Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Arcania: Gothic 4 – Újabb gótikus mese

  • Dátum | 2010.10.29 08:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Talán még maguk a fejlesztők sem gondolták volna, hogy a 2001-ben kiadott Gothic egy olyan szériát indít útjára, melynek tagjait ma a legjobb szerepjátékok között tartjuk számon. Bár a program elég bugosan jött világra, a hangulatos világ és a szabad játékmenet bőven kárpótolta a játékosokat a hibákért. A folytatás aztán még az elődnél is jobban sikerült, így nem csoda, hogy hamarosan egy kiegészítő lemez is napvilágot látott hozzá, ez volt a brutális nehézségéről is híres Night of the Raven. 2006-ban készült el a Gothic 3, ami kissé megtörte a sorozat lendületét: bár grafikailag és a játékmenet szabadságát tekintve még mindig toppon volt a program, sokan kritizálták leegyszerűsödött harcrendszere miatt, illetve a keményvonalas rajongóknak nem tetszett, hogy a korábbi részekhez képest sokkal könnyebb is volt ez a felvonás. Ennek ellenére összességében egy jó játékról beszélhettünk, főleg ha feltettük a hibákat kijavító patch-eket, illetve a rajongók által készített modokat. A Gothic 3-at követően viszont váratlan dolog történt, ugyanis a fejlesztő Piranha Bytes nézeteltérésbe keveredett a kiadó JoWooddal, így kis jogi huzavona után elváltak útjaik. Ennek köszönhetően a harmadik rész kiegészítőjét már egy új csapat, a Trine Games fejlesztette, és sajnos ez meg is látszott a minőségen, mivel a Forsaken Gods gyalázatosan rosszul sikerült. Most viszont ismét itt a lehetőség, hogy a sorozat újra régi fényében tündököljön, hiszen megjelent a széria legújabb darabja, az Arcania: Gothic 4, melyért a Desperados címeket is hegesztő Spellbound Entertainment volt felelős.

Első szabály: tompa élű karddal soha ne indulj el megmenteni a világot!
Első szabály: tompa élű karddal soha ne indulj el megmenteni a világot!

Új világ, új hős

Bár a program továbbra is a jól ismert Gothic univerzumban játszódik, a fejlesztők egy teljesen új helyszínre kalauzolják el vele a játékosokat. Ez lenne Feshyr, a Déli-tengeren elterülő idilli sziget, mely méretét tekintve körülbelül hasonló nagyságú, mint az előző részek területei. Szerencsére ezúttal nem muszáj mindenhova gyalog mennünk, mivel a hely tele van teleportokkal, melyekkel egy pillanat alatt tudunk nagy távolságokat megtenni. A szigeten tehát sokáig béke honolt, egészen addig, míg Myrtana uralkodója, III. Rhobar bele nem kezdett véres hódító hadjáratába, melynek Feshyr lakói is áldozatul estek. Akik játszottak az előző részekkel, azok bizonyára felkapják a fejüket a III. Rhobar név hallatán, hiszen ő volt az a (kezdetben Névtelennek nevezett) hős, akit az első három játékban irányíthattunk. Amint a Gothic 4 tanítómódjában megtudjuk, valamiféle mágia fertőzte meg elméjét, ezért vált a nép által ünnepelt hősből véreskezű uralkodóvá. Mi a játékban egy új, szintén névtelen főszereplőt fogunk irányítani, akinek szülőfaluját lemészárolták Rhobar paladinjai. A királyon kívül még számos, az előző részekből ismert karakterrel fogunk találkozni, például a csempész Diégóval, Gornnal, vagy épp Lesterrel. Sajnos a régi ismerősökön kívül nem fogunk túl emlékezetes szereplőkkel összefutni, mivel a játékban szereplő NPC-k elég sablonos és felszínes karakterek. Ráadásul azt sem mondhatnánk, hogy a sztori a Gothic 4 legerősebb oldala, alapvetően egy szimpla bosszúhadjáratként indul az egész, és bár később tanúi leszünk pár érdekes fordulatnak, ezzel együtt valószínűleg nem fogjuk indítani az Év története szavazáson. Ennél a játéknál ez talán még bocsánatos bűnnek számít, hiszen a Gothic (az Elder Scrolls sorozathoz hasonlóan) sosem a történettel vette le lábáról a játékost, hanem a hangulatos világgal és a rendkívüli szabadságot biztosító játékmenettel. Az már nagyobb baj, hogy a sztorin elég gyorsan, 25-30 óra alatt végig lehet szaladni, ami egy nyílt világú RPG esetében nem éppen pozitívum.

Nicsak, egy régi ismerős!
Nicsak, egy régi ismerős!

 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 21.
    2010. 11. 16. 09:25
    Elég gyenge hacknslash. Alig van fejleszthető skill, a harc gügye, a párbeszédekben összvissz avg2 lehetőség van. Bár a világ szabadon bejárható és van egy rakatnyi quest, de a sztori dögunalom, és nincs ami miatt megérné játszani.
    A grafika jó, de a programozás pocsék, míg a demo tök jól futott, a retail már játszhatatlanul lassú volt, és még akadozott is a kép. Ha minden igaz már van patch de valszeg azt már sosem tudom meg hogy az javít e valamit, lévén kb 2 óra szenvedés után uninstall lett a játék sorsa.
  • 20.
    2010. 10. 31. 22:54
    Azt nem értem ezekben a játékokban Dragon age , ez, és társai kidolgozzák a területeket a kraktereket a párbeszédeket stb, de normális fejlődési rendszerre nem futja már. Egy diablo vagy wow talent fa mennyit dobna még ezen is?
  • 19.
    2010. 10. 31. 14:30
    13 óra 16 perc játékidő. Egy mellékküldetést hagytam ki, véletlenül. 7/10.
  • 18.
    2010. 10. 30. 21:08
    mondjuk még pár skill jól jött volna de nekem akkor is tetszett
    küldetésekből meg mit lehet még csinálni ?
  • 17.
    2010. 10. 30. 20:51
    Ja igen. Faluban mendegélő/baráti/stb. karaktereket meg sem lehet már ütni. A toronyőrtől nyolcvan centiméterre kirabolod a ládákat, és semmi. A játék sava-borsa ezzel el is illant. Miért tizenegy évesekre optimalizálnak mindent?
  • 16.
    2010. 10. 30. 20:48
    Hát, csak-csak eléritek hogy az ember regisztráljon El kell mondanom, hogy ez a játék egyszerűen borzasztó, az évtized csalódása, és el nem tudom képzelni ki szerint 4.4/5
    A gothic sorozat első két tagja a kedvenc játékom volt kellően sok évig ahhoz, hogy folyamatosan figyelemmel kísérjem a fejlesztőcsapat és a széria fejleményeit. Mit szerettünk annyira a gothicban? Azt, hogy egy senkiházi, nagyon rossz harcosból, aki küzdött az XP-ért, és hogy szóba álljanak vele, kb kinőtted magad egy már majdnem használható harcossá, közben epic háttér és sztori, küzdelem a több tucat tanulási lehetőséggel, frakciókkal, stb. Közben pedig néha elmentél és 20 percig nyilaztad az elit orkot egy szikla tetejéről, hogy királynak érezd magad amikor végre meghal.

    Ehhez képest ez a game a nulla fejlődési irányával, 7 db skilljével, Gothic módban történő laza darálással, rosszul optimalizált grafikájával, azzal, hogy a harcoló felek átcsúsznak egymáson ahogy ütnek, hogy a main storyline questjei teljes egészében "hozz nekem 5 db. feketebogyót/ ölj meg 6 db vaddisznót" szinten mozognak, emellett a sablonos sztori még a bal seggemet sem kötné le, húú, egyszerűen katasztrófa. Én 2 óra után uninstalláltam. Van egy barátom, aki 15 órát tolta, csak hogy tényleg beleégjen az elméjébe: ez végig ilyen szar marad.

    Emlékeztek mi kellett az első gothicokban hogy mágus legyél? És itt mi kell? "úúú húú nyehehe érzem hogy van benned lehetőség, próbálj varázsolni... nyúúhúú sikerült"
    Egyszerűen EPIC.
  • 15.
    2010. 10. 30. 12:27
    Én már nagyon vártam a Gothic 4-et. De feltettem 15perc játék után le is kaptam a gépröl mert csak a helyet foglalta....
    A Risen tavaly viszon nagyon meglepett komolyan olyan volt az érzés mint az első részénél
    (mármint a gothic első részénél)
    A phirana bytes kéne a gothic címet tovább vinnie és nem a jovood....
  • 14.
    2010. 10. 30. 11:16
    a vsync csak a tearinget küszöböli ki...
  • 13.
    2010. 10. 30. 08:15
    "100-110 fpsen játszok mégis olyan mintha akadna."

    Vsync forever!!!!!
  • 12.
    2010. 10. 29. 18:38
    Erős közepes a játék, korrekt a pontszám. Csak azt nem értem még mindig, hogy pl. a Risen ami egy nagyságrendel jobban sikerült ennél a játéknál, miért kapott ennél kevesebbet....
  • 11.
    2010. 10. 29. 17:22
    régen nagy kedvencem volt a gothic szeria , még a 3. is tűrhető volt , de most mar a Dragon age utan egyaltalan nem volt kedvem ehhez ...
  • 10.
    2010. 10. 29. 17:11
    Nekem abszolút kedvenc lett ez az RPG is,de azért meg kell hagyni,hogy van 1-2 hiányossága!
  • 9.
    2010. 10. 29. 16:56
    Nekem nagyon nem szimpatikus ez a játék. A Gothic nevet jobb is lenne ha lehagynák róla, nem sok köze van azokhoz.
    Egyedül a grafika az ami tetszetős benne, de azt leszámítva
    Részemről inkább játszok egy némileg csúnyább grafikájú játékkal például a tavaly megjelent Risen-el. Azt inkább lehet nevezni utódnak mondjuk azt a Piranha Bytes csinálta Szóval van köze hozzájuk.
  • 8.
    2010. 10. 29. 16:54
    Nekem átlag 25 fps-sel ment a cucc, és teljesen folyamatosnak tűnt a játék.
  • 7.
    2010. 10. 29. 16:41
    Látom nem csak nekem b..ssza a csőröm hogy tök mindegy hány fps-em van olyan mintha laggolna Pedig maga a játék nekem bejön csak ez az akadozás idegesítő
  • 6.
    2010. 10. 29. 15:55
    Optimalizálva nem lett... 100-110 fpsen játszok mégis olyan mintha akadna. Valamint mind1 hogy minimumra rakom vagy mindent maxra, ugyanúgy 110 körül van végig az fps.. érdekes.
  • 5.
    2010. 10. 29. 13:56
    Nem is tudtam, hogy a Forsaken Gods nem jó. Én meg úgy játszottam végig, hogy azt hittem, hogy jó
    A nők arca nem tökéletes? Az eddigi Gothicokban nem sok női szereplő volt. Nem volt gyakorlatuk a programozóknak
    Hú! Előre elvette a kedvem a cikk és az előttem szóló.
  • 4.
    2010. 10. 29. 13:49
    Engem azért leugatott az istállófiú, amiért, lenyilaztam 3 csirkét.
  • 3.
    2010. 10. 29. 13:33
    Ez attól függ, hogy kinek. Régi RPG motorosnak igen, de aki most ismerkedik ezzel a világgal annak pont ez a jó. Ismerek sok játékost aki először akart játszani a korábbi résszel és az első goblin agyonverte. Nem egyszer, hanem vagy 50-szer. Nem is játszottak vele többé pedig nagyon tetszett nekik a játék.

    A játékról: teljesen egyetértek a cikk írójának értékelésével. Esetleg ez a játék egy jó alap lehet egy új rész elkészítéséhez. Egy csomó tapasztalatot összegyűjtöttek és ezt nem kellene hagyni kárba veszni. A feltárt hiányosságokat pedig lehet javítani abban a részben.
  • 2.
    2010. 10. 29. 13:20
    Gothic rajongónak addig a pontig hangulatos, amíg rá nem jön, hogy egy teljesen lineáris pályán, teljesen lineáris sztorival áll szemben, tehát legkésőbb addig, amíg véget nem ér a bevezető rész Közepes sztorival megáldott hack'n'slash, jó grafikával, rosszul optimalizálva, RPGként értékelhetetlen.
  • 1.
    2010. 10. 29. 13:03
    nálam 10/9, nagyon jó játék