Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Alan Wake: Röviden a PC-s változatról

  • Dátum | 2012.02.27 15:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Sokat vártunk Alan Wake PC-s érkezésére, túl sokat, mondhatni. A 2010 tavaszi Xbox 360-as premier lassan második éve volt, holott a játékot eredetileg még az Intel négymagos processzorain demózta a finn Remedy csapata, valamikor 2007-ben. Hogy megérte-e várni? Nos, jó kérdés. Mint játékot, már kitárgyaltuk az Alan Wake-et és akkor meglehetősen jól szerepelt. Az Xbox 360 egyik legjobb exkluzív címe nagybetűs hangulatot és remek történetet hozott, amit kiegészített csodálatos látványvilága és kiváló zenéje. A PC-s változattal azonban több kérdés is felvetült. Egyrészt, hogy vajon ma, 2012-ben képes-e még elkápráztatni bennünket az őrület szélén táncoló író története, illetve hogy a technológiai fejlődés nem tette-e elavulttá az Alan Wake-et.

Alan barátokat szerez
Alan barátokat szerez

Előbbire egyszerű a válasz: ugyan sok klassz akciójáték jelent meg azóta, a Remedy munkája egyedi és hangulatos maradt. Ugyan korai lenne kortalan klasszikusnak titulálni, de visszanézve a Max Payne sorozatra, sejthető, hogy Alan története is kiállja az idő próbáját, s akár tíz évvel később is jó lesz elővenni. Ráadásul a PC-s változat tartalmazza a két, Xboxon csak később megjelent DLC-t, a The Signalt és a The Writer-t, melyek tökéletesen egészítik ki az egyébként is jól megírt történetet (persze kerek egész sosem lesz, mert ahogy azt Alan is mondja a játék elején, a megmagyarázott rejtély nem jó rejtély).

Bár kevés változtatással éltek a fejlesztők, feltűnhet, hogy az eddigi Easy, Normal, Hard és Nightmare nehézségek közül a Hard eltűnt, a Normal viszont sokkal nehezebb lett - minden bizonnyal helyet cseréltek. A játék működése terén egyedül az irányítás változott, amit ezúttal egérre és billentyűzetre optimalizáltak. Akik játszottak a Max Payne-ekkel, tudják, hogy a Remedy otthon érzi magát a PC-s környezetben, ennek hála pedig az Alan Wake sem okoz csalódást. Az egeres célzás jóval pontosabb, mint a kontrolleres, a különböző mozdulatok, (például a kitérés) pedig gyorsabban, természetesebben vitelezhetők ki. Hát igen, a shooterek mindig is profitálnak majd a számítógépes perifériák tagadhatatlan előnyeiből. Egyedül az autóvezetés lett kicsit nehézkesebb, de nem kell aggódni, a rossztól így is kilométerekre van.

Mint játék tehát, az Alan Wake jól szerepel PC-n is. Technikai téren viszont két év elmaradása van, amit a fejlesztők magasabb felbontású textúrákkal és fejlettebb élsimítással szerettek volna kompenzálni. Bár a képeket elnézve talán nem is kell mondanom, azért tisztázzuk: igen, sikerült. Az Alan Wake 2012-höz képest is nagyszerűen néz ki PC-n. A látótávolság tovább nőtt, ami már Xbox 360-on is tökéletes volt, a textúrák pedig tűélesek lettek, levetkőzve a konzol hátrányait. A felbontás és az élsimítás feltornászása egész új élményt nyújt, akik látták a játékot az első platformján, emlékezhetnek a recés élekre. Egyedül a gépigénnyel lehetnek gondok. A tesztgépen (AMD Athlon II X2 @ 3,4 GHz; ATI HD5770; 6 GB RAM) 1280x720-ban, maximális beállításokkal jól futott a játék (kb. állandó volt a 40 fps), de csak abban az esetben, ha lemondtunk az élsimításról. A magasabb felbontás és az FSAA bekapcsolása jelentős terhet ró a hardverre, így akinek nincs erősebb VGA-ja vagy processzora, inkább maradjon a közepes beállításoknál (melyek kb. az xboxos eredetinek felelnek meg).

Üzenet a Microsoftnak
Üzenet a Microsoftnak

Összegezve tehát az Alan Wake még most is megéri az árát, noha a PC-s port előnyeit csak az erősebb gépekkel rendelkezők aknázhatják ki ténylegesen. Közepes vasakon a játék el-el döcög, de csodát nem szabad várni. Érdekes egyébként, hogy 2010-ben egy Microsoftos PR-ostól azt a bugyuta indokot kaptuk arra, hogy miért nem lesz végül Alan Wake PC-n, hogy mert "vannak játékok, amik csak egy nagyképernyős tévén mutatnak jól, kanapéból játszva". Nos, erre végre a Remedy is reagált. Ha eljuttok addig a pontig, mikor Alan visszaemlékszik egy macskajajos reggelre, találhattok a falon egy QR-kódot. Tessék beszkennelni, érdemes.

A játék grafikai beállításait összehasonlító galériához lapozz a következő oldalra!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 18.
    2013. 12. 31. 00:34
    Még 42 percig megkapjátok 2,79-ért a karácsonyi steam akcióban. Vagy megvehetitek az Alan Wake Franchise pakkot 3,59-ért (benne van az Alan Wake's American Nightmare, Alan Wake, Alan Wake Collector's Edition Extras).
  • 17.
    2012. 03. 05. 00:13
    én megvettem a gyűjtőit sztímen 21-ért. szerintem totálisan megérte! nagyon fasza kis gém, kár hogy nem ezek a srácok csinálják a max payne 3-at is, van benne valami varázslatos hangulat..
  • 16.
    2012. 03. 02. 21:32
    Ezt a pofátlanságot . Eddig 21 euróba került a játék gyűjtői kiadása a Steam online boltjában , most pedig 32 euróba .
  • 15.
    2012. 03. 01. 20:02
    Azt hiszem nem vártam hiába, nagyon jó - nagyon szép.
    Nem igazán tudom hova rakni a gépem teljesítményét, de már 5-öd rangú a piacon a CPU ja (775). Még ezen is gyönyörű és élvezhető a játék minőség.
    Ilyen élményekkel teli játékot a -ResidentEvil 2 óta nem láttam. Király kis game lett !
  • 14.
    2012. 02. 28. 21:02
    !Spoirel!
    QR kód szövege: "Huh. Turns out this isn't too bad even if you're not sitting on a couch when you play it. Who knew!"
  • 13.
    2012. 02. 28. 15:02
    Nagyon jó játék.
    Max Payne után végre egy értelmes,történet dús gyönyörű játékot kapunk.
    Xboxon háromszor vittem végig.
    PC egyszer most még egyszer.
    Xbox 360:93%
    PC:98%.
    A magas pontszámot azért kapta mert egy igényes portot kaptunk amire rá sem lehet ismerni olyan szép lett.
    Alan Wake PC - Magyar Felirattal.
    Alan Wake Xbo360 - Magyar Felirattal.

    Készítette:Tom Evin - ezer hála neki eme gyöngyszem fordítása miatt.
  • 12.
    2012. 02. 28. 14:44
    QR kód, tessék : [LINK]
  • 11.
    2012. 02. 28. 13:38
    Mit tud az a QR kód áruljátok már el!
  • 10.
    2012. 02. 28. 10:25
    Jó kis játék megkell hagyni, bár volt néha olyan érzésem hogy kissé monoton a játék.
  • 9.
    2012. 02. 28. 09:28
    Feladtam. Smileyt szurt be a d betu helyett. Eleg fura a linkeles itt, mashol nem volt problemam ilyennel.
  • 8.
    2012. 02. 28. 09:27
    Hat ez nem megy nekem. Csak siman ide irom hatha mukodik majd.
    http://i.imgur.com/p9S.jpg
  • 7.
    2012. 02. 28. 09:26
    Bocsi, nem sikerult a link. Ime maskent: S.jpg" rel="nofollow" target="new">[LINK]
  • 6.
    2012. 02. 28. 09:25
    http://i.imgur.com/p9S.jpg" target="new">http://i.imgur.com/p9S.jpg" alt="" />
  • 5.
    2012. 02. 28. 00:03
    A technikai részek annyira engem nem érdekelnek (gyönyörű azt azért meg kell hagyni).

    Inkább a lényeg: múlt héten vettem meg steam-en a collector's-t, s nagyon azon gondolkodom, hogy dobozosan is megveszem - ez a játék megérdemli, mert ANNYIRA JÓ!

    3-4 napig másra nem tudtam gondolni... olyan hangulata van, uhh, nem csodálom, hogy sokan azt mondják, hogy ez a Xbox-osok Heavy Rain-je. Hát kb. annyira jó. Ha lenne Xbox-om, most tuti azt mondanám, hogy a legjobb játék a konzolon...

    Imádom, egyszerűen letehetetlen, megunhatatlan egy játék. A történetet is ahogy előadták (manuscript-ek gyűjtögetése, Alan monológjai)... Zseniális!! Instant klasszikus!
  • 4.
    2012. 02. 27. 22:54
    Kövezzetek meg, nem látom a hihetetlen grafikai eltéréseket.Bár mivel a történetmesélés meg az atmoszféra a lényeg kb magasról... hogy a fű éle hogy néz ki.
    A QR kód viszont nagyon gyerekes.Felvették a lóvét a fejlesztők meg hadováltak, erre mire rosszak az eladások összedobtak egy portot amit a "vérpécé" pride marketinggel adtak el.
  • 3.
    2012. 02. 27. 20:53
    A vendéglátós képeknél az 1. és a 2. képet gyorsan váltogassátok, és figyeljétek a pincérlány kezét, és arcát...
  • 2.
    2012. 02. 27. 19:54
    Teljesen korrekt cikk, de az író nézzen utána a premierplán jelentésének.
  • 1.
    2012. 02. 27. 17:36
    Én elég nagy monitoron nyomom de kisebben is elmegy, hülye indok de a jó kis program...nekem bejött!