Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Amnesia: A Machine for Pigs

  • Dátum | 2013.09.22 14:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

Ez a játék nem egy csapatnyi horrortól eltiltott 10 éves gyereknek szól, akik valami húsbavágó, borzongató rémtörténetre vágynak, mert már alig találnak olyan dolgot, ami kellően tudja stimulálni az érzékeiket, mivel az ingerküszöbük már olyan magasan van az internetnek és a tévének köszönhetően, hogy egy ember lefejezésének láttán a szemük sem rebben. A titokban éjfél után fennmaradó 10 éves gyerek ugyanis nem képes megérteni a játék mélységeit. Ha azt mondom neki filantrópia vagy szociáldarwinizmus (még a Word is aláhúzza), esetleg azt, hogy egy társadalom mércéje abban áll, hogy hogyan bánik a gyengékkel, akkor jó esetben elkezd guglizni az előbbi kifejezésekre, rossz esetben pedig tovább kattint valami „érdekesebbet” keresni. Mint például egy újabb részt a Spartacusból, amely nyomja le a torkunkon a népbutító mocskát. Mert mi más is kellhet az ember fiának, mint szex és erőszak. Este 8 után már nem akarhat gondolkodni vagy szembesülni a társadalmi felelősségvállalás fogalmával. Nem?

A "játékban" olyan súlyos témák vannak, hogy ezzel a cikkel is csak a felszínt kapargatom...

A cikk írása helyett igazából idetehettem volna egy felvételt az arcomról is játék közben. Az érzelmi paletta teljes skálája ott volt ugyanis rajta. Aki ettől a „játéktól” nem retten meg, annak számára van egy rossz hírem: eluralkodott benne a közöny és az empátia teljes hiánya tapasztalható esetében… vagy nagyon buta. Ilyet nem illik írni, de sajnos egy ilyen mélyen szántó alkotás esetében, mint az Amnesia: A Machine for Pigs, nem lehet elkerülni a végleteket és finoman adagolni a politikailag korrekt kritikát, mert ez a játék az arcunkba vágja az igazságot… zsigerien őszinte. Ahogy haladtam előre a történetben, ismét úgy éreztem, hogy az általam irányított karakter nem érdemli meg, hogy túléljen ebben a kálváriában. Ugyanez az érzés uralkodhatott bennünk az előző játékban is (Amnesia: Dark Descent), csak attól nem kaptunk akkora pofont, hogy erről nekünk nincs jogunk dönteni. Ki éljen, ki haljon? Mi az etikus vagy az igazságos? Ki mit érdemel, mit tehet jóvá és miként… olyan kérdések törnek felszínre percről percre, hogy játék közben folyamatosan csaponghatnak a gondolataink. Igazából nem is szabad egyhuzamban túl sokat ülni előtte (5-6 óra hosszú az egész), mert nem lehet feldolgozni az átélteket. Ja igen, mellesleg a játék több helyen nagyon félelmetes, a szó elsődleges jelentését véve is.

Fel kell készülni arra, hogy felszínre tör majd az is az emberben, hogy mekkora felelősséggel és veszéllyel jár gyermeket hozni erre a világra. Vajon a XX. század hajnalán vállaltátok volna-e egy gyermek megszülését, tudván, hogy két világháború borzalmait kell megélnie? Most vállalnátok-e, ebben a bizonytalan világban, ahol a vezetőink az orrunknál fogva cibálnak, és a sötétben tartanak… bedobnátok-e egy gyermeket az információs szupersztráda közepére a legvadabb kapitalizmus pöcegödrébe? Ha körülnéztek akár a közvetlen környezetetekben, látni, hogy mennyi felelőtlen ember van, aki hagyja, hogy a gyermeke ott bolyongjon a világhálón anélkül, hogy bárki megtanította volna túlélni abban a vadonban. Az idősebb generáció meg csak mutogat rájuk, hogy nahát, milyenek ezek a mai fiatalok, de azt hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a mi életünkben (gyermekkorunkban) nem volt szélessávú internet és 200 tévécsatorna, hanem volt egy buta doboz, amin 6 adót lehetett fogni, nem nyomták az agyunkba a meséket, filmeket és pornót…

Most pedig alászállunk az emberi lélek legmélyére, ami csupa fém és vas és fertő... fájdalom és félelem

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 22.
    2014. 04. 07. 20:00
    https://www.youtube.com/watch?v=rpsyYWA7xlE
    Egy kis gameplay a játékból, hogy milyen is
  • 21.
    2013. 10. 10. 16:15
    Eluralkodott rajtam a közöny.
  • 20.
    2013. 10. 08. 00:48
    Én ma fejeztem be, és abszolút nem bántam meg. Nagyon erős volt a végkifejlet (oké, kicsit talán túlművészkedték, de konkrétan majdnem sírtam rajta, és nem szégyellem bevallani), mély, és egyébként akár ma is aktuális volt a mondanivaló, remek volt a megvalósítás is, még ha látványban alig fejlődött is az előző rész óta. Aki azt mondta, nincsenek benne szörnyek, és végig lehet rohanni, az nem tudom, mivel játszott, mert vannak, de így legalább annál jobban meglepődtem, amikor egyszercsak szembetalálkoztam eggyel. Igaz, hogy eltűntek egyes elemek a játékból, amikért kár volt (limitált fényforrás, ép elme, ezeket nagyon izgalmas volt beosztogatni a Dark Descentben), de a sztori sokkal átgondoltabb cserébe. Pontosan olyan, mintha a Dark Descentet keresztezték volna a Dear Estherrel.
    Szeretem az ilyen játékokat, több kéne belőlük.
  • 19.
    2013. 09. 28. 12:23
    naggggyon durva filozófiai és érzelmi ereje volt a játéknak! most fejeztem be magyar nyelven olvastam MINENT elolvastam mert ez a "játék" csak úgy adja vissza amiért készült! aki olvasgatás nélkül csak végigszaladt a játékon mert várta a nagy durranást annak ebbőkl semmi sem fog lejönni és ezért gyülekeznek itt negatív kritikák sorra. a cikk tökéletes! az írás a felismerés! ide tényleg gógyi kell és egy kis elmélyülés a filozófiában. báárr a vége nem teljesen állt össze részemről.. most zombi módban ülök, hogy húbakker.
  • 18.
    2013. 09. 23. 19:15
    A játék magyar nyelven is elérhető, én ezúttal eredeti nyelven teszteltem, elnézést a hiányosságért, hogy a fordításról nem írtam véleményt, pótolni fogom.
  • 17.
    2013. 09. 23. 18:17
    Gőzöm nincs, de angol nyelvet beállítva is németül volt egy vers, ebből számomra az jött le, hogy ami irodalmi mű, az eredeti nyelven szerepel a játékban.
  • 16.
    2013. 09. 23. 18:05
    Köszönöm Svindler!

    Asagrim! A játék tartalmaz magyar nyelvet is. Nem?
  • 15.
    2013. 09. 23. 16:03
    Nem rendelkezhet mindenki az angol és német irodalmi művek mélységeinek a felfogásához szükséges nyelvtudással, ezért osztja meg ennyire a véleményeket.

    Az meg megint egy más kategória, aki erre képes, de nem ezt várta a játék fő profiljának, így nem olvasott, emiatt nem érezte át a hangulatát, a játéknak meg hamar vége lett az inventory rendszer és az agyalás szükségességének teljes hiányában.
  • 14.
    2013. 09. 23. 15:53
    AxoPy:
    "első 1 óra után kiléptem"
    Nyilván mindenben neked van igazad és senki más véleménye nem közelítheti meg ezt. Elmondtad, hogy neked ez nem tetszett, nincs igényed a szellemi töltekezésre. Nekem más a véleményem és az igényeim is. Nem tudom mit szeretnél igazából, valami összefogást indítani a Machine for Pigs vagy a kritikám ellen? Megértettük amit mondani akartál és köszönjük, de ne ragozd ugyanazt kérlek.
  • 13.
    2013. 09. 23. 15:18
    Látom megérkeztek a azok is, akik velem egyetértenek, és szerintük is ez a játék egy vicc! Tartalmatlan, rövid, unalmas, NEM IJESZTŐ ÉS NYOMASZTÓ, ahogy már leírtam korábban...De ha az Outlast 66%-ot kapott pont azért, mert a játékmenete gyenge, akkor ez 60%-ot kellett volna kapjon! Az Outlast kárpótol a hangulatával, ez semmivel sem, egyet kell értenem Zephyrus-szal abban a radikális kijelentésében, miszerint egy nagy rakás
  • 12.
    2013. 09. 23. 09:28
    Szerintem erre valami külön kategóriát (interaktív műalkotás, mittomén) kellene kiagyalni.
    Mert mint játék, nem állja meg a helyét. Tessék rárakni a külön plecsnit, aztán senki sem lesz kiakadva hogy kapott egy lebilincselő történetet gyak. zéró interaktivitással.
  • 11.
    2013. 09. 22. 22:57
    ez egy szemét. mint régi rajongója a frictional games többi játékának (penumbra sorozat, első amnesia rész) azt kell mondanom hogy ez egy nagy rakás ... . a fejtőröket szinte teljesen megölték, monoton az egész, nem történik semmi és még csak a félelem keltést se tudja fenntartani, miután az ember rájön hogy egy darab szörny nem jön vele szembe szimplán végigrohanja a pályákat
  • 10.
    2013. 09. 22. 21:49
    A sok negatív kritika, amit mindenütt olvasni lehet, engem lehangolt, pedig nagyon vártam már, mert az első részt imádtam. Épp ezért mióta megvan, alig játszottam vele, már előre fanyalogtam, hogy biztos csalódni fogok. De a te kritikád visszaadta a lelkesedésemet, mert anno a Dear Esthert is nagyon élveztem, és most, hogy azt megemlítetted, szerintem már helyesen fogok hozzáállni ehhez a játékhoz is. Hatalmas köszönet, amiért megírtad ezt a kritikát!
  • 9.
    2013. 09. 22. 18:40
    Shinjiii: Ha szeretnéd DRM nélkül megvenni, akkor fent van pl. GoG-on is [LINK]
  • 8.
    2013. 09. 22. 17:12
    Ebből a szempontból nézve elfogadható a 90%(én még így is csak 80%-ot adtam volna neki), de játéknak ez kevés. Mindenki játékra számított, mint ahogy az elődei is játékok voltak, ez pedig megint egy interaktív filozófiai 3D iromány.
    Nem hittem volna, hogy amikor a Fricional Games benyögte a 2x1/2 éves hosszabbítást a Chinese Room "látomása" és "forradalmi újítása" miatt, akkor egy Dear Esther rokonjáték készült. Átjött a mondanivalója és minden létező nyomot összeszedtem a végigjátszás során(meg is lett a 6 óra, akik átszaladtak rajta és alpárian leszólták azok sok mindenről maradtak le), csak éppen megijeszteni nem tudott(az elődje folyamatos rettegésben tartott).
  • 7.
    2013. 09. 22. 16:58
    Én ilyet nem írtam, az Amnesiával játszottam csak, az Outlast a játékteszt elolvasása után tűnt teljesen ugyanolyannak mint az Amnesia (az ágy alatt bujdosáson kívül), amit éppen akkor játszottam végig.
  • 6.
    2013. 09. 22. 16:45
    @Asagrim
    Mégis hogy beszélhetsz saját magad ellen ennyire durván? Te jelentetted ki az Outlast tesztjénél hogy mindkét játékot végigjátszottad, és ha az Outlast 66% akkor ez is, mert szinte ugyanaz a 2 játék! Most hogy elkészült a teszt, hirtelen mégis egyetértesz azzal hogy ez mérföldekkel jobb az Outlastnál? wtf

    A tesztre visszatérve egyébként a 90% szerintem nagyon is elfogult, ez a rész semmilyen formában nem volt hű az eredeti Amnesia-hoz, gyakorlatilag a nevet se érdemli meg! Egy sima B kategóriás horrorfilm szotrija, gyenge "fejtörők", elavult grafika(nem mintha a grafika határozná meg, hogy mennyire jó egy játék, csak ezt is kiemeltem), rövid a játék maga, a hangulata az első 1 órában elmondom milyen: SEMMILYEN! Se nem ijesztő, se nem nyomasztó, se nem érdekes, első 1 óra után kiléptem, és nehezen vettem rá magam pár napra rá, hogy folytassam...1-2 helyen pár percre nyomasztó, picit ijesztő a játék, de ez nem Amnesia, semmilyen formában!
  • 5.
    2013. 09. 22. 16:15
    Szenya: 1., az übermensch kifezést helytelenül használod.
    2., Ez nem elfogultság kérdése, ez a "játék" - azért írtam többször idézőjelbe, mert igazán nem tartom annak -, nem a gameplay-ről szól. Tudni kell ettől elvonatkoztatni, ha valami másban ennyire erőset hoz. A Dear Esther sem játék, abban 1 órát barangolhatsz a Hebridákon és magadba szállhatsz, miközben meghallgatsz egy történetet. Semmilyen gameplay elem nincs benne, nincs ellenfél, nincs semmi, csak Te. Ettől még zseniális. Ha ezt nem érted, akkor ne haragudj de nem segít az sem, ha szóról szóra elmgyarázom neked, hogy mi történt a Machine for Pigs-ben.
  • 4.
    2013. 09. 22. 15:33
    Ez a 90% csak szerintem übermens? Nem tudom hogy tudtál ennyire elfogult lenni a témában. De számomra semmiféle történet nem jelenti az 5-s kategóriát ott ahol a játékmenet egyszerűsége, könnyűsége, rövidsége; a grafikai engine elavultsága, a szkriptelt események és a "buta fejtörők" együttese nem éri el az össz 70%-ot sem.

    3óra alatt halál nélkül kijátsza az ember. Ez hol lehetséges 9? Az egész pályatervezés mintha egy csőben mennél. Ismétlődő repetitív. Ember ez azért túlzás..
  • 3.
    2013. 09. 22. 15:05
    Jó leírás, teljesen visszaadja a játék hangulatát.

    Jómagam megvettem és nekiálltam végigjátszani, de annál a résznél (nem akarok spoilerezni, azért írom így), amikor lefelé helyett felfelé kell haladni egyelőre abbahagytam. Iszonyatos érzelmi terhet rótt rám a játék azzal, ahogy (megint csak nem spoileresen) ábrázolta az apa és a gyermekei kapcsolatát.

    Talán majd valamikor befejezem, kíváncsi vagyok, hogy mi a vége és vannak reményeim, hogy mi a vége - de előre félek, hogy ha nem teljesülnek, akkor mély letargiába fog taszítani a játék...
  • 2.
    2013. 09. 22. 14:49
    Pacman, le a kalappal! Sikerült olyan szemszögből írnod a játékról, hogy egy szavam se lehet még az értékelésre se, annak ellenére hogy mikor az Outlast tesztjét olvastam, annyi párhuzamot fedeztem fel ezzel a játékkal, hogy ott kijelentettem, hogy ha az 66%, akkor ez se érdemel többet.

    Gyakorlatilag sikerült a játék hangulatát visszaadnod a játékról való írás közben! Nagyszerű játékteszt!
  • 1.
    2013. 09. 22. 14:39
    Köszi Pacman! Végre megírtad a tesztjét. Kicsit hosszabb és konkrétabb leírásra számítottam, mert nagyon sok kritikát kapott a játék mindenfelől. Tudható be az első rész sikerének, szerintem. Nem tudom, mennyire vonatkoztattál el az első résztől.

    Mivel teszt céljából letöltöttem, de nem indul el sehogy (hiába a crack fix, meg debug meg minden szar - ugyanúgy lefagy és hibaüzenetet okád elém a gép első loading feliratánál a főmenü után), hol lehet ezt megvásárolni? Csak steam?