Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Assetto Corsa - Szimulátor konzolon?

  • Dátum | 2016.09.14 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Nagyon sokáig kizárólag a PC-s játékosok számára voltak csak elérhetők az igazi szimulátorok. Persze, aki kizárólag konzolon játszik, gondolhatja, hogy a legjobbat kapja az épp aktuális Gran Turismo, vagy akár a Forza Motorsport képében, bármelyik konzolt is válassza. Tény, hogy ezek a játékok igyekeznek is kihangsúlyozni, hogy valójában mennyire közel állnak ahhoz, hogy szimulátorok legyenek. A Gran Turismo fejlesztői még odáig is elmentek, hogy a Nissannal összefogva külön versenyt indítottak, melynek végén a tévé elől kibújva a nyertes igazi pilótává válhatott.

És habár ez nagyon jó marketing, a valósághoz kevés köze van. Persze eleve nem lehet visszaadni a valóságot egy képernyő előtt ülve, hiszen semmi nem fogja szétrázni a vesénket, eltépni a nyakizmainkat, és lefogyasztani rólunk négy kiló felesleget másfél óra alatt, ahogy megteszi ezt a valódi autóversenyzés. A Forza Motorsport és a Gran Turismo mindig is abban volt jó, hogy visszaadta az autók valódi kezelhetőségének érzését, és ezt úgy tálalta, hogy az mindenki számára élvezetes legyen.


Ha nem így lett volna, akkor nem kelt volna el mindkettőből külön-külön több tízmillió példány, és főleg a Gran Turismo esetében, nem alakult volna ki olyan kultusz körülötte, ami egy jó ideig önmagában képes volt eladni a PlayStation-konzolokat. Ugyanis nagyon kevesen tudtak volna vele játszani, és éppen ezért nagyon kevesen tudták volna igazán élvezni. Ezen a ponton pedig visszakanyarodhatunk a gondolatmenet elejére: konzolra valahogy sosem érte meg kiadni igazán keményvonalas szimulátort, így az iRacing és az rFactor mindig is megmaradt PC-n.

Ennek persze más okai is vannak. Az ilyen jellegű anyagoknak mindig is fontos részét képezte a modolás. A készítők leszállították az alapokat, és persze folyamatosan fejlesztették azt, de a közösség tudta teljesen testre szabni az élményt, és elkészíteni azt, amire szüksége van. Az Assetto Corsa fejlesztése is ennek szellemében indult: egy ismeretlen, kicsi olasz csapat készítette, és először 2013 novemberében vált elérhetővé a Steam Early Access keretein belül, majd 2014 decemberében jelent meg "végleges" formában PC-n. Most, közel két évvel később pedig a konzolos felhasználók is belekóstolhatnak.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 5.
    2016. 10. 05. 15:12
    Nekem meg pont kell single mert rohadtul nem akarok más emberekhez igazodni ha játszani akarok. Ezért tolom még mindig LFS-el mert viszonylag jó AI van benne. Project Cars ai-ja kritikán aluli így az élvezhetetlen single player-ben hiába van benne career rendszer.

    Sajnos career módban még mindig a Gran Turismo az etalon ami egy lassan 20 éves játék ha az első részt veszem alapul. Pedig már abban is több és jobb a sp mint bármely más azóta megjelent szimulátorban.
  • 4.
    2016. 09. 16. 00:01
    Ezért van még kultusza a legelső rfactornak(ami nem baj) mert szerencsére sokan gondolkoznak így mint te. Abban egyetértek, hogy sok értelme nincs AI ellen szimulátorozni. De gondolom nem csak én szoktam egyedül nyomatni mert csak olyan netes közösségek vannak ahol koros emberek vagy szimplán idióta huszonévesek szeretnék kiélni a hatalomvágyukat egy nyomorult játékon. Sajnos nekem ez ragadt meg a race07 és rfactor közösségekről. Szóval jó az ha van single minden játékhoz és sokaknak nem minden a netcode.
  • 3.
    2016. 09. 15. 11:55
    Egy szimulatornal nem szamit a jatek resze, osszeall egy kozosseg berelnek egy szerot azt toljak a bajnoksagot senkit se ertdekel a szingulplajerekszperiensz. Ha a szimulacio es netkod rendben van konzolon akkor kicsit gyengenek erzem azt a 68%-ot foleg hogy ez a first ever szim konzolon mint ahogy irtad is(amit nem ertek hogy ha eddig nem akkor most miert is).

    Kerdes persze mekkora a konzol huszarok es a szimmerek keresztmetszete.
  • 2.
    2016. 09. 14. 14:25
    Miért? Nem hallottál még erről?

    https://en.wikipedia.org/wiki/GT_Academy
  • 1.
    2016. 09. 14. 14:21
    "A Gran Turismo fejlesztői még odáig is elmentek, hogy a Nissannal összefogva külön versenyt indítottak, melynek végén a tévé elől kibújva a nyertes igazi pilótává válhatott."

    Itt lett hiteltelen az egész írás.