Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Amy – Amikor egy jó ötlet nem elég

  • Dátum | 2012.01.23 08:10
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Ha szemügyre vesszük az aktuális konzolgeneráció alatt a videójátékiparban bekövetkezett változásokat, bizony láthatjuk, hogy a pozitív hozadékok mellett számos olyan esemény is történt, melyek nem voltak a játékosok kedvére valók. Ez utóbbi közé tartozik véleményem szerint a túlélőhorror műfajának átalakulása is, melynek következtében egyrészt igencsak háttérbe szorult ez a stílus az elmúlt években, másrészt a kevés megjelenő játék is inkább tekinthető horrorelemekkel fűszerezett akciójátéknak, mint klasszikus túlélőhorrornak. Kiváló példa erre a Dead Space első és második része, vagy épp a legújabb Resident Evil. Különösen utóbbi okozhat sokak számára fájdalmat, hiszen sokáig ez a széria volt a túlélőhorror zsánerének zászlóshajója. Persze azért ne legyünk ennyire borúlátóak, hiszen időről időre felbukkan egy-egy igencsak szép próbálkozás, gondoljunk csak a remek Amnesia: The Dark Descentre, ami lassúfolyású játékmenete ellenére nem egy játékosra hozta rá a frászt. Hasonló jókat vártunk az Xbox 360-ra és PS3-ra érkező Amy nevű játéktól is, melyet kicsivel kevesebb, mint 3000 forintért lehet beszerezni a két konzol digitális boltjából.

Az ellenszer nélkül hamar áldozatul eshetünk a levegőben lévő kórnak
Az ellenszer nélkül hamar áldozatul eshetünk a levegőben lévő kórnak

Az előzetes információk, videóanyagok alapján minden esély megvolt arra, hogy egy igazán jó „Resident Evil pótló” játékot kapjunk kézhez, nyomasztó hangulattal és ötletes játékelemekkel megspékelve. Utóbbiak nem is hiányoznak az Amy-ből, ennek ellenére már most le kell szögeznünk, hogy mérhetetlenül csalódottak vagyunk, ugyanis egyáltalán nem sült el jól a fejlesztő VectorCell próbálkozása. Pedig igencsak hangulatosan kezdődött kalandunk a játékkal. A nyitójelenetből kiderül, hogy hősünk, Lana megszöktetett egy Amy nevű, néma kislányt egy intézetből, és most egy kórházba tartanak, ahol talán segíthetnek az álmatlanságban szenvedő, szörnyű víziókat látó gyermeken. Ám mielőtt elérhetnék céljukat, a távolban egy hatalmas robbanás rázza meg a környéket, pár pillanattal később pedig a vonat is kisiklik, és minden elsötétül. Innentől kezdve vehetjük kezünkbe Lana irányítását, akivel első dolgunk az lesz, hogy megtaláljuk időközben eltűnt társunkat, Amy-t. A hat fejezetre oszló kaland első helyszíne egy földalatti vasútállomás, ami első ránézésre teljesen elhagyatottnak tűnik, ám hamar rájövünk, hogy bizony nem vagyunk egyedül. Valamilyen oknál fogva az emberek zombikká, szörnyekké változtak, amik természetesen azonnal ránk vetik magukat, ha észrevesznek.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2012. 01. 28. 16:27
    semmi gond nincs a gaméval... kemény a gameplay ennyi.
    bug minden jatékban van.. érdemes a demot kihajtani párszor..
  • 6.
    2012. 01. 26. 16:18
    Konzolon nem tudom, hogy van a patch, de nagy része menthető lenne a játéknak. Olyan Dead Island 1.0.0 feelingem van a leírtak alapján, bár ott volt day one patch 200Mb-s mérettel.
  • 5.
    2012. 01. 24. 12:11
    Ez az első olyan "TPS" irányítás ami igazán kézre áll és nagyon tetszik. Ráadásul pont a karakter mozgása ami szerintem ügyesen megoldott és részletes -emberi.
    (Ez ugye ízlés dolga volt eddig)

    A hangeffektek kiváló minősége nagyon sokat ad a játékélményhez és egy jó hangrendszerrel egy sötét szobában azért bizserget.

    Mivel a mentési pontok nem épp két lépésre vannak, nem árt megfontoltan és főképp óvatosan játszani - és kell is.

    A framerate állandó ingadozása igencsak zavaró és máris az első percben rosszul fog esni mindenkinek.

    "Valóban kár érte", kissé nagyobb törődéssel még jobb lehetett volna,
    és kell is még neki pár patch.
    Mindezek ellenére remek kis szórakozás volt az első másfél óra...
  • 4.
    2012. 01. 23. 17:32
    kár, pedig a felsorolt játékmenet elég érdekesnek tűnik...

    Dead Space-ben 2 mapot játszottam, van benn egyáltalán sötét környezet?
  • 3.
    2012. 01. 23. 16:53
    Azért én a ded szpészken eléggé tudtam parázni,de az új resident az már tényleg csak céllövölde volt zéró para faktorral.
  • 2.
    2012. 01. 23. 16:32
    Ennyi pénzért igaz régebbi, de minőségi játékokat lehet venni az XBOX 360 Games on Demand részlegében... Demót leszedtem azért, de nagyot csalódtam benne.
  • 1.
    2012. 01. 23. 09:33
    Szerintem ami negatívumként lett felhozva, az orvosolva lesz 1-2 patchen belül (kb. mint a Magicka esetében). Az, hogy nem annyira szép... hát... silent Hill 2 ma már nem számít szépnek, de még most is a frász jön rám tőle