Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Battle Chasers: Nightwar – Japán triumvirátus

  • Dátum | 2017.10.25 08:01
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

A Battle Chasers: Nightwar az Airship Syndicate nevű stúdió első munkája - a semmitmondó cím szerencsére egy érdekes taktikai szerepjátékot takar körökre osztott harcokkal és rengeteg japán RPG-s elemmel.

Az alkotást az 1998-ban indult Battle Chasers című képregény-sorozatra alapozták, melynek ötletgazdája az a Joe Madureira, aki az Airship Syndicate egyik alapítója volt (és korábban a Darksidersen is dolgozott). Gyakorlatilag egy labirintusfelfedezősdis kalandról van szó, mely a klasszikus japán módi szerint épül fel három részből: mozgás a világtérképen, a helyszínek felderítése és rengeteg harc. A képregények ismerete nyilván adhat némi bónuszt a háttértörténet szempontjából, de egyáltalán nem feltétel. Én sem hallottam még róla sosem, sőt, JRPG-vel sem igazán játszottam túl sokat, így nagyon érdekelt, mit nyújt majd a Battle Chasers: Nightwar.


Az egész úgy kezdődik, hogy kicsiny hőscsapatunk léghajója lezuhan egy titokzatos szigeten – a katasztrófát csak némi mágia segítségével éljük túl, de közben elveszítjük egymást szem elől. Első feladatunk épp ezért a többiek felkutatása, és miközben szép lassan újra összeáll az eredeti keret, tudomásunkra jut, hogy egy gonosz nőszemély folytat holmi kétes machinációkat a vidéken – nyilván úgy döntünk, hogy jó lenne megállítani, mielőtt nagy baj lesz.

Hőseinket egy stilizált világtérképen mozgatjuk az egyes pontok között, de lehetőség van más karakterekkel való beszélgetésre, a csapat menedzselésére, vagyis a felszerelések, gyógyitalok, képességpontok és hasonlók osztogatására, rendezgetésére, de be is vásárolhatunk a kereskedőknél, mindeközben pedig szépen haladunk a történetben. A sztorit alapvetően képregényszerű bevágások mutatják meg, melyekben mindig kiemelik az aktuális résztvevő karaktereket.


Sajnos a legtöbb mellékküldetés eléggé üresnek hat, az egymástól tudatos döntésből kifolyólag meglehetősen különböző karakterek (a természetkedvelő robot-gólem, a varázskesztyűs kislány, a magának való mágus és a többi) mind rendelkeznek saját erősségekkel és gyengeségekkel, melyek papíron jól hangzanak, de csak felületesen ábrázolják őket. A csapaton belüli vicces torzsalkodások ellenére barátainkból valahogy hiányzik az igazi mélység, pedig ez egy ilyen tartalmas fantáziavilágban, ahol például a halászok humanoid cápák, biztosan megoldható lett volna. A Battle Chasersben persze nem a történet, hanem a remekbeszabott harcok a lényeg, melyet itt-ott gazdagít a fel-felbukkanó sztori. Aktív csapatunkhoz egy időben csupán három karakter tartozhat, így mindig el kell döntenünk, melyik trió jelenti majd a leghatékonyabb elegyet az épp előttünk álló kihívás legyűréséhez.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 2.
    2017. 10. 29. 09:05
    Nohát, fene se gondolta hogy ezt a kb 10 éve kimúlt Dreamwave ál-manga képregényt felélesztik ennyi év után.
  • 1.
    2017. 10. 25. 20:55
    Ez első nekifutásra roppant szórakoztató játéknak tűnt, de aztán a kétméterenként rádtörő ellenfelek miatti semmi/óra sebességű történetbeli előrehaladásnak köszönhetően totális unalomba fullad már egy délután után. A kaput egy teleportos puzzle-pálya tette be nálam, amin nem jutottam át egy óra bolyongás után sem, azon a ponton már nem volt kedvem játszani vele többet.