Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Profik profit nélkül - Interjú a MoonDragon Entertainmenttel

  • Dátum | 2016.02.23 08:01
  • Szerző | Freelancer
  • Csoport | JÁTÉK

Ha már szóba kerültek a jelen játékai, akkor a múlt is megérdemelne pár szót. Mennyire játszottatok a többiek által jegyzett programokkal? Van esetleg olyan nem a ti kezetek munkáját dicsérő kedvencetek is, amiről úgy gondoljátok, hogy akinek kimaradt, annak be kellene pótolnia?

Pivi: Én személy szerint kipróbáltam anno elég sok mások által készített játékot, de leginkább a Ruby Dragon csapat Dragon Blade-jei maradtak meg az emlékezetemben. Történetileg a Dragon Blade játékok inkább poénra voltak véve, amit én sajnáltam, de játékélmény szempontjából mindenképpen kellemes szórakozást tudtak nyújtani.

2013-ban közöltétek a rajongókkal, hogy a sokak által várt Idővihar munkálatai hivatalosan is leálltak, holott korábban úgy nézett ki, hogy van remény arra, hogy elkészüljön. Mesélnétek egy kicsit a végül a fejlesztői pokol bugyraiban eltűnt játékról? Miben különbözött volna a korábbi címeitektől és mire vezethető vissza, hogy végül semmi sem lett belőle? Egyébiránt, körülbelül mennyi készült el belőle?

Pivi: Az Idővihar olyan projektnek indult, amivel szerettünk volna betörni a „profik” világába. Saját engine készült hozzá, amit Catman készített. A zenéket én írtam volna, grafikust is találtunk, valamint a történetet is nagyon igényesre írtuk meg, hogy minél nagyobbat robbanhasson. Elindult a fejlesztés, de az évek folyamán rá kellett jönnünk, hogy egy ilyen kaliberű játékot lehetetlenség szabadidőben elkészíteni. Lemondtunk a saját engine-ről, saját grafikákról, és visszatértünk az Rpg Maker-hez, hogy legalább a történet ne vesszen kárba, de addigra már olyan kevés szabadidőnk volt, hogy a makeres munka is nagyon megritkult. Végül be kellett vallani magunknak, hogy egyszerűen már nincs értelme beleölni a kincset érő szabadidőnket egy hobbi szintű projektbe, és így bejelentettük, hogy leállunk a fejlesztéssel.

Catman: A történetet nagyon részletesen kidolgoztuk, rengeteg térkép is elkészült, de a cselekmény lekódolásáig gyakorlatilag már nem jutottunk el. Az Idővihar gyakorlatilag a munka és a család áldozata lett.


Nem merült fel bennetek, hogy most, mikor a digitális terjesztés ekkora népszerűségnek örvend, kilépjetek a nemzetközi piacra? Nyilván a szöveget le kéne fordítani angolra, de a Steamen egymást érik a ti játékaitokhoz hasonló programok.

Pivi: Az Amnéziához van egy ilyen jellegű kezdeményezés, meglátjuk, hogy lesz–e belőle valami.

Szorosan kapcsolódik az előző kérdéshez, hogy bár a honlapotok a mai napig él és hivatalosan nem oszlott fel a csapat, már jó pár éve nem nagyon adtok magatokról életjelet. Van esély esetlegesen egy nagy visszatérésre? Elképzelhető, hogy valamikor a közeli, esetleg a távoli jövőben újra megjelenik majd egy MoonDragon Entertainmentes játék?

Pivi: Ez nagyban függ attól, hogy mit hoz a jövő. Személy szerint ingyenes, hobbi szinten készült játékot nem hiszem, hogy fogok csinálni, de a játékfejlesztés a mai napig érdekel, és szívesen kipróbálnám magam valamilyen komolyabb szintű társulásban. Persze amíg stabil, biztos állásom van a rádiónál, addig nem hiszem, hogy belevágok bármibe is (látván hogy a szabadidővel mennyire nehéz gazdálkodni), de ötleteim lennének különböző játékokhoz, illetve a játékzeneszerzéssel is megpróbálkoznék, ha úgy hozza az élet.

Catman: Én szeretnék majd egyszer valami hobbiprojektbe belefogni, több ötletem is lenne, de egyelőre nincs időm ilyesmire.

Próbált valamelyiktök profiként is elhelyezkedni a játékiparban? Ha igen, milyen eredménnyel?

Pivi: Ez még várat magára.

Catman: Amikor befejeztem az egyetemet, játékfejlesztő cégekhez is jelentkeztem, de végül nem a játékiparban helyezkedtem el.

Ha visszatekintve értékelnetek kéne a saját munkátokat, mi lenne az ítéletetek? Érdemes volt belevágni?

Pivi: Én személy szerint nagyon örülök, hogy anno belevágtam a játékfejlesztésbe. Rengeteget tanultam belőle, és szerintem minden elkészült játékunk értéket képvisel a magyar játékfejlesztés palettáján. Ez is egyfajta művészi munka, amivel valami egyedit alkottunk, és én lételememnek érzem, hogy alkossak, legyen az akár számítógépes játék, akár valamilyen zenei hangszerelés, zenei kompozíció.

Catman: Én sem bánom, hogy belekezdtünk az Időviharba, nagyon sokat tanultam belőle, és közben jól szórakoztunk. És azt hiszem, végül mi is levontuk az örök érvényű tanulságot: a kevesebb néha több.


Még egyszer köszönöm, hogy időt szakítottatok ránk.
Pivi: Köszönjük az interjút!

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 9.
    2016. 03. 23. 12:11
    Régen is nagyon sokat játszottam a játékaitokkal, de mióta van működő androidos emulátor, újra elővettem az Amnéziát
    Köszönöm a rengeteg játékórát! Szerintem az Amnézia egy mestermű!
  • 8.
    2016. 02. 24. 08:11
    Tényleg 15 éve volt már a játék? De múlik az idő, mintha csak tegnap játszottam volna vele a középsuli alatt...
  • 7.
    2016. 02. 23. 18:45
    Amnézia! Emlékszem a demójával még egy 2000-es PC Guru CD mellékleteként találkoztam. Rövidke volt, de már akkor is tetszett. Később tudtam csak beszerezni a teljes verziót (amikor már internet hozzáférésem lett). Általános suli mellett rengeteget játszottam vele. Volt, amikor napokig csak Ront tápoltam azon a kis szigeten és mindig szórakoztató volt az ottani bossharc.
    Imádom a játékot a mai napig, fordulatos a sztori, jók a karakterek, jók a dialógusok, élvezetes játékmenet és az a többféle befejezés. Egyik legkedvesebb emlékem, szuper játék volt. Csak megköszönni tudom azt a meghatározó élményt, amit az Amnézia nyújtott számomra (főleg Ron és Tiffany szála). A hazai játékfejlesztés egyik ékkövének tartom a mai napig, ráadásul úgy, hogy teljesen ingyenes játékról beszélünk.

    Fantasztikus munkát végeztek a srácok, én is csak sajnálni tudom, hogy nem sikerült nagyobb sikereket elérniük...
  • 6.
    2016. 02. 23. 15:36
    A Theocracy kb akkor(talán még késöbb is) jelent meg mint az Emlékcsavar viszont fizetös volt és akkoriban nem volt sokszor pénzem új játékra pláne nem egy friss megjelenére. Ellenben az Emlékcsavar ingyenes volt és valmejik Pc Guru cd mellékleten rajta is volt. A Imperium galacticát pedig csak késöbb ismertem meg. A második rész után.
  • 5.
    2016. 02. 23. 15:00
    Theocracy és Imperium galactica kimarat, mert nem vagy RTS kedvelő vagy túl fiatal vagy?
  • 4.
    2016. 02. 23. 12:58
    Jó játékok voltak ezek. Az Emlékcsavar talán az első magyar nyelvü játék volt amivel játszottam. Nagy kár hogy az Idővihar nem készült el. Jó volna ha lenne valaki aki átvenné a projectet.
  • 3.
    2016. 02. 23. 12:13
    Amnézia .... Ejjj de imádtam azt a játékot
  • 2.
    2016. 02. 23. 11:38
    Jó volt, jó volt. Kár, hogy nem sikerült többet letenni az asztalra. Szar helyen élünk, semmi kiadó nem vette észre ezeket az embereket nemzetköziség hiánya miatt. Érdemes lett volna összeállni a többi itthoni rpg makeres "hobbistúdióval", kevesebb lett volna az egy főre jutó munka, de mégis szélesebb körben tudtak volna ötleteket belefaragni a játékba.
  • 1.
    2016. 02. 23. 08:36
    Köszi a cikket, mekkora nosztalgia utazás volt basszus. Általános iskolában nyüstöltük az RPG Maker játékokat, és az Amnézia volt az abszolút non plus ultra. Miután már többször kijátszottuk, csak akkor olvastuk valahol, hogy a játéknak több befejezése van (mivel számolta a szerelmi és a nyomozási pontokat). Le a kalappal még egyszer a fejlesztők előtt!