Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Apollo4X – Űrkereskedő

  • Dátum | 2015.05.18 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Van a modern társasjátékoknak egy olyan kategóriája, amit euro-játékoknak hívnak. A stílus jellemzője, hogy képviselőinek szabályrendszere viszonylag egyszerű, nem a millió kis mellék-szabállyal próbálják hihetően modellezni a kiválasztott témát, hanem sokkal inkább kevés, de elegáns játékelemmel, és minimális szerencsével operálva nyújtanak sokszor agyat tornáztató kihívást. Amiért pedig ezzel kezdem bemutatómat, annak roppant prózai oka van: az Apollo4X-szel játszva leginkább egy ilyen játékban éreztem magam.

Az Apollo4X önmagát ugyan nem titkoltan 4X játéknak igyekszik eladni (éles szemű olvasóink bizonyára észrevették a nevében elrejtett finom utalást erre), de érzésre mégis más műfaj. Bár adott egy galaxis, ahol terjeszkedni kell, erőforrásokat gyűjteni és akár még ellenféllel is összefuthatunk, de a hangsúly mégsem elsősorban ezen van. Lehet építkezni egy keveset, az elfoglalt bolygóinkon városokat létrehozni, és még fejleszteni is rajtuk, de ez szinte minimális tevékenységet jelent. Helyette a fókusz elsősorban a kereskedelemre irányul. Nem lehet monoton módon nyomkodni a Kör vége gombot, amíg felépül egy új épületünk, mert eleve az építkezés a minimumra van szorítva. Ehelyett minden egyes körben egy kisebb fejtörőt megoldva kell sikereket elérnünk. A fejtörő egyes elemeit pedig a kolóniáink által termelt, és keresett áruk, termékek összehangolása, összepárosítása adja.


Minden bolygó három, nem feltétlenül eltérő típusú terméket termel. Emellett minden bolygóra két vállalatot telepíthetünk egy folyton változó listából, amely vállalatok a bolygó által keresett termékeket határozzák meg, darabonként kettőt. Ezek a vállalatok rendszeresen váltogatják igényeiket, de csak akkor, ha kielégítettük a meglévőket. A mi feladatunk pedig az, hogy keressünk egy bolygót, ami az adott terméket termeli, és konvojjal összekössük a keresleteket a kínálatokkal. A konvoj elindul a központi bolygóból, az első állomáson felvehet az ott elérhető termékek közül, majd a következő bolygóra érve ott eladhat belőlük, ha van rájuk igény, és vásárolhat új termékeket, amit még következő bolygón eladhat, és így tovább... A szállítási huroknak végül az induló bolygón, az Apollón kell véget érnie, és ekkor kapjuk meg az érte járó profitot. Mindez azonnali hatású, tehát nekünk csak össze kell kötni őket, és már meg is kaptuk a profitot.

Mindeközben figyelembe kell venni a bolygók közötti távolságot is, mert ettől függ, hogy mennyi üzemanyagot kell a hajóknak felvenniük. Üzemanyagot a bolygókon található fejlesztési pontokból lehet venni - ezt minden körben el kell játszani - fejlesztési pontot pedig a bolygókon épített városok termelnek nekünk minden kör elején. Ezen kívül szintén fejlesztésekből javíthatjuk a bolygók termékeinek keresetét és kínálatát, ez pedig a körönként dinamikusan változó árakat befolyásolja számunkra kedvezően. Röviden: ha fejlesztjük a bolygót, akkor olcsóbban tudjuk venni, és drágábban eladni az aktuális terméket, ahogy azt az alapvető kereskedelmi szabályok diktálják. A bolygók fejlesztésének, az új épületek létrehozásának költsége jelentősen függ attól, hogy milyen kategóriás (A-F) az adott bolygó, a jobb körülmények olcsóbb építést eredményeznek.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Még nem érkezett hozzászólás.