Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Hírek

A Deutsche Post és a DHL önvezető teherautókra állhat át

  • Dátum | 2017.10.12 13:01
  • Szerző | J.o.k.e.r
  • Csoport | FŐ EGYSÉG
Az Nvidia nemrégiben bejelentett Drive PX Pegasus platformja iránt több autóipari szereplő is érdeklődik, akik 2018 folyamán kaphatják meg a platform tesztváltozatát, így a vele felszerelt önvezető autók érkezésére még néhány évet várni kell. Ezek legkorábban is csak 2020 környékén mutatkozhatnak be. A Drive PX Pegasus a jelek szerint nem csak a személyautókban, illetve az úgynevezett robot-taxikban kaphat helyet, hanem a fuvarozással foglalkozó vállalatok járműflottáját alkotó teherautókban is. Holland értesülések alapján a Deutsche Post, azaz a Német Posta elsőként vetheti be az Nvidia új önvezető technológiáját, ezáltal forradalmasíthatja a csomagszállítást.


Az önvezető teherautókban óriási lehetőségek rejlenek: segítségükkel könnyedén, automatizáltan lehet felvenni a csomagokat, majd azokat vagy a telephelyre, vagy a körzeten belül található címzetthez lehet szállítani. Ehhez az önvezető technológia mellett olyan infrastruktúrára is szükség van, ami segít az önvezető teherautók kiszolgálásában, maguknak a járműveknek pedig képeseknek kell lenniük a csomagok hatékony kezelésére és a felhasználók megbízható azonosítására is.

Hogy miért lehet érdemes elsőként az önvezető teherautókban bevetni az új technológiát? Egyrészt ezek a járművek kiszámíthatóbban közlekednek, lassabbak és kevésbé agilisak, mint egy személyautó, másrészt emberek helyett csomagokat szállítanak, amelyeket biztosítás védhet, így egy-egy baleset nem feltétlenül okozhat tragédiát és nem feltétlenül követelhet emberéleteket. Plusz az önvezető teherautókat központilag menedzselhetik is, így valamilyen szintű figyelem mellett dolgozhatnak. Ezeknek az önvezető járműveknek így csak a környezetükre és a környezetükben található emberekre kell majd odafigyelniük, utasaikra nem, hiszen azok nem lesznek.


A DHL teherautóit várhatóan a ZF Friedrichshafe vértezheti fel az önvezető funkció bevetéséhez szükséges hardverkomponensekkel, beleértve a normál méretű rendszámnál egy picit kevesebb helyet foglaló Nvidia Drive PX Pegasus platformot is. Mivel a ZF majd csak 2018 vége felé kapja meg a Drive PX Pegasus platformot, így az önvezető teherautók éles tesztelése csak később, valamikor 2019 folyamán kezdődhet meg, az első önvezető teherautók pedig majd csak 2020-ban, vagy még később állhatnak szolgálatba.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 23.
    2017. 10. 15. 01:32
    A német postát nem lehet otthonihoz hasonlítani,mivel otthon a póstást is megszúrják,itt meg leteszik az ajtó elé az 1200€-s felniket és senki nem megy a közelébe sem,de persze a vw transporterek felét már rég felváltották a képen látható elektromos kocsik, amiket nem neveznék kimondottan teherautónak.
    Természetesen itt is ugyanaz a szabály,hogy nem tehetik le a csomagodat,kivéve,ha te írásban nem engeded,illetve megadod nekik,hogy a kertben az erkélyajtó elé tegye,mivel az országot elárasztotta a sok sivatagi-cigány, így már semmi nem a régi...
  • 22.
    2017. 10. 14. 08:53
    Nem értem ezután mit folytatsz. Ez a kamion tök egyedül letudta a távot. Onnan hátulról már beavatkozni sem tudott volna vészhelyzetben a kísérő. Legközelebb mondjuk holnap, már be sem ül. Ahogy a törvények lehetővé teszik.
  • 21.
    2017. 10. 13. 23:36
    Bihus: Pendra kérdése úgy szólt, hogy "A csomag hogyan jut el az autobol a cimzetthez?" Erre az a válaszod, hogy Internet is van, meg minden? Csak ezért kérdeztem..
  • 20.
    2017. 10. 13. 23:34
    Tehát már csak néhány tyúklépés, és működni fog. Hogyne.
  • 19.
    2017. 10. 13. 21:41
    Ezért szeretem a pikk pakk pontot... Oda viheti a droidkocsi, kipakolja a melós, majd én meg érte megyek.
  • 18.
    2017. 10. 13. 10:33
    Vagy csak egyszerűen rendeléskor kitöltetni egy formot, ahol bejelölheti egy naptárban, hogy a hét melyik napján melyik órákban van otthon az illető, és akkor vinni...

    Az igazán vicc amúgy az, hogy Magyarországon házhoz szállítással rendelni, a szomszéd városból (20km) 900ft kiszállítási díj.
    Kínából (8569km) 0ft kiszállítási díj.
  • 17.
    2017. 10. 13. 10:25
    Igen, kb. havi szinten szoktam külföldről rendelni, miért?
  • 16.
    2017. 10. 13. 02:54
    Igazából én egy kicsit szarkasztikusan értettem. :D Innen alatt az ipon-ról gondoltam embereket, mert van egy pár agyhalott akikért nem hullatnék könnyet. :D
  • 15.
    2017. 10. 13. 01:05
    Már régen meg kéne szüntetni a címre való kivitelt. Akkor jönnek amikor a legtöbben dolgoznak, aztán vissza a postára, elmennem oda, felvenni stb. Ehelyett több pickup pointot létrehozni, oda kiviszik, aztán 0-24-ben átvehető amikor neked jó. Ezt kéne automatizálni. Mint pl UK-ban, kiválasztottam a helyet, megkaptam a kódot, odamentem amikor megjött, beütöttem a kódot és kinyilt az ajtó. Csomag felvesz azt hazamentem.
  • 14.
    2017. 10. 12. 18:29
    "Ide már csak a jog kell, a szabályozás, és az hogy ne üljön be senki még hátra sem. Ennyi." Én azért betuszkolnék hátra pár embert innen abba a kamionba a biztonság kedvéért. ;)
  • 13.
    2017. 10. 12. 17:55
    Ez a volvo kamion már teljesen magától elment Fort Collins-ból Denver-en keresztül Colorado Springs-be, 120 mérföldet. A hátul ülő ember diagnosztikai feladatokat és kiértékelést látott el. A hír szerint.

    https://www.youtube.com/watch?v=Qb0Kzb3haK8 1:26-tól

    https://www.youtube.com/watch?v=bK76W1kH4jA

    Ide már csak a jog kell, a szabályozás, és az hogy ne üljön be senki még hátra sem. Ennyi.
  • 12.
    2017. 10. 12. 17:45
    Bihus: rendeltél már valaha csomagot?
  • 11.
    2017. 10. 12. 17:43
    s_otto: Jelen, tartom.
  • 10.
    2017. 10. 12. 17:09
    Most is központokba viszik először a cuccot. Munkatárs bepakol, kitölti a papírt, másik központban másik munkatárs lepakol, kitölti a papírt. De amúgy internet is van már, meg minden.

    Ha repülőn találnak a feladott csomagodban valamit, akkor sem a repülőt büntetik meg
  • 9.
    2017. 10. 12. 16:30
    A csomag hogyan jut el az autobol a cimzetthez? Tesznek bele egy katapultot is, ami a cimhez erve kihajitja a teton levo lyukon kereszul az alairando papirokkal egyutt?
    Esetleg tesznek az onvezeto autoba egy androidot is, aki kiszall, megfogja a csomagot, odamegy az ajtohoz, bekopog, alairatja az atveteli papirokat, aztan visszaszall a robotsofor melle?

    Altalaban a szallitmanyozasban a sofor az autovezetesnel kicsit tobb dolgot is csinal. Atadas/atvetel szallito dokumentacio alairasa, a felrakas/lerakas szakszerusegenek ellenorzese, a rakomany biztonsagaert is fele bizonyos szinten. Plombak, pecsetek epsegere is figyel. Ut es hatar ellenorzesnel prezentalja a menetlevelelket, jelen van a rakomany atvizsgalasanal stb.

    Ha, teszem azt, berakodas kozben feldobok egy zsacsko drogot a platora, a financ meg kiszurja, akkor kit fog felelossegre vonni? A robotsofort? Elkepzelem, ahogy kitepi az NVIDIA dobozt, eloallitja, aztan bevagja a racsok moge.
  • 8.
    2017. 10. 12. 16:17
    Azt értem alatta, hogy míg egy személyautó 1-2 tonna, egy teherautó 3-40 tonna.

    @Mosdatlan_falusi:
    Egy ilyen postás balesetnél egyértelműen a gyártót perelik először, max. abban az esetben lehet másra kenni a felelősséget, ha nem megfelelően használták az autót, túlterhelték, nem vitték szervizbe, ilyesmi. De nem is ez a lényeg.
  • 7.
    2017. 10. 12. 15:56
    Valaki tegnap 20 évezett....

    Sutykó: náluk sokkal nagyobb a munkaerő hiány, mint náluk. Ott kb. megváltás.
    Nálunk is az lenne karácsonykor, gondolj a postára, a terhelt futárokra.
  • 6.
    2017. 10. 12. 15:47
    Kit? A gyártót? Az üzemeltetőt / tulajdonost? A jog megint le lesz maradva egy utcahosszal a technológia mögött, és sokan lesznek akik ezt majd kihasználják.

    @Praston: olyannyira ez, hogy már tanulmányokban is foglalkoznak a társadalmi, sőt, "élettani" hatásaival (például szervdonor hiány a csökkenő közúti balesetek miatt)

    Az "e'vesziiiik a munkátt!" témához pedig annyit, hogy tudtommal Európa szerte kisebb-nagyobb munkaerőhiány van (idehaza mérnökökből is...) szóval ez a folyamat - részben - épp hogy megoldhatja ezt, persze csak ha az érintettek hajlandóak és / vagy tudnak szakmát, pályát váltani.
  • 5.
    2017. 10. 12. 15:41
    Nem tudom pontosan mit értesz nagyobb kár alatt, de humán sofőrökkel nem megy olyan nagy ritkaságszámba hogy egész buszmegállót tarolnak le az ott várakozókkal együtt, vagy épp babakocsit toló embert a zebrán meg ilyesmik.
    Sima halálos baleset meg kb mindennapos.

    Persze jó lenne legalább ilyen technikáknál nem igyekeznének a derék gyártók néhány fillér haszonért mindenből a legsilányabb még épp elfogadható szintet hozni.
  • 4.
    2017. 10. 12. 15:33
    2020-ra már az önvezető (jihadista) teherautók fognak ezek szerint kulturálisan gazdagítani a nyugati városokban...
  • 3.
    2017. 10. 12. 15:10
    Mondjuk ha egy önvezető teherautó csinál hülyeséget, az pont sokkal nagyobb kárt tud okozni, mint egy személyautó, és itt mindegy, hogy nem benne ülnek, ha letarol egy normál személyautót és kinyír egy családot, ugyanúgy perelni fogják...
  • 2.
    2017. 10. 12. 15:05
    Sajnos, nem sajnos, ez a jövő. Még messze vagyunk attól, hogy ez legyen a mindennapos, de előbb utóbb elfog terjedni szép számmal. Úgy ahogy a nagyobb gyárakban is a robotok kezdik felváltani az emberi munka kisebb-nagyobb részét.
  • 1.
    2017. 10. 12. 14:55
    A soforok biztos nagyon orulnek majd a munkanelkulisegnek.
    Remeljuk parat felgyujtanak majd csak ugy "poenbol".