Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Aarklash – Legacy – Túlnyomóan taktikus

  • Dátum | 2013.09.30 08:01
  • Szerző | Leon121
  • Csoport | JÁTÉK

Aarklash világa viszonylagos ismeretlensége ellenére nem mai születésű fantasy környezet. Közel tíz évvel ezelőtt kezdődött pályafutása egy terepasztalos harci játék képében (tudjátok, mint a Warhammer: kis figurákat kell mozgatni teljesen szabadon összerakott makett terepen, és általában a figurák festésével több időt töltenek a játékosok, mint a játékkal magával), majd megélt néhány klasszikus társas- és kártyajáték feldolgozást, végül pedig 2012-ben számítógépen is tiszteletét tette a Confrontation című alkotás képében. Az Aarklash – Legacy leginkább ez utóbbi folytatásának, szellemi örökösének tekinthető, azaz személyében egy minimális szerepjáték-elemekkel feldobott, erős taktikai érzéket igénylő játékot kapunk.



A főszereplők a Wheelswordok (Kerékkardok?!) egy kisebb csoportja, akik egy erre szakosodott szervezetet képviselve szereznek érvényt szerződéseknek, gyűjtenek be a megbízottnak járó tárgyakat, ereklyéket – rövidebben fogalmazva ők Aarklash világának adóbehajtói. Vérrel és szerződéssel kötelezett bérencek, katonák, akik rossz időben voltak rossz helyen, és így egy olyan eseménysorozatba kerültek, melybe inkább ne kerültek volna... Főleg azért, mert a játék története gyenge, de nagyon. Két mondatban össze lehetne foglalni, annyira nem történik semmi a cirka 20 óra alatt, amíg végigvisszük, amikor pedig épp van valami, az annyira érdektelen, hogy inkább akkor hagyták volna az egészet a fenébe. Mindezt ráadásul rémesen primitív, üres, klisékkel teli párbeszédeken keresztül tárják elénk, olyan szinkronnal, amihez képest a Disney-csatorna színészei minimum Oscar-díjas teljesítményt nyújtanak.

Szerencsére a nagyon gyenge történeti körítést bőven ellensúlyozza maga a játékmenet, ami már jóval kevesebb morgolódásnak ad teret. Adott nyolc, gyökeresen eltérő karakter, akik mind-mind saját jellemmel és egyedi játékmechanikával vannak megáldva. Mindenkinek van erőssége és gyengéje is, ami alapvetően befolyásolja használatát. Például a troll gyógyító manája minden varázslat után pár másodpercig drasztikus sebességgel töltődik vissza, ugyanakkor ha sebződik, akkor csökken a manája; vagy a varázslónő újratöltési idő nélkül használhatja minden képességét, cserébe jóval tovább hatnak rá az ártó varázslatok. A nyolc karakter közül tudunk egyszerre négyet irányítani, akikkel a meglehetősen lineáris pályákon előrehaladva kell legyőznünk az ellenfelek csoportjait, és megoldanunk az elénk kerülő fejtörőket. Az ellenfelekért tapasztalati pontot és kincseket kapunk, szintlépésenként pedig pontokat oszthatunk el az egyedi képességfákon, amivel a kezdeti négy-négy képességet lehet akár teljesen átalakítani, és a személyes ízlésünknek megfelelő taktikát kialakítani. Ez a képességfa (vagy inkább csillag) az Aarklaash egyik legjobb része. Elsőre kevésnek tűnhet, hogy csak négy képesség van karakterenként, azonban mindegyiket alapvetően két-két irányba lehet fejleszteni, majd az ágak a legvégükön még két irányba szétválnak. Csak egy példa: a varázslónő egyik alap képessége egy villám idézése, egy célpontra, keveset sebezve. Később választhatjuk azt, hogy szóló célpont helyett előre lője ki a kezéből, vagy alternatívaként azt is, hogy egyszerre több célpontot sebezzen. Ez utóbbit választva még később kérhetjük azt, hogy az ellenfeleket egy pillanatra elkábítsa, vagy pedig még több célpontot sebezzen. Már a képesség fejlesztése során is a ráadott pontok akár teljesen új tulajdonságokat adhatnak hozzá, többről van szó, mint sima sebzés-növelésről. Így aztán egy-egy karaktert többféle szerepre is szánhatunk, ráadásul bármikor újraoszthatjuk az elosztott pontokat, ha mégis másra van szükségünk. Szerencsére azok a karakterek is kapnak tapasztalati pontot, akik éppen nincsenek nálunk, így a kezdeti választásunk nem korlátozza be a későbbi lehetőségeinket, két csata között bármikor válthatunk a karaktereink között.

A legmókásabb képesség: akassz bombát a társadra!
A legmókásabb képesség: akassz bombát a társadra!

A legmókásabb képesség: akassz bombát a társadra!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2013. 10. 04. 14:13
    Jópofának néz ki, ha időmilliomos lennék, akkor tuti bepróbálnám

    Ja és +1 a Metallica idézetért
  • 3.
    2013. 10. 02. 10:54
    A cikkíró nem állította, hogy ez stratégiai játék lenne, mint ahogy nem is az. "Egy minimális szerepjáték-elemekkel feldobott, erős taktikai érzéket igénylő játék", kb. ennyit szabad tőle várni. Számomra egy üde színfolt, amíg várok a majd megjelenő RPG-imre. A Baldur's Gate-tel egy lapon emlegetni kicsit erős, kb. annyi a hasonlóság, hogy meg lehet állítani a harcot.
    Nekem egyébként a linearitás, a kevés képesség és a gyenge karakterfejlesztés a bajom vele.
  • 2.
    2013. 10. 01. 17:33
    Én kipróbáltam, nekem nagyon idegen volt az egész, lehet csak azért mert nem ismerem az eredeti világot, de elég groteszk lények vannak benne.
    Imádom a stratégiai játékokat főleg ha rpg, régen sok ilyen megállítom féle rpg volt, de hát ott azért voltak szabályos kasztok, én sajnos ebben nem érzem azt amit mondanak hogy stratégia , mész előre egy lineári térképen és aki szembejön legyőzöd lehetőleg minél többször elpuffogtatva a spec képességeket.
    Ez stratégia volna ?
  • 1.
    2013. 09. 30. 11:13
    Koszi a tesztet erdekesnek hangzik bar fura lehet ez az opcionalis megallitas, egy combat eseten korokreosztott megoldas nekem lehet jobban bejonne ala Gorky17