Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Puzzle Quest: Galactrix

  • Dátum | 2009.04.06 10:01
  • Szerző | Magrathea
  • Csoport | JÁTÉK

A casual játékok végtelen tengerén, ahol a PoPCap az úr, az új Poszeidon, feltűnt egy bátor kis fregatt. Egészen új színt hozott a kék habok közé, egy valóban egyedi műfajt, vagy inkább azok egy különleges keverékét. Ez volt a Puzzle Quest: Challenge of the Warlords.

A nagy előd

A széria első darabja igazi áttörés volt. Elsőként keresztezte a szerepjátékot és a stratégiát a kővarázslóval (3 azonos színű követ egymás mellé húzva azok eltűnnek). Kimozdította a gépies színpárosítós játékot a monotonitásból, és egy új szintre emelte. Karaktert generálhattunk, ahol választhattunk 4 egyszerű kaszt közül (druida, lovag, harcos, varázsló), szépen megrajzolt avatárok voltak, egy könnyed sztori, küldetések és rengeteg féle játékmód, amikből kedvünkre válogathattunk. Ezek többsége át is került a Galactrixba.

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
Puzzle Quest: Challenge of the Warlords

A gyökeres átalakulás

Egyértelműen látszott a fejlesztőkön, hogy megpróbáltak megint akkora újításokkal előrukkolni, mint annak idején a Challenge of the Warlordsnál. A fantasy környezetből a sci-fi-be való átlépés szinte adta magát, de lássuk, miben hozott még újat a Galactrix.

Már a karaktergenerálásnál rögtön feltűnhet, hogy nincsenek kasztok, mint az elődnél. Az új Puzzle Questben egészen másképp oldották meg a képességeket, azok itt csak az űrhajónktól függenek, illetve annak felszerelésétől.
A legfontosabb különbség az új hexagonális játéktér. A korábbi felülről bepotyogó kövek helyett, most mindenhonnan jöhet ránk az áldás, attól függően, hogy honnan hova mozdítottuk a köveket (Ennek a játékbeli magyarázata, hogy az űrben nincs gravitáció, ezért nem felülről lefele esik minden, bár igaz, hogy így esniük sem kéne). Ez első ránézésre egy bonyolultsági fokkal megemeli a játékot, hisz nehezebben lehet előre következtetni. Ötletnek remek volt, de hogy a megvalósítás is ilyen jó lett e, az mindjárt kiderül.

és ami lett belőle... Galactrix
és ami lett belőle... Galactrix


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 3.
    2009. 04. 08. 15:11
    Valóban igazad van, még ki is írja, hogy a csempészcucc a ludas, csak addigra már lehet kissé felment bennem a pumpa! =) Ettől függetlenül ez nem javít sokat a játék értékelésén. A PC verzióban szerencsére nem zárulnak újra a kapuk (legalábbis velem nem fordult elő, pedig izzadtam előtte jó pár órát).
  • 2.
    2009. 04. 08. 08:16
    Bár én csak a játék Nintendo DS-es változatával játszottam, szeretnék néhány észrevételt fűzni a teszthez. Az ugrókapu hackelés valóban idegesítő, kikerülhetetlen, de ez még nem minden: a kapuk időről-időre bezárulnak, így egy kaput többször is ki kell nyitni! Egy másik negatívum, hogy hiába van sokféle űrhajó a játékban, ha nem lehet annyi pénzt szerezni, hogy egy használhatóbbat megvegyünk (legalábbis nekem eddig nem sikerült). Kicsit védelmembe is venném a játékot: az hogy a szövetséges hajók is megtámadtak nem bug, csak valószínűleg volt egy kis csempészáru (contraband) a rakteredben.
  • 1.
    2009. 04. 06. 12:56