Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Az ötödik bugyor - A csalók büntetései a játékiparban

  • Dátum | 2017.01.24 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

A Witcher 3 megjelenése után milliók vetették bele magukat a játékba, hogy megtudják, miképpen is zárul a szörnyvadász Geralt kalandos históriája. Azonban, míg a legtöbben a kismillió küldetés egyikének megoldásán fáradoztak, vagy a gigászi játékteret barangolták be kincseket és felszecskázandó rémségeket keresve, addig akadtak, akik egy egyszerűbb és jobban fizető elfoglaltságot választva inkább White Orchard teheneit ritkították meg. Pár szemfüles játékos ugyanis rájött, hogy a gulyák állatállománya egy rövidke pihenés után visszatér az eredeti szintre, ami azt jelentette, hogy ha valaki rászánta az időt, akkor kockázat nélkül vagyonokat zsebelhetett be. A trükkös metódus híre eljutott a CD Project Red munkatársaihoz is, ők viszont a bőr árának névlegesre csökkentése helyett úgy döntöttek, egy halálos tréfával viccelik meg a tisztességtelen mészárosokat. Az elhatározást tettek követték és az 1.05-ös patch élesedése után azok, akik hétnél több szarvasmarhát koncoltak fel, szembe kellett hogy nézzenek azok őrével, egy kisebb házzal vetekedő méretű chorttal. A kérődzők védelmére siető lényt egy kezdőnek jóformán semmi esélye sincs legyőzni, de még magasabb szinteken is megizzasztja az embert, így harc, vagy veszett menekülés közben többen is megfogadták, hogy egyetlen állatra sem emelnek többé kezet.


Ezzel azonban még messze nem volt vége a csalók megpróbáltatásainak a Witcher 3-ban, mivel a Hearts of Stone feltelepítése után az Oxenfurt piacterét járó vándor kalandozókat az adóhatóság egyik ügynöke, Walthemor Mitty hallgatta ki, azt firtatva, hogy vajon család módszerekkel alapozták-e meg a vagyonukat, vagy sem?


Mint ahogy ez az eset is ékesen bizonyítja, az Isteni színjátékban az idők végezetéig a nyolcadik kör ötödik bugyrában senyvedő, szurokban megfőzött és vasvillával felfegyverzett ördögök által szurkált csalók már itt, a Földön elnyerik méltó büntetésüket. Cikkünkben olyan példákat gyűjtöttünk össze, amik megmutatják, hogy nem lehet büntetlenül görbe úton járni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 35.
    2017. 02. 01. 13:38
    Ugyanolyan hatással, mint hogy tudni azt, hogy hetente hányszor ránt rá, és használ-e hozzá vazelint...

    ...kurvára semmi közöm, de ha valaki büszkén harsogja, attól még nem biztos, hogy nekem nem fordul fel a gyomrom.
  • 34.
    2017. 01. 31. 18:31
    Akkor ebben az esetben megis milyen hatassal volt rad vagy barkire az, hogy mas farmolta a bocikat? Logikatlan es ertelmetlen ervelesek sora...mintahogy a "fix" is az volt...nem tudnek olyan rpg jatekot mondani az elmult 30 evbol, amiben ne lett volna valamilyen kiskapu...de single playerben ki nem szarja le?
  • 33.
    2017. 01. 30. 13:42
    Wargaming? Tele van aimbotosokkal a WOT, meg deadping, meg hasonló cheatokkal. Pont tegnap volt, amikor a WT maxágyújával 6x lőttem meg egy M41-et, 4 betalált, sebzés nélkül, 2 lepattant az oldaláról, majd ő egy laza lövéssel ammorack-olt. Ez már régen túlmutat a szerencsén, főleg hogy a srác 7 killel, 100% HP-val fejezte be a csatát, és a hétből négyen voltunk tier9-ek...
  • 32.
    2017. 01. 29. 23:03
    A multi FPS-ekben, taktikai FPS-ekben figyelnek erre a legkevésbé. Tényleg ritka, hogy ráállnának a cheat-erek bannolására. A CoD és BF széria ebből a szempontból gyalázat, pedig agyon van tolva a marketingje, de arra már szarnak magasról, hogy mennyi csaló van a játékban. Csak a legújabb csili-vili DLC-t vedd meg tőlük. Csodás a játék, de így meg minek? A Wargaming sem csodacég, de eddig még az ő cuccaikban láttam a legkevesebb csalót.
  • 31.
    2017. 01. 29. 14:13
    Rám semmilyen, de neked szemmel láthatóan nem tett jót!
  • 30.
    2017. 01. 28. 23:40
    Jatszottal az Eye of Beholder sorozat reszeivel anno? Ha igen, akkor a 2. reszben volt 1 hely, ahol vegtelen szamban lehetett spawnoltatni az ellent es igy max szintet kifarmolni...en hasznaltam, ez milyen hatassal volt rad?
  • 29.
    2017. 01. 27. 17:57
    Továbbra sincs ennek semmi értelme. Amíg nem jöhet egy másik játékos széthentelni a táborodat a single player játékodban, addig semmi ráhatása nincs a játékélményedre annak, hogy ez a lehetőség létezik.
  • 28.
    2017. 01. 27. 16:32
    Továbbra is csak a This War Of Mine-os példámat tudom felhozni amit korábban már leírtam.
    Vannak esetek amikor hiába Single player, rombolHAT a játékélményen

    Persze ehhez kell hozzá az is hogy a játékos kellően beleélje magát
  • 27.
    2017. 01. 26. 19:56
    Az nem csalásvédelem volt, hanem másolásvédelem!
  • 26.
    2017. 01. 26. 12:57
    Igaz. Köszi.
  • 25.
    2017. 01. 26. 09:28
    Mindenkinek a saját ügye, hogy monjuk a szexuális életét multiban , vagy szólóban képzeli el, és ha szólóban, akkor hogyan és mivel és hányszor...

    ... csak a legtöbben ezzel nem szoktak büszkén villogni.

    Érted a párhuzamot, ugye?
  • 24.
    2017. 01. 25. 21:11
    Ne nevettess már, kinek hangulat romboló? Aki csal, azt marhára nem érdekli, ha meg én játszom, akkor a saját játékélményemért játszom, így szintén hol érdekel engem, hogy más hogyan játszik egy single player játékkal egymagában? Felőlem úgy játszhat bárki a saját gépén ahogy csak akar, a multiplayer viszont már más dolog. Ott a nagyon durva csalásokért mehet rájuk végleges ban is.
  • 23.
    2017. 01. 25. 19:24
    Na azért a Settler 3-as védelmére is emlékezhetne az ember hogy az iron smelter nem üllőt gyártott hanem malacot és mindjárt nem tudott az ember haladni....
  • 22.
    2017. 01. 25. 16:39
    Mondjuk én különbséget teszek csalás és lehetőség kihasználása közt egy játékban. A csalóknak azt tartom aki külső progikkal befolyásolják a játékot. A hibák kihasználású játékosokat viszont nem ide sorolom. Az előbbi, tehát külső programokat használó játékosokat simán kitiltanám vagy minden módon szívatnám a játékban. A belső hibák kihasználóit pedig a hiba kijavításával megszüntetném. Például nem 7 tehénnél többet nem tud megölni. Tudom, ez megkötés a játékban de akkor is kizárja a hiba kihasználásának lehetőséget. Több játékban is ezt úgy orvosolják, hogy ledobja az adott tárgyat és ha eléri az adott mennyiséget akkor több nem esik.

    Más! Igazat adok abban Asagrimnek, hogy egy single player játékot nem lehet egy közösségi játékhoz hasonlítani. Ha valaki ebben használ csalásokat vagy bármilyen más trükközést, azzal nem rontja mások játékélményét. Ha valakinek az a játék, hogy ilyen lehetőségeket használ akkor váljék egészségére. A régi játékokhoz is szinte mindig került ki néhány kód vagy valami hasonló. Mindig is voltak játékosok akiknek jó volt egy játék még csalással is. Egyszerűen egy könnyű lövöldére vágytak. Szóval a single verziókat én nem kötném az open world világú netes játékokhoz. Nem befolyásolja vele mások játékélményét.
  • 21.
    2017. 01. 25. 09:31
    És óránként egyszer megjelenik a chort és kinyírja az összes tehenet, csak hogy legyen egy kis akció...
  • 20.
    2017. 01. 25. 09:18
    Ki kellett volna venni az összes karaktert, és csak teheneket berakni a játékba. Az lett volna a tuti biztos, mert egyik tehén sem öli meg a másikat.
  • 19.
    2017. 01. 25. 08:17
    Most komolyan azon lovagolsz, hogy egy fantasy játékban, ahol egyébként is az égből potyognak (jó, talán fordítva) az ilyen meg olyan szörnyek, megjelenik a tehenek védőszentje? Ami egyébként egy totál legit, "valóságban" is létező dolog? És egyébként pontosan a megfelelő játékosok számára teszi ezt? Szerinted EZ nem megfelelő megoldás? De igazad van, pl. úgy is megoldhatták volna, hogy kiveszik a teheneket a játékból.
  • 18.
    2017. 01. 24. 23:18
    Soha nem értettem meg az online csalók világát, pedig még én is műveltem ezt a dolgot régebben. Egykét alkalommal szórakoztató a csalás, mert valamilyen szinten májernek érzi magát az ember hogy hatalma van a többi játékos felett, például falon átlátás, ajtók távolról kinyitása, stb - de rendszeresen már unalmas. Én is csak azért tanultam ki a technikát hogy meglepetést szerezzek a másik csalónak egy játéknál, mert már ugye gyanús volt hogy lehetetlen dolgok történtek a játék során.
  • 17.
    2017. 01. 24. 19:06
    A játék atmoszférájába (meg a világéba) amúgy az fért volna bele legjobban, hogy a parasztok az első tehén után átvágják Roach torkát, a második után pedig kapát-kaszát-vasvillát ragadnak, felkoncolják a vajákot, és elkaparják valami jó mély gödörbe, téglával a fogai között, arccal lefelé, "ezekné' sose' nem tudhassa' ja 'zember" alapon.
  • 16.
    2017. 01. 24. 19:03
    Talán már az iponon is volt sokszor szó arról, hogy amikor elkezdesz egy játékot, akkor elfogadod a játék szabályait - vagy ha úgy jobban tetszik: az adott játékvilág szabályait. Nem, nem az EULA-ra, gondolok, hanem arra, hogy " a witcher ez kvázi középkori világban játszódik, ahol működik a mágia, ami ilyen és ilyen mértékben a mindennapok része".

    Ebbe belefér az, hogy a parasztok strigákról, meg lápi lúdvércekről beszéljenek a kocsmában, belefér, hogy van néhány igen potens boszorkány, akik ki tudja, épp miben mesterkednek, belefér, hogy vannak vajákok, belefér, hogy mindenféle varázsképességei legyenek, pl. gyógyítson rajta minden általa okozott sebzés...

    ... de nem fér bele, hogy a semmiből egy óra alatt teremtődik két tehén. Aminek a bőrét (amit amúgy egy gombnyomással lehúzol róla, sok szerencsét akárcsak egy patkány megnyúzásához a való világban!) eladva, kellő türelemmel kifarmolsz magadnak egy csomó olyan cuccot, amiért amúgy a történetben, a játékban órákat-napokat-heteket kellene eltöltened.

    Tökönrúgod ezzel saját magad, ami a te dolgod - és a játék fejlesztőitől kifejezetten szép gesztus, hogy inkább beletesznek a játékba valamit, ami ennek gátat szab (mint bölcs apuka a türelmetlen hülyegyerekének) - ráadásul ebbe még nem kevés munkát is feccölnek. Nem a chortra gondolok, hanem az adószedőre, akit meg kellett írni, bele kellett illeszteni a játékba, és meg le is kellett valakinek szinkronizálni (+Geralt válaszait).

    Ezért van a CDProjektenk az egekben az ázsiója (teljesen megérdemelten), és ezért nem nézik sz*rba-húgyba sem a cheatereket, exploitereket.
  • 15.
    2017. 01. 24. 18:58
    Én sem grindeltem a teheneket. Szimplán addoltam magamnak egy kis pénzt.
    Nem szeretem ha filléres gondjaim vannak egy játékban.
  • 14.
    2017. 01. 24. 18:58
    Szerintem pont az teszi tönkre a hangulatot, ha a semmiből megjelenik egy jó nagy szörny, ha adott számú tehenet ölsz meg. Annyi más módon lehetne ezt megoldani. Pl.:
    1) Ne engedjék meg a támadást, és Geralt mondhatná, hogy "ezek az állatok valakinek tulajdona, ezért nem szabad megölni".
    2) Állítsák be úgy a keresletet és kínálatot, hogy ne érje meg grind-olni.
    3) Oldják meg, hogy ne éledjenek újra a tehenek ilyen rövid időközönként. (pl. csak a játék indításánál) Így senkinek sem lenne kedve ezzel gyűjtögetni.

    Ezek helyett beraktak egy nagy szörnyet, ami rád támad, ha teheneket ölsz. Melyik rombolja le legjobban a játék atmoszféráját?
  • 13.
    2017. 01. 24. 16:49
    És akkor szivassák meg azt az érték csökkentésével, aki nem exploittal szedett össze annyi bőrt? Eleve annyi quest/contract van, hogy nem is értem ki grindelte a teheneket és miért...
  • 12.
    2017. 01. 24. 16:20
    Amit felhoztam példát, ott igen is tudja. Hisz továbbadódik az információ akár videó által hogy hé, ezt így is úgy ki lehet használni.

    Jó mondjuk a való életben is vannak kiskapuk, igazat adok abban hogy az Open world-nek az egyik lényege hogy saját utadat járd, de ha ez a hosszabb távú játékélmény, és/vagy atmoszféra rombolására megy, akkor azt nem árt javítani.

    A túl korán adtad ki a játékot a Witcher 3-nál szerintem nem említhető (egy AC:Unity-vel szemben mondjuk), egyszerűen arról van szó hogy olyan hatalmas a világ hogy nem tudott mindenre gondolni a CD Projekt Red.

    A javítási módjuk meg amúgy viccesre sikerült szerintem. Jó mondjuk flancosabb a kérdés, hisz azért az is egy önsanyargató játékos lehet aki leáll teheneket kaszabolni órákon át, így ez az eset joggal vitatható, mindazonáltal tartom magam ahhoz hogy attól még single player-ben is lehet hangulat romboló egy ilyen.

    Még egy utolsó gondolat, Archon mondta volt OtherWorld tag még a Witcher1 retro kritikájában, hogy ő nem úgy áll a játékhoz hogy az mit tehet érte, hanem hogy ő mit tehet a játékért. Egy játék minőségét a hozzáállásunk is befolyásolhatja.
  • 11.
    2017. 01. 24. 16:09
    Szerintem az open world élmény velejárója, hogy mindenki olyan módon találhasson magának elfoglaltságot, ahogy azt jónak látja. Ha ezt fejlesztőként önkényesen utólag addig befolyásolod, amíg "olyan nem lesz a játék, ahogy azt megálmodtad", akkor vagy túl korán adtad ki a játékot, vagy nem hívhatod a játékodat "open" worldnek. Szerencsére itt csak egy dologról van szó, de van olyan játékfejlesztő, akinél 1.0 és 1.6 között rá se ismernél az eredeti játékra.

    Továbbá szerintem mindenkinek a magánügye olyan tevékenységet folytatni, amilyet csak akar, amíg ezzel nem károsítja más játékos élményét, single player játékban márpedig nem tudja.
  • 10.
    2017. 01. 24. 15:44
    és Asagrim, Ricsa4650

    Most nézzétek egy picit fejlesztői szemmel is. Van egy koncepciód, egy játékmechanika, megálmodod, megcsinálod, működik. Aztán valaki talál egy hibát benne ami tacsra vágja az egészet mert az ilyes fajta "félcsalás" is elveheti a játék hangulatát.

    Mondok egy példát:
    This War of Mine
    Végig vittem, nagyszerű egy játék, s mikor már úgy küldtem el aludni az 1(!) megmaradt karakteremet első végigjátszáskor hogy nem tudtam mire számítsak mert neki is már minden baja volt, megéli-e a holnapot stb, egyszer csak az fogadott hogy a Háborúnak vége. Hatalmas kő esett le a szívemről.
    Aztán később néztem egy hazai youtubert épp ezzel játszott, ám felfedezett egy AI bugot amivel a KATONAI TÁBORBAN(!) sorra tudta megölni a katonákat egyesével, TELJESEN lerombolva ezzel a játék atmoszféráját, hogy aggódjunk a karakterért.
    Úgymond lehullt a lepel a játékról hiába éltük bele magunkat, "ez is csak egy játék".

    Ezt egy valamire való gamer sem akarhatja.
  • 9.
    2017. 01. 24. 14:56
    Engedelmeddel, az egy kicsit más téma, de már megírtuk.

    https://m.ipon.hu/hir/csirkepuska-es-pokolbeli-oriasskorpio-kalozok-a-pacban/34670
  • 8.
    2017. 01. 24. 14:48
    Azért szerintem az egyik legviccesebb/legbosszantóbb kimaradt:
    a Serious Sam 3 halhatatlan skórpióembere.
    [LINK]
  • 7.
    2017. 01. 24. 14:43
    De hát ki lett javítva...
  • 6.
    2017. 01. 24. 12:21
    Egyetértek. Ha a fejlesztők elnéztek valamit, akkor inkább ki kellene javítaniuk (pl. az érték csökkentésével), nem pedig a játékosokat szívatni, ha esetleg ki akarnák használni.
  • 5.
    2017. 01. 24. 12:11
    Épp ezért tették be a szörnyet. Megviccelni a játékost. Online multiplayer játékban ilyen esetben vagy a respawn time nőne vagy a bőr ára csökkenne le nagyon.
    Gondolom zavarta a fejlesztőket, hogy megkerülik a pénzgyűjtési mechanikát a játékban.
  • 4.
    2017. 01. 24. 11:58
    És az mit zavar téged - vagy a fejlesztőket - hogy én egy single player játékban mi módon akarok pénzhez - vagy sok alapanyaghoz - jutni?

    Egyáltalán nem értem mi értelme van bármilyen "anti-cheat" eljárásnak egy single player játékban.
  • 3.
    2017. 01. 24. 11:10
    Mert ez nagyon a határon mozog az exploit és "creative use of game mechanic" között. A védelmező bestia spawnolása viszont jó húzás, jobb mint ha a bőr árát csökkentenék.
  • 2.
    2017. 01. 24. 10:43
    Nem értem miért lenne az csalás, hogy valaki elkezdi a teheneket leöldösni. Ha a játék megadja rá a lehetőséget, akkor miért ne?
  • 1.
    2017. 01. 24. 09:00
    ötletes