Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Asemblance - Több kérdés, mint válasz

  • Dátum | 2016.07.26 08:50
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

A független Nilo Studios abból a célból jött létre, hogy olyan játékokat készítsen, amelyek megmozgatják a játékosok képzeletét. Első játékuknak, az Asemblance-nak ez sikerült is, sokkal jobban, mint ahogy erre számítottak. A játéknak több befejezése is létezik, de a végsőt, amelyhez csak az összes többi megtalálása után lehet eljutni, sokáig senki sem találta meg. A netes közösségek éjt nappallá téve együttes erővel próbálták megfejteni a játékban, sőt, az azon kívül megtalált nyomok alapján, hogy mit kéne tenni, hogy eljuthassunk ehhez a befejezéshez, amely az achievementek között "White Shift" néven szerepelt. A dolog már-már a szent grálhoz kezdett hasonlítani, a gigászi küzdelmet pedig a fejlesztők is nyomon követték, de nem adtak túl sok segítséget azon kívül, hogy már közel a megoldás.

A megfejtésen dolgozni eleinte még izgalmasnak tűnt, jó szórakozás volt különböző elméleteket gyártani, eszmét cserélni, de az egy helyben toporgás, a jó, vagy jónak vélt lépések ismételgetése és a konkrét válaszok hiánya hamar frusztrálttá tette a játékosokat. Egy olyan játékról van szó, amely ha minden lépést ismerünk, mindössze 20 perc alatt végigjátszható - ehhez képest voltak, akik 20 órát, vagy még többet öltek a darabba. Volt olyan streamer, akinél két példányban futott a játék, az egyik PS4-en, másik Xbox-on, és közben a PC-jén, Youtube-on nézte a játékmenetről korábban készített felvételeit.

A játékosok, akik az összes közösségi médiát - Redditet, Twitchet, Youtube-ot, a Steam fórumokat, Discordot, Snapchatet és még ki tudja mit - felhasználva tartották egymással a kapcsolatot, valószínűleg több programhibára bukkantak, mint a fizetett bétateszterek. Sajnos a fejtörők természetéből adódóan sokszor nem lehetett tudni, hogy egy adott jelenség épp hiba-e, vagy a játékmenet tervezett része, ami még jobban megnehezítette a megoldást.

Az Asemblance tehát egy olyan játék, ami rövidsége ellenére is hosszú időre a képernyő elé ragasztja az embert és nem ereszti. De valóban ilyen jó ez a mű, és ennyire nagyszerűek és elmések a feladványai, vagy valami másról van szó?


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2016. 07. 26. 10:39
    Köszi, javítva...
  • 2.
    2016. 07. 26. 10:02
    Élből rühellem az olyan dolgokat amibe nem derül ki semmi.
    De bundleba jó lesz ez is.
  • 1.
    2016. 07. 26. 09:45
    HAL 9000 lesz az...