Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

A PlayStation 4 Pro titkai

  • Dátum | 2016.12.22 12:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

Bő egy hónapja már, hogy megjelent a PlayStation 4 Pro, úgyhogy elég tapasztalat gyűlt össze ahhoz, hogy ne csak a technológiai oldaláról tudjunk beszélni, hanem arról is, hogy valójában milyen előnyökkel kecsegtet az immár három évessé vált testvéréhez képest az új gép. Az aktuális játékkínálat nagy része még úgy lett fejlesztve, hogy a Pro még nem létezett, és csak viszonylag kevés (pár tucat) cím kapott visszamenőlegesen tapaszokat, hogy kihasználják az új konzol lényegesen erősebb grafikus vezérlőjét. Mielőtt azonban rátérnénk a játékokra, következzen a technikai részleg!


Mark Cerny (aki a Sonynál a PS4 architektúrájáért is felel, szorosan együttműködve az AMD-vel) elmondása alapján az elsődleges cél az volt, hogy az új gép 100%-osan kompatibilis legyen az eredetivel, hogy semmi probléma ne lehessen az elmúlt évek játékkínálatával. Éppen ezért első blikkre drasztikus változások nem történtek az architektúrát illetően, de azért van néhány új trükk a PS4 Pro tarsolyában.


Ha csak a nyers teljesítményt nézzük, a processzorok órajelét megemelték 2,1GHz-re 1,6-ról, ami bő 30%-os előrelépés. A grafikus vezérlő shadereinek számát megduplázták, immár 2304 feldolgozó idejét oszthatja be, pont mint egy asztali Radeon RX480-as. Órajel tekintetében is volt emelkedés, míg a PS4 800MHz-en járatta a GPU-ját, addig a Pro már 911Mhz-en ketyeg, így összességében 2,28x-os különbségről beszélhetünk. Ahhoz, hogy a memória-alrendszer képes legyen kiszolgálni az extra teljesítményt, 24%-kal megnövelték az órajelét, így 176 helyett 216 gigabájtot képes szállítani másodpercenként. Ez így önmagában persze még nem lenne elég, ezért a GPU megkapta az AMD legfrissebb színeltérésen alapuló tömörítési eljárását is, hogy jobban tudjon spórolni a sávszélességgel.


A 4K-s felbontáson futó játékoknak viszont nem csak nagyobb sávszélesség kell, de extra memória mennyiség is. Éppen ezért a Sony bepakolt még 1 gigányi DDR3-as memóriát a gépbe, amibe az inaktív, alvó programokat menti ki a rendszer (például Netflix). Az így felszabaduló 1GB fele a rendszernek megy, a másik fele pedig a játékokhoz, így immár 5,5GB-ból gazdálkodhatnak. Ez arra elég, hogy a 4K-hoz szükséges buffer méretek elférjenek, de arra nem, hogy sokkal több textúrát pakoljanak a RAM-ba, úgyhogy a legtöbb cím esetében csak felbontásnövekedésre számíthatunk, a textúrák maradnak az eredeti szintjükön.


Apróságnak tűnhet, de a GPU már képes rendesen kezelni a feles pontosságú lebegőpontos számokat (FP16), tehát ahol elég a kisebb pontosság, ott effektíve a duplájára nőhet a számítási kapacitás. Biztosak vagyunk benne, hogy a jövőben lesznek fejlesztők, akik trükköznek majd ezzel, hogy mindent kifacsarjanak az új vasból (a Naughty Dog, a Santa Monica Studio és a Guerrilla Games úgyis folyamatosan azon versenyeznek, ki tud ütősebb kinézetet az asztalra rakni).

Végül, de nem utolsósorban, apróságnak tűnik, de megjelent egy új, hardveresen támogatott buffer, ami a háromszögek és objektumok követésére használható. ID buffernek nevezte el a Sony és ennek hála megint csak új lehetőségek nyíltak meg. A segítségével jobb élsimítási eljárások dolgozhatóak ki, amire szükség is van, mert a mostanában használtaknak túl kevés adat áll rendelkezésre ahhoz, hogy tökéletes végeredményt alkossanak. Az ID bufferrel például sokkal könnyebb lesz meghatározni, hol vannak élek a képen, amikkel kezdeni kell valamit. Ezt használja a gép az új, sakktáblás renderelési módjához is, és azt kell mondjuk, hogy a végeredmény elég impozáns.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 28.
    2017. 01. 01. 23:49
  • 27.
    2016. 12. 30. 22:26
    Használból simán kb az én gépem kijön ennyi pénzből max az SSD-ét vedd ki belőle 5 éves gép csak a vga pár hónapos...mondjuk nállam a project cars így néz ki butítva tömörítve : [LINK] és a 30 fps az első féktávnál volt utánna átlag 40 igaz azóta löktem a procin itt még alapon járt a mivel kicsit proci limitem van...
  • 26.
    2016. 12. 30. 19:29
    -
  • 25.
    2016. 12. 30. 19:29
    Miért ne lenne jobb (mármint szebbre gondoltál, gondolom)? Nagyobb felbontáson fut. A többször még FHD felbontást sem elérő, gyatra vagy 0 élsimítással rendelkező alap PS4-hez képest persze, hogy szebbnek tűnik. A baj az, hogy ezt a konzolt is már 4k-sként reklámozták, aztán kiderült, hogy a FIFA17-en és valami felsőnézetes autós játék szinten kívül semmit nem tud 4k-ban megfelelő sebességgel futtatni. Mondjuk talán azóta nem is hangoztatják - mivel simán perelhetők lennének.
  • 24.
    2016. 12. 29. 17:58
    Az említett TV-k fele számomra nem pénztárcabarát, vagy nem elérhető itthon (Sony)

    Tudnátok ajánlani egy Tuti HDR-es TV-t max 200.000 forintig, amivel jobb a játékélmény? ami nekem van, naggyon durván késleltet... inkább monitoron szoktam a PS4el játszani...

    de nem ezért van 102cm-es Tv-m az ég szerelmére

    Előre is köszönöm a segítséget
  • 23.
    2016. 12. 29. 15:06
    Én csak annyit tennék hozzá, hogy szerintem 130-140e forintért nem tud az ember olyan pc-t összerakni, amivel olyan beállításokkal tud játszani az új játékokkal, mint ps-en. Az oké, hogy egy asztali gépen szebb, jobb meg minden... de mennyiért? Egy csúcskategóriás videokártya már egymaga több mint a ps4 pro. De javítsatok ki, ha tévednék.
  • 22.
    2016. 12. 25. 11:38
    Nekem ideje lenne cserelni a 360-t, es mar elore fentem a fogam a ps4 pro-ra, mondvan, hogy jobb is lesz, VR megoldas is van, meg raknak bele blu ray UHD lejatszot. Ez utobbit kiveve minden klappolna is...
    Erre MS belerakja az UHD lejatszot az S-be.

    Asszem, ezzel a Sony nagyon mellelott. De remelem, nem lesz fel ev mulva egy UHD lejatszos valtozat, hogy aztan ismet fel ev mulva kitoljak a PS5-t. Sajnos a penz a legnagyobb ur.
  • 21.
    2016. 12. 24. 22:13
    Barátomnak Slim PS4 van, be ruháztam egy Pro-ra lg 43uh668v 4K HDR tv-vel. Uncharted, Tomb Raider nekem szembetűnően jobb.
  • 20.
    2016. 12. 24. 15:29
    Én személy szerint egyébként örülök ennek a koncepciós döntésnek és remélem meg is tartják, nem csak a 4K és VR miatt csináltak kivételt. Mert így csak az erősebb gépet kell mindig megvenni és a régebbi játékokkal is tudok játszani.
  • 19.
    2016. 12. 24. 13:15
    2017 Karácsony előtt jön az új Xbox Scorpio 6Tflops+ teljesítménnyel.

    4K felbontás,HDR,Dolby Atmos hangminőség 12GB VRAM.

    Ez már nagy ugrás lesz a konzolok teljesítményében.

  • 18.
    2016. 12. 24. 10:13
    Nézd más szemszögből. Nem kell megvenni kétszer ugyan azt. Semmit mást nem csinálnak éppen csak próbálkoznak az idővel együtt haladni. Ennyit fejlődött a PS megjelenése óta a technika és ennyit voltak hajlandók ráfordítani. Az XBOX is csak éppen ezt csinálja jelenleg. Felfrissítik a palettát és megpróbálnak az igényekhez igazodni. A PS4 és az XBOX időtartama még nem érte el azt a kort, hogy érdemes legyen cserélni őket. Ezért mindkét konzolnál csak bizonyos mértékű frissítést hajtottak végre. Ezzel talán egy kis új lendületet adhatnak az eladásaiknak és igazodhatnak a kor követelményeihez. Így legalább garantálhatják azt is, hogy az előző címekkel is kompatibilis eszközöket adnak ki. Az igazi nagy ugrás várhatóan 3-5 év múlva lesz esedékes új konzolok formájában.
  • 17.
    2016. 12. 24. 01:21
    Gondolom ez egy szükséglépés a 4K/VR-re, mikor kijöttek, lehet nem számítottak a felbontás-robbanásra amire az alapvas már kevés, de azért pofátlan dolog eladni 2x ugyanazt.
    "PC sokoldalúságát sosem fogják utolérni" ellenben megkapták a "revizionálást", ami jó dolog ha vmit fejleszteni szeretnél a PC-dben, de egy konzol(használók)nak szerintem már kevésbé.
  • 16.
    2016. 12. 23. 20:29
    Üdv a kapitalizmus világában. Ez nem egy keresztes hadjárat, kis naiv.
    Xbox durván le van maradva PS-hez képest ebben a generációban, nem volt más választása mint a menekülőút: kinyitni multiplatformra. Sony-nak nincs erre szüksége, mert neki van a legnagyobb felhasználóbázisa AAA kategóriában.
  • 15.
    2016. 12. 23. 20:09
    A PS2 idején nagyon sok stúdió lett megzsarolva. PS3 startja elég nagy pofáraesés volt, és egy csomó stúdió beintett a Sonynak. De ha visszaemlékszünk az Alan Wake is utólag jelenhetett csak meg PC-re, és volt belőle kisebb balhé. Szerencsére az MS azóta más utat jár. A Sony pedig már nem rendelkezik akkora érdekérvényesítő erővel.

    Számomra a legnagyobb pozitívum, hogy mostanra mindketten platformként tekintenek az új konzolgenerációra, ami a játékok és a felhasználók szempontjából igen jó hír.
  • 14.
    2016. 12. 23. 16:44
    Sony "csupán" pénzt adja a kutatásokra és fejlesztésekre, hogy olyan motorokat tudjanak előállítani a stúdiók amikkel lehetséges ilyen játékteret és grafikát megalkotni. Durva különbség van egy független stúdió és egy óriáscég által támogatott stúdió játékai között. Lemaradást soha nem fogja behozni, csupán felzárkózni tud nagyjából 3-4 éves késéssel a független.
  • 13.
    2016. 12. 23. 10:44
    PSVR játékok is kaptak PRO patch-et, pl. Robinson The Journey sokkal részletesebb a PRO-n, van ahol a képfrissítés nőtt, kevesebb rosszullétet okozva. A PSVR.hu -n van pár teszt és említés erről.
  • 12.
    2016. 12. 23. 02:41
    Én pár hete vettem sima PS4-et, eddig elégedett vagyok a vétellel. Bízom benne, hogy a Sony gondoskodik arról, hogy a későbbi exclusive játékok is menni fognak 1080p 30 fps-el a sima változaton is, mint ahogyan ez most is így van. Nem kell nekem a 4k élmény a couch gaming-hez, valamint a 30 fps itt simábbnak hat mint PC-n. Exclusive címeken kívül más meg nem nagyon érdekel személy szerint. Arra ott a PC-m
  • 11.
    2016. 12. 23. 02:22
    3 évet húzott a "nextgen". Szép. És még jól is jártak vele, mert nyereségesen árulták a dobozokat és most kiadnak egy fél generációt is. Sok helyen tényleg gondok voltak az 1080p60fps-sel vagy épp a 30 fps se akart összejönni, 4K-ban maximum filmet fognak ezzel nézni az emberek normális framerate mellett, VR szintén mókás lesz. Az, hogy van 2 exkluzív cím (kiadó) aminek a kódját az utolsó sorig precízre csiszolták ne legyen már mérvadó.
    Annak ellenére, hogy hogyan kezdte az MS ezt a konzolgenerációt (2012 E3 ) mostanra sokkal szimpatikusabbá vált, 360 kompatibilitás a fontosabb címeknél (2 generációnyi exkluzív cím tulajdonképpen), exkluzív címek kiadása PC-re késleltetve, stb.
  • 10.
    2016. 12. 22. 22:53
    Ez a 4k dolog azért nem az igazi. Amíg a sima ps4-en voltak fps droppok bizonyos játékokban, addig a Pro-n legalább stabil a 30 fps 1080p-n, esetleg több az fps 30-nál 1-2 játékban. Én sokkal inkább a Slimet kérdőjelezem meg, mivel az a sima ps4, egyetlen előnye, hogy 16(?) nm-en így kevesebbett fogyaszt, de egy átlag user mit lát? Van ps4, ps4 slim, ps4 pro (jelenleg). Én is PC párti vagyok persze, de azért a console sem annyira rossz. Nem kell vele szarakodni, haza érsz melóból, ledölsz a kanapén a nagy tv elé és szórakozol. Persze PC-vel is meglehet ugyan ezt csinálni, de az átlag felhasználók nem mi vagyunk, akik itt forumoznak.
  • 9.
    2016. 12. 22. 22:28
    Szerinted hány százalékát fejleszti a megjelenőknek a sony? okos...
  • 8.
    2016. 12. 22. 21:13
    Még a végén Sony-nak kell elnézést kérnie, amiért a játékait nem adja ki másra csak a saját gépére... Végem van.
  • 7.
    2016. 12. 22. 20:58
    Nem a mocsok kiadók. A Sony volt mindig a diktátor ezen a téren. Az MS is beállt a sorba, de az új Xbox ezen a téren is javított. Eljuthatunk oda, hogy idővel szinte minden nagyobb Xbox játék jön PC-re is.
  • 6.
    2016. 12. 22. 20:55
    Miért vesztette volna el? A konzolok nagy hátránya volt eddig, hogy az előző generáció játékait nem futtatták. A PC sokoldalúságát sosem fogják utolérni, de határozottan előre lépett ez a generáció ezen a téren. Nagyon sokan laptopot használnak már asztali PC helyett, főleg dolgoznak rajt. Játszani vesznek egy konzolt. Kényelmes megoldás. Ha valakinek kell a jobb grafika, vesz egy Prot, vagy Scorpiot. Nem gyenge gépek.
  • 5.
    2016. 12. 22. 20:49
    hasonlóan látom a jelenlegi irányvonalat sajnos.
    persze a "mocsok" kiadók a konzol exkluzív játékokkal tudják életben tartani ezeket. ha minden kijönne PC-re is, akkor nem lenne már ilyen sok konzol, az tuti.
    (persze mindig lesznek akik a kényelmes utat választják, hogy ne kelljen hozzányúlni és plug&play legyen)
  • 4.
    2016. 12. 22. 20:06
    Dehat PC-n is elfut minden ami korabban megjelent, nemreg toltam vegig ujra a Fallout 1-2-t, akkor ezzel most lenyeget vesztette a console?!?
    "Ha beéred olcsóbb konzollal, azokon is tudsz majd játszani a legújabb játékokkal egy ideig." a hetvegen kivaltkepp tetszettek az 15-20 fps es droppok, meg a dynamic scale down. vegulis couch gaming-re megfelel, de erre van igeny millionyit eladtak, erre van igenye a tobbsegnek, ennyi. Penztarcaval szavaszol.
  • 3.
    2016. 12. 22. 19:45
    Hagyd, csak egy troll.
  • 2.
    2016. 12. 22. 17:39
    Rosszul látod. Az új konzoloknak az a lényege, hogy mindent elfuttatnak ami korábban megjelent. Xbox esetében részben a 360-ra is igaz. Ha beéred olcsóbb konzollal, azokon is tudsz majd játszani a legújabb játékokkal egy ideig. Hosszú távon támogatni fogják őket.
  • 1.
    2016. 12. 22. 17:36
    Nagyon kíváncsi vagyok, mire lesz képes a Project Scorpio VR és FullHD 60FPS terén.