Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Kosár

A kosár jelenleg üres

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

2017. Október 12 08:22
iPon Insane
"az MI sem az igazi". No erről egy árva szó nem volt a cikkben.
2017. Október 12 09:56
Látogató
Nem az igazi? Forza7 a négyzeten. Nem nevezném mi-nek, mert maximum mesterséges...
Egy teljes értékű szimulátortól pedig még messzebb áll mint a forza. pl: Ott igaz hogy nincs esőgumi, de legalább van hatása az esőnek. A cars2ben sajnos csak csökken a végsebesség és a kanyarsebesség...
Nekem óriási csalódás lett.
2017. Október 12 10:05
iPon Best
Kimegyek a pályáról, próbálok visszakínlódni, a felém tartó gép ezerrel száll belém. Csak akkor vesznek tudomást rólam, ha éppen úgy van kedvük, de általában nincs. Előzni próbálok, nem csinálnak semmit, csak követik a sínt, ami le lett nekik programozva. Hülyék, mint a segg.

Olyan dolgokat, hogy kitakarni az ívet előttem, ha előzni akarok, vagy esetleg kikerülni, egymással is versengeni, vagy direkt belassítani előttem, hogy a csapattárs előnyhöz jusson, már a TOCA 2 is tudott, 18 évvel ezelőtt. Azzal élvezet volt játszani, ezzel nem.
2017. Október 12 10:35
Látogató
Van valóság alapja annak amit előttem írnak, de szerintem nem ENNYIRE zavaró a dolog, hogy játszhatatlan lenne tőle. Én már rég nem élveztem ennyire autós játékot és az is a CARS1 volt Szerintem brutálisan jó játék. Általában nem szoktam motivált lenni egy autós játékban a karrier módon kívül, meg csak úgy marháskodni se szeretek játékokban pl. a Skyrimet is untam, mert a szorit csináltam, nem pedig kosarakat raktam az eladók fejére, de itt végeláthatatlanul próbálom a pályákat, és autókat single raceban, állítgatom az időjárást és a napszakokat, nézem a napfelkeltét, próbálok nem falnak csapódni a hóban, direkt belehajtok a pocsolyákba mert móka, sétakocsikázok Lamborghini Diabloval a régi Spa-n, majd ha utolérek egy lassú ezeréves Fordot, visszaváltok kettebse és élvezem a vadállat motorhangot, és közben VR szemüvegről álmodozom. Vagy kipróbálom milyen a terepjáróval áthajtani egy szerencsétlen F1-es autón, mennyire kidolgozott a törésmodell. Vagy a munkatársammal kinézünk egy autót és egy pályát és versenyzünk, hogy ki tud jobb köridőt menni, és közben neten keresgéljük hogy igaziból milyen időket mennek ezen a pályán. És ha ezt megunom, beülök a kedvenc autómba a kedvenc pályámon és megyek egy kört, mert nem tudom megunni. És közben nem érdekel hogy nem gyűlik az arany egy erősebb autóra, vagy nem kapok XP-t és nem lesz több virtuális rajongóm, egyszerűen csak játszok, mert jó benne vezetni.
2017. Október 12 10:43
iPon Insane
Köszönöm szépen a válaszokat. A cikkíró árnyalhatná kissé az írását.
2017. Október 12 11:32
iPon Insane
Maximálisan egyetértek mindazzal amit írsz... pacsi !
2017. Október 12 12:16
PRO Fórumozó
Jó az eső is, a kocsi lelassul és annyi.
2017. Október 12 12:30
Kezdő Fórumozó
Nálam 1 óra sem kellett a törléshez. 80 km/h-val versenygumikkal csikorog, csúszik, meg minden istennyilát csinál Szevasssszzzzz
Egy gané VW Transporter nem csúszik és csikorog Hankook abroncsokkal... Na mindegy. Ez egy vélemény volt
2017. Október 12 12:36
iPon Insane
Valamit elnézhettél, mert én ilyen jól tapadó gumikat még egy játékban se láttam.
Ha nem szimulátorokhoz szoktál, hanem árkád játékokhoz, akkor lehet, hogy szokatlan.
Amúgy igazi autót próbáltál már? Nem hogy nyolcvannál, de negyvennél is gyönyörűen meg tudnak csúszni, száraz úton, jó gumival is. Elég ha elrántod a kormányt.
2017. Október 12 12:57
iPon Insane
Ami a cikkből kimaradt, az az, hogy fullos gumi szimuláció van benne, amitől fényévekkel közelebb került a valósághoz.
Eddig a tapadás nagyjábol bináris volt, vagy van, vagy nincs. Ha kicsit megcsúszott a kocsi, akkor borzasztó nehéz volt megfogni. Most viszont szép folytonos az átmenet, ahogy a valóságban, így sokkal biztonságosabban lehet a határon autózni, és ha kicsit túl gyorsan érkezünk egy kanyarba az sem feltétlenül végzetes. Nagyon jól lehet érezni, és hallan is, hogy mi történik a gumikkal. Még azt is lehet hallani, hogy melyik gumi csúszik.

Egy jó kormány természetesen erősen ajánlott a precíz irányítás, és a kiváló force feedback miatt.
A teljes élményhez pedig VR sisak is kell. Ennek a támogatása is fényévekkel jobb, mint az előző részben.
2017. Október 12 12:58
iPon Insane
Kétlem, hogy csak ennyi lenne, mivel a gumik és a pálya állapota is fullosan szimulálva van.
2017. Október 12 14:48
Látogató
Vicces, hogy ennyi teljesen ellentétes vélemény van a játékkal kapcsolatban. Van aki szerint túlságosan csúszik, van aki szerint túlságosan tapad, szerintem egyébként pont jó. Elsőre tényleg furcsa, hogy mennyire visítanak a gumik ha csúsznak de legalább egyértelmű a visszajelzés a játéktól, hogy kicsit finomabban kéne nyomni azt a féket. Egyébként aki a csúszásra panaszkodik, ott simán el tudom képzelni, hogy még hidegek voltak a gumik és azért. Meg azt is ajánlott megnézni, hogy van-e ABS az adott autóban. Egyébként kb. annyira tapad az autó mint az Assettoban.
2017. Október 12 16:14
iPon Insane
Valóban, a tapadás mértéke nem változott. Ugyanazon a pályán ugyanazzal az autóval kb. ugyanazzal a sebességgel lehet venni a kanyarokat, mint az AC-ban. Talán egy egész kicsit gyorsabban. A féktávok is kb. ugyanazok.
A nagy különbség az, hogy a megcsúszás nem hirtelen történik, hanem fokozatosan, és sokkal könnyebb újra megtalálni a tapadást. Ez a valóságban is pont így működik, szóval ez jó dolog.
A hang is sokkal realisztikusabb. A csúszó gumi az bizony visít.

Az egyébként lehet, hogy kontrollerrel nem lehet ilyen jól érezni a kocsit, és emiatt tűnhet úgy, hogy indokolatlanul csúszik.
Ez egy rendes szimulátor, kormány kell hozzá.
2017. Október 12 18:05
Kezdő Fórumozó
Azért írtam a VW Transporterről. Nem a kormány elrántásáról írtam (igaz jobban körülírhattam volna a jelenséget), hanem az íven tartásról. Azért a 40 még nem az a sebesség, ahol megcsúszik száraz aszfalton a -legtöbb- kocsi.
2017. Október 12 18:54
Látogató
Átállítottad metrikus mértékegységre a settingsben? Először én is néztem hogy de fura hogy csak 150-el megyek, sokkal többnek tűnik aztán rájöttem hogy jaa ez mérföld per óra Próbáld ki a Lamborgini Diablot vagy a BMW M1 Procar-t puha gumikkal, azok tapadnak mint állat
2017. Október 12 19:33
Kezdő Fórumozó
Na, akkor feltelepítem újra és megnézem. Bár feljebb olvastam a hideg gumit, lehet az volt a gond(?)
2017. Október 12 20:04
iPon Insane
Próbálj meg bevenni egy derékszögű  kanyart negyvennel. Fog az csúszni.
De ha normális kanyarról van szó, és nem rángattad a kormányt, akkor inkább az lesz, hogy mérföldben van a sebesség. Az az alapértelmezés.
80 mérföld már simán lehet sok egy kanyarban még versenypályán is.
2017. Október 13 14:10
Kezdő Fórumozó
Kiváló félszim lett sok buggal, viszont az igazi szimeseknél gyakorlatilag labdába sem rúg. Sokkal inkább az NFS vonalat kellene meglovagolniuk, mert az FFB és a Fizikai úgy tűnik nem az ő részlegük
2017. Október 13 14:42
Látogató
Akkor szerinted melyik játékok igazi simek? Mert több szimulátoros is dicsérte a játékot, hogy mennyire jó a fizika, meg a force feedback.
2017. Október 13 14:54
iPon Insane
Mitől nem igazi szimulátor?
És milyen bugokról beszélsz?
2017. Október 13 15:47
Kezdő Fórumozó
Igazad volt. Mph volt. Pics*ba...
2017. Október 13 19:13
PRO Fórumozó
Hát ez a játék minden csak nem szimulátor. Borzasztó. Kavicságyon is úgy megy át, mintha aszfalt lenne. Kössz de ez fél óra után uninstall volt. Jó hogy nem vettem meg.

---

ASUS Geforce GTX 1080 Strix 8GB OC
2017. Október 13 19:40
iPon Insane
"Nem nevezném mi-nek, mert maximum mesterséges..."

Segítek tisztázni: amit te kisbetűkkel írtál, az ez: M.I.
Az M. I. = Mesterséges Intelligencia.
Angol földön: A.I. = Artificial Intelligence

---

Szigorúan magánvélemény, én szóltam!
2017. Október 14 09:39
PRO Fórumozó
Megy Win 7-en?
2017. Október 15 01:04
Regisztrált felhasználó
Megy.
2017. Október 15 08:17
iPon Insane
Fél évembe telt míg szerintem tökéletes beállítást tudtam találni az első részéhez PS4 kontrollerre... Nem gondolnám azt, hogy nem lehet irányítani, egyszerűen csak nem kis gamepadre szánják a játékot. Ehhez kormány kell és pont. Mindenesetre azt látom, hogy nem foglalkoznak eléggé, eleget azokkal akik ágyból szeretének (tunak) picit autózni. A neten keringő okoskodó beállítások szerintem 80%át kipróbáltam, de nagyon gyenge hatásfokkal, eredménnyel bírtak. Sohasem veszik figyelembe, hogy jóval pontatlanabb reakciókkal tudsz kontrollerrel nyomulni kormányhoz képest. Ha érdekel valakit megosztom szívesen amit kimókoltam
2017. Október 15 10:31
Kezdő Fórumozó
Segítek megtenni az utolsó lépést is, ha már odáig eljutottál, hogy "Az M. I. = Mesterséges Intelligencia."

"Nem nevezném mi-nek, mert maximum mesterséges..." --> nem intelligens.
Tegnap, 13:59
iPon Insane
Én a pályán szoktam menni, nem a kavics ágyban, szóval sok tapasztalatom nincs vele.
Aszfalton tökéletesen működik, minden szempontból teljesen realisztikus a kocsik viselkedése.
Ma, 09:33
PRO Fórumozó
Ez egy játék, nem szimulátor, ami nem baj, mert a szimulátorban pro hardware nélkül mindenki a falban lenne egyből. A szimulátor az F1-es csapatoknál kezdődik, és még az ő elmondásuk alapján is van mit csiszolni rajtuk bőven.

Gumikopásról meg tapadásról annyit, hogy még a valóságban is nagyon eltérő, főleg versenygumiknál, millió tényező befolyásolja. Ha ugyan azzal a konfigurációval kimész a pályára hétfőn és utána mondjuk szerdán, lehet teljesen más beállítást igényel a kocsi.
Egyenletes kopáshoz olyan gumi kell ami egyenletesen kopik, valamelyik konstansan tapad aztán hirtelen elfogy a tapadás, mivel több rétegből van a futófelület, valamelyiknél nem.

Szórakozni és kicsit átérezni a verseny világát arra ez nagyon jó, de aki élményt akar az beül egy normális autóba ami nem olcsó.

pl itt, de van lehetőség bőven, csak bírja a tárca...
http://hungaroringshop.hu/hu/partner/hungaroring-versenypalya/elmenyvezetes?gclid=CIXY48OQ99YCFcRAGwodipIA7Q.
Ma, 11:49
iPon Insane
Már rég vannak olyan játékok, amik elég valósághűek ahhoz, hogy profi pilóták is gyakoroljanak velük. Ilyen pl. az rFactor.
Ott is, és a PCars2-ben is a pálya és a gumik is fullosan szimulálva vannak. A gumik rugalmas testként vannak kezelve, számolják a deformációt, a nyomást, az úttesttel érintkező felület méretét és viselkedését, a melegedést, a hővezetést. Az aszfaltnál is számolnak a hőmérséklettel és a felület minőségével, például a verseny során lerakódó gumi réteggel.
A többi rész, a felfüggesztés és az aerodinamika pedig ehhez képes egyszerű feladat.

Adj hozzá ehhez egy jó kormányt és egy VR sisakot, és már majdnem teljes az élmény.
Ami nagyon hiányzik az a gyorsulás érzete, de azt nem könnyű megoldani. A szék döntésével valamennyire lehetséges, de 1g-nél nagyobb terhelést értelem szerűen nem tud, és otthonra nem igazán praktikus megoldás.

Természetesen az igazi autó az igazi, de azzal nem csak az ár a probléma, hanem veszélyes is.
A szimulátoroknak pont az a lényege, hogy olcsón és biztonságosan tudj kipróbálni valamit.
Most kb. 1 millió forintért össze lehet rakni egy PC-t, amin VR-ban magas beállításokkal elfut a PCars2. És ebben már benne van egy felső kategóriás VR sisak is.
Egy valódi versenyautót maximum kb. 10 órát vezethetsz ennyiből. Egyszer érdemes kipróbálni, de minden hétvégén órákat tolni az a legtöbbeknek megfizethetetlen.