Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Balrum – Jó is vagy csak magyar?

  • Dátum | 2016.03.24 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Nem minden rossz érzés nélkül vágtam bele a magyar Balcony Team hosszú évekkel az eredeti megjelenés után piacra dobott játékának, a Balrumnak a tesztelésébe, mert az interneten két csoport a leghangosabb. Azok, akik kis túlzással élve Pándy Andrásra is büszkék, hiszen ritka, hogy egy családcentrikus magyar ember az újságok címlapjára kerüljön és azok, akik kéjes élvezetet lelnek abban, hogy a honfitársaik által elért eredményeket relativizálják, vagy egyenesen jelentéktelen semmiségnek tüntessék fel azokat. Ezért eleinte ott motoszkált bennem a kínos érzés, hogy ha a játék jó, akkor egyesek által sovinisztának leszek elkönyvelve, aki biztos, hogy nem a program érdemeit, hanem az alkotók származását pontozta, ha pedig ne adj isten, egy minden nívó alatti, kínvallatáshoz remekül használható szörnyszülöttbe futok bele, jönnek majd a cirkadalmas tirádák arról, hogy alsó hangon hazaáruló vagyok, mert nem becsülöm és támogatom a hazai játékfejlesztés eredményeit.


Ezen benyomásom csak megerősödött, amikor láttam, hogy különféle fórumokon felháborodott hazánkfiai vonták kérdőre a BT tagjait azért, mert játékuknak nincs magyar nyelvű változata, pedig nyilvánvaló, hogy ez egyfelől hazafias kötelezettségük lett volna, másfelől a legendásan gigászi belföldi piac és a jogtiszta szoftverekhez már-már kényszeresen ragaszkodó potenciális vásárlók miatt nekik is megérte volna.

Ezen kívül többen azt is megjegyezték, hogy mivel a valamivel több mint ötvenezer dollárból elkészült alkotás hogy, hogy nem, de nem tudja felvenni látványvilágát illetően a versenyt az AAA-kategóriás címekkel, ezért biztos, hogy egy CRPG-nek álcázott trágyakupaccal állunk szemben. Pár órányi tesztelést követően azonban a kellemetlen kétségek helyét átvette az öröm és elégedetten konstatáltam, hogy a két, potenciálisan fenyegető forgatókönyvből a program számára kedvezőbbnek van esélye megvalósulni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 10.
    2016. 03. 26. 23:17
    Sőt, nálam még mindenféle ékezethibák is jelentkeztek ilyen esetben, pedig a fejlesztőkörnyezethez jár egy komplett fordító programcsomag is. Azóta először mindig angolul fejlesztek, aztán írom át magyarra (ha kell).

    A játékismertetőt meg köszönöm, jókat nevettem a szövegeken.
  • 9.
    2016. 03. 26. 18:06
    Hidd el, gyorsabb idegen nyelven egyből készre megírni valamit, mint először megfogalmazni magyarul, majd átgyúrni pl. angolra.
  • 8.
    2016. 03. 25. 19:20
    "Vortex.The.Gateway"

    Látom hogy a játékok letorrentezése meg a kritika az megy. De az érdemi vita/támogatásaz már annyira nem.
  • 7.
    2016. 03. 25. 10:45
    Miért fura hogy Javás? A Minecraft is abban íródott. Ráadásul így lényegében ingyen megvan a keresztplatformos támogatás. A régi mobilokra írt Java ME alkalmazásoknak meg nem túl sok köze van a Java SE-hez, már ami az elérhető funkciókat illeti.
  • 6.
    2016. 03. 24. 20:44
    A túlzásba vitt túlélőtúra miatt letettem a játékról, pedig szeretem az összetettséget, és adtam volna neki esélyt.

    A nyelvi kérdésbe nem szólok bele, mindenkinek szíve-joga eldönteni, hogyan adja ki, de nekem ilyenkor az a fura, h az ember az anyanyelvén csak könnyebben-gyorsabban fogalmaz, mint egy tanult nyelven. Vagyis aligha ez lehetett a probléma.
  • 5.
    2016. 03. 24. 19:50
    Tegnap megjelent egy interjú a fejlesztőkkel. A kommentekben kialakult egyféle polémia a magyar nyelvű verzióval kapcsolatban és másnap már ezt a témát vetette fel bevezetőjében a szerző.
  • 4.
    2016. 03. 24. 15:05
    Cyber: Szerintem a tegnapira értette.
    Meteoreso: Az AAA grafika ha licencelsz motort igazából a plusz assetek miatt neccces. Rengeteg textúrát kell pl. gyártani, ha csak nem azt is veszel persze.
  • 3.
    2016. 03. 24. 13:41
    Én ezt kipróbáltam. Ráadásul egyből az 1.04 től amiben bizonyos bugokat már lejavítottak.
    Nagyon szeretem ezt a kraftolós műfajt az egyáltalán nem zavart hogy nincs benne magyar max jól esett volna, ez nem alapfok ezért sokan itt kipottyantak az itthoniak közül.
    Ami nekem tetszett a játékban hogy látszik hogy komplex és van mélysége.
    A pixelesség meg mondom őszintén nem szokott zavarni, a fokozatmentes ZOOM a játékban nagyon jó, ami ahhoz vezet hogy legnagyobb Zoomnál emberesen pixeles lesz a dolog.
    Amit nem tudok hova tenni hogy a játék JÁVÁban íródott ez számomra értelmezhetetlen és egyből a Mobiltelós játékok ugrottak be.
    Illetve a kettős rétegű főkaszt/ alkaszt karaktergenerálás után a játék elengedi a kezed és nem vezet be a kraftolás rejtelmeiben hanem van egy nyílt világ és azt kraftolsz és abból amiből akarsz de hogy mivel és hogyan ???
    Hirtelen rád ömlik a világ azt érzed, mint mikor a kovácsinas első munkanapján meghalna a kovács és a király rábízná a serege felszerelését , hogy akkor mi vaan ?
    Elmondja az öregapánk a két kezdő küldetést azt menj fiam a világba.
    Én betértem a legjobb barátomhoz a programba, megláttam nála egy pajtát, na mondom benézek oda is.
    Beszélgetni akartam az ottani emberkével erre valami miatt rámtámadt és a legjobb barátommal egyetemben szétverte a fejem )))
    Hát jó... Mástól akitől halottam ő nagyon farmoskodni akart a játékban és aki kardot kap kezdésnek annak nincs távolsági fegyvere és viszonylag gyorsan szétverték.
    Szóval mindamellett hogy látom azt a részét ami vonzani szokott, nem jutok el odáig hogy beszippantson a kraftolós varázslótanulós rész mert Én elvesztem a világban anélkül hogy fogta volna bárki is a kezem és megmutassa mit tud a progi, lehet az én hibám és nem bújtam fórumokat , mert ezt a programtól vártam el...
    Remélem Ti szerencsésebben jártok vele.
    Az előfinanszírozású programoknak sajnos ez a hátránya, a programozónak kényelmes mert előre kifizetik egy évi bérét de a végtermék ismeretlen.
    Érdekes módon most is egy Magyar fejlesztésű játékkal játszok
    Vortex.The.Gateway na ez viszont AAA grafika, szóval tudunk mi Crytech-et is programozni...
  • 2.
    2016. 03. 24. 10:52
    Ez ilyen elsőzés akar lenni?
    Mert akkor remélem, hogy banolnak érte 1-2 hétre.

    Ha nem, akkor elnézést.
  • 1.
    2016. 03. 24. 10:40
    Hoppá! Ez gyors reagálás volt.