Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

A játékvilág nagyjai - American McGee, az őrült

  • Dátum | 2011.08.03 12:01
  • Szerző | Chocho
  • Csoport | JÁTÉK

Ha szóba kerül az id Software, a játékosok 90%-ának John Carmack és John Romero duója ugrik be, sok legendás fejlesztőt egyszerűen elfelejtve. Sokan elmentek az idtől, mások maradtak, egyeseknek sikerült a karrier, másoknak nem. Van viszont egy olyan szereplő a piacon, akiről mindenkinek megvan a véleménye. Amercian McGeet lehet szeretni és lehet utálni, de egy biztos, a fickónak van stílusa, ami egyébként az egész életét végigkísérte. Sosem állt le, mindig bízott magában, s így nem csak hogy az egyik legelismertebb fejlesztőcsapatnál kezdhetett karriert, de még egy súlyos anyagi bukást is kihevert kedvenc saját franchise-ával együtt. A nemrég megjelent Alice: Madness Returns ráadásul kifejezetten jó játék lett, szóval American büszke lehet friss kínai stúdiójára.

A kezdet kezdetén

American 1972. december 13-án látta meg a napvilágot Dallasban, egy hippi anyuka és egy gyorsan lelépő, alig ismert apuka gyermekeként. "Anyám füvet szívott a keresztelő előtt, ezért ez a nevem. Meg állítólag volt valami barátnője, aki a lányát Amerika után nevezte el, és innen jött neki az ötlet." - vall különös nevéről a ma már milliomos dizájner. A kis American élete nem volt épp gyerekhez méltó, különc festő anyjával egy romos házban laktak, mostohaapák váltották egymást napi rendszerességgel, a pénz pedig amint jött, el is ment valami elmebeteg ötletre. Nem csoda hát, hogy az egyébként igen jó képességű McGee hamar rossz társaságba keveredett. Ivott, autókat tört fel, drogozott, azaz sok olyan dolgot csinált, amiből sose jönnénk rá, hogy játéktervező lett. "Olyan elb*szott és furcsa gyerekkorom volt, amilyet csak el tudtok képzelni. Mint ezer Sally Jessy Raphael epizód." - mondta egyszer, és bizony muszáj hinni neki. Jól bizonyítja ezt az alábbi történet.

American csak egyszer találkozott az apjával: a 13. születésnapján a nővére mutatta be neki a pasast, aki épp sört vedelt és gitározott a tévé előtt (lehet, hogy előre látta a ritmusjátékok jövőjét az alkohol mámorában). A drága papa felajánlotta Americannek, hogy hazaviszi a teherautóján, noha olyan részeg volt, hogy menni alig bírt. Amikor odaértek Amercian anyjának házához és beléptek az ajtón, az apa szabályosan megtámadta a fiát. "Én hoztalak erre a világra, és most itt az ideje, hogy én küldjelek vissza!" - üvöltötte. Hüvelykujjait American szemébe nyomva próbált végezni a sráccal, aki nyüszítve könyörgött, hogy inkább pattanjanak be az autóikba és menjenek el berúgni. Ekkor az öreg elengedte a 13 éves gyereket, és nagyon jó ötletnek tartván a dolgot, megindult a kert irányába. American odaszaladt az anyja autójához, hogy elmeneküljön, de nem kellett, mert az apja egy telefonpóznának ütközött és elájult. Ezek után American anyja közölte a fiával, hogy ki akarta rá hívni a zsarukat, mert látta, hogy elviszi a kocsit -- mindezt persze úgy, hogy végignézte az egész esetet.

Americant tizenhárom éves korában meg akarta ölni a saját apja. Szerintetek?
Americant tizenhárom éves korában meg akarta ölni a saját apja. Szerintetek?

Aztán a dolgok egyik pillanatról a másikra fordultak rosszról kilátástalanná: 16 évesen az akkorra már majdnem felnőtt középiskolás srác arra ment haza a suliból (vagy mellőle), hogy az anyja és a nevelőapja leléptek. Csak egy levelet hagytak, amiben azt írták, hogy mindent pénzzé tettek és elindultak Hollandiába, hogy American anyjának új pasiját nővé operáltassák. Egyedül a fiú ágya maradt meg, na meg az a Commodore 64 számítógépe, amit még valami csoda folytán kapott az anyjától, s amin rendszeresen írt programokat. American innentől nem járt iskolába, hanem mindenféle alkalmi munkákból tengődött, míg végül egy Volkswagen szerviznél kötött ki, ahol a kiszolgáláson túl az ottani számítógépre írt különböző szoftvereket. American tehetséges programozó volt, autodidakta módon ismerte ki az informatika minden csínját-bínját. 1992-ben aztán furcsa dolog történt. A szomszédba költözött egy kinőtt pólós, szakadt külsejű srác, aki nem mellesleg egy Ferrarival járt. Mivel American imádta az autókat, hamarosan összebarátkoztak, és kiderült, hogy a kicsit furcsán beszélő John Carmack egy bizonyos id Softwarenél dolgozik és videojátékokat készít. Beteg, véres, erőszakos és polgárpukkasztó videojátékokat, mint a Wolfenstein 3D.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 46.
    2011. 09. 02. 16:24
    ez a csávó egy félisten ,mocskosul jó lett az új Alice.
  • 45.
    2011. 08. 15. 16:45
    Jó cikk!

    @Malebolgia

    Igazi gyökér vagy.

  • 44.
    2011. 08. 12. 16:38
    OFF: A forrásmegjelölés szerintem felesleges abban a korban, mikor egy Google keresés ideje "Nagyjából 3 380 000 találat (0,08 másodperc)" az úriember nevére. Szerintem ez a dolog már kicsit boszorkányüldözés. Vagy beszélhetnénk a viccbeli nyuszika sapkájáról

    ON: Az alice első része nekem bejött, hangulatilag főleg, mivel az emeli ki, ezt előttem is írták, azt senki nem mondja, hogy legjobb, de azért szerintem bőven nem "középszar" Eleve mi a középszar definíciója? Mondjuk a "mesterlövész" akkor mi? És mi a best annak akinek az alice középszar? No troll, csak pusztán kiváncsi vagyok az Ő értékrendjére is!
  • 43.
    2011. 08. 08. 11:47
    túl nagy kihívás elé állította a konzolos agyadat?
  • 42.
    2011. 08. 08. 11:46
    1x végig vittem azt meguntam
  • 41.
    2011. 08. 06. 16:01
    Svindler:
    Az Elíz atmoszféráját megteremtette az elborult világa és az ötletes karakterei. Hogy ez egy közepes játékot takart nem sok vizet zavart, az előbbiek miatt megkapta a jó pontszámokat, a bibi, hogy másodszorra is ugyanezt volt csak képes produkálni, a szaksajtó meg pofán csapta érte. Van ez így. A Killzone pont ennek az ellentéte, a jól felépített játék egy sablon- és kliséhegyet takar bármiféle kreatív faktor nélkül, de harmadszor is aratnak vele, mert a játékmechanika megállja a helyét. A MR ez nem mondhatja el magáról.

    A Folkore-on egyébként vagy hússzor bealudtam míg a végére értem...igen a vihogó lépcső nekem is megmaradt, meg az ötletes sixaxis használat és nálam ennyi is a pozitívumok listája nagyjából. Csak azért írtam épp ezt, mert épp a napokban akarta rámsózni egy ismerős, hogy van egy nagyszerű játéka és ki kell mindenképp próbálnom (sicc!). Kíváncsiságból végigfutottam az értékeléseket és bár általában magkapta a reális 5-6 pontokat, vicc, hogy egyesek mennyire fölé tudják lőni a nyilvánvalóan nem kimagaslót is - persze szubjektivitás, de azért van egy szint, amin illik belül maradni. Hogy nézne ki ha egy City FPS annyi pontszámot kapna mint pl egy Halo vagy egy Bioshock. Ugyanúgy a Folklore-t egy szinten emlegetni a GoW-al vagy a Bayonettával röhej a köbön..
  • 40.
    2011. 08. 05. 21:25
    Srácok, miért hiányzik nektek az a forrásmegjelölés? Ha kíváncsiak vagytok külföldi infókra, akkor keressetek rá a Google-ön. Teszteknél sem írjuk oda, hogy pl a stúdióról szóló infót innen meg innen szedtük össze. Ha szó szerint idéznénk akkor, úgyis odaírnánk, hogy xy mondta ezt.
  • 39.
    2011. 08. 05. 19:10
    @csx01:

    Már megbocsáss, de miért lenne "elengedhetetlen"? Ennyi erővel az összes korábbi visszatekintőt át kéne írni...
  • 38.
    2011. 08. 05. 16:29
    A cikk érdekes volt, a hozzászólásokon meg szakadtam
    Kíváncsi leszek a folytatásra, mármint a cikkekére, a troll-commenteket ad hoc jellegüknél fogva kiszámíthatatlanok, és csak első olvasás után viccesek, amíg bele nem gondolsz, hogy valaki komolyan gondolja amit ír.
    Annyiban viszont egyet értek Malebolgia-val, hogy a forrás megjelölés elengedhetetlen internetes cikkeknél, a stílus meg sok külső hatástól függ, és így nem kell vele foglalkozni.
  • 37.
    2011. 08. 05. 15:14
    Ízlések és pofonok, én az első Alice-t imádtam, nagyon jó atmoszférája van (pedig évekkel a kiadása után kaptam kölcsön egy xy series kiadásban már), úgyhogy alig várom, hogy a második rész ára elinduljon lefelé.

    American élete is elég érdekesen alakult, többek között ezért is van a sorozat első emberei között. Bőven van kiből válogatni, de nem akartunk egy sótlan emberrel kezdeni. Ha csak a kiadott jó játékok alapján rendeznénk sorba az embereket, akkor sokáig kellett volna rá várni, pedig a kommentek többsége alapján kár lett volna.

    Egy kicsit off: nem vitát akarok erről nyitni, de Folklore, ha már előjött Rengeteg hibája volt, technikailag pl. framerate problémákkal küzdött és nem volt végig szinkron (bár ez van akit zavar, van akit nem). A játék mechanikája a csatákban nem volt rossz, egyébként elavult volt egy kicsit, mégis az egyetlen emlékezetes bajom csak annyi, hogy mindkét karakterrel le kellett tolni ugyanazt a továbbmenetelhez. Viszont az egésznek volt egyfajta varázsa, ami valakinek vagy átjött vagy nem (például máig emlékszem a tündérek lépcsőjére, ami nevetett ha felfutottunk rajta). Nem egy 90%-os játék, de véleményen szerint messze van a középszartól Erről viszont nem szeretnék itt vitát látni, csak én is közöltem a véleményemet.
  • 36.
    2011. 08. 05. 11:05
    Vitatkozni?
  • 35.
    2011. 08. 05. 10:42
    "Nem szokásom minden egyes gondolatom után odapötyögni egy "szerintem"-et, gondolván, ha én írom, abból következik az is, hogy én gondolom így, kiváltképp egy olyan témánál, amiről objektívan nehéz nyilatkozni."

    Már bocs, de újabb hiba: miért kellene vitatkozni? Nem értem ennek szükségességét. Ha viszont valamit tényként állítasz akkor az tényként tetszeleg. Ezért is fontos az általad feleslegesnek ítélt "szerintem".

    "Mindamelett azt még mindig fenntartom, hogy vannak a játékvilágnak tőle kimagaslóbb egyéniségei is, akik látványosabban lendítették előre az ipart és a munkásságuk is elismertebb ill ismertebb."

    Vannak, persze, hogy vannak, csak az Alice cikk miatt aktuálisabbnak láttuk őt szerepeltetni. Egyébként előtte Jace Hallra gondoltam, mint különcre, tehát eleve nem megszokott arcokkal operáltunk volna. Lesznek híresebb, ismertebb arcok is természetesen, türelem.
  • 34.
    2011. 08. 05. 10:09
    Nem szokásom minden egyes gondolatom után odapötyögni egy "szerintem"-et, gondolván, ha én írom, abból következik az is, hogy én gondolom így, kiváltképp egy olyan témánál, amiről objektívan nehéz nyilatkozni. Egy játék megítélése mindig is szubjektív marad, teljen el bármennyi év, így nem is lehet valamiről általánosan kijelenteni, hogy az biz nem volt jobb közepesnél, mert valaki más szemében akár a csúcsok csúcsa is lehet.
    Persze amit felvázoltál igaz, félreérthető voltam és bunkó, elnézést kérek Mindamelett azt még mindig fenntartom, hogy vannak a játékvilágnak tőle kimagaslóbb egyéniségei is, akik látványosabban lendítették előre az ipart és a munkásságuk is elismertebb ill ismertebb. Persze ez a személyes választásod volt, így illik azt tiszteletben tartani.
  • 33.
    2011. 08. 05. 08:53
    @Blade0012:

    Hadd idézzem az első hozzászólásodat a témában:

    "Bejövős, kár, hogy olyasvalakivel kezdtétek aki középszaroknál jobbat még nem tett az asztalra..."

    S most ezt írod:

    "...ettől függetlenül szerintem lehet középszar vagy nem?"

    Szerintem. Ez a kulcsszó. A fölső mondat ellenszenves és tényként állapítja meg, hogy American McGeenek csak középszerű játékai voltak. A második egy véleményt formál ami már lehet szubjektív. Az első állítás nem állja meg a helyét, mert ennyi év után nyilván a közösség többségének reakciója alapján ítélünk meg egy játékot. Utóbbi helytállását csakis Te ítélheted meg.

    Innentől kezdve nincs miről beszélni. Ha nem tényközlés volt, nem érvelek ellene, mert a vélemény olyan, mint... na de ezt úgyis tudod. Ellenben ha nem írod oda, hogy ezt csak Te gondolod így, illetve undok, provokatív stílusban írsz, fikázva ezzel a személyes választásomat, igenis visszaszólok mert nem érzem jogosnak és alátámasztottnak az érvelésed. Ezen kéne elgondolkodni.
  • 32.
    2011. 08. 04. 23:11
    Már bocs, az IGN 90-et adott a borzalmas Folklore-re is...szerinted mennyire érdekelnek? Bár igaz, a szakmának eléggé tetszett (talán csak az Edge látta annak ami - bár asszem ők is hetest nyomtak rá, annak ellenére, hogy elismerték játékmechanika tekintetében mennyire ötlettelen), ettől függetlenül szerintem lehet középszar vagy nem? Talán a saját véleményem a sajtója alapján kellene összehoznom és ha a kettő nem egyezik akkor az hiteltelen? Hát kérlek a második részt te is felmagasztaltad míg a szakma nem...
  • 31.
    2011. 08. 04. 22:43
    @Blade0012:

    A Metacriticen az első Alice 85%-on áll 34 review alapján. Az IGN annak idején 94%-kal avatta klasszikussá. S szerinted ez "középszar". Kérlek alássan, meghajolok tudásod előtt!
  • 30.
    2011. 08. 04. 20:18
    Nagyon jó ez a cikk! GRATULA !

    A régit kipörögtem, óriási, remélem az újban sem fogok csalódni.
    Ha lemegy 5000 körülre megveszem
  • 29.
    2011. 08. 04. 17:33
    Nagyon jó cikk lett, grat hozzá.
    A játékot még mindig nem pörgettem ki (nincs időm most), de kétlem, hogy csalódnék, hiszen eddig oda-vissza vagyok érte. Nagyon bejött.
    Ez a bio American-ról nagyon jól jött, most már többet tudok a háttérről.
    Remélem látunk ebből filmet, de ha nem is ebből, akkor tőle
  • 28.
    2011. 08. 04. 10:38
    Tényleg nagyon értékes hozzászólás volt már az első is tőled:

    "Azonkívül most az a nagy 5let , hogy a régebbi gurus rovatokat felélesszük és úgy tüntetjük fel mintha feltaláltuk volna spanyolviaszt, és felmarkoljuk érte a nagy zsét, mint kreatív superman?"

    Ha nem ilyen lekezelő maszlaggal indítottál volna, nem lett volna vita. Komolyan békés beszélgetést vártál egy ilyen komment után? Erre csak védekező és vitatkozó választ várhatsz. Ami a trollok játéka.
  • 27.
    2011. 08. 04. 09:47
    Zelbácsi : igen ez így van

    és ha beszólnak jogtalanul, visszaszólok
  • 26.
    2011. 08. 04. 09:10
    troll trollt szül

    A cikkhez pedig:

    A Doom 1 pályái nekem jobban tetszenek, mint a Doom 2 pályái. (Ő a 2höz tervezett pályákat)
    A Quake 2 pályái nekem jobban tetszenek, mint a Quake 1 pályái. (Pedig a 2-re már elvileg "kiégett"
    Az Alice-ekkel nem játszottam, úgyhogy nem tudom véleményezni őket, de az ilyen szinten beteg fantáziájú dolgok személy szerint nekem nem nagyon jönnek be. (Nem érdekel, hogy "volt honnan merítsen", akkor sem tetszik.)

    Ennyit a nagy McGeeről, de ez persze kizárólag a saját véleményem.
  • 25.
    2011. 08. 04. 08:35
    Az összes nagyképű szájhős retardmajomnak aki azt hiszi magáról ő jézus /félreértés elkerülése végett, Chocho nem tartozik ide,ő érdemben válaszolt nagyjából,köszönöm is neki/ : addig nem voltam troll, amíg az első nagy megmondó ember nem kezdett el emberkedni, verni a nyálát, "trollkodni", azután pedig ugyanazt csináltátok mint én kb,azzal a különbséggel hogy ti kollektive engem támadtatok,én meg csak egy kérdést tettem fel, szal kussolhattok, mert így pontosan annyi jogotok van megnyilvánulni mint nekem.
  • 24.
    2011. 08. 03. 23:11
    lackoo: ittenem, nehogy már azzal gyere, hogy én csináljak jobbat... Attól, hogy nem tudok jobbat még van jogom hozzá, hogy a felhozatalról véleményt mondjak. Nem is értem ezt a logikát... aki nem játékfejlesztő az még az utolsó szemétet is a mennyekbe kéne, hogy istenítse mert "nem tud jobbat"? Körbe vagy röhögve...

    Chocho: az első háromban csak besegített (ezekre nyilván egy szavam se lehet), én azokra a játékaira gondoltam, amik címébe már a saját nevét is belefoglalta - igen, az Alice középszar bár igaz, a többi alkotása mellett bőven kimagasló...nagy dicsőség.
  • 23.
    2011. 08. 03. 20:36
    Új sorozat? Bejövős, kár, hogy olyasvalakivel kezdtétek aki középszaroknál jobbat még nem tett az asztalra...
    Légy szíves sorold már fel a te munkásságod eredményeit . Ja,hogy te még egy "középszar" dolgot sem tudnál felmutatni ?
  • 22.
    2011. 08. 03. 20:27
    @Blade0012:

    A Doom II, a Quake, a Quake 2 és az Alice "középszar"?
  • 21.
    2011. 08. 03. 20:26
    Ó Blade, mi lenne velünk nélküled.
  • 20.
    2011. 08. 03. 20:16
    Új sorozat? Bejövős, kár, hogy olyasvalakivel kezdtétek aki középszaroknál jobbat még nem tett az asztalra...
  • 19.
    2011. 08. 03. 19:26
    Nekem is teccett anno az Alice. Jó cuccokat gyártott a srác.
    Kevesen tudják róla, de Talmácsi néven pár éve még motoros világbajnok is volt...
  • 18.
    2011. 08. 03. 19:15
    Melegbolha egy troll. LOL.

    A Bad Day LA ütős kis darab, végig is nyomtam. Csak ne fordították volna le magyarra...
  • 17.
    sYs
    2011. 08. 03. 17:59
    Malebolgia
    Ha már felkeltette e nagyszerű cikk az érdeklődésedet akkor gondolom neked is rendelkezésedre áll a http://google.hu/ és más egyéb keresők. "Ez nehéz lenne?Ügye nem." Szerintem megtalálnád a neked megfelelő információkat egy kis keresgéléssel. Annyi erőből amennyiből megírtad az első hozzászólásodat ide, abból meg is kereshetted volna azt ami neked kell, ami után érdeklődsz. És ez tényleg nem szakdolgozat vagy tudományos írás, ahova kellene forrásmegjelölés... Ha valaki oda akarja írni akkor odaírja, de ha nem akkor azért nem lehet megszólni, esetleg egy normális emberi (azaz nem alpári paraszt módon) hangvételű hozzászólásban meg lehetett volna kérdezni.


    Amúgy a cikkhez:
    Nekem a Bad Day L.A. tetszett a legjobban az összes American játék közül, azzal nagyon sokáig el tudtam szórakozni és fogalmam sem volt, hogy ilyen negatív kritikát kapott volna. Érdekes.
  • 16.
    2011. 08. 03. 17:00
    Kösz a szövegértés jegyet, de majd visszamegyek az alma materembe és számon kérem a magyar tanáromtól és kommunikáció profomtól hogy miért is nem buktattak meg. Ám mint már előbb is írtam, ha nem tetszik akkor minek olvasod, és ez nem annak a "Nem rossz cikk" dicséretednek szólt, hanem annak ami utána jött.
  • 15.
    2011. 08. 03. 15:52
    Malebolgia
    Még ha a kritikád építő is lett volna, a tahó megnyilvánulásod és a lekezelő stílusod nullázza a "segítőkész erőfeszítéseid".
    Ha nem a bunkó és tudálékos ilyen érdekes keverékét csillogtatnád, még el is fogadta volna mindenki, de ahogy itt bemutatkoztál, csak magad írtad le. És még pityeregsz itt, hogy te vagy a "közellenség", meg ne sajnáljalak már.

    Olvasd vissza a hozzászólásaid és ha túllépsz az egódon, talán észreveszed, hogy mégis mi lehet a bökkenő és miért nem köszöni szépen senki a hozzászólásaid.
  • 14.
    2011. 08. 03. 15:47
    hoppá, akkor ez fail
    köszi a pontosítást... ettől függetlenül Molyneux-t is joggal lehet "A játékvilág nagyjai" közé sorolni
  • 13.
    2011. 08. 03. 15:40
    @fecooo:

    A Dungeon Keeper 2-n már nem ő dolgozott.
  • 12.
    2011. 08. 03. 15:31
    szívesen olvasnék egy ilyen cikket Peter Molyneux-ról (a Dungeon Keeper 2-höz hasonló hangulatú játékkal azóta se találkoztam, számomra minden idők leghangulatosabb játéka... persze a Warcraft 3-mal együtt )
  • 11.
    2011. 08. 03. 15:15
    @Malebolgia:

    Nem azzal van a baj, hogy érdekel a cikk háttere, mert ha kérdezel, én szívesen válaszolok. A stílus a gond, barátom. "Ez nehéz volt?Ügye nem." Meg hasonlók. Ha mi megtisztelünk a suttyóságunk leplezésével, Te is megtehetnéd. Többet nem fűzök hozzá a dologhoz...
  • 10.
    2011. 08. 03. 15:08
    Ez nehéz volt?Ügye nem.És egy internetes cikkben ennyi elég is.
    Mellesleg azért lett volna jó, ha dobsz néhány linket, mert lehet valakit érdekelne bővebben, nem csak a sűrített verzió, és egy ilyen cikk sokszor meghozza a kedvet az olvasgatáshoz, a cikk után pl mentem volna tovább, de nem volt link.Te meg már a írói mivoltodból kifolyólag úgyis összeszedtél mindent.Mert a lustaság fél egészség, és én teljesen egészséges akarok lenni.

    De majd holnap folyt köv,mikor a tisztelt közösség leszáll arról,hogy én vagyok a közellenség.
  • 9.
    2011. 08. 03. 15:02
    @Malebolgia:

    A világ legbefolyásosabb emberei cikksorozatra gondolsz? Ha igen, akkor rossz nyomon jársz, ugyanis az egy külföldi lap találmánya, amit az akkori gurus főszerkesztő, Sasa saját bevallása szerint vett át.

    Mellesleg igen, képzeld, a netről gyűjtöttem az anyag nagy részét, olyan 70%-át, ha már mindenáron hasra csapott számokkal akarsz dobálózni. A többit könyvekből és újságokból -- a PC Guru pont nem szerepelt közöttük, mert nem tudom, hol van az a szám, amiben Stöki kollégám Americanről írt (ha nem Hancu volt éppen, ugye).

    Amúgy nem jelöltem meg forrást, mert ez nem egy tudományos cikk, hanem egy visszatekintő az úriember élettapasztalatairól. Írtam viszont A Doom legendája című könyvből, idéztem American McGee saját blogjáról és oldaláról, a Wikipediáról, több interjúból, melyeket már nem is tudom, hol találtam és egy IGN.comos írásból, ami a Madness Returns megjelenése után született. Komoly forrásmegjelölést pedig eztán sem tervezek, nem szagdolgozatot írok, hanem cikket.

    Üdv,
    Chocho
  • 8.
    2011. 08. 03. 14:43
    Azonkívül mi ez a hülyeség, hogy minden cikket lehúzok?Ez a második amihez hozzászólok egyáltalán, az első a fazekas jancsika kalandjai VII/II volt, és ott dicsértem,csak és kizárólag.
  • 7.
    2011. 08. 03. 14:40
    Hát ez jó volt.Tetszett.Egész belemélyültem,remélem lesz folyt.köv!
  • 6.
    2011. 08. 03. 14:31
    sturmtiger : szövegértés 1es, hogy kezdtem az első postban? Segítek mert látom neked semmi nem megy egyedül : Nem rossz cikk.
    Vagy milyen emberi nyelven szeretnéd látni, hogy legalább százaléknyi esélyed legyen a megértésre?
  • 5.
    2011. 08. 03. 14:27
    Malebolgia Neked ez a hobbid hogy minden cikket lehúzol? Ha nem tetszik nem kell olvasni, menj és olvass mást. Hihetetlen hogy az emberek csak ugatni jönnek iPon fórumra. Mennyivel lett volna jobb ha egy digitális cikk végén fel van tűntetve hogy forrás:www.google.hu? Szakdolgozatomban nyilván én is feltüntettem, de ott hetek könyvtárazásaiba telt mire összeszedtem, internetes keresőt meg sehol sem tűntetnek fel, hogy ezt bizony ezzel találtam.
  • 4.
    2011. 08. 03. 14:17
    @dragon83

    asszem a mai dátum 2011.08.03
    az internet cirka 15 éve a civilek számára is elérhető,még nálunk is
    a nagyrabecsült és csodált cikkírónk is valószínűleg az internetet használva szedte össze a cikkrevaló legalább 80%-át
    az interneten lehet linkelni
    ha kell legközelebbre adok belőle egy gyorstalpalót ha nem menne magatoktól
    a linkek mellé nem hiszem hogy nagy kihívás lenne még 2 sort írni, hogy ezekbe is belekukkantottam / ha mégis kihívás, az nem rólam nyújt minőségi bizonyítványt/,de ha 2őt írt volna már nem szóltam volna egy szót se, nem kell 666
    azonkívül ugye ez a témát az eredeti gurus Újságírók viszik tovább jelenleg is az iddqd-n, jobban mint itt /reméljük csak jelenleg/
    folytathatnám, de a világ összes ideje nem volna elég
    mellesleg amit írtam az első postba az pozitív, építőjellegű kritika volt, de mivel megint jött a knight in shiny armor, pedig a kutya nem hívta ide, többet ne is számítsál rá, majd ha jönnek a trollok, majd jól etetem őket
  • 3.
    2011. 08. 03. 14:09
    @Malebolgia

    1. Nem emlékszem,hogy a cikkben benne lett volna, hogy most a világon először, csak itt, csak most látható ilyen témájú cikk. Nem találtuk fel a spanyolviaszt.
    2. Az ilyen típusú visszaemlékezést sem a Guru találta ki.
    3. Szerinted Chocho-nak meg kellene jelölni mind a száz interjút, könyvet, leírást, ahonnan összeszedte az információmorzsákat?
  • 2.
    2011. 08. 03. 13:50
    Nem rossz cikk, de ilyen esetben az a minimum hogy forrást megjelölünk,nem csak a saját illetve a haverok írásait.Azonkívül most az a nagy 5let , hogy a régebbi gurus rovatokat felélesszük és úgy tüntetjük fel mintha feltaláltuk volna spanyolviaszt, és felmarkoljuk érte a nagy zsét, mint kreatív superman?
  • 1.
    2011. 08. 03. 13:31
    Remek cikk, remélem lesz még ehhez hasonló más hírességekről is.
    Nem csak Kotickból áll a játékvilág.