Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Hírek

Beat The Game - Vadászat a hangokra

  • Dátum | 2017.09.19 11:01
  • Szerző | Nephin
  • Csoport | JÁTÉK
A Beat The Game török fejlesztői merész húzással teljesen letértek a ma népszerű mainstreames vonalról, nem horrorjátékot, FPS-t, vagy MMO-t készítettek, hanem valami teljesen újat próbáltak ki.


A projekt alapját a Cemre Özkurt 3D grafikusművész által megteremtett, helyenként Salvador Dalí szürreális képeire emlékeztető világ adja. Erre húztak rá Cemre testvérével, Yesimmel felfedezős és kalandjátékos elemeket, plusz egy teljesen egyedi zenés részt. Maga a játékmenet meglehetősen egyszerű és teljesen ránk bízzák, hogy megtaláljuk utunkat ebben a különös környezetben. Szívesen mesélnék a történetről, de sajnos a játék végén sem jöttem rá teljes mértékben, hogy pontosan miről is van szó, miért kell azt csinálnunk, amit. Annyi biztos, hogy a kalandot Mistik, egy elektronikus zenész bőrébe bújva kezdjük, aki motorján ülve élvezi a száguldást, egészen addig, míg szépen fejre nem áll. Egy titokzatos, absztrakt univerzumba kerülve az lesz a célunk, hogy minden hangmintát összegyűjtsünk az álomszerű vidéken, hogy a végén megalkossuk a Nagy Dalt, amit aztán elő is kell adnunk a lelkes közönségnek.

A zenei elemekért Marc Houle house- és techno-guru felelős, ebből is látszik, hogy főleg az elektronikus muzsika kedvelői lesznek majd otthon a játékban. Szerencsére a mintákból az ambient lebegéstől kezdve az acid house-ig mindenféle stílusban alkothatunk, szerintem biztosan képesek lesztek olyan eredmény elérésére, ami elnyeri a tetszéseteket.

A zajminták levadászásához egy hangszkenner áll rendelkezésünkre. Mikor használjuk, külön játékmódba lépünk: karakterünk egy helyben állva fülel, gyakorlatilag átpásztázzuk a vidéket 360 fokban. Ha jelet találunk, néhány másodpercig rajta kell tartanunk a szkennert, hogy az adott hang bekerüljön az adatbázisba – ez olykor nem is olyan egyszerű, mert a forrásként funkcionáló lények és tárgyak a legtöbbször mozognak, vagy esetleg takarásba kerülnek és ha elveszítjük a „fülkontaktust”, akkor sikertelen lesz a begyűjtés. Vártam, hogy itt lesz majd valamilyen rejtvény, fejtörő, de sajnos nem, tényleg annyi az egész, hogy ott állunk és forgunk körbe.


A játék térképe nem túl nagy, de a művészi grafika és a különös hangulat nagyon érdekes élményt nyújt, de a lényecskék sokszínűsége és vicces vonásai is szórakoztatóak. Kedvencem a hatalmas, karjait kitárva lengető, a területet körbecsalinkázó Kumadam volt, aki kicsit úgy festett, mint egy zeneőrült, belőtt lufiember – de tetszett neki a hangzás, amit elsőre összeraktam. :) Szerintem épp a látvány a Beat The Game egyik legjobb része és erőssége, a karakterek minősége némely AAA játék szereplőit is veri.

A kutatásban segítségünkre lesz kis robothaverunk, aki meg tud jelölni egyes tárgyakat a térképen, bár el már nem megy értük, nekünk kell odakutyagolnunk, ami egy idő után elég unalmassá válik. Van éjszaka-nappal ciklus is, néhány NPC csak bizonyos időben érhető el, illetve az egyes napszakokban levadászható hangminták is különböznek. Szerencsére egy hűtőszerű eszköz tartalmának segítségével bármikor átválthatunk éjszakára, vagy nappalra, illetve inkább átkóválygunk, hiszen Mistik ilyenkor elég illuminált állapotba kerül az elfogyasztott cucctól.

A másik szórakoztató elem a zenehallgatás. A mixer segítségével az összegyűjtött mintákból készíthetjük el saját dalunkat, a megfelelő kombinációkkal elérhetjük, hogy a világ lakói megkedveljenek. Összesen 24 minta létezik, ezekhez effekteket adhatunk a mixerben, illetve játszhatunk a hangerővel is. Ha mindet megszereztük, koncertet adhatunk és ezzel vége is a játéknak – sajnos ehhez nem kell több egy óránál, még úgy sem, ha egyáltalán nem kapkodjuk el a dolgokat. Én ugyan belenyomtam tízszer ennyit, de csak azért, mert a zenekreálással szórakoztunk az unokaöcsémmel, élvezte a DJ-melót.

Én ugyan nem találkoztam ilyesmivel, de a steames infók alapján előfordultak kezdeti bugok is, például kifagyás a koncertnél a végén, viszont a fejlesztő Worm Animation példás odafigyeléssel javítja a hibákat.


A Beat The Game jelenleg tíz euróba kerül a Steamen. Ez talán kicsit sok érte, szerintem tipikusan a demószerű, maximum 3-4 eurós szint a hossza alapján, bár az teljesen biztos, hogy a szürreális, különleges látványvilág és az egyedi játékmenet kipróbálásra érdemessé teszi. Nem lennék meglepve, ha nemsokára felbukkanna valamilyen Humble-csomagban, klasszikus töltelékjáték ebben a formában, ugyanakkor nagyon örülnék annak, ha a stúdió továbbvinné a dolgot és egy nagyobb játékot készítene a koncepció alapján.


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Még nem érkezett hozzászólás.