Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Ashes of the Singularity – Az emberiség szintet lépett

  • Dátum | 2016.05.03 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Viszonylag ritka, hogy egy érzéki, erotikus, vagy pornográf elemek nélküli, sőt, a véres-beles jeleneteket is teljes egészében mellőző, minden ízében amatőr film a sajtó és a közvélemény látókörének kereszttüzébe kerüljön, ám 2012 szeptemberében egy száztíz évvel korábban megörökített, bájosan egyszerű műnek sikerült ez a nem mindennapi bravúr. Pedig önmagában semmi sem indokolná az irányába tanúsított fokozott és kitüntetett figyelmet, hiszen a felvételen egyéb, hasonlóan nem túl érdekes szereplők és események mellett csupán három gyermek látható, akik egy akváriumban úszkáló aranyhalacskát néznek, illetve napraforgókkal ütik annak üveggömbjét.

Az ördög azonban a részletekben rejlik. Az 1901 és 1902 között rögzített anyagot ugyanis nem más készítette, mint a tragikusan korán, mindössze huszonkilenc éves korában szívroham következtében elhunyt feltaláló, Edward Raymond Turner és tudomásunk szerint ez az első színes filmfelvétel. Így a jelentősége egyszerűsége ellenére felbecsülhetetlen, mert az első lépésként szolgált a szórakoztatóipar egyik, ha nem a legnépszerűbb ágának megreformálása felé.


Az Ashes of the Singularity tesztelése közben többször is eszembe jutott a három, az aranyhalat mosolyogva és kedélyesen rémisztgető rosszcsont, mert nem tudtam szabadulni attól a gondolattól, hogy egy olyan címmel hozott össze a szerencse, amire hosszú évek múlva, annak ellenére is úttörőként fogunk emlékezni, hogy akadnak nála jobban sikerült és többet nyújtó darabok is. Persze, mint valamennyi hasonlat, ez is sántít, mert mint ahogy azt látni fogjuk, a Stardock és az Oxide Games RTS-e hibái és gyengeségei ellenére objektíven nézve jóval magasabb színvonalat képvisel a kategóriáján belül, mint Turner filmje és a saját jogán is élvezhető alkotás. Viszont, ezzel együtt is könnyű valami nála sokkal nagyobb előképeként, vagy egy grandiózus vállalkozás főpróbájaként gondolni rá.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 15.
    2016. 05. 07. 16:16
    Ez mind szép és jó, de én a játékból, és nem benchmarkból indultam ki. Azt néztem meg, hogy egy adott Supcom és egy adott AoS meccs alatt hány egység van, és a kettő közel azonos. Szóval ez nem egy akkora upgrade, ami befolyásolhatná a játékélményt. Supcommal sokkal grandiózusabb csaták vannak az egységek méretei és egyéb játékmechanikai okok miatt.

    Szóval lehet, hogy az engine upgrade, de ez nem ad semmi bónuszt, ebből te a játék alatt semmit sem érzékelsz.
  • 14.
    2016. 05. 04. 18:41
    ha a benchmarkra gondolsz, akkor nem tudom. a batchek nem az unitok számát jelölik, hanem a kötegelt rajzolási parancsokat. a játék fórumán valaki még a béta alatt próbálkozott vele, hogy kimérje, hol van a határ, ő olyan 105ezret mért, aztán elfogyott a hardvere. itt van egy videó kb. 25000 egységes multi gameplayről.
    https://www.youtube.com/watch?v=xoHxtrqdw6w
    megjegyzem, minden egység saját ai-t futtat, minden fény árnyékot is vet, nemcsak a terrainra, hanem az egységekre is.
  • 13.
    2016. 05. 04. 17:37
    Miért is nem? Átlagosan mennyi egység van a szimulációban ezzel a játékkal? 500-1000? talán 2000? Annyit a mai hardverrel simán elbír a Supcom is. Max a 8 fős FFA meccsekben lehet különbséget találni a két játék között, ami valljuk be, elég sovány teljesítmény, hisz elég ritka, hogy ekkora meccset játsszon az ember, és ekkor számodra egyáltalán nem releváns, mi történt a több kilométeres pálya másik oldalán...
  • 12.
    2016. 05. 04. 16:11
    aha. nem. NAGYON nem.
  • 11.
    2016. 05. 04. 12:36
    Supcom ugyanezt tudja technológiailag, ugyanennyi egységet, teljes fizikai modellel, 3D-ben. Lassan 10 éves játék.
  • 10.
    2016. 05. 04. 10:44
    Jo, de a cossacksban gyakorlatilag nincs AI...
  • 9.
    2016. 05. 04. 10:27
    Telefonra is ki lehet adni, annyi micro/macro menedzsment kell hozzá. Jah, és tech demónak is szar, 10 éve szebb, igényesebb rts játékok jöttek ki, ennek meg csak a gépigénye van az átlag felett. Szóval nem igazán érzem a létjogosultságát a játéknak. Képek, videók alapján azt hittem, olyan mint egy SupCom., nos köze nincs a kettőnek egymáshoz.
  • 8.
    2016. 05. 03. 23:21
    Tedd hozzá hogy 3D-s egység, 2D-s egységet pl a Cossacks több ezret kezel, alap+kiegek: az EW 8 ezret, az AOW 16 ezret, a BTW meg tán 60 ezret is. Mindezt 15-14-13 éve.
  • 7.
    2016. 05. 03. 19:20
    Már régóta vannak ilyen kaliberű RTS-ek, jobbak is, mint ez. Szóval nem állja meg a helyét az, amit mondasz.
  • 6.
    2016. 05. 03. 18:14
    Ezt csak annak kell értelmezni ami, egy kapu az út elején.
    Az első ezer egységet is kezelni képes játékmotor bemutatója és reméljük kicsit felvirágzik a RTS műfaja, nagyon ráférne már egy kis törődés...
  • 5.
    2016. 05. 03. 16:30
    De akkor a gépigényének sem lenne kötelező nagynak lennie...
  • 4.
    2016. 05. 03. 15:13
    Azért azt tegyük hozzá azt, amit sokan elfelejtenek ilyenkor: Az API verziószáma nem egyenesen arányos a játék grafikájával. Tehát, csak azért mert az új verziós API-t használják, nem kötelesek mindent megszégyenítő grafikával meg áldott játékot letenni az asztalra
  • 3.
    2016. 05. 03. 14:35
    Érdekel a játék,de egyet kell értenem veled mert a World in Conflict sokkal szebb ennél. pedig azér tnem ugyan az.
  • 2.
    2016. 05. 03. 12:48
    A képek alapján elég gázul néz ki ez a DX12-es csoda, DX9-el szebb RTS-ek jöttek ki.
  • 1.
    2016. 05. 03. 10:24
    Jól összerakott RTS, de hiányoznak belőle a taktikai lehetőségek. Jó alapja van, mint technológiailag, mint játékmechanikailag, viszont túl kevés egységtípus, orbitális támadás van, amitől nagyon kevés módja van a másik legyőzésének. Legtöbbször szimplán számháború megy, kinek van több nodeja és több egysége.

    Összehasonlítva Supcom FA-val: Ott több repülő van, vannak vízi egységek, taktikai és stratégiai rakéták, stealth, transport egységek (legnagyobb fájó pont) komplexebb extractor upgrade, pajzsok, az energia nyersanyag sokkal érdekesebb, mint a radioaktiv cucc ebben a játékban, és még sorolhatnám


    Szerintem az AI nem akkora nagy szám, simán levertem normál fokozaton már a legelején, és rengeteget kell csalnia, hogy legyen esélye. Nem azt mondom, hogy buta, mert a legtöbb RTS-ben ilyen, csupán azt, hogy a reklámok és PR ellenére nem kiemelkedő az AI intelligenciája.


    Szerk:

    Fontos!

    Steam és GOG kliensek nem kompatibilisek egymással, egy steam-es nem tud egy GOG-ossal multizni. Így aki meg akarja venni, steamen tegye, ott több a játékos!