Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Logitech G27: Az új trónkövetelő

  • Dátum | 2009.11.05 11:01
  • Szerző | Terrayon
  • Csoport | EGYÉB

A realisztikus autóverseny-kedvelők számára örömhír, hogy a Logitech legújabb fejlesztésű csúcskategóriás kormánya, a G27 immáron a hazai boltok polcain várja a fanatikusok vásárlói hadát.



Bevallom, sok jót olvastam az eddigi éllovasról, a G25-ről, így hát érthető volt lelkesedésem továbbfejlesztett utódja, vagyis a G27 iránt. Már az elődmodell is sokak számára a tökéletesen realisztikus vezetési élményt jelentette, ezért igen nagy elvásásokat támasztottam a svájci periféria-mogul üdvöskéjével szemben. Habár tökéletes termékről még mindig nem beszélhetünk, ennek ellenére a tesztidőszak végére igencsak sikerült összebarátkoznunk egymással. Bár a cikk főként a G27 bemutatásával foglalkozik, a könnyebb összehasonlítás érdekében az újdonság mellé szereztünk egy példányt a régi modellből is.

A kormány-szett ránézésre nem sokat változott. Látványos újítások helyett inkább apróbb finomításokról beszélhetünk, tehát a már egyébként sem rossz alapokat csiszolták tovább. A főbb változtatások nem csak a kormányt érintették, immáron a pedálok is jobban testre szabhatóak. A váltónál bizonyos szempontból visszafejlődést tapasztaltam, másrészt viszont pontosabb mechanikát találtam benne. A változásokról nagyvonalakban ennyit, lássuk hát, mit rejt az G27 doboza!

A szett mellett a szokásos irodalom található meg, úgymint az útmutató és reklám füzet, ezeken felül egy telepítő CD, hálózati adapter (kb. 3,5-4m hosszúságú tápkábellel) és az rFactor játék egy órás próbaverziója foglal helyet. A játékvezérlő készlet három részből áll, maga a kormány, egy váltókonzol és a pedálok.

Kormány


A kormánykerék tervezésénél megmaradtak a már jól bevált 28cm-es átmérőnél, ami se nem kicsi, se nem nagy, éppen ideális - igaz, a jó fogás nem csak a méreten múlik. A puha bőrbevonat, mely stabil fogást biztosít, némileg megváltozott. Szerencsére ez nem a kényelem rovására történt, mert az továbbra is jó. Inkább a tartósságot próbálták növelni azzal, hogy a bőrdarabok összeillesztése már nem a hüvelykujjaknál, hanem azok fölött történt, ezzel elkerülve a későbbiek során a cérnaszálak kidörzsölődését és elszakadását. A hüvelykujjak támasztéka továbbra is jó szolgálatot tesz, ennek hála a kormány határozottan tartható 9 óra 15 perc állásban. A 900 fokos forgathatóság és kétmotoros technológia megmaradt, az újítás a ferde fogaskerekekben rejlik, mely halkabb súrlódást ígér. Talán apróságnak tűnik, de gondoljunk bele, milyen zavaró, amikor a kormány eltekerése az erő-visszacsatolás effektjeinél is hangosabb. A volán ellipszis formájú középső része kikerekedett, és itt található meg a vadonatúj led sor is, mely a fordulatszám kijelzésére hivatott (de csak ha támogatja a játék). Amit az elődnél sokan kifogásoltak, az a küllőkön szűkmarkúan elhelyezett gombok száma és kényelmetlensége volt. Nos, gombokból immáron 3-3 darab található, de kis méretük miatt használhatóságuk továbbra is kérdéses (a következő oldalon lesz még róla szó). A kormány felszerelése két ponton történik a jól bevált satu módszerrel, a beépített tekerentyűket pedig a „gépház” szintjéig tolhatjuk vissza az esztétikusság érdekében. A kormányt egyébként azért elég két helyen rögzíteni, mert az egész szerkezet viszonylag kis helyen elfér az asztalunkon, így a szokásosnál kisebb felület is elegendő a stabil felszereléshez - bár ilyen tekintetben már a G25 sem panaszkodhatott.

Sebességváltó


A 6+1 sebességes váltó egy önálló konzolon foglal helyet egy nyolcirányú nézet vezérlő és nyolc gomb társaságában. A felszerelés a kormányhoz hasonló módon történik, de a két satu mellé egy harmadik rögzítő elemet is kapunk, hogy az intenzívebb váltások se okozzanak problémát, a tekerentyűk pedig itt is elrejthetők. Az hogy a sebességváltó egy külön egységen foglal helyet, több szempontból is előnyös. Azon kívül, hogy így saját pilótafülkét is építhetünk (ehhez mindhárom részegységen csavarmenetek találhatók), a hagyományos asztali elhelyezés is szerencsésebb, mert így a kormánytól tetszőleges távolságra szerelhetjük fel. A fém váltórúd, a bőrből készült váltószoknya és a szintén bőrrel ellátott váltógomb komoly benyomást keltenek együtt. Kár, hogy a tetején lévő laza illesztésű műanyag kupakot nem sikerült elfelejteni, a lötyögős alkatrész ugyanis illúzióromboló, pedig már nem sok hiányzott ahhoz, hogy a szoba közepén is egy valódi autóban érezhessük magunkat. A G27 és G25 váltója majdnem teljesen egyforma, csak egyetlen különbség van köztük. A szekvenciális váltás lehetősége ugyanis elillant, így már csak a H-séma szerint váltogathatunk, bár ezt a kormányváltó miatt talán nem sokan hiányolják majd.

Pedálok


A pedálok elrendezése a valódi autókét követi, a tengelykapcsoló és fék viszonylag közel van egymáshoz, a gáz pedig némileg elszeparálódik tőlük. Bár az elődmodell is rendelkezett kuplunggal, a fém taposók eddig is sportos megjelenést kölcsönöztek a pedáloknak, és a közöttük érezhető nyomáskülönbség is megvolt, azért ide is sikerült némi újítást csempészni a svájci mérnököknek. A fémből készült pedálok nyomólapja ugyanis lecsavarozható és nagyjából 6mm-rel jobbra vagy balra újra felszerelhető - ennek még hasznát fogjuk venni, de erről később. Ha ezt nem tudjuk, ránézésre könnyen összekeverhetjük a G27 és G25 pedáljait, csak az avatott szemnek tűnik fel, hogy éppen melyikkel van dolga (hátulról megnézve őket látszik a különbség).

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 30.
    2010. 02. 22. 12:27
    Zoliwrc: Lehet váltó konzol nélkül is használni, nem jelez hibát.
  • 29.
    2009. 12. 16. 19:41
    a g25 90k körül volt, mikor bejött, GS-ban volt róla cikk.
  • 28.
    2009. 12. 09. 00:09
    Egy kérdésem lenne G27-el kapcsolatban.
    Ha nincs szüksége az embernek a váltókonzolra (a kormány mögötti lepkeváltót használnám), akkor azt az egész konzolt félretehetem mondjuk a szekrénybe, vagy mivel nem lenne összedugva a kábele automatikusan hibát érzékelne és nem működne a kormány része sem?
  • 27.
    2009. 11. 15. 11:53
    Közkívánatra lecseréltem a videót. Az idegesítő zene helyett bekerült egy másik, és a videó végén a működési zajok is hallhatóak.

    Egyébként 22 colos a monitor.
  • 26.
    2009. 11. 09. 01:00
    Emlékeim szerint a videóben egy 22-es LG van, úgy mellesleg
    G25 készletek elfogytak, nagy volt a kereslet, de szerintem lesznek még, majd rákérdezek.
  • 25.
    2009. 11. 08. 20:21
    Ha meg netalán nem saját szerzemény, akkor biztos van jobb is mint ez youtube-on.
  • 24.
    2009. 11. 08. 20:19
    A zene feltétlen kellett alá???
    Semmi értelme, jobban hallgattam volna inkább a kormány hangját és a játék hangját. Úgy legalább arról is lenne valami realitásunk.
    THX aki ezt összerakta. Gratula!
  • 23.
    2009. 11. 08. 19:42
    jó hogy a csávó a vidibe az összes autót elkapja , meg legalább egy 22" monitort berakhattak volna de amúgy a kormány nagyon baba csak ehhez érdemes egy olyan gépet összerakni amibe van egy 22" monitort és visz a gép minden fajin autós játékot max grafon, és úgy minden élmény teljesül
  • 22.
    2009. 11. 08. 09:21
    kisjoy: Ott a pont!

    Amugy nem tudja valaki mért nem lehet kapni most G25-t iponon?
  • 21.
    2009. 11. 07. 17:48
    nem a g27 a drága hanem a magyarországi fizetés a kevés!!!
  • 20.
    2009. 11. 07. 14:00
    Nekem február óta van G25-öm, a válságnak köszönhetően én is 70-ért vettem. Drága volt, de megérte. Strapabíró, erős, szép. Leginkább szimulátorozni szoktam vele (LFS, rFactor, stb), azért nagyon ott van hangulatban, főleg online versenyeknél. Viszont a 90 már nagyon sok a G27-ért, főleg, hogy 40-ért kapni G25-öt, és nem nagy a különbség. Aki meg csak NFS-t játszik annak jó bármilyen olcsó kormány.
  • 19.
    2009. 11. 06. 16:10
    Nem annyira vészes az ára ha belegondoltok. Ne hasonlítsuk össze ezt a kormányt a G25 mostani árával, mert nem ez a lényeg. Amikor az bejött kis hazánkba én olyan 60-70körül vehettem. Ha belegondolok hogy az akkori kezdő árnál 20-30ezerrel több az annyira nem vészes és igazából az apró kis finomhangolás miatt lett a kormány teljesen más. Állítja ezt az aki megtervezte.
    (s lehet van benne némi igazság)
    Persze én sem cserélném le a G25-öm és nem azt mondom, hogy olcsó az új jövevény de az árakat nincs értelme összehasonlítani. Új termék és jó cucc, majd le megy az ára de egy darabig biztosan nem, aztán majdcsak hirtelen kiadják a G30-at amivel már kézifékezni is lehet és mindenbizonnyal már műszerfal és visszapillantó is lesz rajta és akkor majd megéri váltani, mert az olyan jólesz.

    Senki sem mondta, hogy ajánlott vétel - az most a G25.
  • 18.
    2009. 11. 05. 22:27
    Nagyon jó teszt, köszi szépen! Már nagyon kiváncsi voltam hogy mivel tud többet kétszer anyni pénzért! Véleményem szerint kicsit nevetséges hogy kétszer annyit kérnek el azért azért az 1-2 plusz funkcióért, szerintem egyáltalán nem éri meg. Aki ilyet vesz, a G25-el jobban jár, főleg hogy mostmár 40k-ért lehet kapni, el is kezdtem spórolni rá! http://ipon.hu/forum/emotions/biggrin.gif
  • 17.
    2009. 11. 05. 20:41
    Ez inkább egy G25v2, mint egy G27. Annyira apró, és kevés, alig lényeges változtatás történt, hogy megőrülök, hogy ennyit elkérnek érte.
  • 16.
    2009. 11. 05. 19:34
    amugy olcso
  • 15.
    2009. 11. 05. 18:09
    Nekem azt mondja meg valaki h ez a zene ami alatta megy a deeply disturbednek meik remixe?
  • 14.
    2009. 11. 05. 18:08
    Nekem azt mondja meg valaki h ez a zene ami alatta megy a deeply disturbednek meik remixe?
  • 13.
    2009. 11. 05. 18:05
    Nekem azt mondja meg valaki h ez a zene ami alatta megy a deeply disturbednek meik remixe?
  • 12.
    2009. 11. 05. 17:53
    Apám, ez komoly egy cucc. Ha élnék-halnék az autós játékokért, akkor biztos ilyennel álmodnék. De repülős ember lévén én erre csorgatom a nyálam. www.escuadron69.net/v20/images/redactores/Darkness2/saitek_x65f.jpg
  • 11.
    2009. 11. 05. 17:02

    Tyhűűűűűűűűű!!

    A kis szépség nem sámli!  Karaj a GOA zene teszt közben!

     

    Amúgy meg a logitech-et mindíg meg kellett fizetni, na de 94.........................

  • 10.
    2009. 11. 05. 17:04
    Hali. Az igazság az, hogy a g27 tényleg rosszabb lett játszhatóság szempontjából, az ára horror, a kormányon lévő gombok egy kicsit komplikáltabb pályán nem használhatók (állandóan tekergeted, nem tudod hol áll), egy kicsit nagyobb kezű ember meg aztán tényleg elfelejtheti. A logitechnek én olyan szívesen adnék tanácsot, amivel körülbelül akkorát robbanna, mint anno a g25 tel. Csak egy példa: A csúcs kormányaihoz nincs külön analóg kézifék, úgy külön mint ezeknél a váltó például.Ezzel szerintem nagyon sok sim fannak a szívébe lopná magát. Ez csak 1 a sok újíthatóság közül, nem is értem, miért nem jöttek eddig rá. Üdv: zole
  • 9.
    2009. 11. 05. 16:44
    Én is az árát sokallom...
  • 8.
    2009. 11. 05. 15:25
    Jó, csak drága! A teszt nagy előrelépésként tünteti fel a ferdefogazású fogaskerekeket a zajcsökkentés okán, ami igaz is, mert az összes eddigi FFB kormány kifejezetten és zavaróan zajos volt. Nem érdekes a zaj a játékos szempontjából, mert úgysem hallja, de simán áthallatszik a másik szobába is a kormány tekergetése. Sajnos a tesztvideóban éppen ezt az előrelépést nem sikerült felfedni az egyébként érdektelen zene miatt. Káár....
  • 7.
    2009. 11. 05. 15:16
    Hááááát akármilyen jó is egy ilyen kormány 100ruppóért akkor se venném meg. Egyszerűen nem ér meg ennyit egy ilyen kiegészítő...főleg akkor nem ha van 30 másik ami ennél jóval olcsóbb, az átlag embernek úgyis mindegy hogy mit tekerget need for speed shi(f)t közben. Az igazi mániákusok meg vegyenek inkább egy igazi autót, azt csapassanak azzal.
  • 6.
    2009. 11. 05. 14:03
    Zelbácsi: Köszi. Nem próbáltam, de elvileg ez is működik konzollal.
  • 5.
    2009. 11. 05. 13:49
    Sok, 94 pénzt nem ér ez a kormány. Régi G25 árba kellene adni. Őszintén szólva nekem ingyen sem kellene, kevesebbet tud mint az előd, nem lehet szekvenciálisnak használni a váltót. A plusz led sor ás a +4 gomb nem ér ennyit. fejlesztési ötlet G29-re: vissza a szekvenciális váltási lehetőséget, a kormányon lévő fülek 2 irányba legyen érzékelős (jobb fül magad felé húzva fel, eltolva lefelé vált ).
  • 4.
    2009. 11. 05. 13:44
    Mondjuk ennyi pénzért igazság szerint én már műszerfalat is várnék.
  • 3.
    2009. 11. 05. 13:38
    Hát...lehet egy használt ladát nem fogsz annyi ideig használni mint ezt a kormányt. Arról nem is beszélve, hogy ha ezt a kormányt veszed nem kell negyed évente kötelezőt fizetned...az egyéb költségekről meg a tankolásról nem is beszélve. Ezt csak árammal kell etetned. A cikk remek, a kormány császár...én valószínűleg megelégszem a G25-el is.
  • 2.
    axe
    2009. 11. 05. 13:26
    túlzásba viszik már ezeket a cuccokat.... aemnnyibe egy nagyon komoly gép kerül meg egy ilyen annyiért használtba veszel 1 autót
  • 1.
    2009. 11. 05. 12:31
    Nagyon örülük neki, hogy összehasonlító tesztet írtál, mert amikor megláttam, hogy G27, akkor azonnal arra gondoltam, hogy remélem benne lesz a cikkben, hogy miben jobb, mint a G25 Gondolom ez is ugyanúgy használható konzolhoz és PChez is, mint az elődje. Remek cikk volt, köszi!