Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Backbreaker - A csontdarálók pályára léptek

  • Dátum | 2010.06.21 12:01
  • Szerző | Daks
  • Csoport | JÁTÉK

Amerikai futball. Egy csonttörésekkel teli, embert próbáló sport, melyben csak a legkeményebbek maradhatnak talpon. Az Egyesült Államokban nincsen olyan férfi, akit ne hozna lázba az őrület, ezt pedig mi sem bizonyítja jobban, minthogy a szuperkupa a világ legnézettebb tévéműsora. A döntők alkalmával több, mint 90 millió néző szegezi tekintetét a képernyőre, és bár ennek a számnak csak egy kicsiny százaléka jön az óceán innenső feléről, azért egy ilyen népszerűségnek örvendő sportra illik nekünk is odafigyelnünk. A videojátékok terén eddig nem volt sok mozgolódás a témában, az Electronic Arts évről-évre hozza nekünk a Madden sorozat újabb részeit, a tavalyi epizódot teszteltük is itt, az Ipon hasábjain, most azonban egy jóval kisebb kiadó is feltűnt a színen. Az 505 Games kért egy szeletet a dollármilliókat hozó tornából, a sikert pedig nem másban látta, mint a fizikában. Elhatározta, hogy csinál egy minden korábbinál durvább test-test elleni küzdelmeket bemutató játékot, egy olyat, melynek láttán még a gimis focibajnokság legnagyobb buldózerei is kislányként kuporodnak össze, az ujjukat szopogatva. A terv jónak tűnt, a tortából viszont éppen csak egy nyalásnyit kaphatnak, a megvalósítás ugyanis botrányosan rossz lett, és ezen nem segít a fizika, akármilyen szintű is.

Felpörget az adrenalin
Felpörget az adrenalin

Magát a játékot a Naturalmotion fejlesztette, az a csapat, mely egy oxfordi egyetemi projektből nőtte ki magát, és melynek fejlesztői a valós idejű karakter animációra specializálódtak. A srácoknak már Angliában és Amerikában is van stúdiójuk, részt vettek a Trója és a Poszeidon számítógépes trükkjeinek megalkotásában, segítettek a The Getaway, a Tekken 5 és a Metal Gear Solid fejlesztésében, az igazi ugródeszkát viszont az Euphoria Engine fejlesztése adta. A motor hasonló a jó öreg ragdollhoz, a lényege pedig, hogy nincsenek előre leprogramozott mozgások, a kölcsönhatásokon múlik, hogy mit látunk a képernyőn, jelen esetben tehát a karakterek mindig az adott helyzetnek megfelelően esnek el. A gép egy pillanat alatt kiszámolja, hogy mit kell látnunk, ha a szereplőnknek kisöprik a lábát, beleszállnak oldalról, és utána még rá is ugranak, a cél pedig, hogy a Backbreakerben ne legyen két ugyanolyan szerelés. A motor ereje vitathatatlan, a Rockstar ezt használta a Grand Theft Auto IV-hez és a Red Dead Redemptionhöz, ezzel dobáltuk a Force Unleashedben az embereket, és a Max Payne 3-ban is az Euphoria felel majd az élethű vetődésekért. Most azonban igazi játék helyett csak egy amolyan techdemót kaptunk, ami miatt igen hatalmasat csalódtunk.

Valakinek fájni fog!
Valakinek fájni fog!

A Backbreaker nem teljes értékű amerikai focis játék, az NFL jogokat ugyanis az EA birtokolja, így minden csapat, játékos, és stadion fantázianevet visel. Mondanunk sem kell, hogy ez már alapjaiban rengeti meg a játékba vetett hitünket, és noha módosíthatjuk az elnevezéseket, meg a mezeket, felépíthetünk egy házi adatbázist a kedvenc csapatainknak, ezeket már nem cserélgethetjük, nehogy a közösség egy napon összeállítsa a teljes névsort. Az első feketepont megvan tehát, de ne temessük már a cikk első oldalán a játékot, nézzük meg részletesen, hogy mit kínál nekünk, melyek a tényleg szerethető részei, illetve mit is csinál tulajdonképpen ez az Euphoria Engine, az értékelést pedig hagyjuk a végére.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2010. 06. 22. 00:13
    freeker: köszi, javítottam, a link copy-paste átka
  • 3.
    2010. 06. 21. 22:29
    "A trailerek akkora hájpot keltettek körülötte" - brrr, az ilyen mondatoktól feláll a szőr a hátamon.
  • 2.
    2010. 06. 21. 16:09
    Ilyenkor örölünk hogy pc-re nem adták ki
  • 1.
    2010. 06. 21. 14:47
    Képek hivatkozása nem okés!