Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Assassin's Creed: Syndicate - Gyilkos teadélután

  • Dátum | 2015.10.29 14:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Az a jó abban, ha egy új Assassin's Creed-játékról kell írnom, hogy mindenki tud róla mindent. Meg az előző részről is mindent, meg az azelőttiről is. Szóval nem kell hosszasan ecsetelnem azt, hogy a tavalyi Unity mennyire rossz volt, mint ahogy arról sem kell sokat írnom, hogy most itt van nekünk a Syndicate, ami az új rész. Mindenki tudja, hogy a viktoriánus Londonban játszódik, és mindenki tudja azt is, hogy a Ubisoftnak valami nagyot kell durrantania ahhoz, hogy visszanyerje a bizalmat. Azért azt hozzá kell tenni, hogy olyan nagy bajban nincsenek, mert rengetegen így is megveszik a játékot évről évre, szinte mindegy, mit csinál a Ubisoft. Éppen ezért nem is lesznek drámai változások a sorozatban.

És akkor ezen a ponton le is írnám a teszt rövidített verzióját: a Syndicate pontosan ugyanolyan, mint a tavalyi Unity, csak csiszoltak benne néhány dolgot. Ami abban jó volt, az most még jobb, ami abban közepesen gyenge volt, az most közepes, és ami nagyon gyenge volt, az szimplán csak gyenge az új részben. És habár én is pontosan tudtam, hogy mire számítsak, mielőtt belekezdtem a tesztelésbe, valahogy mégis évről évre el tud kapni az Assassin's Creed-érzés. Az a furcsa bizsergés a gyomromban, hogy nekem ezzel játszanom kell, holott tisztában vagyok vele, hogy mivel kerülök majd szembe. Ennek a pozitív szellemnek a jegyében kezdjük is tesztet azzal, ami jó. Sőt, nem csak, hogy jó, de kiemelkedően jó. Nem lesz meglepetés: ugyanez a dolog már fantasztikus volt a Unityben is, és szerencsére ez itt sem változott meg.


Természetesen a városról beszélek. A Unity-féle Párizs egészen döbbenetes részletességgel adta vissza a korabeli hangulatot, és nem utolsó sorban hatalmas bejárható területet biztosított. A Syndicate-féle London ennél még nagyobb, szinte felfogni is nehéz, hogy mekkora. De a méret önmagában nem minden: minden egyes utcája, épülete, lámpája, parkja, sikátorban elszórt szemétdarabja tökéletesen a helyén van. Az iparosodás hajnalán járunk, számos új felfedezéssel, éjjel-nappal működő, füstölő gyárakkal, magas kalapban mászkáló úriemberekkel, lovaskocsikkal, és a Temzén rengeteg hajóval. Az egész hangulata annyira beszippant, amire ritkán találok példát a mai játékfelhozatalban, a grafikusok, művészek és a pályatervezők erőn felül teljesítettek ebben az epizódban is.

Ami a grafikát illeti, bár ez nem egy olyan pont, amit jellemzően a teszt elején szoktam tárgyalni, a pozitivitás jegyében most ide került. Igen, a grafika továbbra is kiváló, bár másként, mint a Unity. Az alapvető különbség az, hogy a tavalyi részben előre besütött globális bevilágítást használtak, ami ugyan rendkívül látványos képeket eredményezett (screenshotokon szó szerint lemászott a monitorról), de semmi dinamika nem volt benne. A Syndicate esetében ezt kivették, és lecserélték egy teljesen dinamikus bevilágításra, ami lehetővé tette, hogy normálisan váltakozó napszakokat és véletlenszerűen változó időjárást használjanak. Ez összességében azt eredményezi, hogy ha szimplán ránézünk a tévén futó játékra, azt mondanánk, hogy rondább, mint tavaly. És ez igaz is lenne, de cserébe az egész sokkal élőbb, hangulatosabb. Hogy megérte-e a váltás, azt már mindenkinek magának kell eldöntenie, mindenesetre számomra egyértelmű, hogy ez a megfelelő út előre.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 25.
    2015. 12. 02. 20:35
    Sajnos hiba,hiba hátán a játék. Gondolok itt arra hogy üldözöm a szintén lovaskocsival menekülő célszemélyt erre neki megy magától az oszlopnak és bele olvad az oszlopba innentől pedig magát a küldetést végig vinni újra indítás és kísérletezés nélkül LEHETETLEN! De rengeteg hiba van még például a nehézkes sokszor nem is a kiadott parancsot elvégző irányítással is. Szóval maga a játék jó lenne de a rengeteg fatális hiba tönkre tesz mindent játék élményt stb-t is!
  • 24.
    2015. 11. 09. 12:29
    "Akinek nem az tetszik, ami nekem, az hülye" című agymenésünket olvashatták."

    Ha ez jött csak le a mondani valómból akkor sajnálom, mert én nem erre gondoltam.

    Csak az előttem szóló felhozta, hogy páran nem gondolkodni ülnek le játszani, pont egy AC cikk alatt. Egy olyan játékban ahol nem kell gondolkodni, csak élvezni. Az AC tipikusan az a játék ami szórakoztat a látvánnyal, a történettel (még ha néha sablonos is) pont az a fajta game amit egy munkanap után pihenés képpen játszani lehet.

    Erre reagáltam, és kész, szó sem volt arról, hogy ami nekem tetszik csak az lehet a jó.

    Ha nagyon akarnám én is reagálhatnék a te hangnemedben, de az nem vall rám, azt meghagyom az ilyen magas intelligenciájú embereknek
  • 23.
    2015. 11. 02. 14:00
    "A mai játékokban nem kell gondolkodni egyáltalán, mert amiben kell azt nem veszi meg senki, mert IQ szint az nincs hozzájuk ..."

    "Akinek nem az tetszik, ami nekem, az hülye" című agymenésünket olvashatták.

    Az mondjuk eszedbe sem jut, hogy valakinek a kikapcsolódás definíciójába nem fér bele a memóriajáték-szerű próbatétel, vagy semmi kedve egyféleképpen leprogramozott "kijutós játék" közben azon agyalni mire gondolt a programozó, miközben a saját alternatív megoldási lehetőségeit ki se tudja próbálni? Tudod szokták mondani, hogy gond nem játék, és ezt lehet nyugodtan szó szerint is venni.

    A kikapcsolódás és az agytorna tökéletesen ellentétben állnak egymással számomra, érthetetlenül állok a dolog előtt, hogy valaki miért próbálná ugyanazt csinálni a szabadidejében, mint amit munka közben (kivéve ha mondjuk az illető takarít, gyártósornál robotol, pénztárt kezel). Célzottan kerülöm is az ilyen "játékokat", az IQ-m meg köszöni szépen jól van, 154 Vágó István féle TV-s népteszten, 132 a Mensa IQ tesztjén.

    Az életkoromat sem tudod felhozni érvnek a gondolkodásmódom magyarázatára, mert a 80-as években kezdtem el videojátékokkal játszani, egyszerűen más aspektusban keressük a kihívást kikapcsolódás közben, ennyi.
  • 22.
    2015. 11. 02. 12:53
    Erre azt szokták mondani, hogy ha nem tetszik ne játssz vele.

    De kérdem én, mi gondolkodni való van egy AC játékban? ha neked ezen gondolkodni kell, akkor nagyon rossz híreim vannak.

    Én még játszottam a 90es évek környékén olyan játékokkal amik tényleg megdolgoztatták a játékost, sokszor pályákra visszamenőleg is emlékezni kellett dolgokra, hogy tovább juthass.

    A mai játékokban nem kell gondolkodni egyáltalán, mert amiben kell azt nem veszi meg senki, mert IQ szint az nincs hozzájuk, plusz ha valamiben elakad nincs benne késztetés, hogy azt megoldja, inkább keres valami mást ami pofon egyszerű.

    A másik, honnan tudod hogy a játékmenet gané ha ki sem próbáltad azért mert valaki azt mondta? végülis érthető

    Aláírom hogy az AC játékok nem hoznak túl sok újat, de a többi játék esetében miért is nem merül fel ez sok emberben? Egy alap koncepcióra épülnek azok is, csak a helyszín és a történet változik. Csak azt kell megérteni, hogy míg más játékok, témájukból adódóan több módosítást kaphatnak, addig egy részben történelem hű játékban ez nem oldható meg.

  • 21.
    2015. 10. 31. 23:15
    AC1et toltam anno pár órát, aztán ott is hagytam,
    ez az első, amit screenshotok alapján szívesen kipróbáltam volna, de elszomorít (bár meglepni nem lep meg) sajnos, hogy a játékmenet ennyire ganéj
    "me' a játékos nem gondolkozni ül le játszani"
  • 20.
    2015. 10. 31. 09:24
    Mondjuk számomra az is furcsa - lehet tényleg csak számomra -, hogy valaki aki egy csomó pénzt áldoz játékra (kifejezetten játékra) ne ismerné fejből, szembekötve is, a billentyűzetét és ne tudna vakon játszani.
  • 19.
    2015. 10. 30. 20:35
    Mégis a világ legjobb esportosai bill+egér kombóval érték el az eredményüket fpsekben Mrfox De ha ugyanazt meg tudod csinálni egy kontrollerrel amivel kb 5 sec alatt csinálsz egy 360-at akkor megemelem a nem létező kalapom előtted
  • 18.
    2015. 10. 30. 19:31
    Értettem, hogy ez is egy bizonyos stílusú játék és nehéz nagy újításokat belevinni. DE! pl GTA-ból sem jelenik meg minden évben egy rész... Minőség rovására megy a mennyiség a legtöbbször.
  • 17.
    2015. 10. 30. 17:24
    Látom a lényeget "átérezted", amit Gunther akart neked súgni...
  • 16.
    2015. 10. 30. 16:36
    Nem is játszom GTA-val
  • 15.
    2015. 10. 30. 12:58
    Ez inkább az AC-nél játéktervezési probléma, mint a kontrolleré. A legtöbb még összetettebb irányítást megkövetelő játék jól meg tudja oldani, tehát valószínűleg mégsem a kontrollerben van a hiba. Be kell látni, a Ubi elég trehány cég. Azt viszont utálom, ha billentyűzeten polipnak kell lenni egy játékhoz. Hozzá lehet szokni, de nem válik olyan kézreállóvá, mint egy jól megtervezett kontroller.
  • 14.
    2015. 10. 29. 22:30
    Minden ember különbözik igaz, de én pl. a wasd körül lévő gombokat minden esetben eltalálom. És ha arról van szó, akkor inkább lenézek, hogy jót nyomok-e, mint hogy X cselekedet helyett Y-t hajtsa végre a karakterem, ez engem a világból tud kikergetni...és utána centizni, hogy a megfelelő action jelenjen meg, de ugye a nyomorék mozgással (mert AC-kben eléggé az) ez kb. művészet...
  • 13.
    2015. 10. 29. 21:39
    Ja, hát sokat segít az irányításon, ha nem 26,5 fps-sel kell szenvedni
  • 12.
    2015. 10. 29. 19:10
    Úgy szeretnék végre jó AC-vel játszani. Sajnos a "Desmond széria" után teljesen kifulladt ez a sorozat.
  • 11.
    2015. 10. 29. 19:04
    Amúgy a különböző szintű zónák és ellenfelek már a Unityben is megjelentek. Kedvencem a negyedik szint, ahol (persze 4-5 ellenfél egyszerre) leguggoltak a pisztolylövés elől, félregurultak a kardcsapás elől, képesek voltak visszatámadni, és még villanógránátot is dobáltak, ami csak minket vakított el, a társaikat nem. Cserébe viszont ugyanúgy fuldokoltak a füstbombától, ahogy a korábbi részekben is. Más kérdés, hogy ilyenkor is ötször kellett leszúrni némelyiket, és mire végeztünk, a többi magához tért...
  • 10.
    2015. 10. 29. 18:57
    Gyakorolni kell. Ha játék közben nézned kell a billentyűzetet/kontrollert, hogy most mit is kellene nyomogatni, akkor akciójátékkal inkább ne is próbálkozz.
  • 9.
    2015. 10. 29. 18:56
    Hogy egetrengető újítás nincs, az érthető, de hogy a Black Flag után még vissza is fejlődik az első rész felé a dolog, az nem.
  • 8.
    2015. 10. 29. 18:27
    A legrosszabb amikor mindig le kell nézni hogy melyik gombot nyomja az ember éppen, vagy gyorsan kell valamit és rosszat nyom. A billentyűzet word-re, az egér meg excelre lett kitalálva, ezen kívül minden játék célbaklikkelés.
  • 7.
    2015. 10. 29. 18:17
    Most miért?
    1 AC stílusú játékban nem nagyon lehet egetrengető újításokat csinálni.
    GTA V se változott a grafikán meg a story-n kívül sokat a GTA SA-hoz képest szerintem.
  • 6.
    2015. 10. 29. 17:55
    Nem tudom, én mindig PC-n toltam az AC-t, aztán mikor egyszer PS4-en kipróbáltam, konkrétan közlekedni nem tudtam. PC-n nekem valahogy sokkal folyékonyabb minden. Na meg a grafika is szebb persze.
  • 5.
    2015. 10. 29. 17:51
    De miez már annyira szánalmas, hogy ugyan azt a játékot adják ki folyamatosan más textúrával és a storyval... röhej 3 részig még elment utána unalmas mostmár szánalmas...
  • 4.
    2015. 10. 29. 17:41
    A 2. oldal felső képe láttán konkrétan a hányinger kerülget. Hát milyen a haja már.
  • 3.
    2015. 10. 29. 16:32
    A közelik egész hangulatosak, de pl. a 4. oldalon a felső kép az kicsit meredek
  • 2.
    2015. 10. 29. 15:37
    Azért faszán néz ki PS4-en is, de nagyon kíváncsi vagyok a PC-sre, mert a Unity tényleg nagyon durván kézett ki.
  • 1.
    FaL
    2015. 10. 29. 15:24
    "Eden darabkáját"

    Brr


    "Röhejes, hogy mindenre a kör gombot használja"

    Mondjuk ez is a remek konzolra fejlesztés miatt van. Billentyűzeten nincs olyan probléma, hogy ne lenne valamire elegendő gomb...

    És a grafika is csak a szuper konzolokon lesz ilyen gondolom, mert a Unity is ezerszer jobban nézett ki pc-n...