Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

A GTA V szintet lépett

  • Dátum | 2014.12.19 12:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

Tavaly szeptemberben jelent meg a legtöbb hollywoodi filmet megszégyenítő büdzsével rendelkező Grand Theft Auto V, hogy aztán pillanatokon belül a csúcsra törjön. Az első 24 órában több mint 10 millió példány talált gazdára, nem sokkal később a bevétel átlépte a milliárd dolláros határt, novemberben pedig már 30 millió eladott példány körül voltunk. Harminc millió, nem írtam el. Nyakunkon volt az új konzolgeneráció indulása, de a Rockstar játéka még az előző generációnak is adott egy utolsó nagy löketet, a GTA-s csomagokat úgy vitték, mintha ingyen osztogatták volna őket a kereskedők.


Szerencsére a Rockstar képes volt átugrani a saját maga által igen magasra tett lécen, és a GTA nem okozott csalódást a rengeteg előrendelőnek (nem úgy, mint a közelmúlt néhány játéka ugye…). A fejlesztők csúcsra járatták az előző generációs vasakat, így képesek voltak egy óriási nyílt világot létrehozni, amiben még seggel előrefelé repülő sárkányokkal sem találkozhattunk. Megkaptuk viszont az első olyan GTA-t, aminek három főszereplője is volt, és a dolog működött. Nem mondanánk, hogy kifejezetten jobb vagy rosszabb volt a koncepció, mint az elődöké, de összességében jó volt, és ez a lényeg. Nem kell megijedni, nem fogom most kielemezni a játékot, azt már tavaly megtette InGen, ha valaki lemaradt volna róla, érdemes elolvasni a meglehetősen alapos cikkeit a játékról (klikk) és annak online részéről, jó írások (de ha InGen kérdezi, én letagadom, hogy ilyet mondtam).

A mai cikk főszereplői, ahogy a címből is kitalálható, a next-gen változatok. Sajnos a PC-s verzió végül átcsúszott jövő januárra, de már addig sem kell sokat aludni, és a PlayStation 4-es / Xbox One-os változatok azért már árulkodnak arról, mire számíthatunk. Most ezek újdonságaival foglalkozunk egy kicsit. A különbségek főleg technikai jellegűek, nem nehéz észrevenni, hogy a grafika jelentőset ugrott előre az új generációs vasakon, még a Rockstar is összerakott egy videót, amiben a különböző változatokat hasonlítják egymáshoz, érdemes megnézni.


Tavaly még örültünk, hogy 720p-ben futott a GTA, főleg PS3-on, hiszen a Rockstar programozói sokáig nem találták meg a közös hangot a Sony gépével, a Red Dead Redemption és a GTA IV is alacsonyabb felbontáson renderelt. Most viszont már 2014-et írunk, az új vasakon nem divat (néhány kivételtől eltekintve) a 720p alkalmazása, aki teheti, inkább a Full HD-t célozza meg. Nem kivétel a GTA sem, és érdekes módon mindkét gépen sikerült is elérni ezt a felbontást, nagyrészt 30 fps mellett. Itt-ott lejjebb esik a sebesség, a PS4 a nagy forgalmat nem szereti kocsikázás közben, míg az Xbox a komolyabb akciójeleneteket, de ezt leszámítva elég stabilan tartja mindkét gép a szintet. Akit bővebben is érdekel a téma, az nézzen bele a Digital Foundry cikkébe, ők elég részletesen kivesézték az fps témát.

Persze nem csak a felbontás nőtt, a látótávolság is jobban illik egy ekkora területhez, az időjárási effektek is szebbek, és a növényzetet is felturbózták a fejlesztők, főleg PS4-en. Azért nem jött el a tejjel-mézzel folyó Kánaán, észrevehetőek az eredeti változat maradványai is, a geometriai modellek részletessége például sokszor lehetne jobb is, de szerencsére semmi igazán zavaróval nem találkoztunk. Leszámítva azt az apróságot, hogy a textúra-szűrés minősége itt sincs kimaxolva, ez általános hiba a jelen generációban, pedig ilyen vasak mellett nem túl erőforrás-igényes a dolog.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 13.
    2014. 12. 23. 12:39
    Régen azért ment a sírás mert le kellett cserélni az egész architekturát a konzolok miatt, most meg azért mert vissza fogják a fejlődést.
    Örüljetek neki, hogy még 460 GTX-en is vígan elevickélünk a jövő évbe.
    Am. az előző generáción ugyanúgy néz ki a játék mint a IV. Látszik, hogy az volt a max amit kitudtak préselni, most ugyanezt megtették nagyobb játszó területtel.
  • 12.
    2014. 12. 22. 12:04
    Szerencsére nem kell aggódnom a gépigény miatt és az is esélyes, hogy 60FPS alá nem ugrik a játék. Viszont arról nem is tudtam, hogy "nextgen" konzolokon csak 30FPS-el futott és most még az is olvastam, hogy alá is ugrott autózás és akció közben!
    Azért az gáz mert ebben a játékban mind2 elég gyakori!
    Szerintem egy R9 290-el mennie kell ultrán. SSD-ről stabil FPS-el, ha autóba ülök azért kell töltenie pár dolgot.
    Mind1! Én nagyon várom! GTA mindig is PC-n lesz a legjobb!
  • 11.
    2014. 12. 21. 20:34
    "Nem mondanánk, hogy kifejezetten jobb vagy rosszabb volt a koncepció, mint az elődöké, de összességében jó volt, és ez a lényeg. "
    Csináltak egy játékot és eladták GTA néven...
  • 10.
    2014. 12. 20. 23:19
    Ahhoz magasabb TDP keret kellett volna, ami egy konzolnál eléggé problémás lenne.

    És itt nem a hardver gond egyébként sem.

    XBOX versenyképes volt egy P3-al és egy Geforce 3-al
    a Gamecube és a PS2 ellen.

    Egyszerűen konzolok nem életképesek 1080p-ben, amíg fejlesztők meg nem tanulnak rendesen alacsony szinten heterogén módon programozni.

    Ezen az sem segít, hogy fejlesztési ciklusok túl rövidek. Egy kiadó hiába dob egy rakat pénzt egy projektbe, ha sietteti az egészet.
    Van egy adott számú programozó ,a mivel egy megfelelően finanszírozott projekt jól halad, és ezen lesz gyorsabban kész magasabb költségvetés miatt .


  • 9.
    2014. 12. 20. 22:51
    Ez a nextgen már kiadáskor is szar volt.

    Elképzelésem sincs, hogy hogyan lehet ezzel kihúzni több évig. Netán 5+ évig?

    Már most jóval erősebbek a PC-k, akkor mi lesz ennyi idő múlva?

    Ez fogja majd vissza rendesen a fejlődést Bele kellett volna pakolni egy brutál vasat, rengeteg tartalékkal, és nem lenne ez...
  • 8.
    2014. 12. 20. 22:27
    Nekem január 26.-án van a szülinapom! Elő is rendeltem.
  • 7.
    2014. 12. 20. 21:39
    Az 1080 30FPS ráadásul nem is hardverhez kötött dolog, simán le lehetne venni kicsit a részletességet a 60 FPS-ért cserébe, csak azt nem lehet eladni úgy, mint a screenshotokat. Mert akkor nem lenne semmilyen grafikai upgrade PS3 és PS4 között, és senki sem venné meg az újat.

    Régesrég a konzolok voltak az etalon a játék stabilitásában, sebességében, a PC-sek meg mindig szívták a fogukat az artifactok, bugok meg szaggatások miatt. De rég volt ez...
  • 6.
    2014. 12. 20. 21:33
    öö nem szánalmas a mai világban hogy úgynevezett next gen gépeken éppen megkarcolják az 1080p -t meg a 30fps -t ?

    szerintem kurvagáz
  • 5.
    2014. 12. 20. 00:09
    Fps módban egy jó kis Occulussal megtámogatva... nyam nyam.
  • 4.
    2014. 12. 19. 18:28
    Kicsit rozsas lett a leiras.
    Folyamatos a pop up erzes Los Santosban es foleg a kornyeken,igazan felemelo.
    Ezen kivul a belso nezetu vezetes sem valami remekulmegoldott,meg a jaras animacioja is kisse tengeri betegseg kelto.
    A harc viszont pazar,meg tenyleg szebb is lett,de sok a hiba jelenleg.
  • 3.
    2014. 12. 19. 16:08
    Én gépigényt várok már.Kiváncsi vagyok mennyit merészel kérni a játék.
    Én bérném a régi konzol nyujtotta látványvilággal is csak fusson stabilan.De sajna nem lehet válogatni.
  • 2.
    2014. 12. 19. 14:22
    Én már csak gépre várom, de már nagyon.
  • 1.
    2014. 12. 19. 14:16
    Ezt az fps módot nagyon kitalálták, nagyon királyul meg is valósították. Köszi a cikket, külön jó pont a sajátos humornak.