Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Avadon 3: The Warborn - Ez a harc lesz a végső

  • Dátum | 2016.10.13 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Nico Jacobellist, a Heights Art Theatre mozi tulajdonosát 1961-ben egy komoly, 2500 dolláros, azaz mai árakon számítva hozzávetőlegesen öt és fél millió forintos büntetés megfizetésére kötelezték azért, mert bemutatta Louis Malle Szeretők című, Ohio államban obszcén pornográfiának minősített és ezért betiltott filmjét. A vállalkozó azonban nem nyugodott bele az ítéletbe és elhatározta, hogy minden követ meg fog mozgatni azért, hogy bebizonyítsa, hogy vaskalapos, életidegen puritánok áldozata, akik számára minden, az általuk normálisnak elfogadottól elütő dolog erkölcstelen, veszedelmes, vagy erőszakos. Ügye végül a legfelsőbb bíróság elé került, aminek egyik tagja, Potter Stewart úgy nyilatkozott, hogy bár nem tudná definiálni, hogy pontosan mi is az a kemény pornó,de felismeri ha látja és véleménye szerint a kérdéses mozgókép nem tartozik ebbe a kategóriába. A bíró rendkívül sajátos indoklása hamar szállóigévé lett és azt a későbbiek során többen is idézték saját, szubjektív véleményük alátámasztására.

Véleményem szerint a játékipar a CRPG-k pontos meghatározásánál látja nagy hasznát Stewart sziporkájának. Hiszen, hogy pontosan mitől is lesz egy számítógépes program szerepjáték, azt nem könnyű definiálni, és kevés dolog tud nagyobb vitát gerjeszteni, mint hogy bizonyos alkotások kiérdemlik-e ezt a titulust, vagy sem.


Vajon a karakterek, illetve azok képességeinek testreszabása lenne a döntő és ha így van, akkor a lényegében cselekmény nélküli, szerep kijátszására semmiféle esélyt nem adó, jellemzően online, fantasy vagy sc-fi környezetben játszódó, primitív játékmechanikájú "kattintgatós" címek is ide sorolhatóak? Netán a történet lenne a fő elem, mely esetben felmerül, hogy az interaktív fikciót hova is soroljuk? Esetleg döntési helyzetek számítanának, vagy az interaktivitás, de akkor mi van azokkal a tucatjával sorolható címekkel, amik lineárisak és semmibe sem engednek beleszólást? Mikortól mondhatjuk valamire, hogy csak RPG elemekkel bír, és mi az a határ, amikor már teljesen annak is tekinthetjük?

A fogós kérdésekre nem egyszerű választ találni, de egy dolog biztos: az 1994-ben, Jeff Vogel által alapított Spiderweb Software neve hamar fogalommá vált a nehezen meghatározható kategória rajongóinak körében. Lássuk hát, hogy mit is kínál a 2011-ben útjára indult Avadon-szériát lezáró, The Warborn alcímet kapó művük!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2016. 10. 20. 11:42
    Nagyon jónak ígérkező játék, köszönöm, hogy írtál róla.
  • 8.
    2016. 10. 13. 18:36
    Szerintem a Diablo simán belefér a CRPG gyűjtőfogalomba. Ezen belül meg van egy rakás csoportosítási lehetőség, pl.: 1) grafika alapján (karakteres, lásd Rogue, Nethack stb., izometrikus, négyzetrácsos dungeon crawler, 3d-s csoda) 2) stílusbeli hangsúlyok alapján (hack-and-slash, történetorientált) 3) szereplők száma alapján (egy játékos-egy karakter, egy játékos-több karakter) 4) játszók száma alapján (single-player, multiplayer, MMO)... Meg még egy csomót lehetne mondani.
  • 7.
    2016. 10. 13. 16:47
    Nem csak az engine-hez értő ember a probléma, hanem, hogy ha nem akarsz lopkodni asseteket, akkor kellenek grafikusok akik azt meg is csinálják. Egy olyan játékban amiben óriási a bejárható terület és még változatos is akar lenni, ez borzasztó többletköltség, a játékok költségvetésének nagy részét az AAA címeknél a grafika viszi el.
  • 6.
    2016. 10. 13. 15:35
    Pl. az M&M X: Legacy Unity-vel készült, sok (régebbi AAA-játékból) összelopkodott grafikus assettel.
    Néhol valami hányinger lett. Mai napig nem tudom, hogy lehet akkora töltési időket produkálni. És miért látok agyonmosott textúrákat?
    Valszeg nagyon nehéz (vagy drága) olyan munkaerőt találni, aki szakértő az engine-ben.
  • 5.
    2016. 10. 13. 15:33
    Eme leírás alapján a Diablo is RPG. Szerintem nem véletlenül kezdtük el hack&slash-nek nevezni, meg különítettük el a dungeon crawlereket is, mint külön műfajt. Az RPG definícióba valahol meg kell említeni a sztorit is imo. Szóval tényleg lehet vitatkozni arról, hogy mi az RPG.
  • 4.
    2016. 10. 13. 13:21
    Igen igazad van rétegjáték, de a wastaland 3-ra 3 nap alatt gyűlt össze a tervezett pénz, tehát ha grafikát raksz valami mögé akkor az vásárlókat generál, és az egy öngerjesztő folyamat, nem is kritikának szántam csak nagyon sajnálom hogy a tartalmas RPGk nem kapnak elég reflektorfényt.
    Pedig ingyenesek a játékmotrok ma már, nem kellene sok hozzá csak még egy tehetséges grafikus egy unity 5 ben legalább.
  • 3.
    2016. 10. 13. 12:29
    Nézd meg Jeff Vogel oldalát. Ha jól emlékszem 2 személy dolgozik a cégnél (ő és a felesége), nincs kiadójuk.
    Ilyen minimálköltségbe nem fér bele hogy költségesebb grafikát vásároljanak.
    Nagyon rétegpiac, pl. Wasteland 2 is kész csoda hogy megjelent.
  • 2.
    2016. 10. 13. 10:59
    CRPG=kihaló félben levő fantasy amiben még volt játék írva a kép mögé amit ma elfelejtenek már.
    Wizardry 8-ban régen volt 500 óra játékidő, ma ez 3-20 óra lövölde vagy széthasítalak baromság,,, na de esetenként aaa grafikával.
    Azt nem értem hogy ilyen izometrikus projektek mellé miért nem csapódik valami igazi grafikus abból a sok sétaszimulátoros semmiről nem szóló játékból...
    A programozni még nem elfeletőknek meg a grafikusoknak kellene valami közös kávéház )))
  • 1.
    2016. 10. 13. 09:40
    Mi az a CRPG? Tényleg nehéz a kérdés. De van ez a csávó:

    http://crpgaddict.blogspot.hu/

    Szerinte:

    My definition of "RPG" requires the game to have three core criteria: 1) character leveling and development, 2) combats based at least partly on attribute-derived statistics, 3) inventories consisting of something other than just puzzle items.

    Szerintem nagyon közel jár az igazsághoz :-)