Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Alien: Isolation – Halál az űrállomáson

  • Dátum | 2014.10.17 20:30
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK


A filmek megjelenését követő évtizedekben jó néhány Alien(s) játékot kaptunk, és nem hanyagoltak el minket a spin-off széria frontján sem, így a kezetek közé kaphattatok számtalan Alien vs Predator címet is. Az Alienesek között kevés igazán figyelemreméltó alkotás született, a Predatorosak viszont már hoztak egy-két értékelhető, sőt, jó darabot is. Mondom ezt persze úgy, hogy többséghez hozzá sem szagoltam, mert körülbelül minden létező platformra jöttek ezek a címek a C64-től, az Atari és ősi Nintendo gépeken át az árkád masinákig. De tudjátok mi a legjobb? Hogy ezeket mind elfelejthetjük és a kis képzeletbeli időgépünkkel visszautazhatunk 1979-be.

Mennyivel másképp képzeltük el akkor a jövőt. Azt gondoltuk, hogy idővel minden gép és szofisztikált berendezés kezelése egyre bonyolultabb lesz, a beviteli eszközök meg hülye hieroglifákkal lesznek tele és úgy általában véve minden számítógép világít majd, mint a karácsonyfa. Megmaradnak a felhasználóbaráttól fényévekre elhelyezkedő funkcionárius interfészek és a biztonság kedvéért mindenen lesznek karok, amiket vészhelyzet esetén meghúzhatunk. A kisfelbontású CRT kijelzőkön ma már mosolygunk, de az androidok, a hatalmas kereskedelmi űrhajók és a minden fölött álló óriáscégek víziói még mindig megállják a helyüket és izgalmas témát adnak a modern sci-fiknek is.


Gondoljunk csak bele, milyen lehetett volna az első és szerény véleményem szerint legjobb Alien filmet kísérő játék, ha 1979-ben olyan számítógépes fejlettségi szinten vagyunk, mint most. Körülbelül ilyen. Az Alien: Isolation egy tökéletes filmet kísérő játék. Története az első két rész között helyezkedik el, főszereplője pedig nem más, mint Amanda Ripley, Ellen lánya. Szegény Amanda 15 éve nem hallott az anyjáról, de nem adta fel a reményt és igyekszik mindent megtudni eltűnésének körülményeiről. Így hát kap az alkalmon, amikor kiderül, hogy megtalálták a Nostromo fekte dobozát és ő is bekerülhet a csapatba, amit arra küldenek, hogy összeszedjék. Azt ugyanis nem a Wayland-Yutani találta meg, hanem egy kereskedelmi hajó, az Anesidora, akik a Seegson érdekeltségű űrállomáson, a Sevastopolon állomásoznak, arra várva, hogy átvegyük tőlük a potenciálisan értékes információkat hordozó dobozt.

Nincs más hátra, mint előre, elindulunk szépen Torrens nevű hajónkkal felkutatni a rejtélyt, miközben persze minden társunknak és a mindenható cégünknek is mások a motivációi, nem emberszeretetből segítenek nekünk abban, hogy megtudjuk mi történt a Nostromoval és legénységével.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 50.
    2014. 12. 29. 15:01
    Én a hétvégén kezdtem neki.

    Egyszerre csak 1-2 órát tudok játszani, túl stesszes, parás a játék. Mondjuk én minden horrorjátékot utálok, ez az első, ami bejön nekem.
    Az Alien film hangulatát sikerült teljes mértékben átadni, grafika, hang 10/10.
    Az irányítás elég konzolport, egérgyorsulás, input lag, stb. Mivel viszonylag keveset kell célozni/lőnni, ezért itt ez annyira nem nagy baj.

    Ami igazán jó pont, az a nehézség. Én Hard-on kezdtem, és bár haladtam rendesen a pályákon, levettem Easy-re, mert kevesebb örömöt letlem benne. Így is van kihívás, de nem leszek frusztrált mert 7edjére halok meg ugyanabban a teremben. Én azt ajánlom, mindenki kezdje mediumon a játékot. Sok múlik a szerencsén (főleg hardon), de ha az ember türelmes, óvatos, akkor élvezni fogja. Főleg a mentési rendszer miatt. Akkor lesz igazán parás az alien ha a mentési hely felé igyekezve pillantod meg.

    Az Alien AI jó is, meg rossz is. Ez az eső AI, amit nem tudok pikk-pakk kijátszani. Az összes játékban amivel játszottam egyszerű volt az AI. Minden szituációra egyértelműen meg volt adva, hogyan fog cselekedni az AI, így ha megtalálod a nyerő taktikát, azt lehet ismételni. nah ez itt nem megy. És ez frusztráló
    Ha harmadszorra bújsz el a szellőzőben, akkor negyedszerre már lehet hogy "foglalt" lesz még melőtt bemásznál a nyíláson.
    Ez viszont szokatlan, és frusztrációt szűl. Ez pozitív. Viszont az negatív pont, hogy az Alien MINDENHOVA követ. Hiába metrózól három különböző állomás között, akárhol vagy, ott lesz az alien a közelben. Ha meg elbújsz, sose megy igazán távolra, ami szerintem bs. Persze lehet, hogy a sztori majd megmagyarázza, miért van ez. Az is lehet, hogy több alien van az állomáson...

    Még csak a felénél, harmadánál tartok, szóva a sztoriról nem mondhatok semmit. Az eleje kicsit lapos volt, túl sok volt a prológus.

    Eddig nagyon bejön a játék, de nem tudok sokat játszani vele, sok türelemet és stresszbírást igényel. Viszont az, hogy képes lekötni egy ilyen műfajú játék, mutatja, hogy mennyire jó is igazából.
  • 49.
    2014. 12. 04. 23:17
    Most akasztottam ki a játékot, két hónapig tartott beosztva és előkapartam a cikket a könyvjelzőből. Örülök, hogy pozitív kritikát adtatok neki és a többség egyetért, végre a SEGA egy hatalmas pofon után letett valamit az asztalra. Kellő kihívás, lenyűgöző atmoszféra és a hanghatások... aki Alien rajongó, nem fog csalódni.
  • 48.
    2014. 10. 22. 18:04
    Ez amit találtál, tényleg egy hatalmas utalás! Én is kiszúrtam, megmosolyogtam és egyből beugrott, hogy Ash bácsi is így akarta kicsinálni Ripley-t 79-ben...
  • 47.
    2014. 10. 21. 11:40
    Azt hittem, hogy már rég feljebb van az ingerküszöböm, mintsem egy alientől féljek, de ez a játék a 90-es évek filmjei után újra rám hozta a frászt. Atmoszféra és hangulat kiváló, grafika és hangzás megfelelő és még egy erőmű sem kell neki. (HD7770 minden maxon, zökkenésmentesen fut - nyilván köszönhető annak is, hogy kb az egész játék szűk belső terekben játszódik.)
  • 46.
    2014. 10. 21. 11:15
    Jó a cikk, a játék meg valóban para, pedig még csak a videókat néztem és még úgy is fosatós...
  • 45.
    2014. 10. 21. 10:42
    Szánalmas. Hozzászoktunk a kényelemhez, hogy mindent kiír, mindenről értesít a játék, így a hülyét is lehet madzagon vezetni. Itt nem így van, és ez a bajuk, hogy kihívás elé állították a játékosokat.
  • 44.
    2014. 10. 21. 09:08
    Na, kijött a jelenlegi legnegatívabb videokritika is a játékról (nem igazán emlékszem a fórumszabályzatra úgyhogy inkább nem linkelem be, legyen elég annyi hogy ugyanazok csinálták akik azt a vicces Star Wars - Fantom Menés kritikát összehozták ami hosszabb mint maga a film... )

    Gyakorlatilag kihozták a világ legrosszabb játékának, kezdve azzal amit minden más kritika is megemlít: túl hosszú a játék. Olyan mintha alapból max. 3-4 óra tényleges tartalmat terveztek volna bele, csak jött az EA és megtripláztatta azt. Innentől kezdve a jó ötletek is iszonyatosan repetitívek lesznek, rétestészta-érdektelen sztorival, fillerhegyekkel, hosszú távon az őrületbe kergető minijátékokkal, a hangulat és "izoláció" totális ellaposodásával...

    Érdekes amúgy hogy ők is előhozzák a lenti vitatémát: Miért nincs valami jelzés a játékban arra hogy sikeresen elrejtőztünk-e vagy sem (mint a Thief light-kristálya)? De ők nem azért panaszkodnak mert bénák és nem tudnak egy rohadt asztal alatt elbújni, hanem mert szerintük látszatra tökéletesen elrejtőzve is megtalálta őket jópárszor az Alien, és semmiféle visszajelzést nem kaptak arról hogy mit rontottak el... (Persze lehet simán csak nem tudták hogy NEM pittyegtetjük azt a rohadt mozgásdetektort rejtőzködés közben...)
  • 43.
    2014. 10. 21. 08:10
    Tapir_606

    Nem az Alienről beszéltem, hanem Magrathea kitért arra, hogy írja a tesztet az Evil Withinnel, ami a hulladék Quake engine-el fut ugyanúgy, mint amire felépítették a Wolfensteint (ami futott olyan szar, játszhatatlan módon minimumon, ahogyan semmi más), és így írtam, hogy remélem nem ismétlődik meg a helyzet azzal is.
    Az Alientől nem félek (azaz a gépigényétől, tudom, hogy menni fog, de köszönöm. ). FullHD-ra meg nem pályázom, sose pályáztam, szerintem a mindenáron HD cuccok az ilyen elvakult parasztoknak való, aki a padtársának másnap tudja lökni a sódert, hogy milyen configot kapott a szüleitől.
  • 42.
    2014. 10. 20. 18:55
    a gépigény miatt nem kell félned, én egy i3 2x2,4Ghz
    4GB RAM
    nVidia 630m-mel toltam laptopon
    1280x720, shadow res(1024), shadow quality (med), SSAO (off), tex filter(off), AntiAlias(2x)
    minden más maximumon
    baromi élvezhető grafikát adott 25-40 fps-sel, de inkább 35öt átlagolt
    a teljes játék során 2-3 ponton van olyan, hogy betölti a pálya maradékát a játék, olyankor kb 3 sec-re nagyon befagyott és megint ment simán, de ezek mind nyugis ponton történtek a játékban
    illetve, amikor elkapott az alien, az utána lévő animációk (kb 20fps) lemaradtak mindig a hanghoz képest, de ott már úgyis mindegy
    szerintem nem lesz vele gondod, ha nem a fullhádéra rejszolsz,
    töltsd le, próbáld ki, ha megy, vedd meg
  • 41.
    m76
    2014. 10. 20. 11:41
    "Nem értem miért kéne trainer nélkül játszania a játékot amikor a cikkben az első 60 másodperc alapján elemzi a játékot. Kitér későbbi részekre is, de mindig az első 60 másodperccel kapcsolja össze dolgot ahol még se xenomoprh, se bármiféle ellenség. Így ezt a részét kritizálni szerintem felesleges."

    Én nem hiszem el, hogy csak az első 60 másodperc alapján kritizálja a játékot, ha valóban így van akkor még nagyobb marha mint aminek eddig gondoltam, és még annyit sem ér a véleménye mint a WC papír amivel tegnap este segget töröltem.


    De akkor menjünk bele egy kicsit mélyebben. A kihívás csak bizonyos szempontból része a narratívávank. Két féle narratíva van egymástól függetlenül az Alienben.
    - Az egyik a TE saját történeted ami a “szörny” elől való bújócskázásból kerekedik ki. Ez minden játékosnak egyedi mivel az interakciód és a játék random elemei alapján jön létre. Ezt hívja Thomas Grip a másik cikkben: horror szimulátornak.
    - A másik része a narratívának a környezet történetmesélése és a motiváció “megszerzése” a plot.


    De pont ez a fő hiba amit elkövet, hogy ízekre szedi a játékot és az egyes elemeit külön próbálja értékelni. Ez olyan mintha egy autót alkatrészeire bontana szét aztán csodálkozna, hogy nem működik. A játék egyes részei csak együtt működnek, kell az egyik a másikhoz nem lehet különválasztani. Meg csak és kizárólag technikai oldalról közelíti meg a dolgokat, holott a játékok legfontosabb tulajdonsága a hangulat és beleélés mértéke. Márpedig milyen beleélés lehet abban amikor egy ezrelékét vizsgálja annak ami előtte van?

    "Adrián a narrative design második verzióját kritizálja. Ez teljesen független a játék fő mechanikájától vagyis a bújócskázástól. Ez elsősorban az emailek, hangkazetták, a karaktered szövegei, a fő plot. Szeretnék olyan játékokkal játszani ahol a játék design és a narrativ design nem egymástól elválasztva léteznek, de sajnos nagyon kevés olyan van és az Alien nem tartozik bele (ellenben kíváló példa rá az Ethan Carter)."


    És ezzel mi a probléma? A való világban sem bújócskázás közben olvasok emailt. Az emailek és hangjegyzetek egy remek húzás a játékban, persze System Shock II-ből lopott az egész, de jobbtól másolni nem szégyen hanem erény. Ezekből ismered meg, hogy mi ment végbe az állomáson az érkezésed előtt. Nem tudom hogy lehetne ezt jobban összekapcsolni a bújócskázással.

    Nagyon helyesen teszi hogy ezeket kritizálja mert attól hogy megszokottak még nem lesznek jók. Pont az ilyen kritikák miatt fejlődik a játékfejelsztés. Abban meg tévedsz, hogy ezzel csak neki van baja, inkább csak te nem szoktál gamedesignereket olvasni/hallgatni. Első körben például ajánlom a GDC Vault-ot. Rengeteg előadást találsz ott ingyen.

    De ez csak üres fröcsögés. Én sem szeretem, hogy nem járható be szabadon az egész állomás azonnal, de ez technológiai limitáció nem pedig a fejlesztők hibája. Nincs kapacitás arra, hogy minden egyes zugát lemodellezzék és bejárhatóvá tegyék. Az meg igen hülyén venné ki magát ha minden folyosó falban végződne amit nem dolgoztak ki. Mi más marad mint a bezárt ajtó?

    Okéééé, látom elkövetted azt a hibát, hogy nem néztél utánna annak amit állítasz, mert ennél nagyobbat nem is tévedhettél volna.

    Felőlem lehet 100 év tapasztalata is, az sem jogosítja fel arra, hogy 3 kategóriába sorolva lehülyézze és a játékosokat, azért mert szeretni mernek egy szerinte pocsék játékot. Amúgy a felsorolt játékok közül egyik se különösebben jött be nekem, úgyhogy ezektől a címektől nem fogom tisztelni cseppet sem.

    Az hogy ő mit mond/gondol azt te nyugodtan ignorálhatod, nem kell komolyan venned. Engem sem az érdekel hogy ki ő, hanem amit mond. Lehet hogy a blogbejegyzés értelmezéséhez szükséges ismerni a 4 layer elméletét ahol baromi jól ki van fejtve a mental modeling meg a player immersion kérdése és úgy több értelmet kap az is amit az Alienről mond.

    Na itt van a kutya elásva, nem lehet tudományos alapra helyezni egy szubjektív dolgot. Mindenki a maga neveltetése és értékrendje szerint értékel és értelmez egy játékot, és azok alapján alakulnak ki az elvárásai is vele szembe. Erről nem lehet esszét írni, hogy mi a jó játék, mert mint ahogy már említettem nem a játékelemek adják a jó játékot, hanem az összhatás. Egy más játékban pocsék elem is elférhet egy másik játékban ami jól használja azt.

    Az hogy milyen hosszú a játék az preferencia kérdése. Én például nem igénylem a hosszú játékidőt,

    Már hogy ne igényelnéd. Nem mindegy, hogy egy játék 5 10 vagy 20 óra szórakozást nyújt. Ne egy jó 5 órás játékot hasonlíts egy rossz 20 óráshoz, úgy nézve persze, hogy az 5 órás ér többet. De egy jó 5 órás és jó 20 órás közül az utóbbi a jobb nem igaz?

    Márpedig az alein isolation egy jó 20 órás játék. Számomra egyszer sem ült le, ha bírtam volna szuflával meg idegrendszerrel valószínűleg egy ültő helyben végigjátszom.

    És végezetül nem az a bajom, hogy más a véleménye a játékról, sok általa megfogalmazott kritika valós, és néhányat én is említettem a saját kritikámban a játékról. Viszont legtöbbet minden játékra el lehetne mondani, azokról mégsem ír pocskondiázó bejegyzést, többek között a saját játékairól sem érdekes módon.

    De a fő bajom továbbra is az, hogy szerinte hülyék a játékosok ha ez tetszik nekik. Szerintem meg ő egy öntelt barom. És ha ilyen formában adja elő a véleményét, akkor se fog hallgatni rá senki ha valahol igaza van.
  • 40.
    2014. 10. 20. 11:38
    A tesztet én is várom, csak úgy, mint a játék megjelenését, de azok után, hogy a Wolfenstein is úgy futott, ahogy nem szégyellt (gyakorlatilag szétgyepálta a laggolása a gépemet minimum beállításokon), nem is nagyon merném megvenni... Csak azt nem értem, az a játék hogy tudja így pofán vágni a négymagos AMD 2,6 Ghz, HD7750 mellett 4 GB ramos configomat?
    De az 5-6 éve megjelent játékok mechanikáira emlékeztető jellege nem probléma számomra.

    Kerub8
    8

    Attól függetlenül sincs értelme egy játék első 60 másodpercét összehasonlítania a fennálló játékidővel szemben.
  • 39.
    2014. 10. 20. 10:06
    Várom a tesztet
  • 38.
    2014. 10. 20. 10:00
    Veled is nagyon szívesen társalgok amint veszed a fáradtságot és el is olvasod amit írok

    "Az hogy ő mit mond/gondol azt te nyugodtan ignorálhatod, nem kell komolyan venned. Engem sem az érdekel hogy ki ő, hanem amit mond."
  • 37.
    2014. 10. 20. 09:11
    Szerintem ne vegyétek támadásnak amiket Kerub88 mond és linkel. A játék neki is tetszett, csak felhívta a figyelmet pár érdekes aspektusára. Nekem is jobban tetszene, ha az új játékok továbbfejlődnének narratív szempontból és nem csinálnák azt mint az Evil Within, amit épp tesztelek. Lépten-nyomon emlékeztet a mechanikáival arra, hogy ő egy játék, sokkal inkább mint az Alien. Nagyon érezni rajta, hogy az alapkoncepciója régebbi, csak éppen most döntöttek úgy, hogy kiadják... szerintem van fejlődés már az 5-6 évvel ezelőtti játékokhoz képest is.
  • 36.
    2014. 10. 20. 08:09
    Szóval akkor mindenki be kéne, hogy hódoljon a fő ideálodnak, fenomenális játékterveződ véleményét mindenkinek el kell fogadnia.

    m
    76-nak is más a véleménye, és neked is, ennyi. Még ha beszélgetnétek, de egymást akarjátok meggyőzni, hogy kinek van igaza...

    A gyerek jobb akkor, ha nem áll neki Metal Gear Solid-ozni, mert ott az első 60 PERC múlva se játszik, nem még mp... Még a végén levonná a hülye következtetéseit.
  • 35.
    2014. 10. 19. 22:38
    Nem értem miért kéne trainer nélkül játszania a játékot amikor a cikkben az első 60 másodperc alapján elemzi a játékot. Kitér későbbi részekre is, de mindig az első 60 másodperccel kapcsolja össze dolgot ahol még se xenomoprh, se bármiféle ellenség. Így ezt a részét kritizálni szerintem felesleges.

    De akkor menjünk bele egy kicsit mélyebben. A kihívás csak bizonyos szempontból része a narratívávank. Két féle narratíva van egymástól függetlenül az Alienben.
    - Az egyik a TE saját történeted ami a “szörny” elől való bújócskázásból kerekedik ki. Ez minden játékosnak egyedi mivel az interakciód és a játék random elemei alapján jön létre. Ezt hívja Thomas Grip a másik cikkben: horror szimulátornak.
    - A másik része a narratívának a környezet történetmesélése és a motiváció “megszerzése” a plot.

    Adrián a narrative design második verzióját kritizálja. Ez teljesen független a játék fő mechanikájától vagyis a bújócskázástól. Ez elsősorban az emailek, hangkazetták, a karaktered szövegei, a fő plot. Szeretnék olyan játékokkal játszani ahol a játék design és a narrativ design nem egymástól elválasztva léteznek, de sajnos nagyon kevés olyan van és az Alien nem tartozik bele (ellenben kíváló példa rá az Ethan Carter).

    "Na meg olyan dolgokat kritizál amik megszokott játékmehanikai elemek, és senki sem akad fent rajtuk soha (bezárt ajtók pl)"

    Nagyon helyesen teszi hogy ezeket kritizálja mert attól hogy megszokottak még nem lesznek jók. Pont az ilyen kritikák miatt fejlődik a játékfejelsztés. Abban meg tévedsz, hogy ezzel csak neki van baja, inkább csak te nem szoktál gamedesignereket olvasni/hallgatni. Első körben például ajánlom a GDC Vault-ot. Rengeteg előadást találsz ott ingyen.

    A cikk végén Adrian nem lehülyézi a játékosokat, hanem próbálja megfejteni, hogy mégis miért fogta meg ennyire a közönséget az Alien: Isolation. Elő is rukkol pár lehetséges verzióval (amik szerintem mind együtt igazak is). Én élveztem az Alien-t és emelett sem találtam inzultálónak a cikket.

    "...attól mert részt vett egy pár órás indie játék készítésében azt hiszi mindenkinél jobban tudja milyennek kell lennie egy játéknak."

    Okéééé, látom elkövetted azt a hibát, hogy nem néztél utánna annak amit állítasz, mert ennél nagyobbat nem is tévedhettél volna.
    Először is nem egy “pár órás játék elkészítésében vett csak részt”
    21 éve van a játékiparban, számtalan kiadott játékkal a háta mögött. Alapítója a People Can Fly-nak, ami olyan játékokért felelős mint a Painkiller, Bulletstorm vagy a Gears of War.
    Pár éve kiszált a cégéből (miután eladta az Epic Gamesnek) és elment indie játékot csinálni kis csapattal mert olyan narratív központú játékokra szeretett volna fókuszálni ami az AAA-s fejlesztésben szinte lehetetlen. Ennek az első terméke az Ethan Carter.
    Ezen felűl Thomas Gripel együtt dolgozták ki a 4-Layers, A Narrative Design Approach elméletet ami igazán elmályíti a játékok történetmesélési lehetőségeit és egyben feszegeti a határokat.

    Az hogy ő mit mond/gondol azt te nyugodtan ignorálhatod, nem kell komolyan venned. Engem sem az érdekel hogy ki ő, hanem amit mond. Lehet hogy a blogbejegyzés értelmezéséhez szükséges ismerni a 4 layer elméletét ahol baromi jól ki van fejtve a mental modeling meg a player immersion kérdése és úgy több értelmet kap az is amit az Alienről mond.

    Az hogy milyen hosszú a játék az preferencia kérdése. Én például nem igénylem a hosszú játékidőt, annál inkább a jó történetet. Ha jól tudnak átadni egy történetet 20 óra játékidőben akkor nagyon szivesen végigjátszom, de ha a játék azért 20 órás mert tele van felesleges kitöltő részekkel, akkor már kevésbé érdekel. Nekem az optimális a 4-6 óra, mert az még pont annyi idő amíg megvan a játék “varázsa” és nem kezdem el a játék mechanikáját figyelni. Ez persze a narratív központú játékokra igaz. Egy sandbox játék, vagy multiplayer az megint más kérdés.
    Az egyik legjobb történet amivel játékban találkoztam az egy össz-vissz 15 perces játék volt.
    Vagy vegyük például a Journey-t. Kb 1.5-2 óra az egész játék, de nem készült még egy játék ami akkora hatást gyakorolt volna rám.
  • 34.
    2014. 10. 19. 21:40
    De a narratíva része a kihívásnak. Ha lleveszed a kihívást persze, hogy úgy fogod érezni hiányzik valami. Mivel nem kell a kihívással foglalkoznia így azt hitte a narratíva hiányzik. De egy fenét, nekem aki rendesen becsületesen játszottam végig a játékot egy percig sem volt hiányérzetem.

    Na meg olyan dolgokat kritizál amik megszokott játékmehanikai elemek, és senki sem akad fent rajtuk soha (bezárt ajtók pl)

    A másik, hogy ő egyértelműen kimondja, hogy szerinte szar a játék. És a végén azt a konklúziót vonja le, hogy biztos hülyék az emberek, vagy nem veszik észre a hibákat azért játszanak vele. Na ez az ami kiverte nálam a biztosítékot.

    Meg a stílusa, hogy attól mert részt vett egy pár órás indie játék készítésében azt hiszi mindenkinél jobban tudja milyennek kell lennie egy játéknak.

    A másik írás amit linkelt sokkal inteligensebb, és értelmesebb, és nem von le hülye konzekvenciákat. Egyedüli komoly hülyeség benne szerintem az, hogy szerinte 5 órásnak kéne lennie a játéknak. Én 3 óra játék után találkoztam először az ALien-el, ha 5 órás lett volna a játék szembe köpöm magam, hogy pénzt adtam érte.
  • 33.
    2014. 10. 19. 18:18
    nagyon nagy tisztelettel nyúltak a filmekhez, hihetetlenül jó játék, a pár (néhol komolyabb) hibája ellenére is
    gőzöm sincs, pontosan hány helyen utalnak a filmekre, de ez nálam mindent vitt
    (Alien 1)
    https://i0.wp.com/i47.tinypic.com/208k9pg.jpg
    https://i0.wp.com/i48.tinypic.com/24v7ait.jpg

    http://i.imgur.com/IX9gFlk.jpg
  • 32.
    2014. 10. 19. 16:23
    Nem értek egyet. Mind két írás a játék narratív designját kritizálja, ahhoz miért is kéne trainer nélkül nyomnia?
    Én nagyon élvezem az Alient, de ettől függetlenül megvannak a hibái és ez a két írás nagyon jól rávilágít erre. Ettől még nem lesz szar játék. Tudod... a világ azért színes, mert nem fekete-fehér.
  • 31.
    2014. 10. 19. 14:22
    Jó irományok, de ezek általánosíthatók az egész játékiparra, nem csak a horror játékokra: a nagyobb célközönség érdekében hülyének néz a játék, így mindenki boldogulhat, mindenki pozitív véleményt ír róla. A bevált receptet pedig követik ameddig pénzt hoz. Van pár játék ami nem ilyen (pl: witcher széria, LA noire), de kevesebben is játszottak vele vagy vitték végig.
  • 30.
    2014. 10. 19. 13:45
    Savanyú a szőlő neki, tipikus butthurt szardobálás. Leírja, hogy csalást használt, és aztán szapulja a játékot?

    Meg ez a szöveg, hogy mivel vannak negatív kritikák is ezért biztos szar a játék. News flash: Mindenről találni negatív kritikát.
  • 29.
    2014. 10. 19. 13:43
    "..hogy nem emlékszem játékban mikor találkoztam ilyen erős sound designal.."

    Meg egy liter vótör?
  • 28.
    2014. 10. 19. 03:19
    Ó, kösz a linkeket.
  • 27.
    2014. 10. 19. 01:34
    Update: Közben a másik nagy veterán is megírta a gondolatait. Thomas Grip (Amnesia) - Thoughts on Alien: Isolation and Horror Simulation
  • 26.
    2014. 10. 19. 00:37
    Egy nagyon jó elemzés Adrian Chmielarz-től aki az egyik kedvenc játéktervezőm (The Vanishing of Ethan Carter).
    Alienating the Player, or the First 60 Seconds of Alien: Isolation
  • 25.
    2014. 10. 18. 22:15
    Sok a cső FPS vérpistike meg a elkényelmesedett napot nem látott györek és amikor jönne egy a régi játékokhoz képest is(logikai,mentés túlélés, gondolkodás) átlagos játék össze szarják magukat.... Vagy annyira sötétek hozzá mint az éjszaka. Ez 1 remekül eltalált túlélő horror kisebb nagyobb hibákkal nem kell ezt agyonig kritizálni.
  • 24.
    2014. 10. 18. 21:28
    Bennem is ilyen benyomást keltett. A para faktor / történetmesélés és interakció aránya valahol a Penumbra 2 / Amnesia 1 szintje és a tökéletes között van, egyik sem csorbul a másik miatt. Láthatóan meg lehet ezt csinálni, nem tudom miért nem lehetett megoldani a Slender vagy az Outlast esetében is, mindkettő repetitív volt és primitív volt játékmechanikailag, ami megölte az egész hangulatot már a második iterációval. Az időhúzás meg nem vészes(láttunk már rosszabbat), 30 percnél úgysem tudok többet haladni egy ültömben.
  • 23.
    2014. 10. 18. 18:18
    Teljes mértékben egyetértek az általad leírtakkal. Hanghatásokban és hangulatban verhetetlen a játék. Ahhoz a 6. érzékes dologhoz én annyit fűznék, hogy persze bele lehet kötni, hogy a xeno folyton a környékünkön portyázik. Ha viszont percekre eltűnne és az állomás más részeire masírozna, elveszne a folytonos feszültség és kihívás, picit unalmassá válna a játék. Én élveztem, hogy állandóan a nyomomban lohol. Egyénként annyira jók a hangok, hogy ha nem használod a mozgásérzékelőt, akkor is tudod, nagyjából merre jár a lény, mikor ugrik fel a szellőzőbe, mikor mászik le onnan. Ez is nagyon tetszett benne. Ennyit szerettem volna hozzáfűzni.
  • 22.
    2014. 10. 18. 16:25
    A játék tényleg fantasztikus. Nagyon erős atomoszférája van és külön kiemelném, hogy nem emlékszem játékban mikor találkoztam ilyen erős sound designal. Minden hang tökéletes, pont a helyén van és pont úgy szólal meg ahogy annak meg kell szólalnia. Külön élő szereplővé válik aminek fontos funkciója van a játékban ezért garantáltan nagyon figyelni fogsz minden rezdülésre.

    Viszont egyetértek az íróval, miszerint az Alien folyamatos 6. érzéke nagyon kizökkentő tud lenni. Főleg amikor a mellettem lévő szobában tudom, hogy van 1-2 human de amíg oda be nem megyek addig az Alien se fog. Én hardon játszom (mert a készítők azt írták hogy erre tervezték a játékot) és alapvetően nincsen bajom a nehézséggel, de néha valóban kegyetlenül frusztráló tud lenni (ráfért volna még egy kis tesztelés azokra a részekre).

    A másik negatívuma, hogy feleslegesen hosszú. Nagyon sok a kitöltő elem (kapcsold ki ezt, kapcsold be azt, hozz gyógyszert...etc) ami egyértelműen csak a játék idejnek hosszabítására lett berakva. Ezeket szivesen kihagytam volna.

    Aki szereti az Alien univerzumot annak kötelező darab mert ilyen tisztelettel ritkán nyúlnak meglévő világokhoz (könyv, film). Ha máshogy nem akkor rakjatok fel egy trainert, az biztos sokat könnyít a játékon és azzal toljátok végig.

    Amanda Ripley nagyon jó karakter akivel élvezet végigmenni ezen a történeten. Pont eltalálták a készítők, hogy még Ripley-s legyen, de azért egyedi.

    tldl: az év egyik legnagyobb meglepetése számomra, mindezt úgy hogy utálom a horrokat
  • 21.
    2014. 10. 18. 13:15
    ???

    Objektumszintű rejtőzködés-mechanikáról beszéltünk, vizuális visszacsatolással (vagyis hogyan bújsz egy asztal alá/szekrény mögé hogy az tényleg takarjon is, és te visszajelzést kapjál erről), nem pedig arról hogy általánosságban hogyan kell egy szobában elbújni...
  • 20.
    2014. 10. 18. 13:04
    Azért attól hogy te nem látod még nem feltétlen bújtál el rendesen... gondolom felesleges belinkelni azon kisgyerekek képeit akik rosszul bújtak el bújócskánál...
  • 19.
    2014. 10. 18. 12:48
    Nem nehéz, csak el kell fogadni, hogy ebben a játékban természetes az, hogy meghalsz párszor. Meg türelmesnek kell lenni és kivárni a megfelelő pillanatot a cselekvésre. Szerintem teljesen rendben van a nehézség és a mentési rendszer is. =)
  • 18.
    2014. 10. 18. 12:19
    Ja, én se értettem... Bebújsz az asztal alá, felnézel, és ha nem az asztallapot látod alulról akkó szarul bújtál alá...
  • 17.
    2014. 10. 18. 12:03
    "szóval ezen az űrállomáson rengeteg dolog van, ami mögé elbújhatunk. Sajnos azonban semmi sem jelzi, hogy most éppen tényleg elrejtőztünk, vagy csak állunk egy doboz vagy asztal közelében..."

    Ja, mert az életben te Istentől jelet kapsz, ha elbújsz a fal mögött, mondjuk kiszürkülsz. Mekkora barom az a gyerek...
  • 16.
    2014. 10. 18. 11:45
    "zseniális egy horror játékba olyan mentést rakni, ami közben folyton a hátad mögé lesel."

    Ez igaz, de azért az ilyesmit is illik ésszel megvalósítani: Ha egy játék már Normal fokozaton is bitang nehéz, akkor frusztráló tud lenni mikor az ember huszadjára kezd újra egy 5-10 perces "kalandozást", mert a legvégén elrontotta a szekrényben kuksolva a levegővételt... (Ilyesmire szoktak egy quicksave-slotot adni, aztán aki nem akarja nem használja, nehezebb fokozaton meg el is lehet venni...)
  • 15.
    2014. 10. 18. 11:36
    Mindjárt tiszta lesz a kép ha megnézed az általam linkelt cikket. Sajnos csak quantumproxin keresztül lehet elérni (mint minden oldalt amit közvetlenül az Éthernet felhőjébe löttek), de most a proxikat (adminisztratíve) felügyelő MI-k között szakadás következett be a Nexus Central irányításáért (ez valójában a Globális Elhárítás Centrális Irányítása, röviden... inkább hagyjuk) és amíg ez tart (néhány milisekundumtól maximum pár milliárd évig) addig az Internetről az Éthernetes oldalak elérhetetlenek... Ha gondolod megpróbálok az Illuminati Nindzsanyulaitól hozzáférést szerezni, de ők cserébe mindíg valami lehetetlen dolgot kérnek, pl. fix 60 fps konzolon, meg ilyesmi...
  • 14.
    2014. 10. 18. 11:36


    csak a gyengébbek kedvéért... Szarkazmus volt
  • 13.
    2014. 10. 18. 11:34
    A bujkálással én nem tapasztaltam semmi problémát. Ami mögött/alatt látszólag el lehetett rejtőzködni, ott el is tudtam. Sőt, a szekrényekben még volt egy olyan mechanika is, hogy ha közel jött az alien és gyanút fogott, még jött egy 2 lépcsős qte is ->levegővisszatartás+hátrahúzódás a szekrényfalához (ezt egyébként is megteheted a hátra gomb lenyomásával).
  • 12.
    2014. 10. 18. 11:25
    A "szomszéd" írását rögtön azzal kezdte, hogy "...nem vagyok oda az Alien-mozikért...", sőt, nem szereti az "összeszarós" dolgokat - akkor talán hagyhatta volna másra a cik írását. Aszondja: "...elbaltázott mentési rendszer..." Szerintem meg zseniális egy horror játékba olyan mentést rakni, ami közben folyton a hátad mögé lesel.

    Spoiler ON
    Szerinte a készítők rontották el azt, hogy kb 10 percig keringett körbe-körbe, mert nem találta meg a padlón az ajtót. Az nem esett le neki ezek szerint, hogy ahol zöld fény pislákol, ott általában van valami érdekesség.
  • 11.
    2014. 10. 18. 11:00
    Isten ments,had irkáljon csak,akkora baromságokat hord össze hogy mindig megmosolyogtat.Kb lehet vagy 15 éves csórikám
  • 10.
    2014. 10. 18. 10:10
    Ezt a libastuff gyereket nem lehet innen kibannolni a rákba? Minden cikk alatt csak okádék hozzászólásait lehet olvasni, elég volt már belőle...
  • 9.
    2014. 10. 18. 09:08
    Sajnos a szomorú igazság az, hogy az ún. "gamer" PC-k már évek óta szisztematikusan visszafogják az újgenerációs konzolok teljesítményét pusztán azzal, hogy csak periférikusan fejleszthetőek, nem pedig modulárisan (illetve bipolárisan, a válytfülűek kedvéért). A múltkor olvastam egy cikket arról, hogy a Sony hiába akart 8K felbontást és instant (kvázi improvizatíve) Oculus Rift-támogatást a PLAYSTATION4-be, a PC-s hardvergyártó-maffia egyszerűen kartellbe tömörült és megakadályozta a szükséges alkatrészek szabad folyását az Éterben (ez az incidens később Árnyékháború néven lett ismert, lásd. www.techoax.net/shadowar).

    ...és most valami egészen más:

    A "szomszéd" kritika fura dolgokat ír a játék rejtőzködő-technológiájáról, ami megütötte a szemem:

    "szóval ezen az űrállomáson rengeteg dolog van, ami mögé elbújhatunk. Sajnos azonban semmi sem jelzi, hogy most éppen tényleg elrejtőztünk, vagy csak állunk egy doboz vagy asztal közelében, annyira láthatatlanul, mint Cartman, amikor meztelenül próbált átevickélni a színpadon."

    Láttam pár gameplay videót a játékról, és azért ennyire nem tűnt a dolog vészesnek, azért egy asztal alá normálisan bebújni segítség nélkül nem tűnik olyan nehéznek...
  • 8.
    2014. 10. 18. 09:06
    Ocsmány max az arcod lehet, amikor a tükörbenézel, libafos.
  • 7.
    2014. 10. 18. 00:29
    Done
  • 6.
    2014. 10. 18. 00:05
    A cikkben a képlinkelést nagyon elbaltáztátok. Nézzétek már meg kérlek!
  • 5.
    2014. 10. 17. 22:09
    valóban nagyon jó játékot gyúrtak össze a készítők! Ráadásul nem egy rövid játék. ENgem nagyon lekötött és magával ragadott az érzés mintha tényleg a szereplő bőrében lennél! nálam 10/10 volt a játék
  • 4.
    2014. 10. 17. 21:51
    Hatásos fimadaptációt én lehet úgy jellemezném, hogy most kellő tisztelettel nyúltak a témához.... Végre...
  • 3.
    2014. 10. 17. 21:42
    Az Alien járőrútvonala tényleg frusztráló, főleg a mentési rendszer miatt is.
    De legalább az adrenalin az egekben emiatt.
    Ja és egy tipp, ne nagyon vegyétek elő a mozgásérzékelőt a szekrényben, ha a közelben van, mert simán kiszed onnan a bippegő hang miatt

    Egyébként rég volt már ennyire hatásos filmadaptáció és ennyire jól optimalizált játék.
  • 2.
    2014. 10. 17. 21:04
    Én személy szerint nagy Alien fan vagyok, a képregényt is olvastam egy darabig, a film még máig is kedvenc. De valahogy a játék nekem nem jött át annyira, lehet velem van a baj de nekem volt se kihívás de valami ijesztő. Persze személyfüggő hogy ki mennyire bírja a horrort, nem magamat akarom bálványozni vagy a játékot szidni. Mindenesetre azért élveztem, a környezetet nagyon visszadja és roppant nosztalgikus volt. Minden elismerésem a fejlesztőknek!
  • 1.
    2014. 10. 17. 20:51
    Hát igen. Kellett pár óra míg beindult és valóban egy pozitív csalódás lett belőle - sőt!. Az elmúlt időszak legjobb Alien címe. Bár lehet, hogy a legjobb, valóban...