Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

Kipróbáltuk az Oculus Riftet!

  • Dátum | 2015.02.23 08:01
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | MEGJELENÍTÉS

Mi is az az Oculus Rift?

Röviden egy virtuális valóság sisak-kijelző és fejmozgás követő, amit csak felkapunk és máris úgy érezhetjük, hogy ott vagyunk az események középpontjában. Na jó, egy füles azért még nem árt mellé, hogy teljes legyen az élmény, úgyhogy végeredményképpen belőlünk már túl sok nem fog látszódni, de legalább körbesétálhatunk a Milleneum Falconban, vagy találkozhatunk Totoróval, esetleg kaphatunk egy saját táncos lánykát (vagy fiút, kinek mi) hiányos öltözetben. A lehetőségeknek csak a szoftverfejlesztők fantáziája szabhat határt.

A Rift története még 2012-re nyúlik vissza, akkor mutatta be először az Oculus VR, majd Kickstarterre vitték a projektet, ahol negyedmillió dollárt akartak összekalapolni a további munkálatokhoz, ám végül ennek közel a tízszerese jött össze az óriási érdeklődésnek hála. A fejlesztőcsapat leírása ismerős lehet már több cégtől is: játékosoktól, játékosoknak. A Rift eredeti célja egyértelműen a gamerek szívének meghódítása volt, ám útközben ezer egyéb projekt is felütötte a fejét a virtuális valóság sisakkal kapcsolatban (például virtuális mozi). Ráadásul azt sem felejthetjük el, hogy a jó ideig független csapatot tavaly megvásárolta a Facebook, aminek hála immár „végtelen” források állnak a rendelkezésükre a fejlesztéshez, és hosszútávon Zuckerbergnek valószínűleg tervei is vannak a technológiával, különben nem adott volna érte kétmilliárd dollárt.


A Rift első fejlesztői verziója még nem volt túl impozáns, ha a számokat nézzük. Az óriási, hét colos kijelzőjének a felbontása mindössze 1280*800 pixel volt, amit ha lefelezünk, akkor szemenként 640*800-at kapunk. Ezzel kb. visszarepülhettünk a 90-es évekbe, akkor használtunk utoljára ilyet, és nem úgy, hogy beterítette az egész látómezőnket. Ráadásul a fejmozgás követés sem volt még túl kiforrott: egyrészt lassabb volt, mint a mostani verzióban, másrészt kevesebb tengelyen is követett minket. A DK1 (Developers Kit 1) néven elhíresült verzióhoz egyébként nem volt szerencsénk, de a net tele van ámuldozó embereket mutogató videókkal, úgyhogy a Rift lehetőségeinek bemutatására valószínűleg már ez is megfelelt.

A kompaktabb DK2
A kompaktabb DK2

Hozzánk a tavaly bemutatott, és jelenleg is rendelhető DK2 változat futott be, ami több téren is fejlődött. Egyrészt már Full HD-s kijelzőt kapott (1920*1080), ami jelentős előrelépés, másrészt ez a kijelző már AMOLED technológiát használ, így sokkal gyorsabbak a színátmenetek, nem fogunk fejfájást kapni, ha pörögnek az események körülöttünk. Ebben segít az is, hogy a képfrissítési ráta is felment 75Hz-re. Mivel mindig van valaki, aki előszeretettel szedi szét az ilyen cuccokat, kiderült, hogy a felhasznált panel ugyanaz, mint ami a Samsung Galaxy Note 3-ban is van.

A Note 3-ból kölcsönvett panel
A Note 3-ból kölcsönvett panel

A kijelző persze csak egy dolog, a fejmozgás követés is jobb lett, 6 tengelyen követ minket és a beépített érzékelők 1000Hz-esek immár, úgyhogy villámgyorsan reagálhat a gépünk minden apró mozzanatunkra. Érdekesség, hogy nemrég jelentette be az Oculus VR, hogy már 100 000 darab is elkelt a DK2-ből, úgyhogy ki tudja, talán tényleg elmegy a végleges változatból pár millió, ha végre megjelenik. Az azonban még arrébb van, most foglalkozzunk a DK2-vel.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 51.
    2015. 02. 27. 18:34
    Volt szerencsém a múlt héten kipróbálni egy dk2-t egy demo programmal, és egypár pc játékkal és nagyon durva élményt nyújt, össze sem tudom hasonlítani a pc-vel, viszont akárhonnan nézzük a fullhd nagyon kevés ide, viszont a 150 körüli fps-t meg nem tudná tartani 4k-ban szóval valahol kompromisszumot kell kötni,,,mindenesetre nagyon várom hogy ebből megjelenjen egy végleges verzió
  • 50.
    2015. 02. 26. 00:26
    Mi ennek a novellának a címe?

    Lem-től van még egy jó könyv, VR csőben élő lényekről... érdekes téma!
  • 49.
    2015. 02. 25. 20:36
    Akkor Te nem örülnél annak hogy elméletileg nincs akadálya a totális VR-nek Érthetően, gerincvelői motoros és szenzoros idegpályák elvezetése és ingerlése, látó-hallóideg és szaglás - gép interfész...

    Tudomány mai állása szerint tapintás érzete, mozgatás hallás már megvalósítható, a látással még gondok vannak, mert nagyon bonyolult "feltörni a kódot". Retinaimplanttal úgy ahogy megy...

    A lényeg viszont, hogy efelé haladunk és nem tartom kizártnak, hogy egészséges emberek is vállalkoznak majd a "teljes VR élmény" átélésére, mégha pl 80 elektródát kell beültetni a testükbe is...

    Szép új világ, mi?

    (Addig is amúgy ez az új életet jelentheti majd pl izomsorvadásos betegeknek)
  • 48.
    2015. 02. 25. 20:25
    Erre egy rég olvasott Sci-fi novella jut eszembe...

    Főszereplő VR-ben ragadt, hetek óta foszladozó hullákat takarít fel munkaként. Egyesek soha nem lépnek ki VR-ből, összekötötték a munkájukkal amit ugyancsak VR-ben csinálnak. Így ha esetleg tönkremegy az eszköz/nem adagol kaját/oxigént akkor kinyiffannak, és SENKI-nek sem tűnik fel jó darabig.


    Elég jó kis novella, csak ha a nevére emlékeznék...
  • 47.
    2015. 02. 25. 15:16
    vajon mekkora gépigényt követel ocolus ? azt gondoltam játéktól is függ gépigény de kb mekkorára számíthatunk ? kérdés azt halottam csak GTX videó kártyákon menne Ocolus ? mert lehetőleg akkor meg próbálnám ki gyúrni ocolusra gépet mielőtt összerakatnék mert max 250ft szeretnék gépet összerakni lehetséges e haverom szerint 500ft alsó határ amit összehozhatnék
  • 46.
    2015. 02. 25. 13:00
    Én ezt az egészet nem nagyon értem. Ha jól látom, akkor most ott tartunk, hogy szinte teljesen élethűvé akarják tenni a játékokat? Biztos, hogy növeli az élményfaktort, de tuti, hogy ilyen irányba kellene elmennünk, hogy ne lehessen megkülönböztetni a játékot, és a valóságot? Szerintem a játék az maradjon játék, a valóság pedig maradjon az életünk, meg így nagyon könnyen sokakat beszippanthat ez a szféra, és a mindennapi életük túl unalmassá, és egyhangúvá válhat számukra, így belemenekülnek majd az élvezetek hajszolásába egy elektronikai kütyün keresztül (ami már most is létező probléma, jó példa erre a Sims). Úgy vélem, hogy a tartalom lényegesebb, mint a megjelenítés, és amellett, hogy élvezetesek a játékok, és jó kikapcsolódási lehetőséget nyújtanak, inkább arra kellene rámenni, hogy kapjunk egyéb pluszt is tőlük, a logika fejlődését, a szépérzék javulását, nyelvtanulást, szókincsbővülést, etc. Értem én, hogy szórakoztatóipar, de mi lenne, ha abba ölnének ennyi energiát, hogy amellett, hogy kikapcsolódunk, kapjunk egyéb hozzáadott értéket is. Lehet, hogy egyedül vagyok a véleményemmel, de szerintem szociológiai szempontból ezeknek a kütyüknek elég romboló hatásuk van, így is milliókat szippant be túlzottan ez az egész gamerkedés, ami által nagyon sok fontos dologból kimaradnak, ez meg még ráadásul rendkívüli módon el is szeparálja a játékosokat a külvilágtól, mert elveszi a lehetőségét annak, hogy játék közben kicsit mással is foglalkozz, ne adj isten személyes interakciót folytass másokkal....Kicsit elkeserítőnek találom ezt az egészet amellett, hogy én is szeretem elütni az időt különböző játékokkal, de pont magamon vettem észre, hogy mennyire eltereli a figyelmemet rengeteg érdekes dologról, arról nem is beszélve, hogy lehet itt 4k, meg 120fps, meg a jó isten tudja, hogy mi nem, de felveheti ez a versenyt azzal, amikor a szabadban vagy, veszel egy mély levegőt, és nem látod, hanem érzed a téged körülvevő világot? Biztos, hogy sokan le fognak emiatt oltani, de akkor is kezd szélsőséges irányt venni ez a szegmens, ami köztudottan soha nem tesz jót.
  • 45.
    2015. 02. 24. 22:11
    én egyelőre maradok a Google Cardboard-nál. az postaköltséggel együtt 4 dollárból megvan
  • 44.
    2015. 02. 24. 18:47
    Ez a kompromisszum egy komoly szimulátornál nem megengedhető. Sőt, kapásból lehetetlenne teszi a kompetitív játékot, és úgy hiszem egy komoly szimulátoros sértésnek venné, ha a repülésérzéshez csak annyi kéne, hogy nézek ki az ablakon.

    Persze ezen tulajdonsága a terméknek idővel javulni fog, ahogy mondod, de a szimesek egy része csak akkor fog majd átnyargalni, ha ez a tulajdonság is rendben lesz. Szerk: itt persze a TrackIR-ról való átnyargalásra gondolok
  • 43.
    2015. 02. 24. 12:56
    Van egy-két jó felvetésed. Csak egy dolgot szeretnék hozzátenni: lehet, hogy műszerek leolvasása nehéz a DK2-n (a CV1-en már nem hiszem, hogy az lesz), de nem is annyira érdekelnek, ha egyszer úgy érzed, hogy tényleg repülsz ...
  • 42.
    2015. 02. 24. 12:52
    A filmnézést kétféle képpen kell elképzelni. Az egyik, amikor kiválasztod a környezetet, hogy hol szeretnéd megnézni a filmet (moziterem, autósmozi, űr, stb.) majd betöltesz egy normál 3D-s filmet. Ezután kiválasztod, milyen és mekkora vásznon szeretnéd megnézni, melyik székből és hajrá. A másik, amikor benne vagy az akcióban, csak ráhatásod nincs az eseményekre. (Lásd legutóbbi Sundance bemutatók.) A 3D hatás jelenleg jobb, mint amit eddig moziban / TV-n láttam. A felbontás nem jó. Ha ezen javítanak - és nem zavar, hogy tökegyedül vagy - akkor nagyon ütős lesz ez a felhasználási terület is.
  • 41.
    2015. 02. 24. 10:02
    Kicsit le vagytok maradva iPon.
  • 40.
    2015. 02. 24. 09:13
    Nem arról van szó, hogy nem létezik, hanem az opciókról amelyekből lehet válogatni. A 4k tévé pedig alap lesz a jövőben.
  • 39.
    2015. 02. 24. 04:21
    Én probáltam a dk2-öt de egyenlőre nagy csalódás volt, látok benne fantáziát, sőt rohadt jó cucc lesz ez majd 1x de egyenlőre nekem túlságosan is pixeles! Ehhez kéne a 4k kijelző hogy a 2 szem külön külön megfelelő felbontást lásson és ne legyen pixeles ilyen közelről, addig amíg ez nem valósul meg szerintem visszalépés a monitorhoz képest, oké hogy nagy élmény körbenézni de a pixelek akkor is rohadt idegesítőek.... Ha nagyobb felbontást és normális támogatás fog kapni akkor én vevő leszek rá!

    Amúgy nekem van 2 féle vr headsetem is amibe telefont kell rakni, a hagyományos karton cardboard vr és 1 olyasmi mint a Samsung Gear VR csak épen kínai és olcsó valahogy 5000Ft környékén rendeltem fél éve Colorcross VR 1 normális FHD telóval kb ugyanaz a élmény mint az oculus, igaz a fejmozgás érzékelés nem olyan pontos, de bőven használható, de maga a képi világ a térbeli élmény szerintem ugyanaz! (ugyanolyan pixeles is) De probáltam UHD 2560 X 1440 teloval és azzal már jóval szebb a kép mint az oculusba! A gond ezzel is az hogy alig van rá pár alkalmazás, én kb mindet leszedtem amit play-en találtam, a többség ráadásul használhatatlan is, van 1-2 hullámvasutas demó ami nagyon jó, munkahelyre is bevittem hát kicsit meg lett hosszabbítva a kajaszünet le se akarták venni van még 2-3 játék amihez kéne bluetooth kontroller így azokat én nem tudtam kiapprobálni, de lényegébe 1 kezemen meg tudom számolni a használható alkalmazásokat

    Ez lenne a cucc, nagyon egyszerű de müködik, sajnos a szigetelése nem a legjobb nekem nem illeszkedik pontosan az arcra kicsit bejön a fény oldalt, meg az orromat is nyomja, de ez leht egyedi, na meg 5000ft-ér nem is várhatok sokkal többet....
    [Colorcross VR ]

    Létezik 1 program Trinus Gyre ami átalakítja a Pc programokat 3D VR kompatibilisre és kiküldi wifin vagy usb-n telóra, így elméletbe ezzel az olcsó szemüveggel is lehetne gépen játszani, van is 1 videó ahol HL2-öt megoldják pont 1 ilyen colorcrossal csak éppen házilag át van kicsit alakítva, probáltam én is BF4-el de nekem nagyon nagy volt a lag meg a képarányt se tudtam beállítani

    [6:20 tól nézzétek ott normálisan müködik]
  • 38.
    2015. 02. 24. 01:05
    Miért, 4k alatt nem létezik TV, aminek csodaszép a képe? Vannak igényeid.
  • 37.
    2015. 02. 24. 00:58
    Na igen, de ki fog venni Oculus Riftet, ha félmillás vas kell hozzá?

    Értem én, hogy jó a cucc, de jelenleg ott tartunk, hogy a cucc rondább lesz mindenképp, mint tévén, csak éppen remek térhatása lesz.

    Még repszimre sem tudom mennyire lesz jó. Mert tök jó, hogy fut a DCS rajta, de ha nem tudom leolvasni a műszereket, meg nem tudom beazonosítani az ellenséges repülőgépet, sőt akár meg se látom, akkor mit ér?

    4K tévé, tűéles és gyönyőrű kép vs OR, gyengébb képminőség illetve grafika és térhatás?

    Ezen azért el lehet morfondírozni. De ha nézel filmeket, ha játszol 2D természetű játékokkal(akár valós 2D vagy ahol az Oculus Riftnek nincs értelme pl Europa Universalis) akkor a tv-t úgyse úszod meg a jövőben.

    Szóval piac az van, de továbbra is, szerintem marginális, és főleg a felbontás illetve a gépigény az fájdalmas lesz.
  • 36.
    2015. 02. 24. 00:33
    Túl sok dolgozik ellene, kíváncsian várom, mekkora sikere lesz.

    1. Ha az Oculus + a futtató vas együtt kijön 400$-ból, akkor lehet tömegtermék.
    2. Ebből kifolyólag sokak inkább néznek majd egy szép képet a tévén, mintsem hogy egy pixel borzadájt a fejükre húzznak.
    3. Iszonyatos negatívum, hogy elzár a külvilágtól. Szerintem a szülők meglátják, hogy a kicsi Johnny egész nap ott van bezárva, szívrohamot kapnak.
    4. Csak nehogy a gyerek rosszul legyen.

    Tudom, hogy ezen két dolog jogilag bebiztosítható, de a médiá szeret ráugrani az ilyesmire.

    Szvsz jó cucc, de ez marad szimulátor rajongók, meg kockák kedvence, esetleg visszahozza az árkádokat. Persze népszerűbb lesz mint a kormányok, arcade stickek etc... de marad egy szűk vásárlói réteg kiváltsága.
  • 35.
    2015. 02. 23. 22:21
    Szia pont ezt mondom, az or most a dk2nél tart az egyhez képest ég és föld, ezért írtam hogy azon ment a vita hogy sony vagy or holott egyik sem végleges piacra került termék, sőt a sony-t még kipróbálni sem lehet. Tehát még megjelenésig amnyi minden változhat.
  • 34.
    2015. 02. 23. 20:58
    Miért a monitorodba most ezek be vannak építve vagy direkt ezek nélküli megjelenítőt vettél?
  • 33.
    2015. 02. 23. 20:55
    Videojátékok jövője, amíg nem kerül a végleges változatba mikrotranzakció, kötelező facebook bloatware és egyéb finomságok.
  • 32.
    2015. 02. 23. 19:50
    Tényleg, és filmnézés milyen benne? Erre mozis verzióra vagyok kíváncsi...

    Azért egy OLED feketéjű kijelzőt nem lehet manapság kapni...
  • 31.
    2015. 02. 23. 16:39
    Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy tavaly november óta van DK2-őm. Az én legnagyobb szívfájdalmam jelenleg a játéktámogatás hiányosságai okozzák... Ettől függetlenül, ha valaki - már előre kialakított vélemény nélkül - kipróbálja, gyorsan egyértelmű lesz, mire ez a nagy hype és miért mondják, hogy ez a videojátékok jövője.
  • 30.
    2015. 02. 23. 16:06
    Atesz azzal a "controller"-el vége a nyeszlett izomsorvadásos gamer világnak
  • 29.
    2015. 02. 23. 15:48
    Melyik lesz kipróbálható a dk1 vagy a dk2? És milyen programmal?
  • 28.
    2015. 02. 23. 15:37
    A horror játék újértelmet nyer számomra ezzel a ketyerével.Egyszer mindenképp beszerzek magamnak egy ilyet de még ráérek vele.Nincs még elég termék a piacon ami miatt megérné megveni,meg még had forrja ki magát jobban.De mindenképp vételes ,cask nem most.
  • 27.
    2015. 02. 23. 15:29
  • 26.
    2015. 02. 23. 15:24
    Attól függ mennyibe fog kerülni. Ha 150 ezerbe, akkor még WC-re is abban megyek.
  • 25.
    2015. 02. 23. 15:16
    Meg youtube-on is vannak olyan progik, amikkel úgy nézhetsz filmet, mintha moziban lennél. Oda is elég az 1440p...

    Én majd játékok mellett a 360 fokos filmekre leszek kíváncsi.
  • 24.
    2015. 02. 23. 15:14
    Az emberek 720p-s vagy a körüli tableten képesek filmet nézni. Szerintem simán jó a Rift filmnézésre főleg ha 2k-s kijelző lesz benne.
  • 23.
    2015. 02. 23. 15:01
    Nem tudom ki kínozná magát Riften filmnézéssel...hiába a FOV, ahhoz kellene egy 8k-s kijelző, hogy élvezhető legyen (meg persze olyan forrás).
    Játékokhoz viszont már a mostani se annyira rossz, főleg a SweetFX sokat segít (tegnap mutatták nekem, nagyon bevált )
    A végleges Rift elvileg 2k kijelző 90Hz, kíváncsi lennék egy konzol hogy tudná ezt kiszolgálni, Sony ide vagy oda.
  • 22.
    2015. 02. 23. 15:01
    És a DK2-höz képest mennyit fejlődött már azóta a Rift. Akik próbálták a crescent bay prototípust, azok legtöbben azt mondták, akkora ugrás a dk2-höz képest mint a dk2 a dk1-hez volt. 1440p, virtuális hangzás, még alacsonyabb késleltetés, jobb optika, stb.
  • 21.
    2015. 02. 23. 14:53
    "persze, mert a konzolok arról híresek hogy több év után is olyan grafikája van a játékoknak, mint kiadáskor. Lásd PS3-ra 2006-ban uncharted 2 kinézetű játékok jöttek... javárj!"

    Erre a saját válaszoddal reagálnék: A megérzéseket nem lehet kicselezni, nem értesz hozzá, pont. Nem kicsit, nagyon.
  • 20.
    2015. 02. 23. 14:07
    Én a DK1 és DK2 oculust is kipróbáltam. A morpheust nyilván nem.

    Nagyon nem olyan mint az autós kártya, főleg, hogy ezek ugyan azt az igényt akarják kielégíteni. A Trabant egy olcsó eszköz ami elvisz A-ból B-be a lambó meg egy életérzés, rétegtermék. A vevőik között nincs átfedés. Ellenben az OC és a Morpeus is egy VR sisak, és ugyan azt szeretnék elérni, ugyan azt réteget szeretnék megfogni.

    A technikai adatokkal való dobálózás meg nem légből kapott hanem tapasztalatokon alapuló okfejtés.

    A felbontás fontos, mert közel van a kijelző és ha pixeles rengeteget ront az élményen. Egy gyors akciójátéknál ez nem akkora gond, de ha már valami lassabbat játszik az ember akkor szúrják a szemét a pixelek. Az 1080p kevés, vagy csak kompromisszumosan elég. Az FPS szám szintén nem PC masterrace hülyeség, mert ha nagyon ingadozik az FPS vagy túl alacsony megnő a latency és rosszul leszel tőle. A játékélmény is sokat romlik, de mondjuk azt hogy "filmszerűbb" lesz, de a rosszullét akkor is gondot fog jelenteni egy laggolós VR sisaknál...

    Nem véletlen van az OR a piacon és éli a második fejlesztői csomagját mert nagyon nagyon sok olyan probléma került/kerül/kerülhet előtérbe amire senki nem gondolna.
  • 19.
    2015. 02. 23. 13:28
    kean tetszett amit irtál lol
  • 18.
    2015. 02. 23. 12:53
    Felbontások, meg frissítési frekvenciák... annyira hozzászoktatok már a monitor/tv látványvilágához (meg a box-ps-pc-háborúhoz), hogy csak ebben tudtok gondolkodni.

    Technikailag lehet igaza akármelyik oldalnak, csak épp a lényeget nem látjátok. Úgy dobálóztok technikai adatokkal, mint gyerekkorunkban mi az autóskártyával, megnézted, hogy melyik technikai adatban jó a kezedben lévő lap, és azt mondtad be arra a körre, így aztán a lambót leverte a trabant mondjuk csomagtartó-űrtartalomban. Na, ti ugyanezt játszátok, ahogy nekünk nem volt lambónk, úgy nektek sincs se morpheus, se oculus, de olyan jó érzés nagyobbat mondani, mint a másik.

    Én a magam részéről csak kíváncsian várom, hogy mit hoznak ki belőle, mennyire lesz ez a jövő, vagy mennyire válik belőle vakvágány, mint a legtöbb célhardverből.
  • 17.
    2015. 02. 23. 12:21
    Kíváncsian várom fanboyka, hogyan fog megbírkozni a ps4 a 75+ frammel, ha a 60 se nagyon megy fullhdban! Ja és még csak a generáció elején járunk mi lesz 5év múlva mikor már komolyabb cuccokat kéne megjeleníteni? Akkor hogyan fog szuperálni a Morpheus? Példálózhatsz, a bemutatóiddal, de ez köztudott, hogy ilyenkor egy komoly pc dübörög a háttérben és arról mennek a bemutatók! Nevetséges vagy!!!!
  • 16.
    2015. 02. 23. 12:17
    A megérzéseket nem lehet kicselezni, nem értesz hozzá, pont. Nem kicsit, nagyon
  • 15.
    2015. 02. 23. 12:14
    persze, mert a konzolok arról híresek hogy több év után is olyan grafikája van a játékoknak, mint kiadáskor. Lásd PS3-ra 2006-ban uncharted 2 kinézetű játékok jöttek... javárj!
  • 14.
    2015. 02. 23. 12:03
    Konzolon (kis túlzással) ilyen minecraft féle grafikájú játékok fognak csak úgy futni, hogy az elég legyen. Ha kijön a következő VGA generáció, már megint ott fogunk tartani hogy a konzol grafikája csak a medium beállítás lesz PC-n, aztán pár év múlva a low. És 7-900p meg 30FPS vár rájuk még vagy 5 évig amíg ezeket a hardvereket nyomatják, miközben mi a 4K felé repesztünk. Egy konzolos VR set olyan lesz mint a kinect és társai, egy idő után csak porfogók lesznek, míg mi PC-n az Oculusra optimalizált 90-120 FPS-el süvítő legújabb Unreal4 és Source2 engines élményekkel egy új életet kezdünk majd. Ha megnézed kik dolgoznak rajta, láthatod hogy az Oculusnál a játékipar legtehetségesebb mérnökei vannak jelen, garantált hogy ők fogják a legjobb élményt rátenni a fejünkre.

    Az egyetlen buktató a marketing lehet, és emiatt hasonlóan bukhat mint a 3D TV (hello sony), hiszen egy reklámban nagyon nehéz megmutatni hogy mire számíthat a vevő.
  • 13.
    2015. 02. 23. 11:48
    Ez a majd valahogy megoldják dolog aranyosan hangzik. Az FPS-t, meg a felbontást nem lehet kicselezni. Ezek adott értékek, amik a kényelmes használathoz kellenek, és amit a PS4 hardvere nem tud biztosítani, és pont, ennyi a történet. Amúgy meg simán ki fognak jönni egy olyan megoldással, ami majd fejfájást okoz, mert a birkák meg fogják venni. Az xbox 360 kormányát, és kinectjét láttam csak, mindkettő bárgyú megoldás, és maximum for fun lehet használni (komoly játékra nem alkalmas), és még is vették, mint a cukrot. A fejfájást okozó vr-t is meg fogják venni, mert cool. Legfeljebb majd beleírják a tájékoztatóba, hogy "huzamosabb használata fejfájást okozhat".
  • 12.
    2015. 02. 23. 11:30
    Én ezt az egész ki mos le kit dolgot nem értem. Min is megy a vita? Hogy egy ps4-re készülő VR szemüveg lenyom-e egy PC-re készülőt? Ebben egyáltalán mi a verseny? Nincs igazi összehasonlítási alap. Nem konkurencia egymásnak a kettő, más platform más igények más hardware.

    Annyit tudunk hogy a DK2 szépen működik bár igaz tényleg néha látszanak a pixelek bár én amikor az Aliennel játszottam nem igazán tűnt fel.
    A Sonyi termékéről még semmit, ha már élesben lehet tesztelni lehet véleményt mondani melyik hogy szuperál a maga platformján, de addig...
    Én biztos vagyok benne hogy végül a Sonyi megoldja a problémákat ami az fps -szám és a felbontás miatt látszólag para. Nem hiszem hogy egy szar felbontású, fejfájást okozó termékkel fog előrukkolni. Ha kell egy kiegészítő grafikus kártyával vagy bármivel de meg fogja oldani. Bár az ára kérdéses lesz.
    Játékfejlesztői oldalról meg szerintem előbb utóbb megjelennek azok a fejlesztői softwarek amik megoldják a több platformos side by side 3d problémát így nem lesz gond mindegyikre fejleszteni.
  • 11.
    2015. 02. 23. 11:23
    Vegyél egy puskát és gyere airsofozni A felbontás jobb mint 4K és sosincs lag
  • 10.
    2015. 02. 23. 11:22
    Valahogy nem látom ezeket a demókat, OR-tel viszont tele van a net.

    Feltételezem, hogy nem próbáltad ki még se a Morpheust se a OR-t, szóval nem értem mi alapján hasonlítod össze a kettőt.
  • 9.
    2015. 02. 23. 11:20
    Szerintem azért Zuckerberg bátyó nem adott volna 2 milliárdot egy olyan fejlesztésért, amit a konkurencia néhány mérnőkkel egy pöccintéssel lemos a pályáról. Ismerjük már a konzol gyártók ígéreteit. A kinectről is úgy nyilatkoztak, hogy eljön a játékos kánaán, aztán nem tudtak többet felmutatni egy humoros kiegészítőnél.

    Amúgy nagyon időszerű lenne már egy komoly áttörés gamer fronton. Lassan 30 éve görnyedünk a monitor előtt, ránk férne már valami új, friss élmény.
  • 8.
    2015. 02. 23. 10:59
    Taníts mester Nagyon hasonlítasz arra a kommentelőre aki már látatlanba megmondta, hogy az Apple Watch mennyire jó lesz, oda vissza veri az összes egyéb smartwatch-ot, de amikor valaki megfogalmazott valami negatív kritikát jött a "neked már van? Nincs? Akkor kussolj"...

    Amit tudunk a morpheusról: 1080p-s panel van benne, nem nagyon van remény a 4k-ra. 90 fokos látómezővel rendelkezik (OR 110 fok) illetve van kb 3 techdemo. (egy kastélyos, tenger alatti és egy streetboardos). Ez kb egyenlő a 0-val.
  • 7.
    2015. 02. 23. 10:44
    Höhö höhö höhöhö...

    [LINK]

    szal a hozzászólásod erősen a höhöhö egy fanboy kapálózik.. höhöhö szintet érdemli csak meg...

  • 6.
    2015. 02. 23. 10:44
    A project morpheusról semmit nem tudunk kb, csak annyit, hogy van és 1-2 renderelt reklámfotót láttunk róla. Az oculust különböző DK-i elég rég óta kint vannak, sokan fejlesztik és foglalkoznak vele. Nagyon sok olyan tapasztalati probléma jött elő amire nem is gondoltak a fejlesztők, hogy gondot jelent.

    Most őszintén mennyi az esély arra, hogy a Sony képes titokban kifejleszteni egy oculustnál jobb VR sisakot csupán pár tucat tesztelővel és mérnökkel? Kb 0... Ráadásul nem is lehet drága mert akkor a kutya nem veszi meg, komoly támogatás kell rá, hogy megérje megvenni. Exclusive címekkel sem áll jól egyik next gen konzol sem, nem tudom hogy fog a sony induláskor 10-15 komoly címet lerakni az asztalra VR-el...

    Ráadásul valóban nem elég erős a PS4. Már megjelenéskor mondták, hogy 4k az felejtős és mint látjuk a 1080p 60 FPS is nyögvenyelősen, trükközve megy csak. Szóval vagy kapunk kis felbontású paneleket vagy ocsmány játékokat. Bár annyiban komoly előnyük van, hogy alacsony szintű API van tehát az nem okozok latency-t mint PC-n.
  • 5.
    2015. 02. 23. 10:38
    "A legnagyobb mind közül talán a Sony a Project Morpheusszal, amit a PlayStation 4-hez készítenek"

    75FPS PS4. HAHAHA. HAHAHAHAHA.
  • 4.
    FaL
    2015. 02. 23. 10:17
  • 3.
    2015. 02. 23. 09:55
    Szerintem épp ellenkezőleg a sonynak nincs esélye, mégpedig épp a cikkben is említett felbontás miatt. Sok játékban még azzal is gondjaik vannak, hogy a fullhd- t tartsák, egyszerűen nem elég erős a ps4. Más platformra neg gyanítom esélytelen, hogy kiadják, pedig pc- n tényleg üthetne. De az coulus pcre készül és a pcnél nincs erőbeli korlátozás.
  • 2.
    2015. 02. 23. 09:54
    Nem vagyok annyira biztos ebben. Hardver tekintetében lehet, hogy előrébb van, de a fő probléma itt a szoftverek állapota/támogatása, amiről a Sony megoldásánál nem tudunk semmit.
  • 1.
    2015. 02. 23. 09:34
    Remélem majd füles nélkül is meg lehet vásárolni!
    Nem akarok a 3 tetejére egy 4-et is venni!