Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Baldur’s Gate: Siege of Dragonspear – BG 1.5

  • Dátum | 2016.05.27 08:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

Amikor megtudtam, hogy kiegészítő készül a 18 éve megjelent, majd 4 évvel ezelőtt felújított Baldur’s Gate-hez, kicsit szkeptikusan álltam a dologhoz, annak ellenére, hogy tudtam, nem más vezeti a projektet, mint Trent Oster. Tartottam tőle, hogy egy rövid, jelentéktelen sztorit kapok, hisz az egész csak egy átvezető az első és a második rész között. Féltem attól is, hogy vontatott lesz és nagyon érződik majd rajta, hogy most, 2016-ban készült, nem pedig a régi szép időkben, amikor még minden jobb volt. Igen, régen minden jobb volt. Nem igaz?


Fontos rögtön leszögezni, hogy a kiegészítő nem működik a Baldur’s Gate „natúr” verziójával, vagyis kell hozzá az Enhanced Edition. Ha valami csoda folytán még megvan a mentésetek egy korábbi BG végigjátszásból, akkor nem árt tisztában lennetek vele, hogy azt nem tudjátok importálni a kiegészítőbe, csak egy EE mentett állást hajlandó megkajálni a játék. Tapasztalat, én ugyanis megpróbáltam lenyomni a torkán. E mögött bújik egyébként egy kis sztori is. 2012-ben én nem vettettem rá úgy magam a BG: EE-re, mint a régi rajongók, ami két dolog miatt volt, egyrészt borsosnak találtam az árát, azok után, hogy én már kétszer kifizettem ezt a játékot (megvolt lemezesen és GOG-on). Másrészt pedig az a vicces helyzet állt fent, hogy arra egy hónappal jelentették be a felújított verziót, hogy végigvittem a régi GOG-osat, mindenféle modok nélkül, éppen csak annyi változtatással, hogy fusson a jelenlegi gépemen. Erre odanyomják nekem, hogy itt az új verzió, ráadásul hozzáadtak új felvehető parti tagokat, akik közül kettőt még fűzni is lehet, márpedig az jó dolog. Ott van tehát Neera, Rashaad és Dorn, majd egy későbbi plusz tartalomban behoztak egy negyediket, a sötételf Baelotht. Az új csapattagok persze csak a kezdet, jöttek új területek és egy aréna is. Egyszerre voltam kicsit bosszús és végtelenül boldog is, hogy ennyire elárasztanak igazi, régimódi szerepjátékokkal. A sok új mellett még a régi nagy kedvencek, amiken felnőttem is visszaköszönnek.

Eddig fantasztikus a 2016-os év, épp most lettünk túl a Pillars of Eternity kiegészítőjén, már bele is vághatunk a Baldur’s Gate: Siege of Dragonspearbe, amely a várakozásaimmal ellentétben olyan jóra sikeredett, hogy állítom, jobb lett, mint az alapjáték. Amennyiben még élénkek az emlékeitek a BG-ről, és nem akarjátok azt újrajátszani, semmi gond, kezdhettek rögtön a kieggel, ilyenkor kaptok néhány plusz szintet, a csapatotok összetétele pedig attól függ majd, hogy milyen morálokkal rendelkezik a főszereplőtök, Baldur Kapujának hőse.

Ha már itt tartunk, akkor kezdjünk is azzal, hogy megnézzük, hol is tartunk a sztoriban…

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 15.
    LGx
    2016. 05. 29. 00:57
    AD&D + REDengine 3... mernék nagyot álmodni
  • 14.
    2016. 05. 28. 20:13
    Kellene egy új fül a "GÉPÖSSZERAKÓ"-"NOTEBOOK KERESŐ" után, ahova a cikkeket rakjátok. És lehessen keresni köztük ABC-, és idő-rendben.
    Mert ez a cikk is remek, 90+ óra ment rá, de egy hét múlva már senki sem fogja látni. Ez szomorú, mennyi kárba ment idő, mert tényleg jók szoktak lenni, de 1 hónapnál régebbi cikket szinte lehetetlen megtalálni, még ha tudom-is a játék címét. Az archívum kereső egy katyvasz...
  • 13.
    2016. 05. 28. 08:53
    Nekem is a grafikával van bajom. Anno nagy BG-s voltam, az ID-ket is toltam, de most már nem tudok elő leülni. A Pillars-al is ez volt a bajom, de az legalább valamivel pörgősebb volt. Szerintem egy Divinity OS szintnél kellene kezdődnie, az tényleg szép, és ha jól tudom ők sem egy giga nagy programozó csapat.
    A DA elment TPS irányba. Más komolyabb izometrikus rpg-t nem is ismerek.

    Persze simán megértem, hogy valakinek ez bejön, csak nekem már nem.
  • 12.
    2016. 05. 27. 22:20
    Ahogy Leon is mondja, én is csak arra reagáltam, hogy Meteoreső zsigerből fikáz minden 2D-s grafikát, PoE-nél is ezt tette. Amúgy én ma is ugyanúgy tudom értékelni ezt, mint száz évvel ezelőtt:
    https://images-4.gog.com/2d3c5ba7b3c817354fe8677380f180385f6086ae999c23788bd38b1c34e7bcbf_product_card_screenshot_600.jpg

    Amúgy 'azért ahogy mondta ez a 800*600-as korszakot idéző kinézet csak különleges indokokkal bocsátható meg.'
    Hiszen megvan az indok, méghozzá az, hogy még mindig jól néz ki.
  • 11.
    2016. 05. 27. 21:53
    De Meteoreso ugyanezt az indokot, a 2D-s gyalázást hozta a Pillars of Eternity alatt is, holott az azért nem éppen "800x600" felbontású. Neki már alapból a 2D-vel van baja.
  • 10.
    2016. 05. 27. 21:52
    Mondjuk ezt a game-et pont célközönségnek csinálták, szóval szerintem nincs miről beszélni. Aki ismeri a sima BG-ket, az nem fog fent akadni a grafikán.
  • 9.
    2016. 05. 27. 21:19
    Mondjuk lássuk be, hogy ez a 2D-sek között is nagyon old school. Én imádom a gyönyörű rajzokat, nagyon sokat adtak anno pl. a Disciples II hangulatához, de 2016-ban azért ahogy mondta ez a 800*600-as korszakot idéző kinézet csak különleges indokokkal bocsátható meg.

    Egy 3D-s fejlesztés nagyon meg tudja dobni a költségeket, de attól még lehetnek valamiben szép, nagyobb felbontású artok, hogy 2D-s. Ha ezt se tudjátok belátni, akkor szerintem Ti a ló másik oldalán lógtok és így kiabáltok egymásnak Meteoresovel. Én meg megsüketülök középen.
  • 8.
    2016. 05. 27. 20:38
    És nem szabad neki? Ja, de...
  • 7.
    2016. 05. 27. 20:18
    A srác olyan, mint valami bot, ami automatikusan írja ezt a szöveget minden 2D-s játékhoz.
  • 6.
    2016. 05. 27. 16:36
    Jajj, még valami. Van a játékban egy teljesen különálló aréna mód is, Baeloth Mélysötétbeli kolosszeuma avagy a The Black Pits. Ez kb. az aminek hangzik, csináltok egy csapatot és egyre nehezedő csatákban vehettek részt (15 van). Kb. a 10. szintet lehet elérni a végére, de ha jól tudom a karakter import-export is játszik.

    Nekem eléggé ingerküszöb alatti ez a mód, eleget csatáztam a sztori közben.
  • 5.
    2016. 05. 27. 14:30
    Persze nem az a baj hogy ilyen játék készül, ennek pont VAN létjogosultsága mert folytatás. Csak mikor az ember azon gondolkozik hogy vegyen e 4K TVt monitort akkor ez a 800*600- at idéző korszak már inkább egy fricska nem több.
  • 4.
    2016. 05. 27. 13:20
    D&D-re épülő játékban mindig röhögtem azon, hogy a parti egy komoly csata után leül egy hétre kempingezni - közben a gyógyítók mást sem csinálnak, csak elsütik a gyógyvarázst/memorizálnak/alszanak 8 órát. Mekkora buli!
  • 3.
    2016. 05. 27. 11:04
    Áh, én is tudom, csak nem mondtam végig magamban a rövidítést, mikor leírtam Köszi, javítva.

    Meteoreso sirámát meg félig megértem. Szerintem szeretne több nagy, igazi modern RPG-t látni a piacon, de sajnos mint ahogy Trent Oster is írta a nemrég megjelent interjúnkban vele, egyszerűen hihetetlenül drága a nagy RPG-k készítése, így elég kevés nagy stúdió adja ilyesmire a fejét.

    Szóval nem az a baj, hogy régimódi RPG-k készülnek, hanem hogy közben kevés az olyan modern nagy szerepjáték, mint mondjuk a TES vagy a DA.
  • 2.
    2016. 05. 27. 10:38
    Ezt a hülyeséget mindenhová oda kell írnod? Nehéz felfogni, hogy ez nem néz ki szarul, mert pont vannak olyanok, akik szeretik a 2D-s megjelenítést annak művészi jellegű előnyeivel együtt?

    A cikkhez: nekem a PoE-ből néhány itt hátrányként felsorolt dolog pont hiányzott, amik sokszor a beleélést adták volna. Úgy mint a feltámadás, halál kezelése, varázslatok, gyógyításhoz közel menni, stb. Valamilyen szinten még az inventory menedzsment is.

    Ja és egyébként az THAC0, nem TACH0, minthogy "To Hit Armor Class 0", ugyebár. Ejnye, kockabizonyítvány visszavonás lesz a vége.
  • 1.
    2016. 05. 27. 10:27
    Egyik szemem sír a másik nevet.
    A rendszert én is imádtam. D&D remek AD&D még remekebb volt ))
    De hogy RPG-k most már mindig ilyen szarul fognak kinézni ?
    Ingyenes az összes nagy motor crysys től az Unreal ig ezeknek már rég VR szemüvegre fejlesztett csodának kellene lennie
    Fel kellene már pörgetni a D&D rendszert gyors 3d világba valóra
    A körökre osztott rendszereknek meg kellene újulnia felvenni a mai modern ritmust. Ez az egész mai RPG olyan mint egy korhadt szomorú fűz. és 4 évente kapunk egy Morrowindet azt 4 évig semmi, esetleg még a Gothic él picit.