Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Battlefleet Gothic: Armada – Asztalról a monitorra

  • Dátum | 2016.05.13 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Szenvedélyes asztali szerepjátékosként számtalan, a hobbira szakosodott klubban megfordultam már. Kiruccanásaim során nem tudtam nem észrevenni, hogy nem csak hozzám hasonló alakok látogatják az efféle helyeket, hanem a „terepeseknek” vagy „wargamereknek” nevezett "furcsa" népek is. A magam részéről többnyire igen jókat mosolyogtam ezeken a kedélyes megszállottakon, akik egy kisebb banánköztársaság éves bevételét ki tudják adni mindenféle műanyag és fém figurákra, meg a megfestésükhöz kellő festékekre, ahelyett, hogy higgadt és racionális emberként szabálykönyvekre, kiegészítőkre, kockákra és még több kockára verték volna el ezt a summát. Idővel aztán persze kénytelen voltam elfogadni, hogy az ő hobbijuk is egészen figyelemre méltó. Persze még ezek után is képes vagyok tetszés szerinti témától három, logikusan felépített ugrással eljutni odáig, hogy hagyják a fenébe a bábukat, töltsenek ki egy karakterlapot és üljenek le az asztalunkhoz játszani.


Nem kis meglepetésemre a tavalyi év elejétől kezdve egy sajátos „vallásháború” bontakozott ki a szemem előtt, mert amikor a Focus Home Interactive bejelentette, hogy készül a Battlefleet Gothic néven ismert harci játék RTS-feldolgozása, ismerőseim két táborra szakadtak. Az egyik oldal szíve szerint Eric Cartmanhez hasonlóan örömest lefagyasztotta volna magát, hogy valahogy enyhítse a várakozás kínjait. A többiek viszont olyan arcot vágtak, ha szóba került a program, mint az egyszeri japán nacionalista a Naking hallatán, és vehemens haraggal fejtették ki boldognak-boldogtalannak, hogy egy körökre osztott játékból nem lehet valós idejű stratégiai címet készíteni. Mivel ezeknél a vitáknál többször is odáig fajult a szóváltás, hogy őszintén csodáltam, hogy senki torkán nem nyomtak le egy-másfél kilónyi kézzel festett műanyagkatonát, elhatároztam, hogy mindenképpen megnézem majd magamnak a nem kevés indulatot szülő címet.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 8.
    2016. 05. 20. 13:26
    Stellarisban nem tudsz "nagy" flottákat létrehozni, fizikailag. Hiába gyártasz 2000 egységet, nagyjából max. 40 fog megjelenni egy adott flottában. Persze, ha szétbontod őket 50 kisebb csoportra, úgy már nagynak hat, viszont a játék motorja végett nem igazán lesz sima a játékmenet, alacsony fps re lehet számítani.
  • 7.
    2016. 05. 20. 12:11
    A pontszám miatt panaszkodók figyelmébe ajánlanám az iPon cikkét az értékelésekkel kapcsolatban:

    70-79%: Ez már akár egészen egyedi játék is lehet, jó ötletekkel és igényes kivitelezéssel. Nem fogjátok megbánni a rászánt időt és pénzt. Az adott műfaj rajongóinak kötelező.
    80-89%: Fantasztikus játék, akár még az év játéka is lehet. Szinte minden szempontból kiemelkedő, jó eséllyel csak apróságokba tudunk belekötni benne.
  • 6.
    2016. 05. 19. 20:35
    A Stellarist tudom javasolni. A működése nagyon hasonló az Imperium Galacticához, csak, modernebb (mostanában jelent meg), nagyobb, és összetettebb.
  • 5.
    2016. 05. 18. 15:33
    tud valaki hasonló játékot, esetleg nagyobb flottákkal? Régen nagyon szerettem az imperium galacticát, és jó lenne valami kicsit frissebb cím valós idejű űrcsatákkal...
  • 4.
    2016. 05. 13. 22:01
    Én imádom ezt a játékot és nagyon kevésnek tartom a 70%-ot. 80-85%.

    Nem játszottam az asztali verzióval, viszont ez nagyon leköt, tetszik a rengeteg WH40K utalás, az ezek mentén létrejövő logika, imádom a hajók testre szabhatóságát és a képességek garmadáját is. A kiegyensúlyozatlanság szerintem nem gond, mert kb. az egész WH40K arról szól, hogy az emberiség mekkora hátrányban van kb. mindenkivel szemben. Igenis hagyja le az elda hajó az emberit! Az olyan küldetésekre könnyű cirkálókkal kell menni és sztázis bombákkal, meg lekapcsolhassuk az eldákat. Meg be kell tölteni vagy 2-3-szor ugyanazt a pályát

    A küldetések egy idő után unalmasak és kicsit logikátlanok is, pl hogy mentek meg az Exterminatustól egy bolygót azzal, hogy elmenekülök egy adattal? Egyáltalán, logikusan, miért kell nekem odamennem x pontra, hogy megpróbálják tőlem elvenni az adatot/megpróbáljanak megölni (küldetése válogatja). Ha betesznek +2 mondatot a küldetések elejére, hogy hopp, egy kémünk megadja neked az ellenség földi csapatainak koordinátáit, vidd el őket a főhadiszállásra, máris meg van oldva az egész. Engem bosszantanak az ilyen apró nüanszok, mert kilöknek a játék világából.

    Buggal lokopogom, nem találkoztam. Sőt, elsőgenerációs AMD mobil APU-val rendelkező laptopomon elmegy a játék minimál beállításokkal, igaz, a videók alatt azért szaggat Én biztos vevő leszek a DLC-k valamelyikére, egy necron, űrgárdista flotta szerintem remekül muzsikálna a kezem alatt.
  • 3.
    2016. 05. 13. 19:29
    Szerintem pedig kevés azért egy ilyen minőségű játékért a 70%... nekem egy bug sem jött elő szerencsére, illetve nem okozott gondot egy faj sem a játékban, bár igaz, meg kellett gondolni, hogy melyik képességet melyik faj ellen érdemes használni. A küldik valóban nem eléggé változatosak, azonban nem hiszem, hogy emiatt megérdemelne -30%-ot. Szerintem egy laza 80-ast simán megért volna. Pláne, hogy hasonló kvalitású játékok ettől bőven többet kaptak.
  • 2.
    2016. 05. 13. 15:30
    Szerintem is kb. ennyit ér. Amennyit én játszottam vele, az alapján nagyon hangulatos és látványos, és a W40k érzés is nagyon ott van, viszont a pályák és a játékmenet nem elég változatosak, és emiatt hamar megunható. Arról nem beszélve, hogy túl nagy hangsúly van a különleges képességeken, és emiatt a harc túl aprólékos és nehéz. Illetve egy füleses problémám, hogy hiába állítgatom a játék hangerejét a menüben, az átvezető videók úgyanúgy bömbölnek.
  • 1.
    2016. 05. 13. 10:24
    70%?