Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Anno 2205 - Hódítsd meg a Holdat!

  • Dátum | 2015.11.23 08:01
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK

Az Anno sorozat már 17 éve boldogítja a stratégiai-városépítős-gazdasági szimulációs játékok kedvelőit, főleg a középkorba helyezett szcenáriókkal, de a két utolsó rész, a 2011-es Anno 2070 és a nemrég megjelent Anno 2205 a jövőbe repít minket.

A sorozat rajongói tudhatják, hogy a városépítős jelleg nem a SimCity-hez vagy a Cities: Skylineshoz hasonló verzió, inkább az üzleti, gazdasági lehetőségeken van a hangsúly, a kereskedelem és az erőforrások kezelése adja a legtöbb tennivalót, gyakran igen magas szinten űzve ezeket a tudományokat. Az RTS-elemek, mint például a harci helyzetek is jelen vannak, de ne várjunk C&C-szintű mélységeket ezen a téren: alapvetően nyugodtan fejlődgetős, kifejezetten relaxáló hatású játékmenettel van dolgunk a sorozat tagjainál. Azok a fajta játékok ezek, melyek általában többek, mint az egyes részeik összege, hiszen mondjuk hajócsatákat számtalanszor láttunk már jobban megvalósítva, a városépítési szekció is bonyolultabb, összetettebb máshol, viszont egyesítve ezeket azt a fajta szórakoztatást nyújtják az Anno játékok, ahol a „leülök egy órára” kezdetű mondatoknak semmi értelme, hiszen hipp-hopp eltelik ennél jóval több idő úgy, hogy észre sem vesszük. Nagyon kíváncsi voltam, a legújabb rész is követi-e ezeket a szép hagyományokat, lássuk hát, mire jutottam.


Az Anno 2205 alaptörténete szerint a Holdat nagyjából egy évszázada kolonizálták, de a folyamat megakadt és abbamaradt, egészen mostanáig. Mi egyike vagyunk azoknak a cégeknek, akik azért a jogért versengenek, hogy kolóniát alapíthassanak égi kísérőnkön. Ehhez először a Földön kell bebizonyítanunk tehetségünket és rátermettségünket. Többféle környezetben kell helytállnunk, kezdésként egy kellemes, mérsékelt égövi helyszínen, majd később egy sokkal morcosabb és keményebb, sarkvidéki területen is. Ha sikeresek vagyunk, megépíthetjük cégünk űrliftjét, mellyel később mindenféle dolgot szállíthatunk majd a Holdra.

A Holdért való versengésben minden céghez supervisort ad a licenszprogramot birtokló Global Union, nekünk Sam Beaumont jutott, ő segít majd minket küldetésekkel, tanácsokkal, illetve lesz egy mesterséges intelligencia- és adatbázis-szerepet betöltő társunk is A.D.A.M. személyében, aki mindjárt az elején közli is velünk, hogy mellesleg egy fúziós reaktort is várnak majd tőlünk. Éljen. Megadhatjuk cégünk nevét, választhatunk egy csinos kis logót a széles kínálatból, aztán irány a területválasztó képernyő a mérsékelt szektorban.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    lc
    2015. 11. 28. 12:10
    Én anno 1702-vel a legelsővel kezdtem.
    Az nekem bejött. Bár az nagyon nehéz volt egy-egy küldetésnél, illetve néha túl sokat kellett várni, de hihetetlen hangulatos volt.
    A többi résszel nem játszottam, a 2070-en gondolkodtam de a steam reviewban többen írták, hogy hála az ubisoft DRM-jének gyakori a játék játszhatatlansága. Sokan a DRM miatt el se tudták indítani.
    Így nekem az kimaradt, itt is attól félek, hogy látom az UBIsoft logót és akkor majd kötelező lesz a U-play, amit mindenki csak szid.
    De a 1404-et majd kipróbálom egyszer Meg majd a Patrician 4-et
  • 8.
    2015. 11. 27. 16:56
    Ott a pont, főleg a kampánnyal kapcsolatban. Randomgenerált szigetek nélkül, meg úgy, hogy azt termelsz bárhol, amit csak akarsz, az újrajátszhatóság nulla.

    A HQ meg nálam vagy bugos, vagy nem csinál semmit. Komolyan gondolják, hogy majd felhúzok egy harminc komponensből álló komplexumot díszletnek, miközben semmiféle szükségletet nem elégít ki? Végigvittem, már le is töröltem azóta, kellett a hely a Fallout 4-nek.
  • 7.
    2015. 11. 26. 23:23
    nekem is eddig az 1404 de ezt még nempróbáltam
  • 6.
    2015. 11. 23. 20:46
    Gondolom ízlés dolga is de én az 1404et nagyon szerettem, a 2070 viszont valahogy nem jött be.
  • 5.
    2015. 11. 23. 14:12
    Olyan sok dolgon változtattak és egyszerűsítettek, hogy ez már nem is Anno. Ez egy 'X' városépítős stratégiai játék semmi több. Minden ami az Anno sorozatot azzá tette ami, az eltűnt.
    Ráadásul az egész játék egy lineáris kampány, amivel az újrajátszás lehetőségét teljesen kivették a játékból. Egyszer beletolsz egy hetet és a büdös életbe nem veszed elő többet, nem úgy mint az 1404, vagy a 2070, amivel a mai napig jókat lehet szórakozni multiban és egyedül egyaránt. Kár érte. (...és így az árát sem érte meg nekem)
    Azért még remélem, hogy valami dlc-vel beleoperálják a multit ls a random-térképet, mert ez így nagyon kevés.
  • 4.
    2015. 11. 23. 10:40
    Teljesen elszúrja az amúgy hangulatos és komplex játékot a csomó idióta minjáték, ami ráadásul kötelező érvényűen zúdul rád. Miért olyan nehéz csak egyszerűen egy gazdasági stratégiai játékot kreálni, miért van szükség ezekre a dedós arcade elemekre? Érthetetlen. Sajnos nagy csalódás ez is, két délutánt bírtam, azóta nem vettem elő. Amúgy sokak szerint ez úgy a sorozat legjobb darabja, hogy amióta végleges a cucc, steamen kb. csak negatív értékelések vannak.
  • 3.
    2015. 11. 23. 10:40
    Köszi a cikket, jó volt olvasni. Jómagam még csak most ismerkedek az Anno sorozattal, egyenlőre nem a 2205-el akartam kezdeni, hanem a 2070-et szemeltem ki. Szerintetek az jó lenne kezdő résznek, vagy inkább a korábbi 1404 lehet jobb kezdés lenne? Ki mit ajánlana?
  • 2.
    2015. 11. 23. 10:36
    Csatlakozom! Szerintem is jó lett, a 2070-től sokkal jobb. De még mindig az 1404 a király!
  • 1.
    2015. 11. 23. 10:27
    Mindenki sírt, hogy milyen rossz lett, nekem rettenetesen bejött Örülök, hogy a cikk is pozitív hangvételű.
    Még a zenék sem laposak. Nekem legalább is nagyon bejöttek. A futurisztikus hangulat pedig kiváló.
    Csak ajánlani tudom