Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Trine 3: The Artifacts of Power - Itt a vége, fuss el véle!

  • Dátum | 2015.08.26 10:01
  • Szerző | Mastigias
  • Csoport | JÁTÉK

Csalódtam. Sajnos nincs ezen mit szépíteni, a Trine 3 nem azt hozta, amit vártam. Pontosabban: nem teljesen, de kezdjük az elejénél. 2009-ben a Trine jött, látott, és a műfaj kedvelőit rögtön lenyűgözte (nekünk is nagyon tetszett!). Három hős különböző képességekkel felfegyverkezve egy gyönyörű mesevilágban kalandozik, remek fejtörőket old meg, és életre kelt csontvázakkal harcol – és ami a legjobb, hogy mindezt együtt, három haverral közösen élhettük át. 2011-ben aztán megérkezett a Trine 2, és hasonlóan jól éreztük magunkat Zoya, Amadeus, Pontius és a goblinok társaságában. Ezek után nem csoda, hogy a Trine 3-at márciusi bejelentése óta tűkön ülve vártam, sőt, még az Early Access gondolatával is kacérkodtam, de aztán meggyőztem magam, hogy inkább egy pályát sem spoilerezek el magamnak (és egy kész játékot játszok). Így hát pár perccel a hivatalos megjelenés előtt (még akciósan) előrendeltem az új kalandot GOG-on, majd letöltöttem és telepítettem.


Az első és legszembetűnőbb változás az elődökhöz képest, hogy itt már nem egy 2D-s platformerről van szó, hanem 2D és 3D keverékéről. Ez persze senkit sem érhetett meglepetésként, hiszen a bejelentéskor közzétett videóból mindez világosan kiderült. A dolgot úgy tessék elképzelni, hogy már nem csak balra és jobbra, hanem a térben előre és hátra is mozoghatunk. A nézőpont-váltás nagyon jól működik a gyakorlatban, a benne rejlő lehetőségeket azonban nem sikerült maradéktalanul kihasználnia a fejlesztőknek. A Trine játékokban megszokhattuk a fejtörőket, éppen ezért a háromdésítéstől azt vártam, hogy újfajta rejtvényeket kapunk, melyek a térérzékelésen alapulnak. Ez sajnos teljesen elmaradt, sőt, alig találkoztam feladvánnyal, legnagyobb bánatomra. Pontosabban bánatunkra, a játékot ugyanis egy jóbarátommal karöltve, kooperatív módban teszteltük.


A látványvilág ismét gyönyörű, már-már festői szépségű. Mi több, van egy pálya, ahol egy könyv lapjain haladunk, és ennek megfelelően más a művészi stílus, ami egy kicsit az Assassin’s Creed Chronicles: China-t juttathatja eszünkbe. Egy szóval hangulatos, na. Apropó pályák: az eddigiektől eltérően nem lineárisan haladunk pályáról pályára, hanem egy új rendszer kerül bevezetésre, amiben fel kell oldanunk a még inaktív szinteket (ekkor egy társasjáték-szerű táblán találjuk magunkat). Az eddigi pontgyűjtés tehát új értelmet nyer, itt már nem képességekre, hanem pályákra használjuk – éppen ezért érdemes jó sokat összegyűjteni, különben úgy jártok mint mi, és több régi pályára is vissza kell mennetek keresgélni, mert nem lesz meg a megfelelő összeg az utolsó pályához. Ja igen, még valami: különböző mellékküldetések is elérhetőek, melyekben egyetlen szereplővel kell helytállnunk. No de álljunk meg egy szóra: mi az, hogy nincs képesség-tápolás?!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 7.
    2015. 08. 28. 11:16
    No ezt meg én nem vettem észre, én is kipróbálom majd (:
  • 6.
    2015. 08. 28. 10:39
    Az a baj,hogy már nem tudják mennyit rakjanak zsebbe aztán meg jönnek a nincs pénz dumával.Ahol a dollár jel megjelenik ott kő kövön nem marad.
    A játékipar is csak addig volt jó míg nem a profitéhség uralta ilyen szinten mint most.
  • 5.
    2015. 08. 27. 13:24
    Szomorú, hogy az utóbbi minimum 1 évben szinte minden csalódás és ezalól már a Trine sem kivétel....
  • 4.
    2015. 08. 26. 16:04
    Majd megpróbálom me úgy még nem néztem,
    Amúgy vannak olyan bug kihasználások is, hogy egy mozgatható dobozra ráraksz egy varázsolt dobozt, arra ráállsz és akkor szabadon tudsz igy repülni vele.
  • 3.
    2015. 08. 26. 14:43
    "A tényállás tehát az, hogy ők megpróbálták, de hát többe került volna a dolog, úgyhogy ez van, szevasztok."

    Mint a másik hírnél, akkor ne is adják azon az áron, mint amennyit akkor kértek volna, ha 'befejezik' ... ez az 'eddig jutottam, fizessétek ki ezt' megint a játékipar alját prezentálja.
  • 2.
    2015. 08. 26. 13:55
    Hogy-hogy nem enged vissza? Ha visszamész a korábbi pályák kis tárcsáira, akkor behívhatsz egy menüt, ahol több mentési pontot is betölthetsz.
  • 1.
    2015. 08. 26. 12:11
    Én ott tartok, hogy az utolsó 2 pályához nem férek hozzá mert nincs elég pontom, és az előző pályákra már vissza se enged (szóval kezdhetem előről), ez nekem nagyon nem tetszik.
    Meg hát rengeteg kis negatívum van még, mint például: bugyuta harcrendszer, 3d-nek köszönhetően sokszor ha megszakadok se tudom, hogy kéne tovább jutni, meg hát persze hulla rövid.