Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

ArmA II: Operation Arrowhead teszt

  • Dátum | 2010.07.18 16:28
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Nem sok olyan sorozat van a játékvilágban, ami látványosan őrizné kuriózum jellegét, hisz ahogy változnak az idők, úgy cserélődnek az igények is. Néhány kivétel viszont talpon tud maradni, mert pont olyan űrt tölt be, melyet semmi más nem vállalhat. Ilyen az ArmA sorozat is, melynek tavalyi, második epizódja új dimenzióba emelte a katonai szimulátorokat. A realizmusra való maximális törekvés olyan programot alkotott, ami azóta is megemészthetetlen maradt a konkurenciának, s mivel a pénztáraknál is jól szerepelt, a cseh Bohemia nekilátott a most debütált küldetéslemez elkészítésének.

A közel-kelet csodája


Aki esetleg lemaradt volna az ArmA II-ről, itt elolvashatja írásunkat róla, noha nem igazán szükséges a dolog, mert az Operation Arrowhead egy önmagában is futtatható, úgynevezett stand-alone kiegészítő. A történet ezúttal eltávolodik Csernarusz kelet-európai erdeitől, és a közel-kelet fiktív Takisztánjába helyezi a cselekményt. A nyilván Afganisztánról mintázott országot Aziz tábornok tartja rémuralma alatt, aki azon felül, hogy kísértetiesen emlékeztet Szaddam Husszeinre, még pofátlanul lerohanja az olajhatalom Karzegisztánt is. Ezt a szörnyű tettet az USA hősei persze nem nézhetik tétlenül, így velünk együtt katonák százait vezénylik a kopár terepre, hogy helyreállítsák a törékeny békét. Oké, tudom, ez nem egy olyan sztori, amiért Oscar jár, de mivel jórészt a valóságból merít, azt hiszem, ezúttal eltekinthetünk nyilvánvaló nevetségessége felett. Már csak azért is érdemes így tenni, mert a játék abszolút független a forgatókönyvtől, az egész csak alibi végett van jelen.

Takisztán tipikusan közel-keleti ország látszatát kelti
Takisztán tipikusan közel-keleti ország látszatát kelti

Ami itt igazán lényeges, az új terep, Takisztán, ami egy sivatagos, gyér aljnövényzetű ország magas hegyekkel és állandó napsütéssel. Az arab világ szegényebb régióból ügyesen merítő pálya hatalmas (bár szerintem kisebb, mint Csernarusz volt), atmoszférája pedig az első perctől magával ragadja a téma kedvelőit. Mindenfelé kisebb falvak rejlenek, melyek apró kőházai között sosem tudni, ki híve Aziznak és ki nem, a barátságtalan táj pedig egész más játékstílust követel, mint az erdős, európaias helyszínek. A magam részéről nagyon örültem Takisztánnak, egy küldetéslemeztől azért nem semmi az ilyen méretes újdonság (legalábbis manapság, a DLC-k korában).

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 22.
    2010. 09. 07. 17:15
    Ezt a kiegészítőt nem próbáltam, de az eredeti ArmA nekem nagyon nem jött be. A sandbox játékmenet király dolog, jó hogy óriási területet lehet bejárni és az ellenfelek "gondolkodnak", de ennek az ára túl nagy. És nem csak a gépigényre gondolok. Oké, hogy mittudomén hány poligonból állnak a fegyverek és az milyen szuper dolog, de mi értelme, ha a játék grafikája ocsmány fakó lesz miatta, az emberek gumibábú szerűek és ezek ellenére is egy jobb gépen is beszaggat butára vett beállítások mellett. Nem azt vártam tőle, hogy MW2 szintű grafikát hozzon, de azért az már túlzás, hogy még egy egyszerű buta ingyenes MMOFPS szintjét sem képes produkálni. És nem igaz, hogy a látótávolságnak/bejárható területnek ilyen árral kell járnia, mert például az új OFP az ArmA-hoz hasonlóan grandiózus (bár ennyire azért talán nem) de mégis szebb a grafikája és nem kell hozzá olyan erőmű amit még kapni sem lehet.
  • 21.
    2010. 07. 28. 23:17
    Tényleg igaz hogy a multiplayer részéhez, hogy fel tudj menni egy szerverre le kell tölteni egy rakat modot? Mert akkor szerintem nem veszem meg.
  • 20.
    2010. 07. 27. 23:56
    Sziasztok, ennek külön multija van vagy egyáltalán nincs is? Előre is köszi.
  • 19.
    2010. 07. 27. 12:38
    a Medal of Honor nagyon leadta a szintet a legtöbb mostani játék lealázta
  • 18.
    2010. 07. 21. 22:55
    amit ugyanazok csinálnak ugyanabból és ugyanúgy. Csak a karakterek skin-je meg a pályák mások.
  • 17.
    2010. 07. 21. 22:41
    rootshaper :
    Igen esetleg októberig amikor is jön a Medal of Honor...
  • 16.
    2010. 07. 21. 13:04
    en csak annyit mondok, hogy Battlefield: Bad Company 2 ^^
    a non plusz ultra, meg mindig, es az is marad egy jo ideig...
  • 15.
    2010. 07. 20. 14:20
    Lassan 4-5 éve játszom rendszeresen az Armával (mert szeretem). Azt nem nevezném fizikának, hogy a lövedék ballisztikája "meg van írva". Mert nem fizikát számol, hanem a kívánt esést egy szimpla matematikai képlettel, és egy tömbben szereplő véletlenszerű értékekkel operálva éri el.

    A jármű "fizika" mint olyan nem létezik. A C 130-al vagy - most nem ugrik be, valamelyik SzU-val - 70 km/h ás sebességgel lehet fordulni átesés nélkül. A 4x4-es járgány úton teszem azt megy 90-el, ha fűre ér akkor szinte azonnal 32-re vált a sebesség mutató (olyan 120 G-s erőhatás, de nem számít) Tömeg nem mindig van, lásd karambol.

    Ezekhez nem kell fizikai számítás, hanem egy primi matematikai képletek és/vagy If(..){} kódsorok tucatjaira van szükség.

    Ettől függetlenül szeretem az Armát, csak hát kritikus vagyok.

    Sanyix: Szerintem a CryTek engine is képes lenne a vinyórol streamelni egy kisebb kontinenst, ha úgy akarnák. Csak ők tudják, hogy a jó bulik - hidd el - beleférnek egy 5*10 km-es terepbe is. Armában is
  • 14.
    2010. 07. 20. 13:12
    exec79:

    A Source erre nem lenne alkalmas, ide egészen egyedi megoldások kellenek.

    Radon:

    A fizikát itt ne úgy vedd, mint a Crysisban. A járművek élethű viselkedésére gyúrtak rá, ahogy egy autószimulátornál szokás.
  • 13.
    2010. 07. 19. 21:01
    HL2 engine-t alá, kicsit régi de az rendben van. Optimalizált, jó a fizika és ... és más nem is kell.
  • 12.
    2010. 07. 19. 20:49
    meg esik és lassul a lövedék, meg működik a tankok felfüggesztése, stb.
    crytek motor egyrész jóval kisebb területre lenne képes, másrészt a hordódobáláson kívül az sem villogott fizikában, főleg nem a fegyverekében, na meg mod nuku.
  • 11.
    2010. 07. 19. 20:41
    Na de sanyix, azért ne túlozz! 200-300 egymással harcba bocsátkozó egységnél olyan 1-2 FPS a sebesség eleinte, szóval az inkább elméleti kérdés és úgy 2018-ban lesz alá vas.

    A fizikai szimulációt meg hol láttad? Mert az, hogy pattog a gránát, meg eldől a koffer (bocsánat inkább: elfordul 90 fokot a vízszintes tengelye körül) nem tekinthető annak.

    Egy CryTek motor lenne jó, azzal faszán el tudnám képzelni az Armát.
  • 10.
    2010. 07. 19. 19:57
    ja és persze a konkurrens játékok felsorolásában még az is követelmény, hogy 1000+ katona/jármű is mozoghasson a játéktérben.
  • 9.
    2010. 07. 19. 19:55
    @gymarco: akkor dobd ki a gépedet, mert nekem még jóval gyengébb videokártyával is, nagyon messze van a szánalmastól a grafika
    Egyébként sorolhatod a játékokat legalább hasonló grafikával, amiben van ilyen fizikai szimuláció és 200+ km2 szabadon bejárható terep. Kíváncsi lennék az ilyen játékokra, de még senki sem tudott mutatni ilyet sajna
    És igen, ennek a játéknak a multi a lényege, na meg az ai csak fullra kapcsolva viselkedik okosan, de ott az átlagpléjer gyorsan elvérzik, mert rambózni akar.
  • 8.
    2010. 07. 19. 14:07
    Én próbáltam a játékot, de grafikailag valami szánalmas....(HD5850)és teli van bugokkal, amik nagyon idegesítőek.Ja és a mozgás is kész katasztrófa....
  • 7.
    2010. 07. 19. 13:11
    szerintem ez egy jó játék aki nem ismeri nyugodtan kipróbálhatja de 10 perc játékkal nem fog érteni hozzá minimum 1 ora kell hogy élvezni tudja az aki nem ért-étett hozzá. igen sajnos ahogy a szerkesztö mondta a társaink nagyon zöldségeg megöletik magukat állandoan de ettöl eltekintve érdemes megvenni.
  • 6.
    2010. 07. 19. 11:40
    stargun: Én úgy tudom, a forgalmazó azt mondta, hogy e hónap végén jön a következő szállítmány, és mindenkinek akinek hibás a lemeze küldenek egy másikat. Amúgy a lemezen csak egy fájl hibás, és csak telepíteni nem lehet róla. Ha letöltesz valahonnan egy telepítőt(például tört verziót), és azt a megvásárolt CD kulccsal telepíted, tökéletesen fog futni.
  • 5.
    2010. 07. 19. 09:10
    "Az Operation Arowhead egy remek küldetéslemez, ami ráadásul viszonylag alacsony áron kínálja az ArmA II egy kiforrottabb játékélményét."

    EZ egy kicsit szomorú is egyben. Steam-en vagy Sprocket-en 30 EUR a program ami ugye 8.500 Ft kb. így minden, csak nem olcsó. Az itthon árusított durván 3.500 Ft-os széria pedig gyártási hibás és még nincs hír az újról. (van egy ilyen példányom, de fel sem lehet telepíteni...)

    Van esetleg javaslat, hogy hol lehet valóban normális áron megvásárolni ezt a programot?!
  • 4.
    2010. 07. 18. 17:50
    Egy másik oldal(nem reklámozom inkább) tesztjében tökéletesen összefoglalta a dolgokat: "Aki nem él közösségi életet az ArmA 2-vel, némileg hátrányban van"
    Egyedül tényleg nem nagy élmény a játék, főleg nem ha az ember a singleplayer részeket nézi benne. Ez a játék multiban jön ki igazán, mikor más emberekkel játszol. Elég nehéz lehet sokaknak úgy véleményeznie, hogy közben azt sem tudják milyen a játék.

    thspo: Nekem ennél sokkal rosszabb gépem van és tudok rajta játszani(persze nem max. grafikán). De szerintem egy "szimulátornál" nem a grafika a legfontosabb.
  • 3.
    2010. 07. 18. 17:30
    ezt az Arrowhead-et most akkor hagytam abba amikor a társaim tankjai rendszeresen összeakadnak és nem jönnek tovább mert lökdösik egymást.
  • 2.
    2010. 07. 18. 17:29
    nagy rajongója vagyok az eredeti OFP + 2 kiegnek, De arma megjelenés óta az egész már csak egy vicc. Az embertelen sok bug, és a teljesen idióta AI megöli ezeket a játékokat. Néha elkezd lőni az ellen 1 km-ről egyszerű puskával, máskor meg mellette állsz lövöd az oldalát szépen lassan és még csak feléd sem fordul.
  • 1.
    2010. 07. 18. 17:18
    szal a gépigény csökkent? mert ennél a teszt konfignál jóval erősebb gépeket is két vállra fektetett az alapjáték.