Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

A játékpiac globális trendjei 2015-ben

  • Dátum | 2015.02.04 08:01
  • Szerző | farkas.balazs
  • Csoport | JÁTÉK

Vallomással tartozom. Úgy kezdtem el ezt a cikket, hogy elhatároztam: az elemzésnek tudományos minőségűnek kell lennie, a játékpiac minden mozgatórugóját, szereplőjét, fontosabb jelenségét meg kell vizsgálnia, hogy végül az olvasó egy elfogulatlan, kiegyensúlyozott, megbízható forrást kapjon arra nézve, mire is számíthat 2015-ben.

Körülbelül három újraírás, egy elveszett mentés, és a német GameMarkt-ban való elmélyülés után úgy vettem észre, ez nem fog sikerülni. A CES bemutatói, a Microsoft ígéretei, az új videokártyák érkezése, de még a világpolitika alakulása is napról napra formálja, lendíti előre a technológiai innovációkat, szinte képtelenség utolérni mindent ahhoz, hogy mindenre kiterjedő körképet és ésszerű véleményt tudjak formálni. És véleménynek kell lennie, mert arra is rá kellett jönnöm, hogy nem vagyok elfogulatlan. Tavaly óta jobban szeretem a PlayStationt, mint a vaníliás kávét, az Xboxra pedig kizárólag ellenzéki pártként tudok nézni. Pedig ezt aztán nem kéne. Igaz történet.

Legyen hát így, legyen ez egy szigorúan szívből jövő, szubjektív körkép arról, hogy miért érdemes gamernek lenni 2015-ben is.


1. A PC

A hűséges, a megbízható, a testreszabható. A régi barát, aki évről évre megújul. Marad még, akármit mondjanak is a számok. Márpedig a számok azt mondják, hogy kevesebben vesznek új PC-t, minthogy manapság sokunknak fontosabb a mobilitás, mint a teljesítmény. Egy gamer laptopot például könnyedén rá lehet cuppantani akármelyik nagy tévére egy kontrollerrel együtt, és kész is vagyunk. Talán éppen ezért lett csendesebb a légkör a Steam Machine körül is. A PC-sek tulajdonképpen megoldják maguknak. Erről szól a PC-s filozófia. Nem a hardverről, hanem arról, hogy minden úgy legyen, ahogyan szeretnénk, a lehető legfinomabb részletekig.

A legnagyobb zajt idén a Windows 10 csapja majd, ehhez nem fér kétség. A tény, hogy minden készüléken egy operációs rendszer lesz, nagy előnyhöz juttatja a Windowst, de azt is el lehet képzelni, hogy az Apple mintájára zártabb, kevésbé testre szabhatóbb élményt kapunk. Persze, valószínűleg megkerülhető lesz minden.


Nagy változásokat nem tudok előre sejteni a nagyobb online játékforgalmazók környékén, így a Steam kapcsán sem (másnap bejelentenek valamit, amitől lerobban az agyad), de az biztos, hogy az Early Access-rendszer kezd meginogni. A fejlesztők évekig halogatják a megjelenést, ígérnek mindent, és a játékos csak malmozik és idegeskedik. A vásárlók bizalma több ilyen eset után megrendült, és ez más területeken is meglátszik.


2. Az előfizetés végzete

A játékok költségvetése lassan eléri a kritikus pontot – vagy már el is érte. Nemrég az Extra Credits próbálta magyarázni, hogy miért adnak ki annyi félkész játékot, és a diagram, ami végül kijött, ördögi körként rajzolódott ki, amelynek nincs se eleje, se vége. A videojátékpiacot a „márkahűség” és a technológiai innováció mozgatja előre, és ez olyan elvárásokat jelent a fejlesztők felé, amelynek gyorsan és költségvetésen belül kell megfelelni – miközben pont az a lényege az innovációnak, hogy nem szabhat neki határt sem idő, sem pénz. A játékosok az Assassin’s Creed: Unity megjelenésekor már mozgalomba fogtak, hogy hagyjuk abba a játékok előrendelését, és a sorozatok újabb részeinek rendszeres, vak és válogatatlan megvásárlását. Persze, a játékfejlesztők üzleti tervei pont erre a szokásunkra épülnek, és így finanszírozhatnak kisebb projekteket is, de idén már egészen biztosan változik ez a fajta hozzáállás: a bizalom a nagy kiadók és a türelmetlen, elsőnapos játékosok között már sérült.


Ezzel persze jól járnak a hűséges és lelkes előrendelők, akik gyűjtőnek mondják magukat. A kiadók azzal kompenzálnak, hogy több szobrot, posztert, kacatot csomagolnak egyre drágább gyűjtői kiadásokba, és az exkluzivitás pszichológiája szerint mindig lesz a limitált mennyiséghez megfelelő számú előrendelő, aki egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy kihagyja az ajánlatot. Van egy történet egy indiai uralkodóról, aki elhunyt kedvesének a világ legszebb mauzóleumát akarta építeni. Mégis, akárhogy csinosította, tökéletesítette, valami mégis megzavarta a képet: az árva, szerény koporsó, amelyben szerelme feküdt. Végül azt mondta: „vigyétek el”.

Az előrendelők és a kiadók is elfelejtik, hogy maga a videojáték a lényeg, és ha ezt nem tartjuk szem előtt, akkor bajok lesznek a tényleges termékkel.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 28.
    2015. 02. 15. 11:04
    Egy kétszáz rongyos gép luxus? Nanemmondjátok... Mellesleg a fizetéshez képest a hardware még sosem volt olyan olcsó, mint most. Az első gépem majdnem annyiba került 20 éve, mint egy lakás.
  • 27.
    2015. 02. 15. 10:47
    @Frogged: "és magyarországon a gamerkedés már luxus hobbivá vált jó pár éve"

    Először is, az anyaországod nevét még mindig nagybetűvel kel lírni: Magyarország.

    Másodszor:
    A "gamerkedés" MINDIG is luxus volt.
    A különbség a 2015-ös és mondjuk egy 1995-ös év között annyi, hogy nőtt a MENNYISÉG [PC, megjelent a mobil, boldog-boldogtalan TUD már venni magának platformot].
    Ettől még a "gamerkedés" etetése - tehát: nem lopott szoftverek! - továbbra is nem kevés pénzbe kerül, amit vagy a családod, vagy a hasad elől veszel el = luxus.
  • 26.
    2015. 02. 10. 22:16
    2015 PC játék előrejelzések
    -Minden AAA játék egy rossz konzol port
    -Basznak optimalizálni PC-re, "ha nem megy, vegyél új gépet" alapon
    -Nem, hogy demók nincsenek megjelenés előtti kipróbálásra, de már betiltanak minden médiumot, nehogy információkhoz jussanak az emberek mielőtt MEGVESZIK. (AC Unity megjelenés utáni 1 napos embargó?)
    -Valami igazán orig új játék cím se fog jönni nagy cégektől, hanem minden "ismert" címnek a 5. - 10. újra kiadása lesz csak
  • 25.
    2015. 02. 10. 11:54
    Az ingyen tesztelésről.
    Ne vedd magadra, de pár éve a fiamat hetekig vigasztaltam.
    Wolfteam -ban megtalált egy csomó glitch -et. Biztattam, vegye fel a kapcsolatot a fejlesztőkkel.
    Írt nekik, válaszoltak.
    Egy napra beült online kapcsolatban az egyikkel.
    Megmutatott mindent.
    Másnap bannolták glitch használatért úgy, hogy játék során nem használta.
    Sok sikert a munkádhoz.
  • 24.
    2015. 02. 10. 10:19
    Ez a félkész játék kiadása érdekes terület, mert lehet ez jó és rossz is egyben...

    Én nagyjából egy éve kezdtem egy stratégiai játékot fejlesztgetni és alapvetően úgy álltam neki, hogy a szinte működésképtelen "drótvázat" néhány hónap után már közzétettem és azóta is kb. hetente adok ki új verziót.

    Azt kell mondjam, hogy a felhasználók többsége jól fogadja, hogy tulajdonképpen ingyen tesztel, mert közben elég "pörgős" interakcióban van a fejlesztővel: ami egy kéthetes fejlesztési cikluson belül megoldható volt, azt megoldottam és ez egy igen nagy hajtóerő arra nézve, hogy a játékosok lelkesek legyenek.

    Persze ez egy kicsit más helyzet, mint egy több millió dolláros projekt, amiből egy félkész termék jön ki dobozzal, amit megvesznek sok pénzért, aztán a hibákat hónapokig (vagy egyáltalán) nem javítják...

    A játékról és a fejlesztésről bővebben: [About] és [előadás]

  • 23.
    2015. 02. 10. 00:56
    Nem a fejlesztő dönti el, hogy kész van-e a játék, így nem feltétlen az ő véleménye a legrelevánsabb ebben..

    Ugyan igaz, hogy a játékok bonyolultságával nagyobb kihívást jelent ezen projektek végigvitele, én mégis abban látom, hogy a kiadók sokkal jobban megtanulták kisajtolni a profitot az emberekből, és ez az, ami a romláshoz vezet.

    A játékok kijöhetnek félkészen, mert a vásárlók többsége nem követeli vissza a pénzét, sőt, sok esetben joga sincs ehhez.
    Jelenleg már ott tartunk, hogy a vásárlók fizetnek a bétáért is, persze ezt még a nagyok nem merik meglépni, de ez lesz a következő lépés.
    Majd a következő Watchdogs early accessként adják ki és ezzel az ügy meg van oldva.
    AZ EA és az Ubi marketingeseit a guta üti meg szerintem amikor a Surgeon Simulatorra vagy a Goat Simulatorra néznek.

    Illetve egy nagy marketing kampány után a játék megjelenést nem lehet elnapolni, mert az sokkal rosszabbul befolyásolja az eladást, mint az a pár patch amit majd a rákövetkező hónapban kidobnak.

    Persze vannak nem olyan jól sikerült releasek mint mondjuk a Unity, de itt egy franchise kivéreztetéséről beszélünk.
    Évenkénti releasek, feszes schedule, rengeteg reklám, amíg vannak eladások, majd a kukára vele.
  • 22.
    2015. 02. 08. 08:07
    Hat akkor most mobilrol irok

    A mobil jazekok azert tornrk fel mert a sok ember mint ahogy irtak felno es sokak rakenyszerulnek a mobilitasra a munka miatt. Sokszor tobb oras utazas soran el kell utni az idot es erre a legjobb eszkozok a mobil konzolok es a mobilok.

    Pcs piac szerintem nem hanyatlik mev mindig sokan vesznek gepet, de fejlodunk. Aki regen meg vett egy konfigot valoszinuleg mar osszerakja a sajat igenyei szerint es akkor nem kell aggodni a minoseg es az igenek kielegitese miatt sem.
    En meg mindig ha hazaerek akkor pcn jatszom. Ugy gondolom az adja meg a legnagyobb szabadsagot. Meg mindig ott a legjobb a grafika, hang stb...
  • 21.
    2015. 02. 06. 16:48
    Ez jobb cím lett volna szerintem:
    "8 Elképesztő Dolog, amit nem Tudtál a Játékpiac Globális Trendjeiről!"
  • 20.
    2015. 02. 06. 14:45
    "Nem tudok egyetérteni azzal, hogy a játékok költségvetése okozná a játékok minőségromlását."

    Pedig az okozza. Ezt még a szakmából kiábrándult játékfejlesztők is rendre hangoztatják.
  • 19.
    2015. 02. 06. 13:40
    Nem tudok egyetérteni azzal, hogy a játékok költségvetése okozná a játékok minőségromlását. Egyszerűen annyira profi már a szakma, hogy rájöttek, nincs negatív következménye, ha rossz minőségű játékot adnak ki.
    A következő lépés, hogy early accessként adják ki a címeket, ezzel már annak az élét is elvéve, hogy a minőséget kritizálni lehessen.

    A játék megjelenését a marketing vezeti ugye, egy több milliós reklámkampányt nem lehet kétszer lefuttatni, és az pedig jobban befolyásolja az eladásokat, mint a játék minősége, főleg úgy, hogy megjelenés után egy hónapra már mondjuk nagyjából össze van patchelve.

    A franchiseokat meg egyszerűen kivéreztetik, maximalizálják a profitot pár év alatt, majd elővesznek egy új franchiset és ezt megismétlik.
  • 18.
    2015. 02. 06. 10:08
    Nem azok játszanak tableten nyílván akiknek ott van a bivaly erős konfig az asztalon. Egyszerűen annyi, hogy már mindenki játszik, akiket nem érintett eddig a konzolos, pc-s játék az is játszik csak okostelón, tableten, mert neki annyi kell, nem hardcore szinten űzi, nem is érdekli annyira. Ez a haldoklik a PC-s játékipar dolog meg nemtudom mi, vagy ki találta ki de pont hogy az egész világ afelé megy, hogy egyre nagyobb teret hódít a játékpiac, egyre több az e-sport verseny, egyre nagyobb díjazások vannak, egyre több GAMER hardver, periféria jelenik meg szóval minden a gamer irányzatba tart! Ezt a haldoklás dolgot valaki olyan találhatta ki még 6 éve (mert kb ennyi ideje hajtogatják ezt, pedig még csak most bontakozik ki a dolog) akinek köze nincs semmilyen játékhoz. Azokat az éveket járjuk most amikor ez az egész beindul, ez valaminek még csak a kezdete igazából. Hamarosan kijönnek ezek a virtuális valóság szemüvegek minden gyártótól, amik eléd vetítik a dolgokat és kombinálják a valósággal. Na az már egy ugrás lesz ha kiforr. Szóval gyerekek ez még csak valami nagyobb dolognak a kezdete, és egyre gyorsabb ütemben fog fejlődni ez az egész. Halodoklás hah ezen jót nevettem.
  • 17.
    2015. 02. 05. 20:25
    Mi az a meta-ajtó?
  • 16.
    2015. 02. 05. 11:09
    Én a saját környezetemben azt tapasztaltam hogy minden ismerösöm elöb utobb bele fárad hogy a gépét fejlesze a legtöbben előbb mint utóbb.
    Úgy vanak vele hogy tökjók az új játékok de nem fogok veni 50-80Kért VGA-t hogy tudjak normálisan játszani vele amit meg tudok érteni mert durván elszáltak árak és magyarországon a gamerkedés már luxus hobbivá vált jó pár éve.
    Szinte mindegyikük át tért mobára meg az online mmo-kra pár 10ezeres használt gépen elfutnak lehet nem maxon de ugye azok maxon se grafika bajnokok.
    A játékosok által vásárolt pc-k számának csökenésében komoly szerep volt és lesz is az ilyen játékok térhodításának ami évröl évre csak nővekszik.

    A pc-s ujság írásal kapcsolatban én már vagy 10 éve nem vásároltam ilyesmit, neten rákukkantottam a tesztekre új játék beszerzése elött de igazából majdnem minden teszt szubjektiv.
    Így én inkább áttértem arra hogy ha van róla youtubon teszt azt lesem meg az is persze szubjektiv teszt de többet látok a játékból jobban eltudom dönteni hogy bejöne mint pár kép után az ujságban.
  • 15.
    2015. 02. 05. 08:46
    Koszonjuk a cikket tetszett.

    Egy dolog a kiadokkal kapcsolatban. Egybejaratott cimnel nem szamit a jatek, egyedul a marketing szamit es eszerint cselekednek. A szart is eladjak ha mar ismert nev es csilivili CGI trailert kap. Kulonosen nextgen konzolon ahol alig van kb jatek meg.

    A PC-rol divat mondani hogy haldoklik de a csoro meg mindig 300+ millio peldanyban fogy es ez a komplett konfigkent eladott gepekre ertendo !
    A sokmillio alkatreszbol osszerakott gep ebben nincs benne!
    A notebook is PC es igenis minden statisztikaban szerepel az aprobetusben hogy a a szamok ezeket is erintik.
    Pl Gartner szerint a PC piac nott es a tablet esett adott idoszakban.

    Boldog boldogtalan mobilra fejleszt mar, a legjobban az IOS-es jatekokkal lehet keresni. Ebben rejlik az Apple sikere, messze a legtobb exkluziv jo program van ra.

    A mobilos tomeg nem vesz el a PC-s jatekosokbol? Miert? Mert mindenkinek van mobilja
    Pont hogy jatekos forradalmat hozott, aki eddig szegyelt vagy nem vett kezikonzolt, jategepet PC-t jatekra mostmar az is jatszik ! Nem COD-t nem is DOTA-t, hanem a sajat maga szintjenek megfelelo tobbnyire ingyenes mobiljatekot.

    Pont emiatt a piac higul, mivel sokkal nagyobb a torta, sokkal tobben akarnak kis szeletet belole. A fejlesztoeszokzok is egyre fejlettebek.

    Sajnos a jatekok tobbsege minoseg szempontbol lassan a Full auto gameplay fele megy ahol a jatekos elkezdi nezni a jatekot 1 gomb megnyomasaval es max egy interaktiv film, de nem jatek.

    A trend az, hogy folyamatosan szandekosan elhulyitik a jatekost. Mar mar lassan a majom vegigjatsza az xy jatekot videok lesznek a youtube-on.

    A legszomorubb trend a beetetos F2P modell, melyben sokszor beta allapotu klon vackokkal probaljak az emberek penzet elszedni.

    Mit nem adnek, ha egy jatszott ido alapu fizetos MMO modell lehetne a trend
  • 14.
    2015. 02. 04. 19:43
    száradjon le a joystickom ha cikk olvasás helyett ezeket a félnótás bohócokat nézem youtubon... de jó írás nagyon!

    A pc-s piac hányadvetettségéről csak annyit, hogy az se segít rajta, hogy a fejlesztők/kiadók/gyártók(!) ott akarják átverni az embert ahol tudják. Talán nem tartana itt a dolog ha nem a lehúzásról meg a negyedéves jelentések kozmetikázásról szólna az ipar.
  • 13.
    2015. 02. 04. 19:41
    Amúgy az asztali PC visszaszorulásában a gamer notebookok is szerepet játszanak. 280k körül lehet kapni mondjuk asus g56-ot amivel még a top címek is elmennek 1080p-ben közepes vagy high beállítások mellett. Ennél több a legtöbb embernek nem kell. Ez nyugaton sem kevés pénz de minimális kompromisszumot jelent amellet hogy nem is eszeveszett az ára.
    Plusz még ugye a masszív felhasználóbázissal rendelkező játékok (pl MMORPG-k, MOBA-k, F2P shooterek nagy része) elfut egy IGP-n is, tehát nem is kell erős gép. Aki tényleg gamer PC-ben gondolkodik az High end 2-3000 dolláros gépet épít ez pedig a legtöbb embernek nem opció.
  • 12.
    2015. 02. 04. 19:23
    Persze, ez teljesen érthető. Nem is a Vita vagy nintendo 3DS térhódítását nem értem, inikább a mobilos meg tabletes játékokét a PC visszaszorulása mellett.

    Én úgy gondoom, és ebben igaza van TheEngineernek, hogy az a generáció, akik kőkemény játékosok voltak, felnőnek, és egy idő után már nem játszanak (legalábbis egy részük). És a következő generáció pedig már casual-ebb lesz, akiknek a játék azt jelenti, hogy Candy Crushoznak a mobilon.
  • 11.
    2015. 02. 04. 19:20
    Egyetértek, nekem is PS Vitám van, és elképesztő Csak kár, hogy SONY hanyagolja, petig BEST BUY LENNE! (Hagyjatok a 3DS XL-el)

    Hogy a témában maradjak, PC-s vagyok, így nem váltanék konzolra, max handheld ^.
    |
  • 10.
    2015. 02. 04. 19:09
    Elder ott van még? Csak ha az okokat keressük...
  • 9.
    2015. 02. 04. 18:30
    Az asztali PC piac nem is a tabletek, telefonok, kézikonzolok miatt zsugorodik elsősorban, hanem a notebookok, ultrabookok miatt. Na azok negyedévről negyedévre döntik az eladási rekordokat. De hát pontosan ezt írja a cikk is. A kimutatások sem kezelik egy címen a PC-t és a notebookot.

    almos23
    Nem csak a Gamestar, de a PC Guru is kb egy bulvárlap színvonalára silányult, online pedig gyakorlatilag mindent elcsesztek, ami emberileg lehetséges. Csodálom, hogy van még rájuk kereslet, de úgy látszik az igényeket követték.
  • 8.
    2015. 02. 04. 15:39
    Én ugyan így jártam a nyomatott sajtóval... Valójában mondhatjuk, hogy több mint 10 tárgykörben járattam heti/havi lapokat, de már egyiket sem...
    Azt szolgálja ki az "ipar" amire igény van, és az egyre felszínesebb.
  • 7.
    2015. 02. 04. 15:08
    ,,az egyes lapok minőségi romlása ellenére is maradnak az olvasók, megszokásból'' Nos, idén most először nem veszek Gamestart, pedig 2009 eleje óta mindegyik megvan, egyszerűen egyhangúvá vált...
  • 6.
    2015. 02. 04. 14:43
    Úgy 3-4 hetente utazom 4 órás vonatutakon (oda-vissza), és ez az idő jóformán pont egyenlő azzal az idővel, amit szabad (nem munka miatti) játékkal tölthetek. Először tableten pótolgattam címeket, de hiányoztak a gombok, ezért vettem Vitát. És elképesztő ezen olyan játékokat tolni, amiket egyébként nagy gépen lehet, hogy nem játszanék, de azért igencsak értékesek (Rayman Origins, Binding of Isaac, PS1-es címek közük kb minden), szóval én értem a dolgot. Sajnos ez a helyzet, nem tudok mindig a nagygépnél játszani. Felnőttem, mások a prioritások, de közben állat módra akarok game-elni.
  • 5.
    2015. 02. 04. 14:33
    Az én környezetembe most így legyen kb 20 ember,ebből 3 ha játszik és egynek van játékra alkamlas újabb gépe(az is én vagyok) a többi netezik,film,stb.Na mármost ezek azok a személyek akik inkább vesznek egy tabletet vagy okostelot mert ugyanugy tud netezni,filmezni és még közbe magával tudja vinni akárhova megy.Ez eredményezi a PC piaccsökkenését,mert egyre többeket csábít ez a mobilitás és persze az,hogy ezek is már veszett gyorsak tudnak lenni.Nem játszik mindeki,nincs minden házatrásban gamer PC amit évente cserélget,de álltalános felhasználók annál többen.
  • 4.
    2015. 02. 04. 14:14
    Korrekt az eszmefuttatasod, de a PC piac szerintem nem emiatt zsugorodik.
    Egyreszt a kemenyvonalas jatekosok elkopnak, felnönek, akar atavanzsalnak mobil platformra. De erröl nem csak a mobil piac tehet.
    Valoszinüleg ez is egy merleg, es a nyelve... Predike-nek ott van massziv igaza, hogy a minösegi jatekgyartas van sülyesztöben, es ez vezet oda, hogy nem annyira motivalt az ember 2evente ugy videokartyat venni, mert minek... (Most a konzolt hagyjuk ki a sorbol.)
    Szoval szerintem
    1.: Az emberek (itt relevans reteg) masra hasznaljak a szabadidejük jelentös reszet, mint 10-15 eve.
    2.: Kevesebben vannak.
    3.: Az elvezeti erteke egy nehezen kivitelezett headshot-nak, es egy telibe kirakott 5x5-ös szokeresö tablanak ismereteim szerint egy lapon emlithetö.

    En tolok PC- is jatekokat, a PS3 csak egyetlen exkluziv cim miatt van meg, es a mobilomon is megy neha a hivasokon kivül mas is...

    Szerintem az altalad nem ertett kapcsolat egyszerü... Az emberek lustak. Lassan arra is, hogy sajat igenyeiket minösegien elegitsek ki.
    A problema (amit en annak latok) pedig az, hogy ez nem csupan a jatekokra ertendö, hanem altalanosan minden területre.
  • 3.
    2015. 02. 04. 14:03
    Én viszont máig nem értem a mobilitás és a játékok kapcsolatát. Megjegyzem, játék alatt nem a mobiltelefonos Candy Crush-t értem, hanem a komolyabb darabokat. Ha én utazom, akár munka, akár szabadság miatt, akkor nem játszom, mert épp más dolgom van. Ha játszani akarok, akkor leülök és játszom a konzolomon, gépemen.

    Valahogy nem tudom elképzelni, hogy azok a játékosok, akik Skyrimet, Unchartedet vagy Halo-t játszanak, egyszercsak azt mondják: "Á, nem veszek új konzolt, nem fejlesztem a PC-m, inkább veszek egy tabletet és elbénázott, leegyszerűsített tucatjátékokat tolok rajtuk a buszon."

    Azt persze el tudom képzelni, hogy valakinek a bivaly PC-je mellett van egy okostelefonja, amin tetriszt játszik, de ez nem csökkenti a PC-s piacot.

    Azok, akik PC helyett inkább mobilon játszanak, valószínűleg a legkazuárabb casualok, akik amúgy sem játszanának soha PC-n, konzolon.
  • 2.
    2015. 02. 04. 13:52
    Azon meg se lepődöm,hogy a PC-t kevesebben vesznek.A mobilitás nyújtotta kényelmet egyre többen veszik igénybe és ezt a számok is igazolják,ha meg figyelembe vesszük,hogy az internet gyakorlatilag mindehol elérhető nincs is kérdés a választást illetően.
    A videójátékok meg bizony nem akarom leírni merre tartanak,aki benne van az tudja mi a helyzet.A baj az,hogy a cikkben idézett tényleges termékkel nem bajok lesznek hanem már bajok vannak.Meglátásom szerint inkább a PC-t érintik a nagyobb bajok.
  • 1.
    2015. 02. 04. 11:05
    Jo cikk lett ez, nem kellett volna tulspiraznod az elejet!
    Köszi!