Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Battlefield 1 - Kipróbáltuk a bétát

  • Dátum | 2016.09.05 12:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Talán az utóbbi évek egyik legbátrabb döntéseként fog bevonulni a játéktörténelembe, amikor a DICE úgy határozott, hogy az első világháborút veszi alapul az új Battlefieldhez. Elvégre a legnagyobb konkurencia, a Call of Duty továbbra is menetel a jövőbe, és sokáig ezt az utat követte az EA szériája is. Úgy látszott, nincsen más út, elvégre a sok használható kütyü és modern fegyver után miért lenne érdekes visszatérni a múltba? Szerencsére a játékosok nem így gondolták: egyre többen hangoztatták, hogy most már ideje lenne visszatérni a gyökerekhez, és újra elővenni a második világháborút, vagyis a korszakot, ahonnan tulajdonképpen az egész sorozat elindult.

És habár néhányan hosszú ideje emlegetik, hogy egyébként ott van ám az első világháború is, mint potenciális téma, azt igazából senki nem gondolta volna, hogy a világ egyik legnagyobb kiadójának egyik legfontosabb címe tényleg ide nyúl majd vissza. Elvégre a Ferenc Ferdinánd meggyilkolásával kezdődött világégéssel kapcsolatban a legtöbbünknek inkább olyan emlékei vannak a távoli történelemórákról, hogy lövészárkokból hónapokon át vívták az állóháborút és "olyan túl sok érdekes dolog nem történt", legalábbis olyan nem, ami alapot adhatna egy ideális játékélményt nyújtó háborús címhez.


Éppen ezért a DICE nem is feltétlenül törekedett a teljes történelmi realizmusra. Igen, a fegyvereket, tankokat és járműveket nagyon pontosan modellezték le, de számos olyan géppuska található a játékban, amivel a valóságban azért nem nagyon rohangáltak a csatatér közepén, és azt is be kell látnunk, hogy valószínűleg tankok és egyéb járművek sem fordultak elő ilyen nagy számban egy viszonylag szűk területen. Persze amikor szűk területet mondok, azt egy valós csatatérhez viszonyítva mondom, mert a Battlefield 1 nyílt bétájában kipróbálható egyetlen pálya, a "Sinai Desert" azért hű a sorozat hagyományaihoz, és elég tágas, lehetőséget adva ezzel kibontakozni a járműveknek, repülőknek, mesterlövészeknek, és persze a különböző gócpontokon az intenzív közelharcnak.

Magát a közelharcot egyébként jelen esetben a szó szoros értelmében kell venni: a Battlefield 1-ben ugyanis komoly szerepet kap a furkósbot, amivel pillanatok alatt agyon lehet vágni a nem kívánatos személyeket, továbbá sprintelés közben lehetőségünk van egy gombnyomással lerohanni az ellenfeleket a fegyverünk végén díszelgő bajonettel, amit ha sikeresen hajtunk végre, szintén nem túl nagyok a célpont túlélési esélyei. Ez két olyan dolog, ami a korszak hadviseléséhez köthető, így nyilván be kellett hozni újdonságként, de azért alapvetően a Battlefield 1 azért továbbra is a klasszikus Battlefield-receptet követi, igazából túl nagy meglepetések nem érnek majd senkit. A radikális újítás kockázatát mégsem merte bevállalni az Electronic Arts, habár nem is feltétlenül volt rá szükség.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 31.
    2016. 09. 23. 09:47
    Akkor ez végül is csak egy ajánlott minimum (i5-6600K) vagyis nem igazán minimum. Van ennél minimálisabb minimum is.

    Köszi a választ!
  • 30.
    2016. 09. 22. 14:28
    Van-e értelme egy I5-3470-el megvenni ezt a játékot, vagy el sem fog indulni? A többi paraméternek bőven megfelelne a gépem.


    Ha esetleg valaki tudna rá válaszolni megköszönöm.
    (Sajnos most nem áll módomban kipróbálni a bétát.)
  • 29.
    2016. 09. 14. 08:13
    Sorolj már fel tíz első világháborús FPS játékot!
  • 28.
    2016. 09. 14. 00:21
    Nem mindenki engedheti meg magának, hogy ugyanabban a hónapban két játékra is költsön. Főleg ha az a 2! játék 30.000, vagy inkább több Gondolom veled is előfordult, hogy két teljesen különböző játékra is felfigyeltél, de csak egyiket volt lehetőséged megszerezni...
  • 27.
    2016. 09. 08. 09:11
    a kettőnek semmi köze egymáshoz, G4 az egy tps scifi ez egy FPS Fikciós 1. Világháború

    G4 kis multi lehetőség
    BF1 64 player

    stb stb stb stb
  • 26.
    2016. 09. 08. 07:56
    Tegnap este elerhetove tettek minden unlockot. Viszont olyan fenemod sok cheater volt a jatekban, hogy 1-2 szerver egyenesen jatszhatatlan volt.
  • 25.
    2016. 09. 07. 12:40
    A tankokat assaultal 2 gránátból szoktam használhatatlanná tenni, ami azt jelent imarad kb 15 hpja és már nagyon ég a tank, vagy eleve fel is robban pár másodperc múlva, így azt mondom nem lehetetlenség megsemmisíteni csak jól kell helyezkedni. Tény ha mondjuk 5-en ülnek benne akkor alig lehet odajutni hozzá de még akkor is vannak lehetőségek a bénítására.

    A szuronyos támadásnál nem hiszem hogy rá spawnolnának, mert a Bf 1-ben squad társra csak úgy lehet spawnolni ha nincs aktív harcban, (őt lövik vagy ő lő éppen). Esetleg úgy kerülhet oda hogy rányom a spawnolásra és te épp akkor rohantál neki amikor ő berakódott. az ilyet nem lehet elkerülni.
  • 24.
    2016. 09. 07. 07:28
    biztos penzforras vs. bizonytalan.
  • 23.
    2016. 09. 07. 05:06
    Gondolkozom, hogy ezt a játékot vegyem meg vagy a Gears of War 4-t...
  • 22.
    2016. 09. 06. 22:33
    En egy ujabb otlettelen penz-lehuzasnak latom. Miert nem csinalnak eredeti jatekokat, amibol meg nem volt 10 fele ezelott?
  • 21.
    2016. 09. 06. 14:21
    Nekem teljesen olyan érzésem volt a béta közben mintha ez egy átkozmetikázott SW:Battlefront lenne... a repülők irányítása, az inkább hentelős pörgősebb játékmenet de még picit a pálya kialakítás is arra emlékeztetett.

    Ettől persze nem mondom, hogy rossz játék lenne, de szerintem nem a gyökerekhez nyúlt vissza hanem egyértelműen a fiatalabb játékosokra épít akiknek az SW Battlefront is készült és nem azoknak akik mondjuk még a BF 1942 -vel lanpartiztak anno.

    Kicsit sajnálom, mert mert habár nem egy BF4-et vártam első világháborús kiadásban, de azért reméltem, hogy nem fog ennyit változni.
  • 20.
    2016. 09. 06. 13:28
    Lehetne benne egy olyan pálya ami csurig van fával, mert kezdem már unni ezeket a sivár pályákat.
    Ahol csak mesterlővészkedni lehet mást nem.
    Sok BF3 pályát nagyon visszasírok mert ott nem lőttel le annyiszor mesterlövészel mit a BF1 vagy BF. SW.
  • 19.
    2016. 09. 06. 13:07
    Lövöldöztem vele, írja a leírásában hogy közelről érdemes használni a tankra. kb. gránátdobásnyi távolságból nekem sebzett 15-18-akat, egy kissé viharvert FT 17-est simán kinyír az ember.
  • 18.
    2016. 09. 06. 02:00
    Ízlések és pofonok. Nekem hiányérzetem támadt tőle. Nem is jöttem rá mi lehet az. Sajnos ugyanazt éreztem, mint a SW:Battlefront béta alatt.
  • 17.
    2016. 09. 05. 20:37
    Hát a géppuskákkal kapcsolatban igazatok van többnyire, de például az LMG-vel minél többet lősz, annál pontosabb.
  • 16.
    2016. 09. 05. 18:38
    Ja, köszi, közelről sebez 6-ot a 100 életére! és van 4 skúlója. AT rocket-ig nem jutottam.
    Van felszedhető anti-tank mesterlövész cucc ami csak hasonfekve megy, na az jó, de elég macerás, az ellenség pedig könnyen kiszed ha nem fedeznek.
  • 15.
    2016. 09. 05. 18:17
    Nekem alapjában tetszett, bár vannak benne még hibák amik inkább játék meneti finomhangolásokat igényelnek! Igaz amit BeZol fejteget, hogy a tankok nagyon erősek a géppuskák meg annyira széthordanak, hogy lehetetlen eltalálni velük az ellent! Meg a lovaglás is elég op, agyon tapos vagy levág, és eltalálni nagyon nehéz! Volt egy vicces sztori én voltam a lovas és leszedett az ellen, de már nagyon közel voltam és a ló még halálom után is agyon taposta az ellent!
  • 14.
    2016. 09. 05. 16:54
    Pedig ha van AT Rocket-ed az olyan mint az RPG majdnem, 4 töltény van hozzá. A Scout-nak meg van páncéltörő lövedéke K Bullet néven...
  • 13.
    2016. 09. 05. 16:32
    Hmm, ahogy utánaolvastam, valóban van single, de én csak 6 pályáról olvastam, ami nem tűnik hosszúnak, hacsak nem 6 hatalmas terület. Vagy az is lehet, hogy pontatlanok az értesüléseim.
  • 12.
    2016. 09. 05. 16:26
    Én a Bad Company 2 után még picit játszottam a BF3-mal, majd bf:hardline no comment. A BF1-ben grafika nagyon-nagyon szép, a conquest módot mindig is rühelltem, és még most is rühellem
    A rush mód a személyes kedvencem, de rohadt unalmas. 2 nap alatt végigtoltam 12 órányi játékot rush-ban. Ha tankoztam, legalább 13-0-ba, de olykor 42-0-ba lőttem magamat, annyira nem lehet kiszedni a tankokat.
    Két végletet találtam: vagy megyek tankkal és ha leaprítottam az ellenséges tankot, akkor aprítom a gyalogosokat, ha gáz van visszamegyek megjavítom magam és várom az újabb tankot amit megint szétszedek és kezdődik elölről minden. Ha nem tankozok, akkor az utolsó házas szakaszt leszámítva használhatatlan a medic, assault és support class, mert vagy a tankok aprítanak széjjel (mert béna a csapatod tankosa és nem tudja kiiktatni, klónozni meg nem tudom magam), vagy a scoutok szednek széjjel. Tehát ha nem tankozok, akkor a scout az egyetlen értelmes kaszt, és akkor szétszedek megint mindenkit (kivéve a tankot), és akkor 20-30 ölés mellé jön kb. 10 halálozás, az is kb. azért, mert az ellenségnél olykor már 4 tank fityeg...
    Nagyon-nagyon hiányzik nekem egy igazi tank elleni fegyver (assault-tal nem szenvedtem el magam a speciális anti tank cuccig), mert az aknákat a többség kiszúrja, dinamittal rohangálni a tank ellen pedig hülyeség, mert a tank gyorsabb és pofánröhög. Amíg van külső nézet a tankhoz, addig pedig ez nem is fog működni csak a noobok ellen. Ha már hardcore mód lenne és csak belső nézet, na az sokat változtatna az erőviszonyokon, de per pillanat ez szánalmas, hogy anti tank fegyóhoz odamegyek, és 3szor vagy 4szer kell telibetolni a tankot, de ha ő ügyes, akkor 1 lövéssel nyekkenek. Tehát egy távolságtartó tankkkal és egy pár emberes védelemmel vegyítve kiszedhetetlen per pillanat egy tank, mert nincs rpg... Értem én h 1. vh és akkor így volt minden, de annyira op a tank, hogy egy jó sofőrt az életbe nem szedsz ki, és ez gáz.
    2 játékra van keretem így őszre. BF1-et és Civ 6-ot terveztem, de ebből Wow:Légó és Civ 6 lesz. Még szerencse h volt open béta, különben fogtam volna a fejemet, mint anno a Hardline után. Ha lesz balanceolva a szitu, akkor viszont jó lehet, BÁR továbbra is undorítónak tartom azt, hogy megyek lekéselem vagy leszuronyozom az emberkét, de ebben a pillanatban ráspawnol még pont 1 társa, és mire végiglesem az animációt, addigra engem is lekéselnek... A legjobb pedig, mikor 1 emberből hirtelen 5 lesz, ez is kiéget, mert persze vagy 5 golyó kell mire leölsz valakit, fejlövésből is kell legalább 2, olykor 3, kivéve a scout ugye, ott egyből oké a dolog.
    Sajnos unalmas folyton tankozni és scoutozni, ez így nekem nagyon nem változatos, 2 nap után meguntam és letöröltem.
  • 11.
    2016. 09. 05. 16:21
    Sok járműben - jellemzően tankokban, repülőkben ha te vagy a fő pilóta - c-vel ki tudsz váltani külső nézetbe ami egyszerűsíti az életed néhány helyzetben pl.


    Igazság szerint sose voltam nagy Battlefieldes, de bevallom élvezem. A fegyverek szórása néha gusztustalanul átgondolatlannak tűnik, dehát ez legyen a legtöbb bajom vele. Csak a bétában szórakozok vele, a későbbiekben majd ha leárazás lesz rá esetleg akkor költök rá.
  • 10.
    2016. 09. 05. 15:00
    Egész hosszú és változatos single van benne, csak ugye a bétában ez nem volt, gondolom, itt azért nem volt róla szó.
  • 9.
    2016. 09. 05. 14:55
    Pár dologgal nem értek egyet:
    - Szerintem Rush-ban nem működik jól a pálya, mert túl nyílt és a védőknek túl könnyű feladata van.
    - Az Assault alapból megkapja a 2db Anti Tank Grenade-jét meg a Dynamite-ot. Az AT Rocket-et és a light AT Grenade amiket később tud feloldani, ez utóbbit egyébként az összes többi kaszt is használhatja. Bőven van ott lehetőség.
    - A vonattal A - D - G pontokat lehet elérni. A többit messziről támogatni lehet vele esetleg.
  • 8.
    2016. 09. 05. 14:18
    Meg kell szokni a játékot, itt tényleg sokkal több a face to face, nincs se FLIR se laser irányzék se Holo és a belső nézet is megnehezíti a járművek működtetését, de ez a szép benne. Ha a hálózati terheltséget és a bugokat orvosolják jó játék lesz ez, a DLC meg kell, olcsóbb mint egy subscription és a DICE nyújt is cserébe támogatást, elég megnézni a BF netcodeja milyen fejlődésen ment át, arról nem is beszélve, hogy a játék brutálisan optimalizált egy 3 generációval ezelőti kártyával is Ultrában játszok 50+ FPSsel.
  • 7.
    2016. 09. 05. 14:00
    engem nem hatott meg a játék... vmi mintha nem menne úgy ahogy kéne... bár lehet én kezdek belefásulni a lövöldékbe...
  • 6.
    2016. 09. 05. 13:50
    És mi van a single playerrel? A SW Battlefrontból is nagyon hiányoltam, erre itt is úgy tűnik, hogy kimarad... Pedig ezzel a látványvilággal és egy korrekt történettel nagyon jó single játékot lehetne csinálni.
  • 5.
    2016. 09. 05. 13:27
    Sőt, már most tudni, hogy két ország DLC-vel jön majd

    Szóval kénytelen lesz megvenni az ember, ha az első világháborúhoz olyan alapvető országokat nem akar kihagyni, mint pl. a franciák...
  • 4.
    2016. 09. 05. 13:23
    Bocs de hiú ábránd azt remélni hogy nem lesz dlc!

    Mióta is van a Battlefield szériában DLC vagy premium áradat? Na ugye!
    Nem most fog megszűnni...

    Egyébként az alapjáték 10 térképet tartalmaz majd, a premium meg 16-ot...
  • 3.
    2016. 09. 05. 13:15
    @cadtamas
    Gondolom itt is lesz hozzá prémium és abba benne lesz az összes DLC. (Persze azt is megkell venni )
  • 2.
    2016. 09. 05. 13:12
    Ez várós, ideje volt már egy világháborús témának. COD 1-2 és COD 5 után ez lesz, amit ismét meg fogok venni.
  • 1.
    2016. 09. 05. 13:08
    Remélem lesz sok fizetős DLC.
    Hiszen az adja a játék savát-borsát.

    Én a magam részéről befejeztem.
    Soha többet nem veszek se pre-purchase játékot, se olyat amihez fizetős DLC-t adnak ki.