Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Hírek

Az Nvidia Volta után az Ampere GPU generáció érkezik?

  • Dátum | 2017.11.13 15:01
  • Szerző | J.o.k.e.r
  • Csoport | FŐ EGYSÉG
Az Nvidia jelenleg Pascal alapú videokártyáival képviselteti magát az asztali és mobil megoldások piacán, legalábbis a konzumer szegmensben, de az üzleti felhasználók egyes területeken már a Volta GPU architektúrát is munkára foghatják. Volta alapú megoldások egyelőre csak a Tesla V100 formájában érhetőek el, egyéb szegmensekben majd csak később teszi tiszteletét az új GPU család.

Noha jelenleg a másfél évnél is régebben bemutatott Pascal GPU architektúra uralja az Nvidia konzumer videokártya kínálatát, a Volta pedig még csak az elkövetkező hónapok folyamán mutatkozik be, az iparági pletykák máris a legújabb, Volta utáni GPU architektúrával vannak elfoglalva. A Volta utáni GPU architektúra először az önvezető autókba szánt Drive PX Pegasus platformban kaphat szerepet, később pedig az adatközpontokba, végül pedig a gamer videokártyák szegmensébe is megérkezhet.


Az egyelőre hivatalosan nem derült ki, hogy ezt az architektúrát hogyan hívja majd az Nvidia, de a magukat jól értesülteknek gondoló források már tudni vélik a választ: a Volta után az Ampere generáció következhet. Az új GPU család tehát az ismert francia fizikusról, André-Marie Ampère-ről kaphatja nevét, bemutatására pedig 2018 folyamán, a Graphics Technology Conferenca keretén belül kerülhet sor. Ekkor még csak az architektúrával kapcsolatos újításokról beszélnek majd az Nvidia mérnökei, a tényleges termékek csak később érkezhetnek, az új generációs gamer videokártyák meg még sokkal később kerülhetnek a boltok polcaira.

Nevezéktan terén szintén folynak már a találgatások. A pletykák szerint az Nvidia továbbra is a négy számjegyű típusjelzéseknél marad, azaz a Volta GPU-ra támaszkodó modellek a 2000-es, az Ampere GPU alapú megoldások pedig a 3000-es családban kaphatnak helyet. Az egyelőre nem derült ki, hogy az Ampere GPU architektúra pontosan milyen újításokkal érkezik, de jövő márciusban remélhetőleg erre is fény derül – ugyanis akkor rendezik meg a GTC 2018-at.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 27.
    2017. 11. 17. 19:21
    Azt láttad,hogy pár játék még 1080Ti-n is 13-35fps között van? azt ha kikapcsolom az élsimítást akkor lesz meg a 23-45fps,ami nem hiszem,hogy gyors folyamatos lenne...
  • 26.
    2017. 11. 14. 21:54
    A 11GB Az időtállóság miatt is kell. Ahogy nő a játékokban a textúrák felbontása, úgy fog nőni a VRAM igény is. A VRAM 80%-a a textúrákra megy el. A másik indok pedig hogy nem csak "gémerek" veszik az ilyen kártyákat. Amikor 8 meg 16k-s textúrákat kell kirenderelned meg "kisütnöd", az aztán zabálja a VRAMot.
    A Substance Painter pl nem is hajlandó 3GB VRAM alatt 4k-s textúrát renderelni neked.
  • 25.
    2017. 11. 14. 21:39
    Nem azért eszik meg 10 GB VRAM-ot egy olyan faék játék mint a HOTS mert annyi kell neki vagy mert a 10 GB ne lenne elég, hanem mert annyit tud megenni, ilyen rohadt egyszerű.
  • 24.
    2017. 11. 14. 20:52
    Gyorsan átfutottam a PH-s 1080 tesztet, egy tesztelt játék sem volt átlag 37 fps alatt úgy, hogy mindent maxra tekertek. Persze lehet mondani, hogy de a minimumok beesnek 22-23-ra, de egyrészt ez az eset ritka, másrészt ezt úgy teszi, hogy Divisionben be van kapcsolva az SMAA, GTA5-ben 4X MSAA-n tesztelik. Minek? Mi értelme? Utóbbiban kikapcsolod azt a totál parasztvakító élsimítást (4K-n), garantálom, hogy 10-15 fps-sel többet kapsz.

    Azért azt csak elismered, hogy a 30 fps körüli érték (AC Origins) ezerszer jobb, mintha 23-24 átlag fps-ed lenne (Mafia3). De ezért mondtam, ha valakinek annyira zavaró a 30 fps, engedjen el egy részletességi szintet (azt azért ne nevezzük már erős kompromisszumnak), garantálom, hogy minimum 40 lesz AC Originsben. Akinek meg az kevés, vegyen 1080Ti-t.
  • 23.
    2017. 11. 14. 20:45
    Úgy általában írtam,PH-s tesztek,sok játékra vonatkozóan.(a 30 vagy 35fps tök8 ugyanolyan szar)
  • 22.
    2017. 11. 14. 20:38
    GTX 1080 kimaxolva 45 fps a csodálatos grafikájú RotTR-ben 4K-n. Egy olyan típusú játékhoz a 45 fps tökéletes. Aztán a fél perccel későbbi táblázatban látszik, hogy High-ra levéve FXAA-val átlag 59 fps-t hoz. Ugyan nem tudom, az FXAA mennyi teljesítményt vesz el ebben a játékban, de ha csak 1-2 fps-t is jelent, már megéri levenni, mert 4K-n mi az istennek kéne élsimítás? Nem a trágya optimalizáltságú Mafia 3-ból kell kiindulni, ahol 20-nál csak picivel tud többet. Még az AC: Originsben is hozza a 30 fölötti fps-t, minimumban is max grafika mellett, amiben gondolom megint van élsimítás. Az meg csak nem számít hatalmas áldozatnak, hogy Ultra/Very High-ról Very High/High-ra veszed le, mivel szemmel gyakorlatilag semmit nem fogsz látni, fps-ben meg simán hozzáad 10+-t a legtöbb játékban. Mindenesetre tesztekben a 1080-at a Mafia 3-at kivéve egyetlen játékban sem láttam még 30 fps alatt a 1080-at 4K max beállításokkal.
  • 21.
    2017. 11. 14. 20:01
    Attól függ,hogy ultrán akarod tolni,vagy erős kompromisszumokkal...
    Azért viccesnek tartom a sok high-end vga 4K marketingjét,de mikor megjelennek a tesztek,a legtöbb játékban 20-30fps-t produkálnak.
  • 20.
    2017. 11. 14. 17:03
    Ezt nemi ketkedessel fogadom miutan par hete nem tudtad, miert lenyeges, hogy milyen VRAM van a miner kartyan.
    Egyebkent meg az 1080 kartya ZCash-ra jo nem Eth-re. Az Eth szuk keresztmetszete a memoria csatolo atviteli teljesitmenye es a latency.
  • 19.
    2017. 11. 14. 15:54
    A szoftvert architektúrára kell optimalizálni, nem egyes GPU-kra.
    A megtérülésbe meg be lehet számítani az eladhatóságot is, és akkor simán változhat a kép. Egy 1080 ti 2-3 év múlva is egy jó gamer kártya lesz.
  • 18.
    2017. 11. 14. 14:48
    Még jó, hogy én miner SZOFTVERT írtam nem drivert...
    Teccik érteni? Nem? A miner szoftwer, az ami a számítást végzi, mely az algoritmust tartalmazza, melynek az eredménye a block, ha sikeres lesz.

    De amúgy jó, hogy megpróbálsz okoskodni olyanról, amiről lövésed sincs. Ez a többi részére is igaz. Lehet, hogy az jobb kártyák nyers számítási teljesítménye jobb, de a teljesítmény/ár illetve teljesítmény/fogyasztás gyérebb mint a gyengébb kártyáknak.

    Nem véletlen nem GTX1080-ból volt hiány, minimális a teljesítmény különbsége a budget verziókhoz képest, a memóriát meg úgyse használja ki, viszont jóval drágább, és egy miner kártyánál a megtérülési idő egy kritikus érték.
  • 17.
    2017. 11. 14. 14:38
    Az AMD-nek van bányászatra optimalizált drivere. [LINK]
    Ezen kívül kézzel is szoktak állítgatni rajta, TDP limitet, feszültséget, órajeleket.
    Amúgy meg az erősebb vason jobban megy a bányászás külön optimalizáció nélkül is, úgyhogy simán megérheti. Plusz számold bele azt is, hogy ugyanazt a tejesítményt kevesebb kártyával éred el, tehát kevesebb körítés kell hozzá, ami kevesebb pénz, macera és négyzetméter. Meg azt is, hogy 1-2-3 év múlva mennyiért tudod eladni az adott kártyát.
  • 16.
    2017. 11. 14. 13:52
    De hisz már eddig is RIP volt, nem? Akkor most RIP RIP lesz? Vagy ripsz ropsz.

    12. firebird182: A GTX 1060 3GB tulajok írták, hogy a 3GB ellenére alig van játék, amiben hátrányt okoz a 3GB. Van játék, ahol a minimum fps jóval kevesebb, mint kéne (pl. RotTR), van játék, ami nem engedi a maximum részletességet (Doom Nightmare részletesség), csak 6 GB-os kártyánál, és van játék, ami automatikusan visszaveszi a részletességet, ha nincs elég VRAM-od (GoW4). De nehogy kitaláljuk már, hogy 8GB VRAM kevés a FHD játékokhoz.... És aki ezt elolvassa, még el is hiszi véletlen neked. Arról nem beszélve, amit Terror írt.

    Sőt, FHD-hoz vegyél 1080Ti-t. Az a megfelelő kártya rá. A GTX 1060 szintű kártyák meg jók 480P-re.
  • 15.
    2017. 11. 14. 10:46
    De az megvan ugye, hogy az SLI-tól több videomemóriád nem lesz. Egy erős kártya mindig nyerő két gyengébbhez képest.
  • 14.
    2017. 11. 14. 10:27
    Persze,hogy nem elég, ezért szoktam meglepődni,amikor vki azt írja,hogy gtx770-el 4K-ban tolja simán,de FHD-ra is épp,hogy elég egy teljes értékű,új,csonkolatlan gpu...
  • 13.
    2017. 11. 14. 09:46
    Nem, miner szoftwert nem fejlesztenek videokártya gyártó cégek, főleg nem gamer kártyákhoz.
    Amúgy csak a te kedvedért rágoogleztem, de nincs nvidia által kiadott miner szoftwer se etherhez, se bitcoinhoz(amit amúgy sem érné meg GPUn bányászni).
  • 12.
    2017. 11. 14. 09:41
    Nincs igazad. Sajnos a 8 giga is baromi kevés. Én csak full HD -n játszok és nem is érdekel a 4K, de a gtx 1080 is gyenge sok játékhoz. Pl. a rise of tomb raider van mikor 8050 mb vramot használ, a COD szintén 8 gb korül mozog és még sorolhatnám. Van amelyiknél felveszem a grafikát és írja hogy 12 gb vram ra van szüksége. Egyébként a rise of tomb raider 40-70 fps között megy gtx 1080 nal amit egy I7 6700K val hajtok 4.8 Ghz en valamint 16 gb ram mal. Tehát még a full hd hez sem igazán elegek a mai csúcskártyák ha max grafikán akarunk játszani. Ezért gondolkodom az SLI -n.
  • 11.
    2017. 11. 14. 08:54
    Ez így nem teljesen igaz. Amit írtál az éppen ellentétes az állításoddal. Azt írtad, hogy "a miner szoftwerek amúgy sem tudják kihasználni a legújabb kártyák teljesítményét(nincsenek rá optimalizálva)" Ha a kártya gyártói írtak a minerezéshez szoftvert, márpedig mind az NV, mind az AMD adott ki ilyen szoftvert, akkor az optimalizálva is van. Az más kérdés, hogy a kártyák fizikai felépítése nem a bányászathoz van tervezve és ezért nem optimálisak a bányászathoz. Egyébként nem lepne meg ha valamelyik kártya generációnál valamelyik gyártó készítene direkt bányászathoz tervezett kártyát.

    A memória kapacitásnál nem csak a több monitoros kiépítés szól a több memória mellet, sőt, ez csak a kisebb ok. A képek folyamatos megjelenítése az amely a több memóriát igényli. Amennyiben több a memória mennyiség, úgy kevesebbszer kell a memória tárat üríteni a grafikus vezérlőnek ha megtelik a tár. Ez óhatatlanul is a kép megakadását okozza. Minél kevesebb a memória ez annál gyakrabban következik be. Ráadásul a mai programok egyre inkább memória igényesek, így ez elég gyakran előfordul.
  • 10.
    2017. 11. 14. 07:59
    A minerek nem csúcskártyákat vesznek, mivel a miner szoftwerek amúgy sem tudják kihasználni a legújabb kártyák teljesítményét(nincsenek rá optimalizálva), és jelenleg a bányászáshoz elég 4gb vram, tehát fölösleges a jóval drágábbat venni, úgysincs kihasználva.

    Levy_Szh:
    Az sima ram használat, de annak köze sincs a vram-hoz, ami a videokártyán van.
    Amúgy azért kell a sok, mert a legújabb kártyákat több kijelzős használatra tervezték, és minden kijelzőhöz kell legyen vram mennyiség is. (vr sisak is 2 kijelzőnek számít pl.)
  • 9.
    2017. 11. 14. 07:51
    AMD R.I.P
  • 8.
    2017. 11. 13. 19:00
    Csabi már válaszolt,de megerősítem: a GTA V nálam is majdnem megzabálta a 980 4 giga memóriáját,mindezt FHD-n.
    Am nem akarom elhinni hogy a memória az ami ennyire drágítaná. Meg miért olcsósítani? így is megveszik. Aki meg meg tudja venni nem hiszem hogy azon sír hogy miért ilyen drága.
  • 7.
    2017. 11. 13. 18:26
    Aki spórolni akar és kell a kakaó vesz használtan egy gyárilag szétOCzott gtx-et 70000froncsiért.
    Ennyi erővel azok is kretének,akik középmezőnyből vesznek újat 100-110ért,pedig tudjuk,hogy 50-60ezret ért...

    A GtaV meg pont az a játék,ami annyit kér,amennyid van. Nálam ultrán a 980 4GB-ból 3,8-at befoglal(többi rendszeré),de kollégám 6GB-os 980Ti-nál ugyanazok a beállítások mellett már közel 5-öt kajál.A felbontás növelésével,meg teljesen elszalad a memória használat.
  • 6.
    2017. 11. 13. 17:11
    Múltkor láttam számlát használt kipolák eladva 10.000Ft + ÁFA !!

    PLUSZ ÁFA fuuu azta ez már túlárazott.
  • 5.
    2017. 11. 13. 17:10
    2014ben 160e ft volt az i5-4690 , 8GB ram , 120GB SSD , 1TB HDD , NVidia 750Ti 2GB , alaplap és táp

    Ez még ma is egy jó gamer gép , kapott egy 1050Ti OC 4GB azóta.



    A másik amit nem értek hogy minek 11GB ram arra az 1080TI-re ???
    GTA5 pl HIGH felső határán 2,5G ramot eszik. Akkor miért a 11GB ram rá főleg hogy pont az a kurva drága anyag benne (GDDR5x).
    Nem lenne akkor egy 1080as 6GB rammal bomba siker ?? fél vagy 2/3 árba, az emberek ölnék egymást érte mint márkazombik az aple store előtt.
  • 4.
    2017. 11. 13. 16:49
    És '86-ban ennyiért kaptam két kispolszkit is !
  • 3.
    2017. 11. 13. 16:42
    Nem tökmindegy ?
    200-300e froncsi felet porfogó a boltokban.
    Túlnyomórészt csak a pénzeszsákok és a magamutogatók veszik ( bányapatkányok most nem számítanak ) , az átlag magyar inkább a 100.000 froncsi felső határ körül keresgél 1060ból az erősebb vagy az 1070ből az olcsóbb

    Tegye fel a kezét akinek van feles 180.000+ pénze 1db alkatrészre.
    Fuuujjjj 4-5 éve ennyiért komplett gépet kapott az ember.
  • 2.
    2017. 11. 13. 15:28
    Én ma olyan hírt (illetve pletykát) olvastam, hogy az Ampere a következő generációs consumer VGA neve lesz, a Volta meg megmarad a komoly munkákra használható VGA-k elnevezésére. A forrásról azt írják, hogy többnyire jók az értesülései.
  • 1.
    2017. 11. 13. 15:20
    Remélem ott már közelebb lesz a fél-1 millióhoz a kártyák ára, ez a 200-300 elég gyér...