Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Aven Colony - Sokat akar a szarka

  • Dátum | 2017.08.02 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Ha megkérdeznének, hogy véleményem szerint mi a mai játékok legnagyobb problémája, alighanem a végletekben való gondolkodás mellett tenném le a garast. A fejlesztők közül túl sokan valami olyasmivel igyekeznek pénzhez jutni, ami tíz-tizenöt éve legfeljebb megmosolyogtató, pár kávészünetet bearanyozó, böngészőből futtatható címként tarthatott volna igényt a nagyközönség érdeklődésére, vagy épp ellenkezőleg, tizenhat műfaj gigantomán, de sekélyes, semmiben sem elmélyedő hibridjével próbálnak betörni a piacra. Esetleg azzal kísérleteznek, hogy műveikbe félig sem kidolgozott ötletek tucatjait zsúfolják bele, a mennyiséget a minőség elé helyezve.


Ezért, bár természetesen heti 80-150 megjelenés mellett nem nehéz elsőrangú, sőt, egyenesen remek játékokat találni, és a fentebb ismertetett alapállásokból való kiindulás sem jelenti azt, hogy a végeredmény rettenetes lesz, meglátásom szerint megritkultak az arany középút képviselői. Fájóan hiányoznak a korszerű, de emberléptékű alkotások, amik nem akarnak mindenről és még pár egyéb dologról is szólni, miközben a grafikájuk és a játékmenetük alapján az embernek az előző évezred nyolcvanas éveiben készült játékok ugranak be.

A városépítős programok közé tartozó Aven Colony, amiben egy, a naprendszerünkön kívüli planétát kell lakhatóvá tennünk, pontosan ennek az előbb említett sajátos kórnak az egyik áldozata. A Mothership Entertainment fejlesztői ugyanis valami felfoghatatlan ok miatt úgy gondolták, hogy ha ebbe-abba belekapnak, ahelyett, hogy egy konkrét területre fókuszálva hozzák ki magukból a maximumot, akkor a végeredmény őket fogja igazolni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 12.
    2017. 08. 11. 11:25
    Ezt próbálták az új Civ6-ban is, mármint hogy specializált városok és az eredmény szerintem elmaradt a várttól. Ok egy Civ6 nem egyenlő egy Anno vagy Pharoh városépítésével.

    Ami még lehet a műfajban igen az a több város, de pl az Anno 2205-ben nem igazán működött szerintem. Hacsak nem akarsz párhozamosan 2-3-sok várost építeni, és közöttük a logisztikát megoldani, akkor egy CIV-et kapsz gyakorlatilag, város szinten. Ez biztos jó lesz? Még város specializációkkal is, pl a Sim City 4 kerületes megoldása is "érdekes" volt.
    Anno volt egy Trains & Trucks tycoon, ahol volt egy Európa térkép, ahol minden város egy gyárat üzemeltetett és a nyersanyagot és kész terméket kellett szétszórni. Érdekes volt, de egy idő után baromi unalmas lett hogy Münchenből kellett autókat vinni minden városba, Brüsszelből meg konzervet, Osloból meg acélt...
  • 11.
    2017. 08. 10. 12:21
    Szerintem még van bőven a müfajban.

    Amit én igazán szeretnék látni
    például az a Cities XXL világrendszere igényesen megcsinálva:
    Legyen egy bolygó ahol különböző városok különböző szolgáltatásokat nyújtanak, és ezek fejlesztésükben egymásra legyenek utalva.
  • 10.
    2017. 08. 03. 06:53
    A legtöbb hasonlóban ilyen feladatok vannak. Annok sem egy túl bonyolult feladatokkal rendelkező valamik.
    Az "élj túl x időt" feladatokra meg jönne a rinya hogy azon túl nem lehet túlélni, eléri és ott biztos vége. Akkor meg minek, hiszen "teljesíthetetlen".
    Nehéz újat mutatni ebben a műfajban, hacsak azt vesszük hogy építkezés és minimális harc. Az Anno és Simcity-Cities sorozatokban benne volt majd minden amit ebből a műfajból ki lehet hozni. Sőt sajnos még az Anno 2205 is visszalépés volt már mondjuk egy Anno 2070 vagy 1404-hez képest.
  • 9.
    2017. 08. 02. 16:55
    Pont ez az hogy annyira primitív a rendszere, hogy az első két óra után már rutinból csinálsz mindent, és csak az okoz nehézséget hogy egyre idiótább feladatokat ad a program...

    Adjon olyan feladatot hogy élj túl x időt, de nehéz körülmények között, vagy hiányzó nyersanyagok mellett maradj életben stb.. de nem. itt mindened megvan csak arányosan terjeszkedni kell és kész. Legyen ennyi lakosod, küldj el a földre 500 dinnyét .. most már 1000 dinnyét... Primitív feladatok egy primitív játékban.
  • 8.
    2017. 08. 02. 15:06
    ööö bocs, de ez még egy Tropico 4-hez vagy Anno 1404-hez képest is pofonegyszerű játék (meg sok elemében ugye hasonlít is). Nem vágom rá, hogy rossz, engem szórakoztat, de nem elég jól átgondolt, bugos és kevés a content. Remélhetőleg lesznek DLC-k és tengernyi javítás, és a végére egy teljes, értékelhető játékot kapunk, mert ez így ebben a formában inkább egy trial béta, mint végleges játék.
  • 7.
    2017. 08. 02. 15:02
    Szerintem te nem ugyanazt a cikket olvastad, mint a többiek! =)
  • 6.
    2017. 08. 02. 14:58
    Szóval túl bonyolult nektek a játék és inkább fikázzátok. A panaszok oka mindig ott van az "elemzendő információk tengerében" ugyanis. Máskor írjatok inkább valami Doom klónról...
  • 5.
    2017. 08. 02. 13:09
    Ha még csak azért rinyálna... összességébe véve 96os a levegő tisztasága átlagosan, és jönnek a panaszok hogy egy baromi távoli részen csak 65ös... miközben már ott van mellette a szűrő...
  • 4.
    2017. 08. 02. 11:12
    Kb. kétszer ennyi content kéne bele, hogy jó legyen a játék. Meg kevesebb logikátlanság, ezres lakosság fölött már szinte képtelenség kontroll alatt tartani az élelmiszert, és hogy a food quality mitől függ, nem lehet tudni, gondolom a jóistentől. Ja, és a játék lazán rinyál a levegő minősége miatt olyan helyeken, ahol már építettem egy kimaxolt szellőzőt - ha az nem elég, akkor mi? Sebességbeli gondok is vannak, egy i7 alatt azért nem kéne egy ilyen játék belassuljon.

    Ettől függetlenül élveztem a játékot, de nem valószínű, hogy sokszor fogom elővenni.
  • 3.
    2017. 08. 02. 11:11
    "kockázatok nélkül megtehetjük, hogy évekig figyelmen kívül hagyjuk a sirámaikat ... örökkön-örökké megőrizhetjük a posztunk, ha a szavazás előtt pár héttel úgy teszünk, mintha érdekelne minket, hogy kinek mi a nyűgje"

    Ez azért eléggé hasonlít a valóságra (legalábbis nagyon sok országban).

    Amúgy pont az ilyenek miatt nem játszom már az ilyen offline csodákkal. Az online/multi játékokban ha vmi nem működik korrektül, az mindenkinek szívás, ha pedig működik, az mindenkinek okés.

    (Szerk: megelőztek. :-D )
  • 2.
    2017. 08. 02. 08:38
    Szerintem ami a választásokat illeti azt nagyon jól eltalálták.
    Még hogy fejbe lőnék, itt is pont ugyan az megy mint a játékban. Választások előtt elhúzzák a mézesmadzagot és beígérnek fűt-fát(van aki beéri Tesco-s utalvánnyal ). Majd amint nyertek már szenilisek lesznek, hogy mit ígértek.
    Szóval teljesen valósághűen van a játékban is
  • 1.
    2017. 08. 02. 08:34
    Egyet kell értenem a cikkel. ez a játék nagybetűsen UNALMAS! Ha az alapokat ügyesen elsajátítja az ember, és odafigyel mindenre akkor minimális a kihívás sok sok beleölt idő mellett...