Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Alpha Protocol – A nevem Thorton, Michael Thorton

  • Dátum | 2010.06.04 06:01
  • Szerző | dragon83
  • Csoport | JÁTÉK

Obsidian Entertainment. A legtöbb játékos számára ez a név talán nem cseng olyan jól manapság, mint a Bioware-é, vagy a Bethesda-é, pedig a cég nem akármilyen gyökerekkel rendelkezik. Az OE ugyanis annak a Black Isle-nak a romjaiból épült fel, mely jó 8-10 évvel ezelőtt – a Bioware-rel karöltve – a világ talán legjobb szerepjáték fejlesztője volt. Megalakulása óta az Obsidian leginkább arról volt ismert, hogy a Bioware által fejlesztett Neverwinter Nights-hoz és a Knights of the Old Republic-hoz készített folytatásokat, illetve kiegészítőket. A játékok nem lettek tökéletesek, előbbit kissé bugos játékmenete, utóbbit pedig összecsapott befejezése akadályozta meg abban, hogy világhírűek legyek, annak ellenére, hogy mindkét program számos fronton előrelépést jelentett az alapjátékhoz képest (szerették is őket a hardcore szerepjátékosok). A Neverwinter Nights 2-höz készített Mask of the Betrayer című kiegészítő aztán megmutatta, hogy tudnak még első osztályú RPG-t készíteni a srácok, így a rajongók bizakodva várták a cég következő projektjét. Később kiderült, hogy egy olyan akció-szerepjátékról van szó, mely kivételesen nem egy másik program folytatása, ráadásul nem egy fantasy, illetve sci-fi világban játszódik, hanem napjainkban. Ez volt az Alpha Protocol.

Kezeket fel, bumburnyák!
Kezeket fel, bumburnyák!

Az Obsidian összeesküvés

A bejelentést követően aztán elkezdtek szivárogni az információk, és egyre lelkesebbek lettünk: Mass-Effecthez hasonló, de lopakodással átszőtt játékmenet, erőteljes RPG elemek, izgalmas, fordulatos kémtörténet, a titkosügynökös sztorikat kedvelő játékosok úgy érezhették, mintha egy álmuk vált volna valóra. Érkeztek lassan a videók és a képek is az Alpha Protocol-ból, melyek kezdetben igencsak jól néztek ki, elvégre az Unreal motor gondoskodott a megjelenítésről. Ám teltek-múltak az évek, a megjelenés időpontját pedig újra és újra eltolták a fejlesztők, eközben pedig a kezdetben pofás látvány kezdett egyre inkább elavultnak tűnni, nem beszélve a karakterek animációiról, melyek a legújabb videók tanúsága szerint is távol álltak a tökéletestől. A legelvetemültebb rajongókat azonban ez sem tántorította el, hiszen a játékmenet és a hangulat nagyszerűnek tűnt. Az Alpha Protocol azonban pár napja megjelent, így most itt állunk, kezünkben a játékkal, mely néhány szempontból alulteljesítette elvárásainkat, ám ugyanakkor néhányból túl is szárnyalta azokat.
 

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 22.
    2010. 06. 07. 16:38
    Én level 11nél járok. Nem a spyságos lopakodós variációval küzdök hanem erős rifle tudásom és technikal skillel szaggatom az ellent. Néhol persze óvatosság van de ez most így eléggé élvezetes. Következő nekifutásra biztosan halk lény leszek majd
  • 21.
    2010. 06. 06. 19:44
    Szeretnék egyet érteni a cikkel, szeretném szeretni ezt a játékot, de 30 próbálkozás után se sikerül letorkolnom a gyökér hibákat benne.

    A probléma valószínűleg ott van hogy kizárólag rejtőzködve próbálok játszani és egyszerűen tönkreteszi az élményt a néha-néha előbukkanó telepatikus őr aki három épülettel arébb miközben én a macskámat simogatom játszás helyett pirosra vált és elkezd riasztani...
    Azthiszem várnom kell patchekre, vagy egy rosszabb napomon végig lövöldöznöm magam a küldetéseken és csak a sztorit olvasni.
  • 20.
    2010. 06. 06. 00:01
    Ez igazán jó írás volt. Köszönöm a linket. Tetszett, hogy a két kontinens naagy magazin írójait vette elő és ahogyan fal elé állította őket... Mégis eléggé belemélyedtem már ebbe a dologba és megannyi hozzászólás csak egy dolgot erősített meg bennem. A játékélmény nem ugyanazt jelenti mindenkinél .
    De ha már a két kontinens játékos szokásait nézzük:
    Nem is oly rég olvastam, hogy az európai játékkészítők sokkal jobban preferálják a sötét környezetben játszódó dolgokat (amit jobban is szeret az EU gamer társadalom jórésze), míg az amerikai közönség a világos dolgokra kattan.

    Az írás vége tetszett igazán. A US tesztelő figurák úgy írtak véleményt a játékról, hogy igazából egy akciójátékot elemeztek ami RPG elemeket is tartalmaz.
    A megközelítés nem rossz. Nyilván tükrözi a kontinensen élő játékos lelkű ifjak nézeteit. S akik azon írásokat és értékeléseket olvasták és döntöttek lehet jól tették. Maradjanak csak abban a hitben, hogy nem hagytak ki semmit.

    Én élvezem, hogy a másik oldalon állhatok.

    Jah igen mégvalami.

    EZ NEM MASS EFFECT 2
  • 19.
    2010. 06. 05. 19:16
    [Egy] nagyon érdekes olvasmány az egyik oldalról, melyben az AP USA és az EU-s értékelések közti különbségekkel foglalkozik az író. Szerintem érdemes 7-8 percet rászánni az életünkből, nagy igazságok vannak benne.

    Ez a cikk amúgy magában foglalja az én véleményemet is erről az egészről.
  • 18.
    2010. 06. 05. 09:49
    Mégis az mellett, hogy az AP bugos és picikét csúnyácska (?) mit lehet benne értékelni?

    Zoe01 fogalmazta meg jól. Vannak hibái és sőt némelyik kissé zavaró is.
    Így ha erre fektetném a hangsúlyt és nem másra, simán felülértékeltnek lehetne tekinteni az AP-t. Ráfér majd egy szép patch ami kicsit kiigazítja/optimalizálja a dolgokat. A gamespot olyan lassan, mint filmeknél az IMDB. Már nem nézem, hogy milyen pontot találok a játék/film mellett. Recriut módba kezdtem el a játékot és már pár órányi játékidő után be kell valljam igazán megtetszett. Adtam neki esélyt és próbáltam hagyni időt arra, hogy kezdjenek kibontakozni a dolgok. Nem hype a grafika de azért egész részletes és itt jön be nálam egyetlen szó - játékélmény. Ez az amiért részemről egyre szerethetőbbé válhat az AP. Bár erősen magánvélemény és nem tudom mennyire tartozik ide de részemről sokkal élvezetesebb, mint a Splinter Cell Conviction. Nah az ami gyenge. (A Double Agent mellett tiszteletlenség és gyalázat a Conviction).

    Én adtam neki egy esélyt és pár óra türelmet is hiszen egy RPG féleségről van itt szó kérem. A megannyi fegyver és többféleképp megoldható missziók egyre erősebb vonzást fejtenek ki. S végül még szerethetővé is vált - hozzá teszem nagyon gyenge és idegesítő játéknak indult nálam.

    Dragon83 korrekt értékelést adott az Iponnál. GRAT!
  • 17.
    2010. 06. 04. 17:03
    Imádtam a Bloodlinest! Malkavitával volt a legjobb!
  • 16.
    2010. 06. 04. 16:57
    Csak úgy halkan jegyzem meg, hogy a sok "nagynevű" oldal leginkább azért húzta le a játékot, mert ők egy shootert vártak, és úgy is kezelték (lásd IGN, Gamespot pl). Egyszerűen nem bírták felfogni, hogy ebben a játékban például nem lehet azonnali headshotot „bevinni”, mert itt MINDENT a statjaid szerint számol ki a gép. Mellesleg eléggé vicces, hogy ezen oldalak még a játék legkisseb hibát is hihetetlen módon felnagyították. Persze anno a Fallout3-nál senkit sem zavart, hogy az AI segg hülye, vagyhogy például a Mass Effect 1 shooter része csapni való volt. Azoknál ezek nem számítottak annyira. Persze a BioWare meg a Bethesda megengedheti az ilyen bakikat is maguknak, hiszen ők az atyaúristenek. Ha a BioWare egyszer egy BMX szimulátort adna ki, tuti elhitetnék a sok okossal, hogy: HISZEN EZ EGY SZEREPJÁTÉK!!!44négy

    Biztos vagyok benne, ha a OBSIDIAN neve helyett egy Bioware vagy Bethesda áll, akkor a mainstream site-ok legalább 10%-kal magasabban értékelték volna a játékot...

    Nem azt mondom, hogy ennek a játék a hibáit a szönyeg alá kell söpörni - mert bőven vannak olyan részei, ahol még sokat kell fejlődnie -, de azért lehetne már egy kis következetesség ezeknél az oldalaknál.

    Amúgy a direkt RPG-kel foglalkozó siteok (például RPGamer), mind jól értékelték a játékot (talán mert ők felfogták, hogy egy RPG-ről van szó). De például a magyar GameStar is 87%-ot adott rá (PC GURU 81%). Szóval azért nem csak az Iponnak tetszett a cucc...

    Én személy szerint biztos vagyok benne, hogy a játék úgyanolyan "kult" játék lesz, mint anno a VTMB (Vampire: The Masquerade - Bloodlines).Az sem kapott megjelenésekor fényes értékeléseket (kivéve az RPG oldalaktól), tele volt buggokkal - mondjuk ahhoz képest az AP szinte szűz -, csúnyácska is volt, aztán mégis mekkora rajongó tábora lett neki.
  • 15.
    2010. 06. 04. 16:56
    Hmm, azt hiszem várok a játékkal 1-2 patchet aztán nekiesek. Addigra talán lejjebb megy az ára is. ><

    "A három lehetőség közül az egyik mindig a viccelődő, flörtölő, sármos stílus (mint James Bond), a másik az agresszív, fenyegetőző módszer (Jack Bauer), a harmadik pedig a profi, céltudatos válasz (Jason Bourne)."
  • 14.
    2010. 06. 04. 16:27
    Ebből a játékból véleményem szerint sokkal többet is kilehetett volna hozni,igy viszont 1 év múlva elfelejtjük szerintem....
  • 13.
    2010. 06. 04. 16:26
    Konkrétan azt mondta, hogy egyáltalán nem büszke rá, hogy a fejlesztők közé tartozik - nem hinném, hogy túlságosan elferdítettem volna. Egyébként elég meggyőzően írta le, valamiért hiszek neki, persze lehet kamu.
  • 12.
    2010. 06. 04. 16:14
    Szerintem hibái ellenére nagyon jóra sikerült
  • 11.
    2010. 06. 04. 15:44
    A fejlesztő magyarázatát én is olvastam. Nagyon nem érdekelt a dolog, mert lehetett akár egy megsértődött, vagy elbocsátott fejlesztő is, de az is lehet hogy nem is volt az, csak annak adta ki magát. Már csak azért, mert a sajtóban is úgy szerepelt, hogy egy állítólagos fejlesztő. Másrészt ne ferdítsd el a dolgokat, mert nem mondott olyan, hogy szégyenli, hogy dolgozott rajt. Csak azt mondta, hogy nem volt meg az összhang a csapat és a designer között, ez ártott a projektnek.
  • 10.
    2010. 06. 04. 15:09
    Próbálni még nem próbáltam, de ez valami elvetemülten gáz játéknak tűnik, ez magasan a legelnézőbb értékelés amit olvastam róla. Valahol az egyik fejlesztő bocsánatot is kért, hogy ilyen félkész szart képesek voltak kiadni és szégyelli, hogy dolgozott rajta. Az egyetlen dolog ami jónak tűnik az a sztori, de a béna játékmenet miatt nem hinném, hogy a végére érnék...pedig vártam már, de így talán majd budget kategóriában. A hatos a látványa meg azért kemény
  • 9.
    2010. 06. 04. 13:30
    Igen. De nézd csak meg a többi tesztünket. A végső értékelés sosem a részpontszámok matematikai átlaga, +/- 4-5 % eltérés szokott lenni. Tudom, hogy ez most 6% eltérés, de ez kivétele eset.
  • 8.
    2010. 06. 04. 13:10
    ÖÖÖ...csak egy valami...hogy lett a 6-8-8-8 as értékelésből 81%? 60%-80%-80%-80% átlega kerek 75% ....
  • 7.
    2010. 06. 04. 12:23
    Könyörgöm, ne mondjátok már, hogy a párbeszédrendszer rossz. Igaz, időre megy, de 2-3 másodperce van az embernek a válaszra, és csak 3 (!) szó közül kell választani egyet. Bal oldalon van mindig a humoros, fent az agresszív, jobb oldalt meg a profi stílusú válasz. A harcrendszerre szintén nem értem mi a gond. Persze, nem egy Street Fighter, de nem is kell annak lennie. Odamész az ellenféllel, aztán az E betű nyomogatásával bedarálod a csávót.

    Crank, tszabo, pontosan úgy van, ahogy mondjátok.
  • 6.
    2010. 06. 04. 12:08
    én kipróbáltam skacok, nagyon vártam a játékot így elfogult is voltam vele szemben, de sajna tényleg nagyon gyengére sikerült. Engem igazából nem érdekel a grafika (mai napig el tudok fallout 2-ni), de itt nem szimplán csak azzal van a gond. Az AI borzalmasan gyenge, egyenesen szégyen amit produkál (áll az ellen és mozdulatlanul tűri, hogy lövöm a fejét stb.). A harcrendszer hihetetlen gagyi. Ezen még túl is tenném magam, de amivel nagyon agyonütötték az egészet, az az, hogy párbeszédek során letelik (igencsak hamar) az idő. Én elég jól tudok angolul, de sokszor nem volt időm elolvasni és végiggondolni a válaszokat, nálam ezzel nyírták ki az RPG részét a dolognak. Nagyon sajnálom ezt a játékot, de így élvezhetetlen, sajnos. A bugokat (grafikai és AI részről) sztem fogják patch-ekkel gyógyítani, de az egész játékot ez nem fogja megmenteni.
  • 5.
    2010. 06. 04. 11:44
    Legyen jó a játékmenet. A történet. Kipróbálom, ha az tetszik, elmegyek az összes hiányosság mellett.
  • 4.
    2010. 06. 04. 11:10
    Igazából a legjobban zavaró dolog szerintem az animációk. Ugye a karakter csak 8 irányban tud mozogni, a váltás minden átmenet nélküli. Azaz mész előre és hirtelen megfordulsz, akkor ez szó szerint megtörténik.

    Valamint levegőben úszó ellenfelek is nagyon viccesek...
  • 3.
    2010. 06. 04. 10:15
    No igen, a grafika kicsit "régimódi", mégis 10-11 GB...
  • 2.
    2010. 06. 04. 09:55
    Mert a népnek mi a lényeg? csilivili grafika legyen meg menő cuccok, ebben meg épp a grafika, ami kicsit elmaradott.
  • 1.
    2010. 06. 04. 07:07
    neagyon fikázták a népek ezt a gamet. Lehet ki kéne próbálni mégis