Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Assassin's Creed Chronicles: (Made in) China

  • Dátum | 2015.05.06 08:01
  • Szerző | Mastigias
  • Csoport | JÁTÉK

Az Assassin’s Creed Chronicles nem más, mint egy háromrészes, egymástól független epizódokkal operáló oldalhajtása az Assassin's Creed univerzumnak, mely szakít a sorozat megszokott stílusával, és 2,5D-be helyezi főhőseit. Ennek a trilógiának első része a China, melyben egy Shao Jun nevű assassin hölgyet irányíthatunk, méghozzá a XVI. században. Hősnőnk meg akarja bosszulni rendtársait, akiket a templomosok irtottak ki, ergó ismét a bosszúé a főszerep. No, akkor mára ennyit az objektív újságírásból, következhet a szemtelenül szubjektív véleménynyilvánítás.

Az Assassin's Creed sorozat megfáradt. Nem most, már jóval korábban, még a Brotherhood-Revelations idején. Kövezzetek meg, de szerintem a legjobb rész a második volt, a sztoritól kezdve a játékmeneten és karaktereken keresztül, egészen a zenéig bezárólag minden tökéletesen működött benne. A Brotherhoodot nem tekintem különálló résznek, azt a másodikkal együtt, pontosabban a másodikba integrálva kellett volna kiadni, de sokaknak így is elnyerte a tetszését. A Revelations még bejött, de a III. résszel megindult a lejtmenet.


Ismét felhívnám rá a figyelmet, hogy szubjektív véleménynyilvánításról van szó, nem kell vele egyetérteni. És hogy mindez hogy kapcsolódik a jelen cikk tárgyához? Egyszerű: a China annak a futószalagon való gyártásnak az eredménye, ami a mennyiségi szempontokat helyezi a minőségi elé. 2,5D-s Assassin's Creed? Csináljunk egyet, hogy elmondhassuk, ilyen is van. Sőt, legyen inkább rögtön három! Ezzel persze még nem is lenne gond, ha lenne valamilyen célja is a játéknak, az Assassin's Creed univerzumhoz viszont nem ad hozzá, nem mélyíti azt. Na jó, talán a kínai vonatkozásnak lehet annyi előnye, hogy rengeteg kínai játékostársunk örülhet, de ez minket (engem) annyira nem vigasztal.

Mindez nem jelenti azt, hogy a China rossz lenne. Csakhogy nem is kiemelkedően jó. Itt van, az ember egyszer-kétszer végigviszi, aztán elfelejti. A főellenségek? Arctalan templomosok. A főhős? Arctalan assassin. A sztori? Bosszú. Kb. ennyiben össze is foglalhatjuk a játék „főbb” pontjait, illetve ezeken felül néha megjelenik az öreg Ezio mester is, hogy harcmozdulatokra tanítsa Shao Junt. No de vegyük sorra, mit is nyújt az a 3-4 óra, amit a China chínál (bocsánat).

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2015. 05. 08. 13:17
    Ha AC kapucnis pulcsit, hosszú ballonkabátot, meg étkészletet adnak ki, az is kisebb lehúzás, mint egy ilyen 2d platformer ezen a néven.
  • 8.
    2015. 05. 07. 17:05
    Majd egyszer lehet adok neki egy esélyt
  • 7.
    2015. 05. 07. 15:53
    1 nagyon jó volt, sokak szerint uncsi játékmenet, de 1 a storyrol szolt. 2, B,R azok igazi sikerek voltak számomra, a 2 nagyon jó lett. a B nem sok ujdonság de a story ment tovább, a R az volt a legjobb. 3 csak stori miatt vittem ki, elment, ilyen 1x végig kell vinni és kész. a többivel nem játszottam. ha valaki letudná irni utánna mi történt a storyban egészen a unityig (unity-t ne tartalmazza mert azt kiprobálom majd) azt megköszönném
  • 6.
    2015. 05. 06. 16:04
    Adj a Unitynak egy esélyt (akár csak letöltéssel is), ha nem küldesz rá AA-t teljesen játszható és egy elég nagy AC-fantól hidd el, tényleg nagyon sokban hasonlít az első két játékra. Sokkal több benne az intuitív megoldásokra ösztönzés, mint a menj oda, öld meg, fuss el, ami az utóbbi részekben volt. Helyből visszatért, ami az első részben volt, hogy Neked kell megteremteni a gyilkossághoz szükséges helyzetet ha tökéletes szinkronizációt akarsz. A történet is elég jó, legalábbis ameddig most jutottam már több érdekesség volt benne, mint az utóbbi két részben együttvéve.
  • 5.
    2015. 05. 06. 14:54
    A grafika klassz.
  • 4.
    2015. 05. 06. 14:51
    Hasonlóan érzek, bár én a Ezio trilogiáját szerettem nagyon és kivételesen, nekem a Revelations volt a favoritom. (Lehet ez azért is, mert könyvben olvastam, és elfogult lettem utána a sorozattal szemben kitudja )

    A 3. rész bukását, betudom annak, hogy mindenféleképp ki akarták adni még a 2012.12.21.-re meg jósolt világ vége előtt, mert ugye erről volt Desmond történetében szó, így ott érezhető volt az összecsapott történet, az optimalizálatlan játék, és a félkész játék elemek tömkelege. Ettől természetesen még nem fogunk meg bocsájtani nekik
    A Black Flag számomra már nem igazán volt AC, inkább valami kalózos funolás, ami nyomokban AC-t tartalmazott. Persze ettől még a Story a karakterek, jók voltak, de a játék menet annyira repetitív volt, (jó Ubi módra,) hogy az újdonságokat nagyon hamar elunta benne az ember.
    A Rogue ról ugyan ez a véleményem, az Unity meg természetesen kimaradt. Amúgy is utálom a francia nyelvet legalább nem mászok falra minden 2. pösze mondat után
  • 3.
    2015. 05. 06. 13:55
    Úgy beszéltek mintha már évek óta rossz lenne a széria. A black flag GOTY minőség volt, a Rogue rendben volt. A unity-t aláírom, hogy gyenge lett. A 3 se volt valami nagy durranás. De a többi? Hát, szerintem nincs gond velük. Túl gyakran jelennek meg, de FŐLEG ahhoz képest korrekt széria.
  • 2.
    FaL
    2015. 05. 06. 11:27
    AC sorozat eddigi összes darabjával játszottam, ami alapján sajnos azt kell mondjam, hogy a bandwagoning jobban megfogta a cikkírót is, mint kellett volna. Az első AC zseniális volt, remek történet, csak egy kicsit kevéske valódi (értsd: sztori küldetés) tartalommal. Ezen az ACII mindenben javított, amit a Brotherhood kiegészített és a Revelations feltette a pontot az I-re. Az ACIII egyáltalán nem volt rossz játék, sőt! csak nagyon mást vártak az emberek az ACII után, pedig ha leültél elé és hagytad, hogy vigyen magával, az is zseniális volt (egyedül Connor személye volt khm. taszító). A Black Flag az, ami számomra inkább a money grab kategória, viszont elvitathatalan tőle, hogy a hajókázós kalózkodós mechanika csúcs volt. Az AC:Rogue szintén csak arról szólt, hogy még egy utolsó kis pénzt kihúzzanak a régi konzolosok zsebéből, de a sztori ott is erős volt és végletekig csiszolta az ACIII-ban bemutatott játékmenetbeli újításokat.
    És akkor a Unity... attól függetlenül, hogy egy rakat bug és kétvállra fekteti a gépemet, ha bármi AA-t akarok, de ez végre ugyanarra a receptre épülő AC, mint az első volt. Nagyon rosszra számítottam és nagyon jót kaptam. Szerintem, ha a Unity féle vonalat követik, akkor az AC újra visszatérhet a csúcsra.
  • 1.
    2015. 05. 06. 10:50
    Őszintén megmondom, az első AC nekem marhán bejött, de hamar eluntam, ami a legtökéletesebb AC volt idáig az a 2. Na ott lenyűgöző volt a hangulat, a zene, a harc és - építészként - az építészet is. Még a brotherhood valahogy elment (rókabőr effekt), de onnantól dögunalomba fulladt számomra a sorozat, tipikus példája annak, hogy egy jól csengő nevet hogyan lehet elsüllyeszteni. Unitynél felcsillant a szemem, mert a másik kedvenc történelmi korom a francia forradalom, de a teszteket olvasva mégsem vettem meg s nem bántam meg. Kár érte, RIP AC.