Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Arma Tactics – Mobiljáték a monitoron

  • Dátum | 2013.10.15 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Ha valaki kiejti a száján, hogy Bohemia Interactive, a legtöbb embernek valószínűleg az Arma név ugrik be először, ami nem véletlen, hiszen a derék csehek már három részt és több kiegészítőt is kiadtak ehhez a sorozathoz, ráadásul alkotásaik mindig a piacon lévő legjobb katonai szimulátorok közé tartoznak. Ettől függetlenül a fejlesztőcsapat nem fél néha ismeretlen vizekre evezni, így készülhetett el az elmúlt évben általunk is tesztelt Carrier Command (amelyben egy high tech csatahajót irányíthattunk), illetve a tesztünk témáját nyújtó Arma Tactics is. Utóbbi esetében ne tévesszen meg senkit az Arma megnevezés, nem egy FPS-ről van szó, hanem egyfajta mellékágról, egészen pontosan egy felülnézetes csapatalapú, körökre osztott taktikai játékról. Először Android készülékekre készítettek el a fejlesztők, majd kiadták a PC-s verziót is. Mivel az említett műfaj amúgy sem tobzódik az újabbnál újabb programokban, szinte kötelezve éreztük magunkat, hogy rávessük magunkat az Arma Tactics-ra, hátha egy Jagged Allince, vagy Silent Storm trónkövetelőre akadunk. Hogy is szokták mondani? Tévedni emberi dolog?



Egy dolgot érdemes rögtön az elején leszögezni: az Arma Tactics egy korrekt játék… Android készülékeken. Ezen a platformon még mindig puskával kell vadászni egy-egy komolyabb, illetve összetettebb programra, így a Bohemia alkotását mindenképpen érdemes kipróbálnia annak, aki rendelkezik ilyen okostelefonnal, vagy tablettel. A játék balszerencséjére mi a számítógépes változatot teszteltük, ami bizonyos elvárásokat támaszt vele szemben. Túlzottan sokat persze nem vártunk, hiszen a program rendkívül alacsony áron, mindössze 7 eurórét (kb. 2000 Ft) szerezhető be a Steamről, de reméltük, hogy pár óra szórakozást mindenképpen kinyerhetünk belőle. Sajnos nem így lett, ami egyrészt az Android verziótól örökölt irányításból, másrészt a túlzottan egyszerű játékmenetből adódott. De haladjunk szépen sorjában, elsőként lássuk, miként is épül fel a program? Többjátékos módra abszolút ne számítsunk, ez kérem egy magányos farkasoknak szóló játék. A főmenüben nem fogunk elveszni, ugyanis a beállítások mellett csak három lehetőséget kínál. Indíthatunk új küldetést, benézhetünk a fegyverraktárba (armory) és menedzselhetjük a csapatunk tagjait (team). Utóbbira azért van szükség, mert az Arma Tactics-ban egy négyfős alakulatot kell vezényelnünk, amelynek tagjait folyamatosan fejleszthetjük.



Az „Új misszió” gombra kattintva elsőként a kiképzésen kell átmennünk, ahol megtanítják nekünk az irányítás alapjait. Nem kell túlzottan megerőltetni a szürkeállományunkat, ugyanis a játék örökölte az Android verzióban használt metódust. Az embereinket kétféleképpen is lehet mozgatni, vagy odakattintunk a célterületre, vagy rájuk klikkelünk, és a kívánt pozícióba húzzuk őket. Egy taktikai játéktól szokatlan módon sajnos sem guggolva haladni, sem kúszni, sem ajtót kinyitni, sem létrán felmászni, sem bizonyos irányokba fordulni nem tudunk, sőt igazából a kocogáson és a támadáson kívül semmi másra nincs lehetőségünk. Fedezékbe is csak adott pontokon van lehetőségünk behúzódni. Nesze neked amerikai tengerészgyalogság! Az már csak hab a tortán, hogy az említett fedezékek nagyon megbízhatatlanok, mert gyakran akkor is bekaptunk egy-egy találatot a tűzharcok közben, amikor egy félméteres betonfal mögött lapultunk. Jellemző egyébként, hogy az ellenfelek gyakran lehetetlen pozícióból tudnak megsebezni bennünket, ami gyakran okozott frusztrációt tesztelés közben. Egy esetben például egy méretes konténer mögött bújt el egy rosszfiú, és lényegében azon keresztül sorozta meg távol lévő bakánkat, ami különösen azért bosszantó, mert a küldetések elég nehezek, minden veszteség érzékenyen érint bennünket.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2013. 10. 15. 19:18
    Semmi problémát nem látok abban, hogy vannak játékok, amiben nincs multi.
    A Diablóba tettek mégis fos lett.
  • 3.
    2013. 10. 15. 16:25
    A mobilokon sokkal tobben jatszanak, mint a PC-n. Nem tartom kizartnak ezzel tobb bevetelt hoztak mint PC-n az ARMA 3-al
    Amugy a Space Hulk fejlesztoje a FullControl da'n csapat csinalja a Jagged Alliance 3-at, fel eve lett meg a Kickstarteruk hozza.
    Mellesleg a Jagged Alliance online single player packjai most 50%-osak a steam-en. Szerintem eleg korrekten megcsinaltak, nem ugy mitn a Back in Action szeriat. Ez rendes korokre osztott es ugye van PVP amugy ingyen ha nem akarod megvenni a single packokat.
  • 2.
    2013. 10. 15. 11:08
    Inkabb fejezzek be az fps-t rendesen minden erovel es ne ilyen szarokra pazaroljak az idejuket...
  • 1.
    2013. 10. 15. 11:07
    B+, erre van idejük, de a járművek sebzésrendszerének konfigurálására nincs.

    Ébresztő! Megjelentettétek a játékot, de a tank lövegéből 8 lövés kell, hogy egy jóval gyengébben páncélozott kerekes járgány lövege megsérüljön!

    Inkább adjátok vissza a pénz felét, kókler banda, majd kifizetem az egészet a 15. patch után, amikor már élvezni is lehet a játékot!