Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Alice: Madness Returns - Őrült jó!

  • Dátum | 2011.06.25 11:28
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Az American McGee's Alice-t már kiveséztük a múltkor, most pedig megérkezett a folytatás, ami tíz évvel az első rész után nem kis nehézségekkel néz szembe. A játékipar hatalmasat változott, a PC elvesztette dominanciáját, a mászkálós platformerek pedig gyakorlatilag addig mutálódtak, míg össze nem olvadtak a TPS-ek és akciójátékok stíluselemeivel. Egy ilyen roppant vegyes világban nem könnyű érvényesülni, egy évtizedes folytatás pedig már leszerepelt a közelmúltban. De vajon McGee tudta venni az akadályokat? Van még annyi tűz az id volt fenegyerekében, hogy helyrerázza az immár sorozattá bővített Alice-t, és ez egyszer sikerre vigye a korábban anyagilag bukott receptet? Nos, van szerencsénk kijelenteni, hogy mindenképp, hisz akárki akármit is mond, az Alice: Madness Returns messze kiemelkedik a sok egyéniségtől mentes játék közül. Lelke van, s ezt meg kell becsülni.

Rémes álom

A történet szerint Alice az első részben legyőzte ugyan démonait, ám mostanság, tíz évvel később sem teljesen egészséges. Mindenféle rohamok és látomások gyötrik, s bár már nem kell elmegyógyintézetben élnie, rendszeresen pszichiáterhez jár, aki igyekszik falat emelni Alice gyermekkori traumája és az immár fiatal nő felnőtt élete közé. Sajnos azonban a terápia rosszul sül el, egyre több kerül felszínre az Alice családjával végző tűzvésszel kapcsolatban, a lány pedig ismét Csodaországba látogat, hogy rájöjjön, mégis mi történt azon a végzetes éjszakán. Képzeletének sziporkázó álomvilága viszont legalább olyan rossz állapotban van, mint Alice elméje, így a lány felkerekedik, hogy a józan eszét vonatként romboló őrülettel szembenézve megmentse magát az újabb szörnyűségektől.

Alice egy szerethető, szánható karakter
Alice egy szerethető, szánható karakter

A sztori egyszerre játszódik a viktoriánus Londonban és Csodaországban, igaz, előbbi helyszín csak afféle összekötőként szolgál a négy nagy fejezet között. A történethez írt forgatókönyv több szereplő szemszögéből is mesél egy kicsit Alice-ről, aki egyébként sokat fejlődött az első rész óta, és most már szerethető, sajnálható karakterré avanzsált a szadista őrültből. Bár sokak szerint Alice nem elég nyílt és túlságosan könnyen fogadja el a bizarr szituációkat, a helyzet az, hogy mivel beteg, nyilván másképp viszonyul ahhoz, amit lát és átél, mint a legtöbb játékos tenné. Ennél fogva aztán az Alice története kétféle élmény házasságából szüli meg roppant nyomasztó atmoszféráját: először szembesülünk Alice gyermekded, ártatlan énjével, majd meghasonlunk azzal a kegyetlen és brutális személyiséggel, aki Csodaországban minden további nélkül vagdalja halálra ellenségeit. Izgalmas, beteges és érdekes élmény, a végkifejletig pedig bőven lesz időnk agyalni a titkokon.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 44.
    2011. 09. 02. 16:27
    hatalmas játék, ez az a mű ami komolyan elgondolkoztat h megvegyem eredetibe... ritkaságnak számít
  • 43.
    2011. 08. 03. 21:36
  • 42.
    2011. 08. 03. 20:46
    Számomra ez a játék volt az, ami visszahozta a régi játékok feelingjét. Nehezen vettem rá magam, hogy elkezdjek vele játszani, de úgy magával ragadott az egész játék hangulata, hogy több órát ültem előtte egyhuzamban. Zárójelben jegyzem meg, hogy a mostani játékok 99% számomra egy rakat fos és ezért is játszom ritkán, de ez nálam kivételt képez! 10/9
  • 41.
    2011. 07. 04. 11:29
    ti igen komolyan retardáltak vagytok mind, az első postom lényege itt az volt hogy le van szarva hogy chocho megdicsér e valakit vagy sem, de nektek már annyira elszáradt az agyatok a sok konzolozás közben, hogy ilyen alapszintű szövegértelmezés se megy már
  • 40.
    2011. 06. 29. 22:23
    Nagy a 4 éves Hugom ugyis Szereti az aliz csodaországban Leültetem elé
  • 39.
    2011. 06. 29. 16:53
    Tetszett a játék, biztos, hogy ki fogom még párszor játszani. a hangulata nagyon ott van, egyet értek a 90%-kal. Mikor először megláttam wonderlandot elég szép látvány tárult elém, élettel teli, mászkáltak a csigák a falon, fújta a szél a faleveleket, virágokat, Alicenak szinte minden hajszála külön mozog a szélben, tehát nekem a látvány nagyon bejött, azért látszik rajta a törődés, és hogy nem fél év alatt lett összecsapva.
    Felüdülés egy ilyennel tolni a sok egy sémára készülő játékok után.

    False: TE egy szeretet hiányos, apakomplexusos ember lehetsz a "bemutatkozásod" alapján, még a végén megsajnállak
  • 38.
    2011. 06. 28. 16:22
    Azért nem magyarázol, mert nincs mit magyarázni. Elég erőltetett okokat keresel a mentegetőzésre.
    A konzoldumát épp neked céloztam, mert annyi értelmet facsarsz ki magadból. (Nekem nincs konzolom, de amúgy sem jelentene semmit.)

    Szóval azért kíváncsi vagyok, mit kell azon magyarázni, hogy besértődsz, ha Chocho megdícsér valakit, téged meg nem. De már úgysem tudjuk meg, hiszen "szarul indítottam" (a postom közepén) úgyhogy már szóba se állsz velem herp derp
  • 37.
    2011. 06. 28. 13:37
    Az igénytelen, elmebajt okozó, emberiséget megrontó konzolszaros dumát mellőzd ha velem beszélsz.
    Mivel szarul indítottál, nem is válaszolok neked érdemben, pedig nem érted, és elkéne hogy valaki elmagyarázza neked.
  • 36.
    2011. 06. 28. 13:15
    False amúgy kit érdekel, hogy Chocho megdícsér-e?
    Azt mondod, hogy ha nem nyalsz be Chocho-nak, akkor >szerinte< nincs igazad. És? Kit érdekel, hogy ez az egy tag megsimogatja-e a buksidat vagy sem? Csak te tulajdonítasz neki ekkora jelentőséget.

    Nem Chocho fóruma ez és nem kapsz achievement pontokat Xboxon ha egyetért veled, szóval miért zavar téged ennyire egyetlen ember egy egész fórumon?

    Tök úgy beszélsz, mintha valami pontverseny lenne ez itt, Chocho meg a bíra vagy valami.
  • 35.
    2011. 06. 28. 12:51
    Blade0012 : Ez itt chochó farmja, aki nem nyal be neki tövig, annak nem lehet igaza, ha viszont benyalsz neki tövig akkor homlokegyenest is ellenmondhatsz neki, meg is fog dicsérni.Lényeg hogy nyaljál,az iponon csak ez számít.
  • 34.
    2011. 06. 28. 11:24
    És hány százalékosra vitted így végig?
    Én is néztem, hogy ha csak végigszaladnék a játékon akkor nagyon rövid lenne, mert a sok idő az a mellékutak, keresgélések és a kimaxolás. És úgy az igazi.
  • 33.
    2011. 06. 27. 23:45
    Azért a 15-16 óra játék időt én lefaragtam 10órára
  • 32.
    2011. 06. 27. 23:18
    Először azt hittem valami jó kis horror kaland, de kiderült hogy Super Mario.
  • 31.
    2011. 06. 27. 21:12
    De az IGN hogyan pontozhatja a DNF elavult Unreal1-es grafkáját és az Alice grafikáját is 6.5-re?
  • 30.
    2011. 06. 27. 19:31
    Akkor még egyszer: IGN grafikát pontoz, nem látványt. Nálunk van prezentáció pont is, a többi oda megy.
  • 29.
    2011. 06. 27. 13:36
    Annyi hogy ha tesztelő lennék, úgy kellene legyek vele, hogy nem érdemel 90%-ot...de nem tudom lenne-e szívem kevesebbet adni neki IGN...grafika 6.5. Poligonszámolgató idióta népek...Technikailag talán erős közepes, de hogy a hangulat bőven behozza ezt a kis lemaradást, az biztos. (Pl én a Crysis első résznél rendesen húztam a számat...ott volt ugye a játék elején az a környezetm amit a lehető legszebbre meg lehet csinálni, de valahogy annyira nem jött át, hogy szörfdeszkáról irtsam a terroristákat egy nanoruhában.) Mcgee megint megmutatta, hogy nem egy szimpla őrült, hanem egy zseniális
  • 28.
    2011. 06. 26. 17:41
    dragon83:

    Ez egy naonhasznos kis vid, köszi!
  • 27.
    2011. 06. 26. 16:08
    XtreemX nevezz meg egy játékot ilyen grafikával 2003-ból.
    (Gondolom "grafika" alatt a technikai oldalát szidod. Várom válaszod.)
  • 26.
    2011. 06. 26. 14:10
    Chocho: cöcö, megemelem a kalapom, nagyon hiteles vagy, de vajh miért is égetem magam? Mert tévedtem a porttal kapcsolatban (úristen, hallatlan) vagy mert leírtam a véleményem? Az utóbbit Te is ugyanúgy megtetted akkor Te is égeted magad? Vagy a Te gondolataid aranyat érnek, mindenki más hülye?
    Mellesleg pont leszarom az IGN-t, annyira adok a véleményükre mint már lassan a tiédre is, viszont a tesztjeiteket itt-ott kritika néven is illetitek, aminek alapjáraton is objektívnek illik lennie - aki az MR-e képes 90-est adni, az minden csak nem objektív. Talán nem véletlen a sok lehúzás - vagy újfent úgy gondolod mindenki birka csak Te vagy helikopter?
    Bár kár ezt erőltetni, a válasz úgyis csak egy újabb arrogáns maszlag lesz, talán ez az oka annak is, hogy a drága idődből még arra sem futja, hogy értelmezd azt amire válaszolsz. Akár másfél percbe is beletelt volna, hogy a fröcsögés helyet felfogd, hogy nem a látványtervet és dizájnt szidtam (ízlésen nem fogok vitatkozni), hanem a technikai megvalósítást, amiben az első rész a maga korában a csúcs volt, az MR meg egy "meh" kategória.
    Azt meg, hogy stílust reformált etesd azzal aki most kezdi húzni az ipart és ha lehet ne nézz már hülyének mindenkit. Semmit nem helyezett új megvilágításba, volt benne pár jópofa ötlet, egy magával ragadó világ és egy átlagos, középszerű játékmenet. Pont. Aki ezt képtelen elismerni az igenis fanboy. Klasszikus meg bármiből lehet, meg az utolsó szarkupacból is, ezzel nem támasztasz alá semmit, másik dolog meg nagyon is relatív ki mit tekint klasszikusnak. Azzal meg már ne gyere, hogy mennyire inspirált x másikat, amikor ezt kb minden második játékról el lehet mondani.
  • 25.
    2011. 06. 26. 14:10
    Sztem is marha jó lett.. sok platform elem; dinamikus, látványos harc, elborult dizájn, remek történet és még a zenék+hangok is nagyon a helyükön vannak. Szal elég igényes lett. most játszom másodszorra, hogy meglegyen minden. szégyen de csak warezt tolom viszont amint lesz rá keret, egyből megveszem.
  • 24.
    2011. 06. 26. 13:10
    Szaby59:
    Képzeld,igen 2003-ban én ilyenekkel játszottam,sőt..volt talán szebb is.
  • 23.
    2011. 06. 26. 12:48
    A PC-s digitális változathoz is adják.
    Pár textúra lett élesítve, illetve most már a játékból is kiválasztható szélesvásznú felbontás.
    Amúgy kb. ugyanúgy néz ki, valahol még szerintem csúnyább is a túlzott élesítés miatt.
  • 22.
    2011. 06. 26. 11:40
    Művészi szépség > technológia szépség - én mindig ezt vallom. Ezért mondom azt, hogy az ilyen platform, illetve kalandjátékok a legszebb játékok a piacon.

    Amúgy imádom az ilyen "elborult" játékokat (Sanitarium, valaki? ). Az első része tényleg klasszikus, s amint megjön a fizum, meg is rendelem a PS3-mas verziót (elvileg ahhoz egy kupon is jár, amivel letölthetem az eredeti Alice felújított, HD-s változatát, ami azért nem kis extra ).

    Már alig várom.
  • 21.
    2011. 06. 26. 10:26
    Jó látni, hogy vannak, akik megértik, miért tetszik nekem ez a játék.
  • 20.
    2011. 06. 25. 23:06
    Nagyon szép lett... megvalósításban lehetnek elnagyolások, de művészileg top, és én sem értem a külföldi lehúzó cikkeket... mondjuk más játékkal nem is játszok, de ezzel élmény
  • 19.
    2011. 06. 25. 22:19
    Akik a látványt fikázzák, azok úgy néz ki nem tudják, hogy az nem azt kívánja mérni, hogy hány millió poligonból állnak a modellek, hogy milyen modern shadereket használ a játék, és mennyire fotorealisztikus. Ha valami egyedi, van stílusa, ízlésesen van "megrajzolva", az is lehet szép. És nem csak a Crysis.

    Egy kis tananyag az angolul értőknek:
    http://www.escapistmagazine.com/videos/view/extra-credits/3201-Graphics-vs-Aesthetics
  • 18.
    2011. 06. 25. 21:13
    Persze, 2003-ban te nyilván ilyenekkel játszottál.
    A látvány egyébként meg nem csak a grafikát akarja pontozni, hanem a felépített világ minőségét és egyediségét.
    Azzal meg bizony, hogy megvan az a 8 pont...
  • 17.
    2011. 06. 25. 21:05
    A látvány remélem vicc akart lenni,én egy 3-ast adnék a 10-ből.. katasztrófális grafika,mintha valami 2003-as játékkal játszana az ember. A többi stimmel.
  • 16.
    2011. 06. 25. 20:42
    Ez a játék legalább megérdemli a magas pontszámot , nem úgy mint a Homefront , DNF , F.E.A.R. 3 , Haunted , Dungeon Siege III ,Dungeons . Nyugodtan megkövezhettek , de szerintem a Portal 2 sem éppen egy egetrengető játék .
  • 15.
    2011. 06. 25. 20:20
    ti állandóan betaláljátok egymást Jön egy játékcikk, már kettőtökért érdemes kommentet olvasmom
  • 14.
    2011. 06. 25. 20:17
    @Blade0012:

    Szeretem, ahogy folyamatosan égeted magad.

    1.: De, port, lévén az alapvető platform az Xbox 360 volt a fejlesztés alatt.

    2.: A fanboyság nem egyenlő a saját véleménnyel. Tudod, attól, mert az IGN kevesebbet adott, és mert őket olvassák kétmilliárdan óránként, még nem kötelező velük egyetértenem. A cikkben le van írva, miért annyi a végső százalék. Ha vannak értelmes érveid, szívesen olvasom, de a fikázásodra és az óvodás vergődésedre a sok cuki szmájlival nem vagyok kíváncsi.

    3.:A látvány nem üt? Hahahahahaha!!!

    4.: Az első rész valódi klasszikus, ami teljesen más megvilágításba helyezte a platformereket. Sok cég tanult tőle, pl. a Naughty Dog is. Bullshit? Tessék utánaolvasni, mielőtt állítasz valamit!
  • 13.
    2011. 06. 25. 20:03
    Nálam is, de ezen az egy helyen így írja, szóval valószínűsíthető, hogy a PC-s változat az x360-asból lett portolva és ez az egy így maradt.
  • 12.
    2011. 06. 25. 19:45
    Nálam rendesen írja ki az irányításhoz a tippeket.
  • 11.
    2011. 06. 25. 19:06
    Dehogynem, PC-s verzió billentyűzettel:
  • 10.
    2011. 06. 25. 18:55
    "Ami jó azt lehuzzák."

    Aha persze Kár, hogy az Elíz nem lett az, nagyon is van alapja a lehúzásoknak. Az első rész se volt nagy kunszt, a középszerből csak és kizárólag az elborult világa és a technikai bravúr húzta ki, ezért is nyelték le relatíve jó képpel a kritikusok, úgy néz ki másodjára ugyanez nem jött össze (persze most már a látvány se üt). A 90-et meg röhejesen rózsaszínnek tartom.
    *fanboy alert*
    Egyébként a pc-s verzió nem port
  • 9.
    2011. 06. 25. 18:26
    Metacritics-en is meglátni.
    Critics score 7.5
    user score 9

    A látvány/világ gyönyörű és egyedi, semmivel sem rondább mint bármelyik unreal 3 kreálmány.Az meg vicc, hogy DNF grafját is 6.5-re pontozták, meg ezt is...
  • 8.
    2011. 06. 25. 18:16
    Ez mindig igy van!Ami jó azt lehuzzák.
  • 7.
    2011. 06. 25. 18:10
    Ezek gyenge értékelések. A játék egyszerűen hangulatilag, élményben, összetételben, funkcióban és játszhatóságban is lenyűgöző. Nem szeretem a horror játékokat, éppen ezért az ilyen elmebeteg témákat kerülöm, de ez nem az FPS, TPS horror kategória, ez más. Egyszerűen imádom, mert leköt. Aki pedig veszi a fáradtságot, beleolvas az extrákban a történetbe, az még jobban bele éli magát és így többet mond/jelent a játék az illetőnek.
    Csak ajánlani tudom.
  • 6.
    2011. 06. 25. 18:10
    ájPon, nem fizettek nekik eleget.
  • 5.
    2011. 06. 25. 17:56
    Én egyáltalán nem értem az alacsony értékeléseket. Olvastam is párat (legutóbb az IGN-t) és a cikkek végén a pontszámokat nézve elkerekedett a szemem. Érthetetlen.

    IGN:
    Presentation - 7.5
    Graphics - 6.5
    Normális az ilyen? Szubjektív vélemény ide vagy oda, ezek tényleg alacsony pontszámok egy ilyen játéknak, ha egy kicsit is objektíven tekintjük.
  • 4.
    2011. 06. 25. 17:30
    A ffene, elolvastam és még sose játszottam az előzővel se, de ehhez most kedvet kaptam
  • 3.
    2011. 06. 25. 16:49
    Érdekes, hogy a legtöbb értékelés nagyon lehúzta a játékot.
  • 2.
    2011. 06. 25. 16:14
    Én sem szerettem annyira az első részt, a második pedig az egyik kedvenc játékommá lett, szóval az utolsó mondattal nem értenék egyet a cikkben.
    Nekem valahogy a monotonitás nem esett le, egyszerűen fantasztikus játék.
  • 1.
    2011. 06. 25. 15:49
    Nem csak, hogy méltó folytatás, de még jobb is mint az előző.
    Egyedül a chapter 2 volt kissé unalmas, talán a szegényes világ miatt, de a többi lenyűgöző a történettel együtt.