Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

ArcheAge - Kalózok, farmerek, hősök, kereskedők

  • Dátum | 2014.09.12 08:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Szereted az MMO-kat, de eleged van abból, hogy a sokadikban is ugyanazt kell csinálni? Követed a küldetéseket, melyek mézesmadzagként vezetnek végig a játék világán és történetén, pont ugyanúgy, ahogy a többi százezer, vagy pár millió játékost (akik szintén az egyetlenek, akik megmenthetik a világot), aztán reput, felszerelést farmolsz magadnak és klánoddal együtt beállsz a raidek mókuskerekébe. Több ezer patkányfarkat, disznófület és trutymózselét összegyűjtöttél már, démonok, élőholtak és főgonoszok hadait küldted a másvilágra, mégis úgy érzed, valami hiányzik. Szeretnél valami mást csinálni, nemcsak azt, amit mondanak. Elkezded irigyelni az NPC-ket, a kovácsokat, kőműveseket, ezermestereket, zenészeket, sőt, már a parasztokat is, akik békésen élnek családjukkal kis farmjukon sütőtökjeik és libáik társaságában és nem kell folyton megmenteniük a világot. Szeretnél letelepedni, házat építeni, otthont teremteni. Vagy épp ellenkezőleg, világot látni, távoli birodalmakat megismerni, saját hajóddal átkelni a szörnyekkel és kalózokkal teli tengeren, megtermelt javaidat messze földre elvinni zsíros profit fejében. Vagy beállni kalóznak és mások hajóit, karavánjait fosztogatni. Vagy kalózokra vadászni, felcsapni karavánkísérőnek, zsoldosnak, vadakat terelő juhásznak... A jó hír az, hogy ArcheAge-ben mindezt megteheted. A még jobb hír pedig az, hogyha mégsem akarsz teljesen szakítani a hagyományos küldizős, instázós, világmegmentős MMO-vonulattal, a játékban akkor is otthon érezheted magad, mert ilyen része is van.



A játékot nehéz besorolni pontosan, de mondhatjuk rá, hogy egy a kötött tartalmú themepark és szabad sandbox megközelítés keverékét nyújtó "sandpark" MMO. A Koreában, Japánban és Oroszországban már elindult játékot az XL Games fejlesztette (akik egyébként most épp a Sid Meier-féle Civilization Online-on dolgoznak), a csapat élén Jake Songgal, a Lineage dizájnerével. A történet hátteréül Jeon Min-Hee koreai írónő regénysorozata, a The ArcheAge Chronicles szolgált, amely nyugaton sajnos még nem jelent meg. A játékot Európában és Amerikába a Trion (Rift, Defiance) üzemelteti, és a honosítást is ők végzik.

Felnéztünk az összes létező görög betűs (alfa, béta, omega) szerverre, hogy megtudjuk, akkor most mi is ez a játék, és jó lesz-e nekünk. Szőlőt termesztettünk, hajóra szálltunk, sárkányrepülővel röpködtünk, tehénszarba léptünk, megtaláltuk Steve Jobs síremlékét, az alfa tesztszerverek lezárásakor pedig fergeteges bulival búcsúztunk. A játékosok cseresznyefákat ültettek az utak mentén végig, szörnyek támadtak a városokra, óriási, házméretű tehenek borították el az utakat és a mezőket, közben ment a buli és a tánc a repülő hajókon és a földön egyaránt, a GM-ek rendesen kitettek magukért. (Alant az easter egg és a záró buli képei láthatóak, megtekintésüket csak erős idegzetűeknek ajánljuk).


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 82.
    2014. 10. 05. 19:12
    esetleg nemtudsz valamit arrol h a Hasla tokenes fegyok utan mire erdemes hajtani? (fegyver teren) nezegettem a Honor-os fegyvereket amit a 35-s fegyverbol kell tovabb craftolni 50-re amihez minden alapanyagot meglehet venni merchantnal csak nem tudom ez milyen erot kepvisel vagy megeri-e egyaltalan farmolni erte mert azer 300g meg nem keves
  • 81.
    2014. 09. 24. 21:21
    Hurrá, 3 új EU szerver indult: Nui, Janudar és Nebe.
  • 80.
    2014. 09. 24. 14:35
    Szigorítottak az afk-zó játékosok kidobásán, és lehet, hogy a hardverrel is csináltak valamit, ma délelőtt csak minimális sor volt (2-4 ember volt csak előttem a patron sorban).

    Jó hír, hogy kevesebbe fog kerülni az előfizetés, erről itt lehet olvasni.

    Egy hónapos patron:€12,99
    Három hónap: €35,97
    Hat hónap: €59,94

    Játékpénzben az előfizetés árát kb. 2-3 nap alatt már össze lehet hozni.
  • 79.
    2014. 09. 23. 10:07
    Elvileg ma (kedden) élesítik az új vasakat az EU-ban. Két szervert emlegettek. MOndjuk valamelyik postoló a "Cégtől" már óvatosabb volt és azt írta a héten meglesz. Az belefér tuti. A telepítést már lenyomták európai idő szerint késő este. Tesztelgetnek, aztán valamikor majd beélesítik.

    A sorról:
    - Állítólag két sor van: Egy a patronosoknak, egy a normál. Patronosként könnyen bejutottam. Hétvégén volt várakozás, meg péntek-szombaton patron nélkül is, de egy-másfél óra alatt bejutottam és kifagyás után elsőre beengedett,
    - patronosként tegnap délután volt az első alkalom, hogy volt queue, de csak 5 ember volt előttem. Beengedett egy perc alatt (hajnali egykor a szerverek fele sor nélkül rendelkezésre állt). Mondjuk ez hétfő, azaz holtidő. Majd a csütörtök, vagy még inkább péntek délutántól induló időszak a kérdés.

    jut eszembe: jön valaki majd új szerverre ha indul. Még nincs karakter transzfer, így nem indulunk hátrányból. Meg nem csak a többi ház tűzfalára látsz a tengerparti házaddal. Nyugatról nekikezdek szerintem ha emberi időben ma elindul. Party-raid-klán jelleggel gyorsabban lehet haladni. Azt még kipróbálom. Vagy most, vagy majd később.
  • 78.
    2014. 09. 23. 08:42
    Ki beszélt 50 szerverről?? Hagyjuk már az ilyen költői túlzásokat. Nem az a probléma, hogy nincs 50 szerver, hogy azonnal lehessen belogolni, hanem hogy nincs elég szerver és aki esténként játszana egy 3-4 órát, annak legalább 2 óra csak a várakozással telik...
  • 77.
    2014. 09. 22. 16:26
    Mindkét oldalnak van ebben igazsága, ugyanakkor a játékos oldaláról nézve se lenne jó a sok szerver: indították volna mondjuk 50 szerverrel csak Európában akkor lehet nem lennének sorok vagy csak alig.
    Viszont amint "levonul az első hullám" magyarán megpattan egy valag ember 1-2 hónap után, és ott marad egy csomó szerver ami kong az ürességtől az se jó az ott maradóknak.
    Nem az ördögöt akarom a falra festeni csak jellemzően ez a történet zajlik szinte minden mmo indulásnál.

    Max olyan megoldás lenne erre mint pl amit az Eve használ (vagy talán a Guild Wars is.)
  • 76.
    2014. 09. 22. 10:00
    A másik oldalról nézve meg mégis hogy tegyenek szert új játékosokra, ha cirka 5-10 ezer ember áll sorba rendszeresen esténként (gondolok most az EU szerverekre) és nem bírja rendesen kipróbálni a játékot és inkább hagyja a francba? Nyilván reális az, hogy 2-3 hónapon belül már nekik is jut(na) hely hosszabb várakozás nélkül, mert sokan csak kipróbálják és hamar ráunnak, de ebben az 5-10k-s halmazban benne vannak azok is, akik jó eséllyel beruháznának szívesen legalább 1 havi patronra egy idő után, mert találtak maguknak olyan közösséget, akikkel szívesen elütik az időt ingame, na meg míg tart az újdonság varázsa persze, viszont ha ezért esténként több órát is várniuk kell, az inkább csak a kedvüket veszi el... Arra meg semmi garancia nincs, hogy azok, akik a tömegnyomor miatt nem bírtak bejutni és kicsit többet próbálgatni a játékot, azok X hónap múlva vissza is térnek hozzá.
  • 75.
    2014. 09. 21. 19:50
    az a baj rengetegen nem ertik meg h ez mekkora kiadasokkal jar es milyen akadalyokat kell atkuzdeniuk a megoldas erdekeben. mindenki csak hajtja h vegyenek szervegepet de pont ezeknek az embereknek a 90% fogja otthagyni a jatekot es nekik sosem terulne emg akkor a befektetett penz. remelem azert nem ez a nagy varakozas lesz a jatek veszte
  • 74.
    2014. 09. 20. 21:02
    Folyamatosan dolgoznak rajta, hogy visszakapjuk a patron státuszt, nekem már visszajött, és a másoktól is hallom, hogy megkapták. Úgy tűnik, hogy minden patron fog kapni +30 napot kárpótlásul, ami egész kellemes meglepetés (max egy hétre számítottam).
  • 73.
    2014. 09. 20. 09:29
    Az amcsik tegnap kaptak két új szervert, az új hardver többi része már úton van Európa fel, amikor legutoljára írtak már a vámolásra várt a cucc. Idő, mert meg kellett nekik rendelni az új szervereket és ki is kell szállítaniuk őket. Csodákra sajnos ők sem képesek, de azért igyekeznek.

    Én még mindig arra várok türelmesen, hogy visszakapjam a harmadik napja hiányzó patron státuszomat.
  • 72.
    2014. 09. 20. 00:19
    Remek játék lenne, ha beengedne. minden nap 2 óra sorban állás hogy bejussak a szerverre. LOL. Hol élnek ezek? minden EU szerverre 4-5k játékos vár 2-3 órás sorokban vaz... ez 50k player csak Európában, bőven 150k fölött van ha NA-t is hozzá vesszük. És ezek azok a playerek akik csak várakoznak hogy bejussanak a szerverre. Egy nagyobb városnyi ember. Mi a rákért nem indítanak több új szervert?
    Ráadásul 2-3 óra várakozás után nagynehezen bejut az ember, és fél óra múlva szervercrash. Nemár. 2014. Remek játék lenne, de így nem. Úgy látszik a Trion nem akarja, hogy játszanak vele.
  • 71.
    2014. 09. 19. 16:25
    Úgy néz ki, hogy megint új szervereket fognak nyitni, csak idő, amíg kiszállítják és összerakják őket.
  • 70.
    2014. 09. 19. 00:34
    A patron státuszos dolog sajnos bug, van aki kapott, van aki elvesztette, én is az utóbbiak közé tartozom. Remélem hamar javítják, mert már nagyon kellenének azok a labor pontok.

    A szaggatást szerintem a szerverlag okozza, nálam csak csúcsidőben csuklik, reggel és késő este már nincs vele gond (i5-3570K, GTX 660, a játékban minden beállítás a maximumon van). Az optimalizálás elvileg nem lehet probléma, a játék nem most készült és a nyílt bétában már az 1.2-es verzióval játszhattunk (ezért volt csak egy kis patch induláskor).

    Az animációkkal kapcsolatban nem értek egyet Cooley-val. Láttam már szebbeket (pl. FF14 ARR), de hogy hanyagok lennének azt nem mondanám. Csak a lóra felszálásnak 3 különböző animációja van, attól függően, hogy elölről, oldalról vagy hátulról szállunk fel, mindegyiket külön elkészíteték. A ló mozgása szerintem fantasztikusan sikerült (és ezt úgy mondom, hogy évekig lovagoltam, és a többiek a cégnél már menekülni szoktak, amikor elkezdem nekik ecsetelni, hogy a különböző MMO-kban miért rossz a lábsorrend és hogyan kereszteznek a lovak). A lovas mozgása már más tészta, de ebbe most inkább nem kezdek bele, mert akkor csak fegyverrel lehetne leállítani.
  • 69.
    2014. 09. 18. 07:20
    Más is kapott, ez bug. Szerintem ma már kijavítják.
  • 68.
    2014. 09. 17. 20:29
    Ismerősöm kapott ingyen patront 2015.02-ig. Valaki kapott még?

    Azért szaggat a játék, mert nincs optimalizálva még normálisan + túl van terhelve mindegyik szerver. Az 1.2-es patch óta csak 150 MB-tot töltött le nekem, mikor kijött a játék, szóval nem sokat változtathattak a béta óta.
  • 67.
    2014. 09. 17. 16:20
    i7-4770K és GTX770 mellett is beszaggat és lagzik, akadozik sokszor, de a hivatalos fórumon is felvetették már ezt. De szerintem rövid időn belül javítani, optimalizálni fogják.
    Szerintem az egyik legjobb free-to-play modellt vezette be a Trion a játékaiba (RIFT, Defiance, ArcheAge).
  • 66.
    2014. 09. 17. 15:09
    Így pár órányi játékidő után azt tudom mondani, hogy a harcrendszer ahhoz képest, hogy targetelős, egész tűrhetőre sikeredett. Nem olyan szürke, mint a Lineage vagy a WoW. A hangkor igencsak középszerűek lettek, és a grafika meg az animációk MMO ide vagy oda, hanyag és gyenge. 2014-ben már azért illene elfelejteni a 64x64-es textúrákat, meg egy fa törzse lehetőleg ne 8 poligonból álljon. Ennél még az Aion-nak is szebb a grafikája, pedig az alatt csak az első CryEngine dolgozik, és nem tegnap jött ki. De mindez megbocsátható lenne, ha legalább reccenés nélkül futna, ehhez képest össze-vissza szaggat amikor nagyobb kamerabemozdulás van (sprintelés, gyors fordulás), és mindez egy GTX670 mellett... Meg szerintem ez a craftrendszer is erősen koreaisra lett szabva. Ez, hogy a növények meg állatok csak korlátozott ideig élnek, de sokszor órákba telik, mire megnőnek, számomra nehezen emészthető, és aki napi max 1-2 órát tud játszani, annak szinte lehetetlen feladat. Pláne, ha nem vagy előfizető... Viszont mindenféleképpen pozitívum, hogy ennyi lehetőség van a játékban.
    Hát szóval egyelőre elég vegyesek az érzelmek. Adok még neki egy kis időt, aztán meglátjuk.
  • 65.
    2014. 09. 17. 15:04
    Valahol mondjuk érthető, hogy nem akarnak annyi szervert. Az indulás utáni hónapokban törvényszerű, hogy leesik a népesség, ez pedig olyan játék, hogy kell hozzá egy bizonyos létszám, hogy a egyes közösségi részek élvezhetőek legyenek. De az biztos, hogy nagyon alultervezék a dolgot. Olvastam egy interjút, ami pár hónapja készült, abban mondta a Trion főnöke, hogy ötször annyi Archeum alapító csomagot adtak el, mint amire számítottak. A headstart alapján a patronok számát is nagyon elszámolhatták, a később érkező játékosok tömege meg egyenesen elsodorta őket. Reméljük beáll majd valami rend és egy darabig nem lesz sem túl kevés, sem túl sok szerver.
  • 64.
    2014. 09. 17. 10:51
    Szép, én valamikor 22 óra körül beálltam a sorba, a fél óra várakozásból hamar cirka 1 óra lett és az 1400 sorban állóból 100 ha fogyott. Ez volt a legrövidebb sor... Az összes többinél 1800-2200+ player várakozott. És ez csak EU. Tudnám, hogy mi az fenéért nem indítanak akkor még 2 szervert... Nyilván nem fog mindenki maradni hosszútávon, de azért az is visszahúzó erő, hogy nem lehet bejutni kb....
  • 63.
    2014. 09. 16. 22:06
    Haha, indult még egy új szerver, már csak fél órát kell várjak, hogy bejussak, nem másfelet.
  • 62.
    2014. 09. 16. 19:47
    Rendik. Közben lejött a kliens, együtt bámulhatom a többiekkel az offline gombot..
  • 61.
    2014. 09. 16. 19:36
    Hagytak időt a kávéfőzésre és pizzasütésre az újonnan érkezőknek is.
  • 60.
    2014. 09. 16. 19:34
    Elvileg magyar idő szerint este 8-ra tolták az indítást, de remélem több ilyen tologatás nem lesz
  • 59.
    2014. 09. 16. 19:33
    Még két új szervert indítanak (1 EU, 1 US). Az EU szerverek közül tehát az Aier és Melisara az, amelyiken van esélye indulni az újonnan érkezőknek.

    Remélem mindenki le tudta tölteni a klienst, aki akarta. A szerverek elvileg hamarosan indulnak. Sok sikert minenkinek a bejutáshoz és jó játékot!
  • 58.
    2014. 09. 16. 13:34
    Csak patron tud házat és farmot építeni, de a public farmokat mindenki használhatja.

    Este 7 lesz az, csak nem tudok számolni. Most direkt konvertálóval néztem, ami azt mondja, hogy 10am PDT az magyar idő szerint este 7.
  • 57.
    2014. 09. 16. 13:25
    GMT -7 óra az nálunk legjobb tudomásom szerint 18 óra.
  • 56.
    2014. 09. 16. 12:57
    Oda van írva az oldalon, hogy GMT -7es idő szerint reggel 10 órakor fog elkezdődni a mulatság. Tehát az nálunk este 7 óra.

    Egyébként azt tudja valaki, hogy házat építeni csak patron tud, vagy ingyenes karakter is? Mert eredeti oldalon nem igazán láttam leírva.
  • 55.
    2014. 09. 16. 12:53
    Üdv!
    Annyi lenne a kérdésem, hogy ha nem tudok bejelentkezni sem glyphre sem pedig az Archeage honlapjára, az is amiatt van, hogy még nem elérhető? Mert mindkettőnél azt írja, hogy nem megfelelő a jelszó/e-mail.
  • 54.
    2014. 09. 16. 10:38
    Még nem lehet letölteni a klienst, délután 5 után érdemes próbálkozni..

    A telkek után rendszeresen adót kell fizetni, ezért 2 hét múlva leürülnek azok a helyek, amelyeknek a tulajdonosa nem fizetett. Pont ezért találták ki ezt a rendszert, hogy senki se sajátíthassa ki végtelen időre a területeket, és ne fordulhasson elő az sem, hogy olyanok foglalják a helyet, akik már nem is játszanak. Minél több telke, háza van valakinek, annál több adót kell fizetnie, így az sem fordulhat elő, hogy valaki nagyon sok területet foglal le magának.
  • 53.
    2014. 09. 16. 09:49
    Eszem megáll....muszáj voltam újratelepíteni a gépet, erre nem tom a játékot telepíteni. 2028as hibaüzenetet adja, akàrmit csinálok vele! Valakinek tapasztalat?
  • 52.
    2014. 09. 16. 09:42
    Kérdés, mennyire van értelme így belefogni, ha én pl. gazdálkodni szeretnék?
  • 51.
    2014. 09. 16. 08:12
    Ez elég rosszul hangzik. Ennyire kevés hely lenne gazdálkodni? Biztos sokan vannak a szerveren, de hát elvileg az a normális állapot.
  • 50.
    2014. 09. 16. 00:34
    A Patronoknak sajnos van mitt otthagyniuk, az első napok a termőföldek és házhelyek lefoglalásával teltek mindenkinek, szerintem nem sokan akarnák ezt a versenyt újra kezdeni. Nekünk is megvannak a lefoglalt földek, a klánban mindenkinek szépen egymás mellett, így közösen tudunk termelni és segíteni egymásnak. Szó szerint zsebkendőnyi lefoglalható földterület nincs már a szerveren, legfelejbb a PvP zónákban és a még meg nem nyitott kontinensen.
  • 49.
    2014. 09. 15. 21:42
    Egy alig pár napos játéknál szerintem akár egy egész guild ide-oda költöztetése sem áll kb semmiből. Nincs még mit hátrahagyni jóformán.
  • 48.
    2014. 09. 15. 20:43
    Kivéve, ha guildbe szeretne menni, és az már adott szerveren van.
    De várom már a holnapot, pedig szerintem be se jutok majd.
  • 47.
    2014. 09. 15. 19:41
    Juhéj, indult két új szerver, aki holnap vagy mostanában kezd az valószínűleg jobban jár, ha ott indul. Az új EU szerver neve Aier, az amerikaié Inoch.
  • 46.
    2014. 09. 15. 17:22
    Délelőtt még jól ment minden, most kezdett a városokban lag lenni, ahogy a munkából meg a suliból hazaértek az emberek. Jó nagy őrület lesz itt holnap.
  • 45.
    2014. 09. 14. 21:08
    Határozottan jól hangzik.
  • 44.
    2014. 09. 14. 17:46
    Szerintem várj még pár hetet a befizetéssel, a szerverek már nagyjából stabilak, de 1-2 órás sorok vannak, akkora tömeg. Őrület lesz itt, ha mindenkinek megnyíilik a játék. Addig f2p-ben is kipróbálhatod és nem leszel mérges, ha nem tudod rendesen kihasználni az előfizetésed idejét, mert nem tudsz belogolni.
  • 43.
    2014. 09. 14. 14:25
    Köszi. Egyelőre úgy tervezem, hogy egy hónapot befizetek, aztán megpróbálom kigazdálkodni a következőt. Persze kérdéses, lesz-e erre elég időm, illetve leköt-e a játék egy-két hónap után is.
  • 42.
    2014. 09. 14. 13:01
    Azt írták, az árak a Riftéhez lesznek hasonlóak, tehát 15 dolcsi körül lesz egy hónap de lehet majd venni több hónapot is egyben, meg lesznek kezdő csomagok, amiben vannak extrák is. Nem éppen olcsó, szerencsére alternatívaként ott van, hogy a játékban is meg lehet keresni az előfizetés árát.

    A shopban egyelőre csak az alapítói csomagokat látom, amik 16-án kimennek a forgalomból, majd írok, ha fent lesznek rendesen a patron árak, és ha többet tudok arról, hogy mennyi az patron státusz ingame aranyban.
  • 41.
    2014. 09. 14. 10:28
    Azt tudom, hogy alapból f2p, a patron státusz havidíja érdekelne.
  • 40.
    2014. 09. 14. 10:01
    Igen, tudom mi az a LoD, de bízom benne hogy találni majd valami cfg filet ahol lehet módosítani a default maxon kívül is. Akkor talán majd megoldódik a dolog. (szerintem amúgy nem csúnya a cucc)
    A szerver oldali számításokról nem tudok nyilatkozni, de egy egy instát, vagy kihalt zónát dőreség lenne csak a szerverekkel számoltatni.

    De mindegy, én várom ezt a játékot, és ki fogom próbálni milyen lesz majd a mókusfarok küldetés másik oldalán állni. Azaz megrendelni azt.
  • 39.
    2014. 09. 13. 23:56
    Én úgy tudom, hogy az EU f2p lesz, csak a koreai, meg az orosz volt havidíjas (de az utóbbi sem 100%).
  • 38.
    2014. 09. 13. 23:33
    Eddig nem igazán figyeltem oda erre a játékra, de ez a cikk meghozta a kedvemet hozzá. :-) Mennyi lesz a havidíja?
  • 37.
    2014. 09. 13. 21:34
    6 amerikai és 4 európai szerver van, mindegyik eléggé tele, de egyelőre nem nyitnak újakat, remélem még átgondolják ezt, mert ha 16-án rászabadul mindenki a játékra, akkor ebből még gáz lehet. Annyian vagyunk, hogy raidben öljük a questmobokat. Szerencsére van területre ható raid invite, így nagyon könnyen összeállnak a csapatok.

    Alapban sajnos csak két karaktert indíthat mindenki, az extra helyeket vásárolni lehet: aki megveszi mindet, annak összesen 6 karija lehet, szerverenként maximum 4.

    Lag szerencsére nincs, csak időnként kidobál a szerver. Amelyiken én játszom az délelőtt elég rapszodikusan működött, de már megoldották. Sorbanállás csak esténként van. A játék hivatalos Twitter csatornáján írták, hogy DDoS támadás érte a szervereket, de most úgynéz ki, hogy megoldották a dolgokat.
  • 36.
    2014. 09. 13. 19:24
    Aki játszik most, egy főszerver van és azon belül tehermentesítő szerók, vagy mondjuk 2-3 szerver és külön karakter kell mindegyikre?
  • 35.
    2014. 09. 13. 18:14
    Kurvajó!
  • 34.
    2014. 09. 13. 11:33
    A Steames csomagok eltűnésének technikai okai vannak, már dolgoznak rajta, hogy megoldják a problémát.
  • 33.
    2014. 09. 13. 09:56
    Amúgy nemrégiben a steamen ennek lehetett különféle csomagjait kapni de most nem látom ott, ez miért lehet vajh?
  • 32.
    2014. 09. 13. 08:14
    Nagyon jó cikk lett, számtalan mmo után (6-7 év wow, utánna mindenbe belekóstolás). Guild wars 2t meg is vettem, maxra felhúztam egy karit, de nem sokat toltam vele. Swtor tudott a legjobban lekötni, de évek óta várok vmi ilyesmi újdonságra amit írsz. Sajna nem egy AAA játék lesz ahogy mondjátok, de pont ez kell, hogy tényleg rpg legyen mint a skyrim amibe akármit tudsz csinálni mégha mmo is. Remélem Blizzard elő rukkol vmi hasonlóval pár éven belül, ihletet merithetnek ebből a játékból is Addig is biztos kipróbálom majd.
  • 31.
    2014. 09. 13. 06:22
    Második oldalon a Joker király lett
  • 30.
    2014. 09. 13. 05:05
    A játékélményről szerintem sokat elmond, hogy most megyek csak aludni.
  • 29.
    2014. 09. 12. 22:48
    Kiragadsz egy szót a kommentemből és azon lovagolsz...
    Úgy értem, hogy a környezet az úgy van és kész, emberekből és hajókból pedig lehet többszáz is egy maprészen, rengeteg textúra, polygon és animáció magához a maphoz képest, ami mind plusz számítás.
    Textúrát is lejjebb tudja skálázni, akár a "mosott fos" szintjéig is...
  • 28.
    2014. 09. 12. 22:30
    Pedig pont az óriás tehenek miatt kezdtem volna játszani, milyen kár...

    Amm tetszik a leírás, és az alapján a játék is.

    Sajnos a grafikát tekintve @Chavalier -nek adok igazat. A GW2 sokkal részletgazdagabbnak tűnik, pedig abban valami elavult motor dolgozik. A játékélmény, meg 16-án kiderül. Úgy is az dönt.
  • 27.
    2014. 09. 12. 22:29
    Miért reméled? Nálam csak javított az élményen!

    Tűkön ülve várom a megjelenést!
  • 26.
    2014. 09. 12. 22:00
    A záróbuli képeinél, melyek az első oldalon láthatóak lejjebb vettem a grafikát, a többinél minden maxra volt állítva. Remélem senki sem a túlméretezett tehenek alapján alkotott véleményt a játékról.
  • 25.
    2014. 09. 12. 21:03
    Nem 2006-ot írunk A látótávolság manapság nem nagy gond mivel minden értelmes játékmotor használt LoD-ot, tudod miaz remélem és nem kell magyaráznom. Valamint nem kell feltétlenül mindent lerenderelnie még ha történi is folyik azon a területem, teszem azt, bossharc folyik egy másik kontinensen. A kutya se fogja azt neked lerenderelni mert egyszerűen nincs rá szükséged. Ha van eszük legalább 3-4 féle modellt készítenek különböző részletességgel. Ez egy tipikus amatőr megoldás már bocsánat. Ha valami túl sok egy gépnek akkor nem feltétlenül a minőségét kell csökkenteni hanem optimizálni kell. Manapság a grafikán kívül semmit sem kell kiszámítania a gépednek, a szerver szépen megteszi neked.


    @wishformore
    Nem mondtam hogy hidj el mindent, de látom ezt szintúgy nem fogtad fel. Azt mondtam, hogy mivel ezzel foglalkozok, jobban átlátom a dolgokat. Konkrétan játékokhoz készítek modelleket ezért tudom mennyi munkával jár és ha ezt egy fejlesztő nem engedheti meg magának, akkor szépen összedobja az egészet és rámodja hogy kész. Tudtommal kickstarteres volt ez a project is de lehet hogy tévedek. A lényeg, hogyha már fűt fát ígértek, akkor azt ne egy szarkupacra ültessék.
  • 24.
    2014. 09. 12. 20:43
    @Chavalier
    jah nemtuttam hogy 3D modellezo vagy bocsanat, akkor neked elhiszunk mindent,
    kaka a grahics, evvan majd a kovetkezo game remeljuk jobblesz
    @Szefmester
    az MI-t hetszentseg hogy nem a te a geped fogja szamitani egy MMO-nal
  • 23.
    2014. 09. 12. 20:41
    Ha ennyire értenél hozzá mint amennyire mondod, akkor pont hogy tisztában kellene lenned azzal hogy nem poligonális számításoknál fekszenek meg a kártyák (ahogy írtad is)hanem a shaderezésnél, és textúrázásnál.
    Na már most, amikor egy krájziszról beszélsz meg krájendzsinről akkor teljesen más játékstílusnál jársz.

    Ez egy MMO, és lehet most újat mondok neked, de egy MMOban van egy elég pofás látótávolság, elég sok MI, és elég sok PC egyszerre a látótérben. Na most ezt fizikával ellátni, textúrákkal ellátni, a PC-knél a pofázmány változatosság megjeleníteni igenis erőforrásigényes feladat.

    Asdsa: Szerinteg a gépet érdekli hogy valami statikus és valami mozgó objektum ha textúrázásról van szó? ha nem lightmapokat használnak akkor totálisan nem érdekli a géped.

    Mellesleg meg kellene kérdezni a tesztert hogy miféle grafikai részletességgel készítette a képlopatokat. Mert közel sem mindegy hogy szép de szaggaton, vagy a simán fut de kopárabbon csinálta.
  • 22.
    2014. 09. 12. 20:03
    Ez azért nem egy jó mentség. a Cryengine egy nagyon jól skálázható játékmotor.
    A másik meg az, hogy a járművek, és a karakterek ennek ellenére eléggé jól ki vannak dolgozva, pedig azok sokkal nagyobb terhelést jelentenek egy zsúfolt mapon, mint maga a statikus környezet (több poly, több mozgás, több objektum).
    A magyaros személyeskedést meg tartsátok már otthon a házban...
  • 21.
    2014. 09. 12. 20:00
    Mi? Nemrég magyaráztam el hogy megértem hogy miért nem csinálták szebbre. Láttam már jobb minőségű textúrázást és modellezést más MMO játékokba és hidd el, értek hozzá mert 3D modellező vagyok. Ha ügyesen megcsinálják akkor ugyanúgy lehet szép és optimizált de ezen látni hogy sokmindent csak összedobtak. Ha nem értesz valamihez miért kell belekötni? Amugy sem a polygon mennyiségen múlik a grafika szépsége, shaderek, fények, külömböző textúramapok, materialok és még sorolhatnám. A textúrűnak sem kell HD-nak lennie hogy szépen nézzen ki. Ezzel be is fejeztem a vitát nincs értelme tovább feszegetni.

    asdsa.
    Hát nem nagyon hallottam erről de köszi, majd utána fogok nézni. Kíváncsi vagyok hogy van-e egyáltalán köze az első részhez.
  • 20.
    2014. 09. 12. 19:49
    @Chavalier
    en meg azert szeretem a magyarokat, mert alapveto osszefuggeseket keptelenek felfogni....
    ez egy MMO, lehetne szebb a grahics, mer Kra'jendzsin, de amikor majd 6 nal tobb bohoc ugral a fovarosba akkor majd toccsed be az osszes texturat a 32 giga ramba, es mozgassad az X szer 500k polygont realtime-ba ugye? ~ nem -.-
  • 19.
    2014. 09. 12. 19:43
    off
    Cabal 2-ből már régóta fut rendes Koreai szeró (talán több, mint fél éve), akár idén télen jöhet angol szeró, de szerintem jövőév első negyedére fog csúszni (hogy SEA/NA/EU, nem nagyon tudni még). Vannak fent magyar gameplayek, hát nem tudom milyen lesz...Egyik felem azt súgja, hogy ez rendes Cabal lesz, másik meg hogy Aionban és Raiderzben már láttam ezeket az "új" dolgokat és nem tetszettek.
  • 18.
    2014. 09. 12. 19:28
    Szerintem ti nem értitek. Nem vagyok oda a grafika miatt, de elmondom még egyszer már látom nem fogtátok fel. A cryengine-hoz KÉPEST van csúnya grafikája. Maga a grafika egész szép.
    Sose voltam egy grafika-függő játékos, én aztán pont leszarom hogy hogy néz ki. A Mu-online és a Cabal se volt szép mégis éveket toltam velük.
    Imádom hogy 1 dologba "kötök bele" akkor is sírnia kell mindenkinek, de szeretem a magyarokat.

    A cikk egyébként tetszett, élveztem olvasni, a játék is bejövős.

    A Cabal 2-t én is várom, kár hogy már vagy 3 éve hirdették meg hogy maaaaajd lesz belőle valami.
  • 17.
    2014. 09. 12. 19:15
    A cikk író hozzáteszi azt is, hogy nincs töltőképernyő, így nem értem hogy miért vagy oda a grafikán. A cikk nagyon jó lett. Régi WoW játékosként mondom, hogy valami ilyenre vártam. Igaz a wowot mindig is a történet miatt szerettem...de mint ahogy meg említi a cikk író is, jó lenne csak úgy kovácsnak lenni, vagy épp farmernek....és ezzel még fejlődhetsz is...az még 1 nagyon jó extra. Köszöntem az infót...én biztosan kipróbálnom. Sőt pár havernak még linkelem is a cikket
  • 16.
    2014. 09. 12. 19:13
    @Chavalier
    te nem nagyon erted ezt az egeszet ugye?
  • 15.
    2014. 09. 12. 19:10
    Hát én is szebbre számítottam, mint amiket a gameplayek alapján látni, mert úgy lett beharangozva, hogy korszakalkotó játék, meg Cryengines MMO (a start óta azt hiszem át is álltak CryEngine 2 vagy 3-ra). Minden esetre nem egy csúnya játék, csak vannak benne elnagyolt részek.
    Én most az Archeaget és a Cabal 2-t várom, remélem legalább egyikük élvezetes játék lesz számomra is.

    @Morte
    Köszönöm a választ.
  • 14.
    2014. 09. 12. 19:02
    Nézd meg a Crysis 2 vagy 3 grafikáját lowon, és ezt maximumon. Azt mondtam, hogy AHHOZ képest hogy Cryengine, ahhoz képest lett ronda. De ha megnézed a textúrák és a modellek minőségét már abból lejön hogy nem valami minőségi. Persze nem azt mondom hogy ez baj, természetesen ha olyan gyönyörű lenne mind a többi Cryengine-os játék akkor lenne bőven FPS drop nagyobb csatáknál, természetes hogy a teljesítményre mentek rá a minőség helyett.
  • 13.
    2014. 09. 12. 18:57
    @Chavalier
    ronda? te melyik jatekot nezted???
  • 12.
    2014. 09. 12. 18:35
    Most kezdődik a headstart azoknak, akik alapítói csomagot vettek, mindenki másnak 16-án, azaz jövő hét hétfőn indul a játék. A hivatalos oldalon is találsz erről információt.
  • 11.
    2014. 09. 12. 17:51
    Nem olvastam végig a cikket, de akkor most mikortól léphetek fel angol nyelvű szerverre és akkor most nyílt béta van, vagy micsoda?
    Már nem tudom hány éve várjuk az EUs Archeaget, de látom végre eljött az idő.
  • 10.
    2014. 09. 12. 15:15
    Még csak az első oldalnál tartok de már most látom hogy a grafika valami egészen rondára sikerült ahhoz képest hogy tudomásom szerint Cryegine.
    De ezen kívül nagyon jól hangzik az egész koncepció. Mindenképp adok neki egy próbát, mindig is ki akartam próbálni hogy milyen lehet egy MMORPG-ben, minek a nevében az RPG azaz a Role Playing Game bennevan... tényleg úgy játszani ahogy te akarsz. Szerintem karavánkísérő leszek elsőként És ti?
  • 9.
    2014. 09. 12. 15:11
    Nem akar majd valaki alapítani egy ipon klánt? ha úgy alakul és megtetszik a játék akkor az egyik szakit elvállalom
  • 8.
    2014. 09. 12. 12:05
    Igen, sajnos csak a16.-i indulás után tudod letölteni a klienst, most csak a foundereknek engedi. A nyílt béta kezdete előtt mindenki letölthette, így akinek a béta verzió van meg, annak 16-án csak egy kis patchet kell majd leszednie.

    Örülök, hogy tetszett a cikk, remélem az ArcheAge is bejön majd. Nagyon be vagyok sózva, már rég vártam ennyire egy játék indulását.
  • 7.
    2014. 09. 12. 11:46
    A cikken fellelkesülve (szép munka egyébként, meghozta az étvágyamat ehhez az eleddig hanyagolt címhez ) regisztráltam is egy fiókot és lekaptam a launcher-t, hogy a 16.-i indulás napjára legalább a játékklienset feltelepítsem.
    Nos, ez nem igazán akar összejönni, mert a kliens telepítését választva #2028-as hibát kapok, amely szerint nem vagyok jogosult a játékra.
    Lényegében csak 16-án lehet nekiállni egyáltalán letölteni a játékot?
  • 6.
    2014. 09. 12. 11:06
    Teljesen működőképes. A craftolásért, alapanyaggyűjtésért szép xp jár, ha jól tudom még azért is kapsz, ha az ah-ban eladtál valamit (ezt még nem próbáltam ki, csak valahol olvastam, de utánanézek). A Trionos csapatból valaki direkt így játszik, és eddig csak 1-2 mobot ölt meg, de azokat is csak azért mert elállták az utat a bányához.
  • 5.
    2014. 09. 12. 10:48
    Érdekes lehet a játék. Mennyire életképes koncepció hogy pl alkotok egy kovácsot aki a kezdőzónát sem hagyja el, hanem ő adja a megbízást a "kalandozóknak", és hozzá jönnek felszerelésért a többiek?
  • 4.
    2014. 09. 12. 10:41
    Nem tudom, nekem annyi jön le, hogy egy nagy katyvasz az egész. Valahogy nincs egyénisége. Ezek a sandbox elemek meg nagyon jól hangzanak, de aztán párszor eljátszik velük az ember, és megunja. Egy theme parkban is lehet olyan dolgokat csinálni, amik nem a raidelésről szólnak, de nem csinálják az emberek, inkább panaszkodnak, hogy nincs mit csinálni. Nem véletlenül rétegjátékok a sandboxok. Nem tűnik rossznak, de engem ez a "van minden mint a bucsuban" feeling nem fog meg annyira egyelőre, hogy kipróbáljam.
  • 3.
    2014. 09. 12. 10:40
    És valaki még annyira beszívott mint egy szamár....
  • 2.
    2014. 09. 12. 10:33
    A játékban ráteheted a saját logódat a hajód vitorlájára. Az alfa szerveren ezzel hülyült mindenki. A rózsaszín alapon fehér birkásat láttad már?
  • 1.
    2014. 09. 12. 08:44
    Mik ezek a BMW-s vitorlás hajók ? Jézusom...
    Giccsparádé.