Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

A programozók lázadása: az easter eggek története

  • Dátum | 2014.11.02 12:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Minden iparágban fellelhetőek olyan szokások, hagyományok és babonák, amiknek eredetével kevesen vannak tisztában, már ha egyáltalán rekonstruálhatóak, és nem lepte be őket az évszázadok pora. A szállodák és magasabb épületek java részében nincs tizenharmadik emelet a számtól való babonás félelem miatt. A tengerészek generációkon keresztül rettegtek attól, hogy nők is a hajóra lépjenek, vagy ne adj Isten, utazzanak, hiszen legalább olyan balszerencsét hoznak a bárkára, mint a vörös hajúak, de öröm töltötte el őket, ha delfinek kísérték őket útjuk során, hiszen annál kevés jobb jel akad. A sirályok megölése pedig főbenjáró véteknek számított, mivel sokan szentül meg voltak győződve róla, hogy a panaszosan vijjogó állatok egy-egy vízbe veszett tengerjáró lelkét hordozzák.

A szórakoztatóipar sem kivétel. A színészek babonássága közismert, Shakespeare klasszikusát, a Macbethet a benne lévő boszorkányjelenet miatt, amiben a legenda szerint valódi varázsigék hangzanak el, nem szívesen játsszák Thália szentélyeiben, és a világot jelentő deszkákon dolgozók ritkán ejtik ki szájukon a színmű címét. Helyette leginkább „skót darabként” emlegetik, vagy körülírják.

Az üzleti alapon működő, profi játékfejlesztés, ha történelmi léptékkel mérjük, gyerekcipőben jár. Az első konzol 1972-ben jelent meg, és a már nem csak egy szűk kör számára elérhető számítógépes játékok is ebben az évtizedben kezdtek elterjedni. Így a szakma még negyven éves múltra sem tekint vissza, tehát bajosan lehetne összehasonlítani a fentebb említett ágazatokkal, de egy komoly hagyománya már biztosan van. Mint ahogy a cikk címéből következtetni lehet, a „húsvéti tojásokról” (easter eggekről), vagyis a játékmenetet nem befolyásoló, de szórakoztató vagy meghökkentő, rejtett tartalmakról van szó.

Ilyen a Halo 3 majomcsaládja, vagy a mesterlövészpuskával leadott lövésekre növekvő Hold a GTA-sorozatban (több epizódban is működik), de jó példa a Fallout-széria kismillió popkultúrális utalása is. A lista a végtelenségig folytatható lenne.


Azonban, az easter eggek keletkezésének körülményei távolról sem olyan vidámak, mint ahogy azt az ember elsőre gondolná. Megalázott, semminemű megbecsülést sem kapó, méltatlan körülmények között dolgozó, ám mindennek ellenére egy dollármilliárdos iparág alapjait lerakó emberek lázadásaként indult, akik más eszközük nem lévén, csak így tudtak tiltakozni a munkaadóik önkénye ellen.

Utazzunk hát vissza a hetvenes évekbe, hogy lássuk, honnan is ered a szokás, és annak elnevezése!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 11.
    2017. 05. 18. 14:09
    Ugyan, most is csomó referencia meg Easter egg van a játékokban. A Fall of Cybertron pl. tele van G1 Transformers utalásokkal, a Falloutokról nem is szólva.
  • 10.
    2017. 05. 18. 14:08
    Akit érdekel az ilyesmi, ajánlom Guru Larry videóit a programozók által a programkódban elrejtett panaszokról és káromkodásokról, csinált többet - brit, amerikai, japán, stb.
  • 9.
    2014. 11. 04. 16:41
    Szerintem az ilyesmik azért koptak ki mert munka az van vele de az eredménye csak a játékosok egy elenyészően kis részéhez jut el. Nyilván inkább olyan dolgokba tesznek melót ami minél több játékoshoz eljut.

    Kicsit talán off de erről jutott eszembe: azon is néha meglepődök hogy steam achik között az olyan alap dolgok mint pl told végig az első pályát milyen kevés embernek vannak meg. 60-80% között legtöbbször, Mi a fenét csinál a többi?
  • 8.
    2014. 11. 04. 11:07
    "Marha jó" cikk volt még több ilyet.
  • 7.
    2014. 11. 03. 13:32
    Nagyon jó volt a cikk, még több ilyet! Esetleg egy Top 10 easter egg lista?
  • 6.
    2014. 11. 03. 12:24
    Nagyon érdekes cikk volt, köszönet érte!
    Amúgy ez a Robinett gyerek jó arc volt.
  • 5.
    2014. 11. 03. 10:34
    Hú, emlékeztek, a dos-os érában készült játékokban mennyi rejtett hely volt?
    A wolf3d-ben mennyit kerestük a titkosajtókat, hogy meglegyen a 100% kincs, meg a doom-ban és társaiban. Én sajnálom, hogy ezek nagyrészt kikoptak, vagy csak nem a megfelelő játékokat próbáltam ki?
  • 4.
    2014. 11. 02. 21:03
    Kösz!!
  • 3.
    2014. 11. 02. 14:23
    Jó cikk volt, köszi
  • 2.
    2014. 11. 02. 14:08
    Tényleg érdekes cikk, és én is köszi!
  • 1.
    2014. 11. 02. 12:40
    érdekes cikk volt, köszi