Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Atlantica Online - Atlantisz nyomában csapatunk

  • Dátum | 2010.07.09 12:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Az Atlantica Online körökre osztott, csapat alapú MMORPG, keleties csomagolásban, mikrotranzakciós (havidíj nélküli) üzleti modellel. Ebből a kavalkádból a legnagyobb érdekességet kétségtelenül a “körökre osztott, csapat alapú” rész jelenti, hisz ilyennel MMORPG-ben még nem találkozhattunk. A körökre osztott stratégiák és az MMORPG-k összepárosítása nagy távlatokat nyithat, jelen esetben azonban nem eszik olyan forrón a kását, még akkor sem, ha a játék honlapja büszkén hirdeti, hogy 2008-ban az év MMO-ja is volt az Atlantica, pár helyen.

Az animált háttér sok jót sejtet
Az animált háttér sok jót sejtet


A harcrendszer ugyanis hiába körökre osztott, ha azok a körök időre mennek. Alacsony szinten kifejezetten kevés, de magas szinten sem sokkal több idő áll rendelkezésünkre, hogy az egységeinkkel támadjunk, varázsoljunk, gyógyitalt/tekercset használjunk vagy esetleg alakzatot váltsunk. Így aztán a körökre osztott stratégiákból ismert, akár percekig tartó, alapos gondolkozást el is felejthetjük, sokkal inkább kell reflexből jönnie mindennek, semmint alapos megfontolás után. Ez persze valamennyire érthető, mert nem várhatjuk el, hogy a fél világ a mi döntésünkre várjon, de egy kicsivel több időt azért adhattak volna.

Hősünk a világban a szokásos külső nézetben mozog, egy ellenfelet megtámadva azonban elkülönített csatatérre kerülünk. Itt egyszerre legfeljebb kilenc egységet irányíthatunk, de ezt a létszámot csak magasabb szinten fogjuk elérni, induláskor csak négyen lehetünk (ebből egy a mi hősünk, akinek halálával vége a csatának). Az egységeinknek különleges támadási formájuk van: kardmesterünk csak első sorban lévő ellenfelet tud megütni, míg a puskás lányka egy egész oszlopot is keresztül tud lőni, a papunk pedig gyenge támadóértékét gyógyítással ellensúlyozza - hogy csak néhány példát említsek a meglehetősen sok egységtípusból, akiket kiválaszthatunk. Támadáskor a közelharci egységek odafutnak az ellenfélhez, püfölnek rajta egy sort, majd visszakocognak a saját helyükre, míg a távolsági lövészek természetesen nem mozdulnak.  Minden egység külön lép szintet és egyénileg adhatunk nekik felszerelést is. A hagyományos támadásuk mellett különleges képességeket is használhatnak, amik akár egy csata sorsát is eldönthetik - az íjász például el tudja némítani az ellenfelet egy kör erejéig. Az egységek összeválogatása, a formáció kialakítása (egy háromszor hármas négyzethálón) vagy harc közbeni változtatása, a felszerelés gyűjtése, csaták során a különleges képességek használata és az ellenfelek megfelelő sorrendben való kiirtása adja a harcok - és ezáltal a játék - esszenciáját. Nem mindegy, hogy az ellenséges csapatból először a feltámasztó egységet öljük-e meg, ezzel kockáztatva, hogy közben a keményebb harcos felőrli saját védelmünket - vagy épp ellenkezőleg, először a harcost tesszük el láb alól, így azonban könnyen lehet, hogy a következő körben újra feltámasztja őt társa. Mindent összevetve tehát meglepően sok gondolkozást igényel a játék, messze túlmutat a megszokott gombnyomkodáson. Csak éppen ha például Heroes of Might & Magic-sorozatra jellemző összetettséget várna az ember, akkor óhatatlanul is csalódni fog.


Persze induláskor még közel sem annyira epikus a látvány
Persze induláskor még közel sem annyira epikus a látvány


Az in medias res kezdés után ideje rátérni a játék kevésbé forradalmi részeire is, melyek már nem térnek el annyira a megszokott szürkeségtől, mint a fentebb kivesézett harcrendszer. Induláskor a program nem fogad éppen tárt karokkal: a szokásos bejelentkezés után még egy évszámot is meg kell adnunk (édesanyánk születési dátumát kérdezi, de persze azt adunk meg, amit akarunk), sőt rendszeres időközönként még egy négyjegyű betűkódot is le kell olvasnunk, az interneten megszokott botok elleni védőmechanizmusokhoz hasonlóan. Kedves a fejlesztőktől, hogy ennyire próbálnak védekezni a botok és egyéb kártevők ellen, ennek ellenére bejelentkezéskor a nyílt csatornán így is másodpercenként jöttek az aranyáruló hirdetések - van egy kifejezés erre, hogy minek adtak egy pofont ezzel a védelemmel, hiszen így csak a tisztességes felhasználóknak körülményesebb bejutni.
 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2010. 07. 13. 13:01
    nekem is csillagkapu jutott eszembe, elsőre azt hittem megcsinálták a csillagkapus MMO-t..
  • 4.
    2010. 07. 11. 00:22
    játszottam vele régebben, nagy válltozás a mostani divat mmokhoz képest , szerintem jó kis játék
  • 3.
    2010. 07. 10. 18:45
    Nekem a stargate atlantisz de ez nem hasonlít rá
  • 2.
    2010. 07. 10. 17:21
    nekem Atlantiszról valami misztikusabb dolog jutott eszembe...
  • 1.
    2010. 07. 09. 14:28
    Ha valaki ki szeretné próbálni a játékot akkor jöjjön a Mycenae szerverre, és whispereljen Iblys nevű karakteremre. Szívesen segítek megválaszolni kérdéseket (ez nem azt jelenti hogy 0 angoltudással rendelkezőknek real time lefordítom a játékot), de játékmechanikával, csapatösszetétellel, tárgyakkal kapcsolatos kérdésekben szívesen segítek.