Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Army of Two: The Devil's Cartel - az ördög vigye el

  • Dátum | 2013.04.21 08:01
  • Szerző | InGen
  • Csoport | JÁTÉK

Az Army of Two mindig is egy olyan játék volt, amiben megvolt a potenciál, megvolt a lehetőség a kitörésre, de sosem sikerült neki. Ott állt a második sorban, próbált kilátni, ám a meccset eltakarták előle olyan nagydarab sztárok, mint a Gears of War. Sajnos a potenciál magában nem elég, s hiába volt az esetek többségében azért szórakoztató a játék, összességében semmilyen területen nem tudott kiemelkedőt alkotni. Persze, azért ne csökkentsük az érdemeit se, hiszen olyan újdonságokat hozott, mint az aggro-rendszer, vagy a morális döntések, amik viszonylag ritkák egy TPS-shooterben. Az már más kérdés, hogy mindez a gyakorlatban hogyan működött, de összességében azért az első Army of Two olyan volt, mint egy vizezett sör egy meleg nyári estén. Nem kifejezetten finom, de azért jól tud esni. Ezektől eltekintve azonban, ha nagyon szorongatnák a tökeimet, akkor sem tudnék az első résszel kapcsolatban más dolgot kiemelni, csal talán még annyit, hogy ez volt az egyik első játék, ami mind Xbox 360-on, mind pedig PS3-on régiózáras multiplayerrel érkezett. Ehhez aztán a 40th Day néven érkező folytatás már nem nagyon tett hozzá semmit, csak tovább finomította az addigi rendszert. 

Vélhetően azonban a sorozat üzletileg egészen sikeres lehetett, ha az Electronic Arts úgy döntött, berendel még egy folytatást. Ennek elkészítését azonban már nem az EA Montreal csapatára bízta, hanem a Dead Space fejlesztőjére, a Visceral Gamesre. Ők pedig fogták magukat, és célnak belőtték az abszolút közepes szintet, mondván, ha véletlen jobbat csinálnak, legfeljebb büszkék lesznek magukra, hogy túlteljesítették a saját elvárásaikat. Ami kifejezetten érdekes egy olyan csapattól, ami elhozta nekünk a Dead Space-franchise-t, melynek első része örökre beleírta magát a játékok történelemkönyvébe, és még a harmadik epizóddal is teljesen jól szórakoztunk, annak ellenére, hogy horrorból szépen átment a sorozat akciójátékba, s sokak szerint ezzel párhuzamosan eléggé el is butult.
 

Amikor azt mondom, hogy a Devil’s Cartelben minden közepes, akkor az természetesen igaz a történetre is. Annyira, hogy nehéz is felidézni, valójában miről is szólt a játék. Az alapvetés szerint a korábbi részek főhősei, Rios és Salem által alapított T.W.O. cég két új katonáját alakítjuk, akiknek nevein igen-igen sokat agyaltak a Visceral irodájában. A sok brainstorming után végül főhőseinket Bastiano Coimbra de la Coronilla y Azevedo és Baj Van Boeven (holland akciófilm-sztár) helyett úgy hívják, hogy Alfa és Bravo. A készítők érvelése szerint azért nem adtak egyedibb nevet a két keménykötésű legénynek, mert így jobban bele tudjuk magunkat képzelni a helyükbe. Ami természetesen egy ordas nagy marhaság, és az is marad egészen addig, amíg Hideo Kojima nem nevezi át Snake-et mondjuk Omegára.

Ráadásul túl sok beleképzelésre nem is ad lehetőséget a sztori, ugyanis annyiról van szó, hogy kirendelnek minket La Puerta polgármesterének megvédésére, ám az úriember nem éppen népszerű a helyi drogkartellek köreiben – aminek ahhoz lehet köze, hogy el akarja tüntetni őket. Annak rendje és módja szerint rajtaütés áldozatai leszünk, a polgit pedig elrabolják. Innentől a célok egyértelműek: megmenteni, akit meg kell, megölni, akit meg kell (meg közben mindenki mást is, aki szembe jön), leszámolni a kartell vezetőjével, végül pedig alapjoggá tenni a vezetékes sört. Menet közben ugyan az írók próbálnak bedobni kisebb-nagyobb fordulatokat, de őszintén szólva, elég nehéz olyan eseményeket fordulatnak nevezni, melyekről már fél órával korábban erősen gyanítjuk, hogy be fognak következni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2013. 04. 21. 17:59
    Ezt nagyon elrontották. Az előző részek tetszettek, jó élmény volt velük játszani, de ezzel teljesen más a helyzet. Ezt sajnos nagyon elrontották. Akit esetleg érdekelne készítettem videókat róla:
    Gameplay 1
    Gameplay 2
  • 3.
    2013. 04. 21. 17:36
    Az első két rész szerintem nem volt rossz. Vizipipázás közben egy sörrel magunk mellett vittem végig az egyik barátommal és úgy álltunk fel, hogy nah ez tök jó volt, 2 év múlva még egyszer végigtoljuk. Viszont ezzel kénytelenek voltunk olyan ivós játékot játszani, hogy amikor inkább kikapcsolnánk iszunk egy pálinkát. A második pályára már nem jutottunk el....
  • 2.
    2013. 04. 21. 10:07
    Tipikus konzol vacak, elég megnézni a lövöldözéseket (és a grafikát ). Kár érte
  • 1.
    2013. 04. 21. 09:34
    Pedig mindig annyira vártam, hogy gatyába rázzák a sorozatot, tényleg megvan benne a lehetőség, egy Gears verő AAA játékra, erre meg még tovább butítják...