Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

A játékvilág nagyjai: Demis Hassabis, a különc

  • Dátum | 2012.05.05 08:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

A játékvilágnak mindig is megvoltak a maga különcei. Emlékezzünk csak vissza a roppant furcsa életutat bejárt American McGeere, vagy épp a folyton szerencsés, de ettől függetlenül is zseniális Peter Molyneux-ra. Van azonban egy játékfejlesztő, akiről gyakorta megfeledkezik a szakma, hogy aztán egy emberként csapjon homlokára, hogy "hoppá, hisz ő is itt van még". Demis Hassabisról, Molyneux egykori csodagyerek felfedezettjéről van szó, aki ugyan viszonylag kevés játékot tett az asztalra, ám meglehetősen egyedi látásmódja sokáig példaértékű maradt az iparban. Hogy lett a jó eszű sakkbajnokból a Bullfrog programozója, majd miként boldogult a saját lábán? Történetünk e nem mindennapi zseniről szól.

Demis Hassabis. Igen, pofátlanul fiatal.
Demis Hassabis. Igen, pofátlanul fiatal.

Az első évek

Demis Hassabis neve (akárcsak Americané) könnyen megjegyezhető, hisz egyáltalán nem hétköznapi, angolos hangzással rendelkezik. Pedig, akárcsak az ebben rokon Peter Molyneux, ő is brit állampolgárként látta meg a napvilágot 1976. július 27-én. A roppant okos, gyerekként minden iránt érdeklődő fiúról hamar kiderült, hogy valódi csodagyerek. Na nem a szó carmacki értelmében, hanem tényleg: az Élő Árpád által kidolgozott sakkranglistán például 2300 pontot ért el 13 éves korában, ami nagyjából a géniuszi szintnek felel meg. Ezen felül két évvel korábban végezte el a középiskolát, ráadásul A, azaz kiváló eredménnyel. Ez azonban még nem minden. Érettségi előtt egy évvel az Atari Power című videojátékokkal (is) foglalkozó magazin érdekes versenyt hirdetett. Elő kellett állni egy Space Invaders klónnal, a legjobban sikerült munkát pedig egy Bullfrog szerződéssel hálálta meg az újság. Bizony, Bullfrog, a cég, ami Peter Molyneux korukat megelőző játékait termelte ki. Az ekkor még csupán 15 éves Demis úgy döntött, megpróbálkozik a dologgal, így az iskolai napok és szünetek alatt rendíthetetlenül kódolta játékát. Majd második lett, az első helyet elhappolta egy nála jóval tapasztaltabb programozó. "Az első díj munka volt a Bullfrognál, egy lenyűgöző ajándék. Mivel pedig második lettem, úgy gondoltam, felhívom őket, hátha lesz valami. Megdöbbentek, milyen fiatal vagyok. Peter Molyneux állítólag nagyon érdeklődött utánam, hogy mégis "ki ez a gyerek", így behívtak. Onnantól kezdve folyamatosan bejártam dolgozni." Nem semmi, ugye? Az ekkor még a középiskola befejezése előtt álló fiú az ipar legjobbjaival dolgozhatott együtt, ahogy a mesében.

Demis munkája kezdeti szakasza a Theme Park bétatesztelése és a Syndicate pár pályájának megtervezése volt. Peter úgy látta, hogy a 16 éves szemmel dolgozó Demis remekül megérti azt a játékos generációt, ami épp kinevelődőben van, így előre jelezheti azok igényeit. A játéktervező zseni ötlete, mint hajdanán mindig, most is beválni látszott, így amikor Demis 16 évesen végzett a középiskolával, rávette, hogy maradjon a Bullfrognál, mielőtt egyetemre megy. Így kezdődött tehát az angol ifjú titán hivatalos karrierje.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2012. 05. 06. 13:05
    Zone, gondolom képletesen értette. Érezd a hangsúlyt.
  • 6.
    2012. 05. 05. 20:56
    2300 pontot ért el 13 éves korában, ami nagyjából a géniuszi szintnek felel meg

    Sakkban van "géniusz" besorolás?...
  • 5.
    2012. 05. 05. 18:25
    Mikej, szerintem Zoe arra gondolt, hogy nem lett kritikailag bukás a játék, mert jó értékeléseket kapott. Anyagilag bukás volt a cucc, mert kevesen vették.
  • 4.
    2012. 05. 05. 18:10
    Jó a cikk, remélem még írok ilyeneket, bár egyik játékkal sem játszottam.
    Republic: The Revolution nagy siker lehetett volna, ha ír melléje egy másik AI-t ami tudja irányítani, pénzt tud nyomtatni és hajlandó megvenni az összeset.

    Zoe01: a kritikusok nem a gamerek, ők csak egyszer játszanak a játékkal. Lehet egy játék agyondicsért (pl. Beyond of Good and Evil) és mégis csak kevesen játszanak vele.
    És vannak befejezetlen játékok (pl. Syndicate 2012) amik csak azért rosszak mert nincsenek befejezve.(pl. a Syndicate 2012-ből 'csak' a történetet, a jellemrajzokat, a mellékszálakat, az elágazó főtörténetet különböző befejezésekkel és az eredetiséget hagyták ki, amúgy a grafika, a zene és a megjelenés jó).
  • 3.
    2012. 05. 05. 11:42
    Jó cikk, de annyiba belekötnék, hogy a Magic Carpet egyáltalán nem volt katasztrófa. Sőt, kritikailag csak úgy röpködtek a 90+ értékelések rá. Van ahol év játéka díjat kapott.

    http://www.mobygames.com/game/dos/magic-carpet

    Az ok, amiért a vásárlóknál nem volt sikeres, az az volt, hogy jóval nagyobb volt a gépigénye, mint az akkori átlagos masinák. (Ezért is volt lassú, ahogy a cikkíró mondja.)
  • 2.
    2012. 05. 05. 11:28
    Imádom ezeket a cikkeket. De kérlek, adjatok infot! TIM SWEENEY mikor kerül sorra?
  • 1.
    2012. 05. 05. 09:45
    Nekem meg van az Evil Genius eredetiben.