Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Anna: Félelem a semmitől

  • Dátum | 2012.07.24 09:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Az Amnesia óta egy rakás kisebb csapat próbálkozott valamiféle horrorjáték kiadásával. A legutóbb bemutatott Lone Survivor után most következzen egy újabb rémmese, mely azonban közelebb áll az indie horrorok fenegyerekéhez, mint eddig bármelyik rokon alkotás. Az Anna ugyanis egy első személyben játszódó kalandjáték, melyben a The Dark Descent minden fontosabb jellemvonása visszaköszön. Kérdés, hogy a kölcsönvett (vagy szárazabban kifejezve magunkat, lopott) játékelemek ellenére képes-e megállni a saját lábán.

Idilli környezet, rettenetes titkokkal
Idilli környezet, rettenetes titkokkal

Egy asszony illata


Az Anna főszereplője egy fiatal férfi, aki egykori kedvese nyomába ered. A sztori gyakorlatilag ennyiben ki is merül, legalábbis az első egy órában. Ez nem az a fajta játék, ami a szánkba rágja, hogy mi folyik körülöttünk, és nem is az, amelyik kidolgozott karaktereket vonultat fel, akik órahosszúságú dialógusokban fejtegetik az élet értelmét. Az Anna sokkal inkább abba a kissé hanyagolt csoportba tartozik, amely tagjai csak a játékos erőfeszítéseihez mérten fednek fel magukról információkat. Itt a fejlesztők ezt háromféle befejezéssel fejelték meg, melyek aszerint alakulnak, hogy mennyire vagyunk alaposak a végigjátszás során. Az Anna nem hosszú kaland, nagyjából 5-6 óra alatt végig lehet szaladni rajta, de persze csak akkor, ha az emberben megvan a klasszikus point 'n click gén.

Viszont ha elmerengünk, mindent megvizsgálunk és annyit császkálunk a helyszíneken, amennyit csak tudunk, egyre több dologra derítünk fényt, melyek persze hősünk elméjére is hatással lesznek. Itt megint csak visszaköszön az Amnesia, pontosabban az ott is látott, Lovecraft-féle megközelítés. A játékos karaktere is ember, és mint ilyen, a józan esze a legjobb barátja. Ha túl sokat játszik vele, elveszítheti, ami semmi jót nem jelent egy szellemekkel és különös puzzle-ökkel teli világban. Többet nem is szeretnénk elárulni az Annáról, legyen minden meglepetés, mert bár a sztori nem a legjobb amit láttunk az utóbbi időben (a Lone Survivor e téren ráver a hölgyeményre), azért kellően sokoldalú és gondolkodtató, ami egy kalandjátékban fontos pozitívum.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 12.
    2012. 07. 25. 22:42
    Warpath: a Phobosnak van angol fordítása? Mert az engem is érdekelne, de oroszul nem tudok
  • 11.
    2012. 07. 25. 20:58
    Warpath: A Da Vinci Kód PC változata szerintem rajtad is kifogna türelem terén. 2x vittem ki - másodszorra segítség nélkül, azzal játszottam 2 hónapon át.
  • 10.
    2012. 07. 25. 20:49
    Oggy:
    Nagyon élvezetes lehetett hogy egy mondatot elolvasol a végigjátszásban majd egy métert mész a játékban.Egészen a végéig.A kellemes sztorit is abból olvastad. Ez rettenetesen játékélmény romboló.Gyorsan végigrohanni hogy vajon milyen a vége vagy a közbenső átvezetők.A keresgélés,próbálgatás,gondolkodásra kényszerítő helyzetek nem frusztráló -nekem legalábbis nem- mert ezek adják meg az ilyen stílusú játékok igazi hangulatát főként.
    Ha totálisan elakadok valahol, akkor és csak akkor keresek ilyen segítséget,és egyértelműen csak azt a részt olvasom el benne. Vagy alszom rá egyet az szokott segíteni
    *
    A várólistán van még a: Phobos 1953, elég jónak ígérkezik persze egyelőre csak a képek alapján.
  • 9.
    2012. 07. 25. 13:51
    Az
  • 8.
    2012. 07. 25. 13:45
    Az irányítás(vagy annak a hiánya) gyilkos dolog, Silent Hill 1-ben például a játék elindításakor lévő animációt(kb 3 perces) nem lehetett kihagyni. Ez van. Talán jön patch, a Dead Island-et is befoltozták rendesen. De legalább jön az Amnesia: A Machine for Pigs 2013 első negyedévében.
  • 7.
    2012. 07. 25. 13:33
    azt egy kis 90 megás ingyenes szar
  • 6.
    2012. 07. 25. 13:16
    Ha félni akartok toljatok egy kis Slendert

    Azt hittem, hogy nem tud mi megijeszteni. Az Amnesiát is végigvittem már vagy 3-4x Szerintem kellően borzongató, de azért annyira nem vészes

    De ez a Slender Háááát
  • 5.
    2012. 07. 25. 09:16
    Ez a játék valahogy jót akart, de kicsit nyakatekert lett.

    Amúgy én nagyon támogatom az ilyen típusú újdonságokat, a Dear Esther pl szerintem hatalmas lett, bár az egy teljesen egyedi stílust képvisel.

    Én nem vettem amúgy a fáradságot, hogy a k az n-edik kombinációt végigpróbálgassam minden berendezési tárgyon az inventory minden elemével, csak kijátszottam a guide alapján, így az általok említett frusztráció elmaradt, cserébe egy kellemes storyt kaptam.

  • 4.
    2012. 07. 24. 22:58
    Én le is mértem, nekem 20 perc volt a házba való bejutás . Bár eléggé szokatlan egy módszer.Az irányítást azért meg lehet szokni 10 perc után.
  • 3.
    2012. 07. 24. 19:47
    Szerintem nyugottan ki lehet jelenti, hogy ez nem 70%-os játék, látvány 9? Feltehetőleg akkor nem ugyanazt néztük, de a puzzle-ok is már-már túl durvák, tényleg az elején én is szoptam vagy fél órát azzal, hogy most akkor hogy jussak be a házba, volt már amikor mondom youtube, mert felidegel. Ezt én sajnos senkinek se ajánlom, megne vegyétek.
  • 2.
    2012. 07. 24. 19:04
    Hát, ha én nem tudom melyik a menü, akkor nálam a sorrend F10, ESC, F1, F2, Enter, Del, aztán ha még mindig nincs meg alt+f4 + uninstall, de ebben az esetben harmadik tippre bejött volna. Többihez nem tudok mit szólni, egyéni hogy kit mi mennyire zavar.
  • 1.
    2012. 07. 24. 14:46
    Úgy vártam ezt a játékot,végre egy Amnesia-szerű horror(amit én nem fogok még egyszer elinditani az biztos.)de nem.Ez azért horror mert az irányítás borzalmas,annyira logikátlan hogy nincs rá szó,az első pályával szenvedtem csak vagy fél órát..valamint még hogy hol a menü,arra is rá kellett jönnöm (f1)ki talál ki ilyet úristen.állandóan lépkedjek a menübe,mert gyorsmentés nincs,az inventory használata nevetséges,nagyobb tereken meg LAGGOL ami még érthetetlenebb számomra..horror effektből 1(egy) darabot láttam eddig..2 óra alatt.készpasz. azért érhet jó indulattal 20%-ot mert nyomasztó és jó* a grafika..emiatt egyszer valamikor talán elinditom még...