Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

South Park – The Fractured but Whole

  • Dátum | 2017.11.06 12:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | JÁTÉK

A 2014-es The Stick of Truth zseniálisan hozta a South Park hangulatot, és szerencsére ezt nem csak mi gondoltuk így, hanem a játékosok is. Matt Stone és Trey Parker, a sorozat alkotói anno azt nyilatkozták, hogy ha jó lesz a fogadtatása a játéknak, akkor nem zárkóznak el egy új rész elől, és 2015-ben már be is jelentette a Ubisoft, hogy fejlesztés alatt áll a The Fractured but Whole, amit eredetileg The Butthole of Time-nak akartak hívni, hivatkozva a főhős szuperképességére. (Ami igen, egy időt és teret görbítő fingás. Mit vártatok? Ez egy SP játék.) A kereskedők szemei azonban elkerekedtek ettől, nem akartak olyan játékot kirakni, aminek a címében szerepel a segglyuk, de aztán végül csak megtették ugye, ha kicsit burkoltabban is…


Az elődnek még meggyűlt a baja a cenzorokkal (a konzolváltozatok esetében), de van egy jó hírem, a The Fractured but Whole már minden platformon cenzúramentes, tehát teljesen mindegy, hogy min csaptok le rá. A szerepjátékos DnD körítést kukázták, helyette a sokkal aktuálisabb szuperhős mániát figurázzák ki Parkerék az új részben. A sztori is e köré épül, Cartmanék kitalálják, hogy megkeresnek egy eltűnt macsekot, hogy az azért kapott 100 dollárból leforgassák az első szuperhősös filmjüket, majd eladják a Netflix-nek, merthogy azok minden szart megvesznek. Ha ez megvan, már nyitott is az út egy franchise felé, és dől a lé. Akik követik a sorozatot, azoknak a szuperhősködés már ismerős lesz, de egyébként is rengeteg a kikacsintás, tehát lesznek apró hivatkozások, amiket csak a sorozat rajongói értenek majd. Ha nem is annyira frissen (hiszen egy játék évek alatt készül), de azért ezúttal is reflektál a sztori az aktuális trendekre, és némi társadalomkritika is van benne, bár ezúttal talán annyira nem vitték túlzásba.


Ettől függetlenül már a bőrszín csúszkát is úgy hívják, hogy nehézségi szint, és nem túl meglepő módon a fehér a könnyű, és a fekete a nehéz. A csatákat egyébként ez nem befolyásolja, de azt igen, hogy pl. mennyi pénzt kapunk. Érdekesség, hogy a karakterlapunk kitöltése az egész játék alatt tart majd, a maximalisták el lesznek vele egy ideig. Beszélgetve a különböző karakterekkel kaphatunk például gyenge pontot, merthogy minden szuperhősnek kell egy, nehogy már túl tápok legyünk.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 4.
    2017. 11. 07. 23:16
    Nem értitek a meta poént, a végigjátszás részleges -> fractured, but whole azaz egész az értékelés
  • 3.
    2017. 11. 06. 13:40
    Szerintem is fergeteges, még eléggé az eleje felé járok, de zseniális, csakúgy, mint az első rész.
    Viszont ezen nekem is megakadt a szemem, hogy a tesztelő csak félig játszotta ki, és már kritikát ír róla? Főleg egy ilyen történet alapú játéknál? Ez olyan, mintha megnézném egy filmnek az első felét, aztán kritikát írnék, meg pontoznám.
  • 2.
    2017. 11. 06. 13:22
    Véleményem szerint tesztet írni és következtetést levonni hiba addig, amíg be nem fejezzük az adott játékot.
  • 1.
    2017. 11. 06. 13:14
    "Ha mindent meg akarunk csinalni, akkor azert sok lesz az uresjarat es a seta."

    Ez minden open world jatekra elmondhato, ha ki akarod oket maxolni (pl. AC, Far Cry, csak hogy a Ubisoftnal maradjunk), szerintem ez nem kene, hogy negativum legyen.