. A hangfelismerés tényleg gázos, 1x kikapcsoltam, de inkább mégis visszanyomtam, mert poén volt. Nagyon megtetszett a játék, tuti végig fogom nyomni még1x más csapat felállítással is és a pozitív ending-re fogok hajtani!
  • 8.
    2013. 04. 15. 12:10
    mikej95 és leonsilver84: dehogynem! Ez a játék megjelent PC-re.
  • 7.
    2012. 04. 20. 09:05
    Más játékba is volt ez a hangulatváltós rendszer!
  • 6.
    2012. 04. 07. 13:02
    Miért vagyok lusta elolvasni ezeket a cikkeket ? am képek alapján jó
    De nem értem, ha a hangvezérléses csapatrendszer nem működik megfelelően, akkor miért pozitívum ? Ez olyan mint iPhone na blootooth.
  • 5.
    2012. 03. 15. 17:21
    Hát legalább nem vagyok egyedül ezzel a meglátásommal kedves Mikej, habár szeretnék ennek az ellenkezőjét elhitetni velem napjaink überjátékszakértő trolljai
  • 4.
    2012. 03. 14. 18:05
    Ezek a japán dolgok nem jönnek ki túl gyakran PC-re. Kár érte, a sztori és a hangulat az, ami kiveszik a mai játékokból.
  • 3.
    2012. 03. 13. 18:15
    leonsilver84 Ezt könnyű orvosolni
  • 2.
    2012. 03. 13. 10:14
    A demónál is észrevehető volt a hangvezérlés hiányossága. Nos nem lepődtem meg, hogy ezt a végleges játékban sem sikerült megváltoztatni. Egy ideig tetszett amikor parancsot osztogattam, de rendszerint másképp értelmezte az "A.I.".
    Sőt, ha egy házimozi rendszer van konzolra kötve akkor sokszor megeshet, hogy nem szólunk a csapattagjainknak azok mégis válaszolnak, hogy "nem tudják megcsinálni" amit mondtunk nekik... -Mit is?
    Egy idő múlva amikor nem tudták az ellent kilőni fakjúztam párat, majd morcosan visszaszóltak... Ez mondjuk feszkó levezetésnek jó poén pár alkalommal. Ha belegondolok hányszor volt már olyan játék ahol az idióta AI ment bele a falba vagy épp semmit sem csinált. Finoman szólva is a gyengébbik nemű és valószínűleg jól főzni tudó családtagját emlegettem, kinek mindennapi betevőhöz köthető foglalkozása egyértelműen csak egy lehet... *****

    -Azon én is elgondolkodtam, hogy miért nem teljesítik a parancsaimat hamár mondom. A válasz kézenfekvő nem?! Nem vagyok szimpatikus nekik, (függetlenül a rangomtól).
  • 1.
    2012. 03. 13. 09:09
    De rühellem ezt. Cikk-> nézegetem tetszik a játék-> s nincs konzolom