Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

PC-s játéktörténelem: 2000 – 2. rész

  • Dátum | 2011.04.03 06:01
  • Szerző | Morte
  • Csoport | JÁTÉK

Játéktörténelmi sorozatunkat folytatva kezdjük mindjárt egy nagyon nagy névvel: a Diablo minden idők egyik legsikeresebb akció-rpg-je volt, a Diablo 2 pedig még nagyobb sikerrel vitte tovább a sorozatot. A rövidsége miatt sokan panaszkodtak az első részre, a másodikban erre már nem adtak okot a készítők, a világ már nemcsak egy kis faluból állt, ahová a dungeonokban véghezvitt szokásos szörnyaprítás után boldog mosollyal hazatérhettünk, hogy új képességeket tanuljunk és a kereskedők ugyanolyan boldog mosollyal kifosszanak minket. A világ nagyobb, a történet hosszabb lett, csak az maradt, amiért szerettük az eredeti játékot is: pörgős, repetitív, de mégis megunhatatlan csihi-puhi. A küldetések végre nem véletlenszerűek voltak, hanem, ha lazán összefűzve is, de igyekeztek a történetet jobban megtámogatni, mint az első részben. A népirtást a strapabíró barbarian, a taktikás sorceress, a holtakkal manipuláló necromancer, az íjász amazon, és az élőholtak réme, a paladin bőrébe bújva űzhettük hivatásszerűen. A jellegzetes, nagy piros és a kék gömb maradt, de a kezelőfelület már kisebb részét foglalta el a képernyőnek, mint az első részben, így többet láthattunk a pályákból. A hosszú, több mint három éves fejlesztés a karaktereken látszott a legkevésbé, az animációk bizony lehettek volna szebbek, de ezért a hiányosságért bőven kárpótoltak az átvezető filmek, hiszen a Blizzard már akkor is az állpottyantó filmjeiről volt híres. A zenére sem lehetett panasz, szerzőjétől, Matt Uelmentől, aki később a Starcrafton és a WoW-on is dolgozott, ugyanolyan hangulatos, színvonalas aláfestést kaptunk, mint az első részben. Még ma is kellemesen végigfut a hideg a hátamon, ha meghallom a Diablók jellegzetes akusztikus gitárfutamait.

A játékban az első részhez képest az online jelleg jobban kiemelésre került, akadtak pl. olyan varázslatok, aurák, melyek csapatban még erősebbek voltak, tehát kifejezetten társas szörnydaraboláshoz lettek tervezve. Ma már nem számít ritkaságnak, de akkoriban még szokatlan volt, hogy egy játékhoz már megjelenésének napján kijöjjön az első patch. Főleg a Battle.nettel voltak problémák, a multiplayer szerverek eleinte szerettek összeomlani, később persze kisebb-nagyobb javításokkal orvosolták a hibákat. A kezdeti multiplayer problémák azonban nem merültek ki csupán a bugokban: a karakterek mindenkinél helyileg voltak tárolva, ez lehetőségek tárházát jelentette a csalók számára. Erre az olyan szerverek jelentettek megoldást, melyek már a karakterek adatait is maguk tárolták.

Ha már Diablo, akkor feltétlenül szólnunk kell az első rész óta a legendákban élő "cow level"-ről, ami eredetileg csak egy poén volt, ugyanis nem létezett. Ebben a részben megvalósulhatott sokunk titkos vágya, eljuthattunk erre a tehenes pályára, meghazudtolva "There is no cow level" szállóigét, amely azóta sok Blizzard játékban felbukkant: a Starcraftban pl. cheat kódként, WoW-ban a töltőképernyőn köszön vissza ránk időnként.

A Diablo 2 nemcsak sorra lekaszálta a különböző neves díjakat, de bekerült a Guiness rekordok könyvébe is: megjelenése utáni két héten több, mint tízmillió példányban kelt el. Tartós sikerét pedig az jelzi, hogy még ma is sokan játszanak vele, és várják a készülőben lévő harmadik rész megjelenését.

Diablo 2
Diablo 2


Páran talán még emlékeztek a Summoner Geeks című kis vicces videóra, amelyben a haverok asztali szerepjátékoznak, miközben egyikük, egy szörny, a konyhában keresi a Mountain Dew-t meg a chipset, és folyton félbeszakítja őket. Ez a kis film, amellett, hogy a D&D-t parodizálta a Volition játékát, a Summonert reklámozta anno.

Ez a külső nézetes, 3D-s rpg klasszikus fantasy történet, főhőse, a paraszti származású Joseph már kiskorában is tehetséget mutatott a lények megidézése terén, de hátat fordított a dolognak, amikor a szülővárosa védelmében megidézett nagy erejű démon elpusztított mindenkit. A főhősök sorsa persze sosem az, hogy a világtól visszavonultan éljék hétköznapi csendes életüket. Sok év múltán kiderült, hogy – mily meglepő - ő az, aki megmentheti a világot. Joseph nem hálóruhás mágus: kardforgató, aki emellett varázsolni is tud, és különböző lényeket idézni, akik, társai mellett kalandjai során segítségére vannak. Az ötfős csapatból egyszerre mindig csak egy karaktert irányíthattunk, a többieknél beállíthattuk a kívánt viselkedési mintákat, és ezeket a játék szépen kezelte. A csatarendszer, ha nem is volt teljesen forradalmi, tartalmazott pár érdekes újítást, ami változatosságot vitt a sima egérkattintgatásos rendszerekhez képest: oda kellett például figyelni a spéci támadások megfelelő időzítésére, és ha ez sikerült, nagyobb sebzést tudtunk bevinni az ellenfeleknek.

A grafika összességében kellemes benyomást keltett, voltak gyönyörű, nagy látványos és színes területek, de akadtak kevésbé szépen kidolgozottak is, unalmas, szürke textúrákkal. A motor nagyméretű pályákat is tudott kezelni, de a távoli területeket köd borította, ami különösen a városokban járkálva nem volt szép látvány. Az effektek csinosak voltak, a karakter animációk részletesek, és igényesek, a hangokra is hasonló magas színvonal volt jellemző. A játékban sajnos akadtak bugok, fagyások, a kamera sem mindig a legoptimálisabb szögből mutatta az eseményeket, ezért a harchoz a szokásosnál több türelemre volt szükségünk. A klisészerű kezdet után a történet izgalmassá, fordulatokban gazdaggá teljesedett, amit rengeteg melléküldetés tett még színesebbé.

Summoner
Summoner


Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 35.
    2011. 06. 30. 17:43
    És hol marad a Hitman: Codename 47?
  • 34.
    2011. 05. 06. 20:47
    Valóban.
    Köszi, javítottam.
  • 33.
    2011. 04. 12. 09:14
    Morte, a Deus Ex-ben a vírust nem Black Death-nek hanem Grey Death-nek hívták. A Black Death az nem annyira fikció
  • 32.
    2011. 04. 07. 09:44
    A Diablo 2 még mindig nem rpg (hanem akciójáték rpg elemekkel). De ettől függetlenül nagyon jó.

    A Street Rod v. az NFS Underground sem lesz attól rpg, hogy van sztorija és fejlesztheted a kocsidat.
  • 31.
    2011. 04. 04. 23:59
    Nocsak, akkor most a Diablo mégiscsak rpg?
    A "PC-s játéktörténelem: 2000 – 1. rész" alatt nagyon le lettem oltva, hogy az nem is rpg.
    Örülök, hogy nem csak én gondolom annak!
  • 30.
    2011. 04. 04. 22:11
    Diablo 2 4ever! Néha még most is játszok vele! Csak kár, hogy nem tudom hova tettem a 95-ös paladinom! Már nagyon várom a folytatást!
  • 29.
    2011. 04. 04. 19:23
    mai kép(, csakhogy megmutassam, mennyire tetszik a red alert 2 ésperszeakiegészítő)

  • 28.
    2011. 04. 04. 16:30
    Episode 1 Racer hogy került be az 1999-esbe meg ide is?
  • 27.
    2011. 04. 04. 14:17
    Diablo2-vel ma is játszunk rendszeresen, nem fog rajta az idő
  • 26.
    2011. 04. 04. 12:48
    ezek még azok a címek,amiket a nagy konzolalbutitjukajátékokatéscsakfosszarokat-adunk-ki-ezentúl akció előtt adtak ki,és jók voltak
  • 25.
    2011. 04. 04. 07:34
    De ha magyarul írsz, azt is megértik itt sokan.
  • 24.
    2011. 04. 04. 07:28
    Bocs best game.
  • 23.
    2011. 04. 04. 06:46
    A Red Alert 2 a kedvencem a Command and Conquer szériából. Vagy tízszer végigjátszottam.
    A Deus Ex-et először 5 perc játék után töröltem. Később újra próbálkoztam, és megtetszett, de nagyon. Az árnyékban bújkálós harc, az ellenség odacsalása a baráti harci robothoz, az ellenséges harci robotok elleni küzdelem, a mérget köpködő szárnyasok, a különféle eldobható vagy falra szerelhető gránátok... A kedvencem fegyverem a mérgezett nyíl volt.
  • 22.
    2011. 04. 04. 06:45
    Diablo II all time bet game.
  • 21.
    2011. 04. 03. 21:40
    Diablo a kedvec akció RPG-m. Az a durva az egészben, hogy 11éves játék és támogatja a CrossFire-t. Nemrég játszottam vele és megjelent a CrossFire ikonja a játék alatt, megnéztem az Afterburnerben és tényleg használta mind a két kártyát.
  • 20.
    2011. 04. 03. 20:51
    Hátha valaki nem tudja:
    A Mechwarrior 4 2010-től ingyenes.

    NFS-ből részemről a 3 az etalon, de a Porsche-t is elismerem.
  • 19.
    2011. 04. 03. 20:18
    A Dibalot még ma is elő veszem Egyetlen eredeti játékom .A Red Allert is nagy favorit volt
  • 18.
    2011. 04. 03. 20:17
    ACT 1

    The forgotten Tower - The Countess

  • 17.
    2011. 04. 03. 20:12
    A kép a Diablo 2ből van és még azt is meg mondom hol, 1. zóna és black marsh keepben ahol az a páncélos kurva főboss van aki futkározik és tüzet húz maga után.
  • 16.
    2011. 04. 03. 19:59
    ALendar: Nem emlékszel rosszul az tényleg az 1. részből van.

    A majesty nálam is nagy favorit, de valahogy nekem túl nehéz volt egy két pálya és ott feladtam, a 2. rész bejött szintén, csak volt pár olyan furcsa dolga ami miatt inkább mégis hanyagolom.... Pedig jó lett volna ha tényleg sikerül folytatni.
  • 15.
    2011. 04. 03. 19:57
    Kicsit jobban megnézve az ellenfeleket már rémlik.
  • 14.
    2011. 04. 03. 19:56
    rosszul tudod, ez a 2
  • 13.
    2011. 04. 03. 19:55
    A Diablo 2 képe nem véletlenül az 1. részből van? Vagy csak én emlékszem rosszul?
  • 12.
    2011. 04. 03. 19:19
    Ragnarr: teljesen egyetértek
  • 11.
    2011. 04. 03. 18:19
    sajnos tenyleg butulnak a jatekok lasd Dragon age 2, Mass effect 2 es meg sorolhatnam, csak remelni merem hogy lassan megall ez a tendencia.
  • 10.
    2011. 04. 03. 18:06
    Diablo 2 és Majesty örök kedvencek. Kár, hogy a folytatás nagyon gyengén sikerült. Simsel is sokat játszottam bár abban anyám vitte a prímet.
  • 9.
    2011. 04. 03. 15:42
    Manapság már csak a kis költségvetésből minnél nagyobb haszon elve érvényesül. Ezért igyekeznek lebutítani , minnél jobban leegyszerűsíteni a játékokat , a konzolgenerácíó igényeihez igazodnak .
  • 8.
    2011. 04. 03. 15:35
    Az ebben a cikkben felsoroltakból, szivesen látnék egy Deus Ex HD-t, egy Star Wars Racer folytatást vagy remake-t mai grafikával és sebességérzettel (imádtam szálguldozni belső nézetben), és persze nekem is bejött az NFSU.

    A konzoloknak csak azért van némi saruk mert a régi íratlan szabály -miszerint nincs rá FPS, és stratégia, valamint HC-RPG- megszűnt és ma már a legnagyobb nevek többsége FPS... azok irányítását le kellett butítani, és ez a butítás rántotta magával a többi stílust is. Az hogy az igénytelen játékosok minden xart megvettek egy egy évenkénti folytatásból szintén hozzátett ehhez.

    Nekem nagyon furcsán jön ki hogy valaki gamepaddal FPS-t játszik, mert szerintem úgy jóformán irányíthatatlan., ahogy az is hogy PC-re jóformán nincs verekedős játék. Volt "mostanában" egy SF4 és ennyi...
  • 7.
    2011. 04. 03. 15:08
    Pedig van benn valami. Nem véletlen, hogy az újabb autós játékok azért irányíthatatlanok billentyűzeten, hogy az embereket rákényszerítsék a konzolos perifériákra. Mint ahogy pl. a Dragon Age II is azért lett olyan, amilyen, hogy a konzolosok is rácuppanjanak. És azt sem gondolom, hogy a PC gamerek miatt van egyre több játékban checkpoint rendszer, vagy egérrel nehézkesen kezelhető menü, plusz egyéb irányításbeli nyalánkságok, amik teljesen véletlenül tök jól fekszenek egy gamepadra, de bill.+egér kombóval sokkot kapsz tőlük.
    Kétségkívül, az igények elkorcsosultak, csak ezek nem a PC gamerek igényei... Persze ennek okai is vannak, de az egy másik történet.
  • 6.
    2011. 04. 03. 14:48
    csak a vak nem lassa hogy a konzolok mennyire tonkretettek a gameket

    Valamint a többjátékos mód előnybe helyezése .
  • 5.
    2011. 04. 03. 12:59
    Ez volt a legjobb ev ami a jatekokat illeti. DeusEx, Baldur's Gate 2, Diablo2, Theocracy, FAKK2, Red Alert2, Shogun, Grand Prix 3, Sacrifice, Theif 2, MDK2, Kabuto ... OMG OMG OMG persze a jatekokat akkor meg nem konzolokra irtak , csak a vak nem lassa hogy a konzolok mennyire tonkretettek a gameket
  • 4.
    2011. 04. 03. 12:26
    Remélem a Theocracy előbb-utóbb feltűnik a GOG kínálatában .
  • 3.
    2011. 04. 03. 11:56
    Nagyszerű cikk, minden kedvenc játékom benne van. A Deus Ex-es kép nagyon jó lett.
  • 2.
    2011. 04. 03. 11:50
    D2 egyértelműen, de az NFS Porsche is mekkora újítás volt, belső nézetes, meg nehézkes irányítással, ááá De a Red alert és a Sims is nagy játék volt.
  • 1.
    2011. 04. 03. 11:46
    Diablo 2 örök kedvenc az egyik legjobb játék :~)