Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Cikkek

HD5670: DirectX 11-et mindenkinek!

  • Dátum | 2010.01.25 12:54
  • Szerző | Svindler
  • Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az AMD folytatja a terjeszkedést az olcsóbb régiókba a DX11-es kártyáival, így a Hemlock, Cypress, Juniper trió után megérkezett a Redwood chip is, ami a HD5670 alapját képezi. Mikor felbukkantak az első hivatalos információk valószínűleg nem voltunk egyedül csalódottságunkkal, hiszen ha nem is sokkal, de legalább egy fokkal komolyabb specifikációkra vártunk/vágytunk. A mérnökök azonban folytatták a lázas felezgetést, aminek köszönhetően az új kártya sok részén olyan mintha kettévágtunk volna egy 5770-est. Lássuk mit is jelent ez számokban:



627 millió tranzisztorával a Redwood a legkisebb GPU a kategóriájában, és a teljes értékű Juniperhez képest (HD5770) csak egy helyen nem történt felezés: ugyanúgy megkapta a 128 bites memória interfészt, aminek a túloldalán GDDR5-ös chipek várnak ugrásra készen. Sávszélesség problémái tehát biztos nem lesznek, de lássuk az egyebeket: 400 shader, 8 ROP és 20 textúrázó. Ez utóbbira biztos sokan felkapják a fejüket, hiszen jóval kevesebb, mint amennyivel az előd RV730 (HD4670) rendelkezett. Ez annak köszönhető, hogy komolyabban nem piszkáltak bele az architektúrába és az 5000-es sorozatban egy shader tömbhöz (80 shader) 4 textúrázó tartozik, itt pedig most 5 tömböt kaptunk. Igazából ez csak az olyan játékokban okozhat problémát amik nagyon a textúrákra hasalnak rá, márpedig napjainkban inkább a shaderek szoktak előbb kifogyni a szuflából, úgyhogy a textúrázók száma nem sűrűn fog limitáló hatással bírni. A konkurencia kártyáit már mind ismerjük, a 9800GT rengetegszer szerepelt tesztjeinkben, míg a GT240 a frissebb 9600GT pótló DX 10.1 támogatással. Azért választottuk a GDDR5-ös változatot, mert árban ez áll közelebb az új kártyához, teljesítményben pedig a 9600GT szintjén van körülbelül.

A kártya – Sapphire HD5670

Szokás szerint a Sapphire kártyája futott be először, így hozzánk is ez került. Mivel szinte minden gyártó más hűtővel szerelte fel a saját kártyáját, ezért általánosítani most nem lehet, de abból amit láttunk és hallottunk elmondható, hogy a jelen esetben GPU felett trónoló Arctic Cooling hűtő 2D-ben halkan teszi a dolgát és 3D-ben sem megy fel zavaró magasságokba. Tisztán hallható, de nem hangos.



Maga a kártya ugyanakkora, mint a HD4670-es volt és természetesen nincs szüksége plusz tápcsatlakozóra, hiszen a TDP-je üresjáratban 14W, terhelés alatt pedig 61W. Extrákra ne nagyon számítsunk, ez nem az az árkategória, tehát a driver CD mellett nincs DiRT 2 kupon, se kábelek, se semmi. Kimenetek terén többféle kártya létezik, a mi példányunk D-sub, DVI és HDMI csatlakozókkal rendelkezett.

Tesztgép

Alaplap: Gigabyte P35-DS3
Processzor: Intel Core 2 Duo E8400 (3GHz, 6MB L2)
Memória: 2x1GB Geil Ultra DDR2-800MHz
Grafikus kártyák: Sapphire HD5670, Asus HD4670, Asus HD5750 Formula, Asus GT240, Asus 9800GT
Tápegység: Corsair TX650
Operációs rendszer: Windows 7 Professional 64bit
Driverek: Catalyst 9.12, GeForce 196.21, Redwood béta driver

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 34.
    2010. 02. 03. 13:28
    nattila77, Szaby59

    Azt hiszem, a videokártya telepítésével lehetett baj, pedig friss telepítés volt. Legyalultam, újra feltettem, és most a MPC Homecinema gyönyörűen visz mindent, 1080-as HD-t 10-14%-os CPU-val.

    Az EVR ill. a VMR9 renderless beállításoknál sajnos a kép ugrált, de a System default beállításnál hibátlan volt. Azt hiszem, még egy kicsit játszadozom vele, de ár így is kiváló.

    Köszönöm a segítséget!
  • 33.
    2010. 01. 30. 12:11
    Aki ezzel akar FullHD-ban játszani megérdemli...
    Talán még 1600ba AA+AF nélkül...
  • 32.
    2010. 01. 29. 10:51
    Speciel nem monitorra gondoltam, de aki azt vesz, az is gondolkodhat, hogy vajon egy elég középkategóriás, vagy az alatti kártya elég lesz-e 1920*1080-ra...
  • 31.
    2010. 01. 28. 19:21
    Tirexi: 720p-ben még jó lehet!

    Nagyember: pl egy 43 ezer forintos tft-re? tényleg, az kész vagyon
  • 30.
    2010. 01. 28. 11:19
    Azért, akinek volt lóvé 1920*1080-as megjelenítőre, mondjuk egy LcdTV-re, az ne az 5600-as szériából vegyen vidkarit magának...
  • 29.
    2010. 01. 28. 10:36
    Ez a VGA az AVP alatt megdöglik 1920-ba.

    DX11-et mindenkinek!!!!!
    Mindenkinek aki nem ért hozzá és jól beszopja majd vele.
  • 28.
    2010. 01. 27. 19:17
    Vendög: feltehetően rosszul van bekonfigolva az MPC-HC-d és ezért nem használja a videokártyát. két magot szintén támogat, valami nagyon nem oké nálad

    - uj driver legyen fent
    - uj mpchc legyen fent
    - renderer legyen EVR vagy VMR9 renderless
    - internal filtereknél a H264 és VC1 DXVA-s kodekjei mellett legyen pipa

    lejátszáskor ellenőrizd, hogy a PLAY/FILTERS/MPC video decoder-en jobbklikk/properties ki kell h irja a DXVA modnál h "H264 bitstream decoder, no FGT" ! ha ott no DXVA van, akkor a processzor dekódol!
  • 27.
    2010. 01. 27. 18:00
    Ez a kártya nem hiszem hogy a "HC gamereknek" készült. De ha valaki most szeretne gépet újítani, és nincsen rá fölösleges 250-300ezer forintja, figyel arra, hogy a kártyája ne fogyasszon sokat és pluszba feljettebb gyártás technológiálval készült kártyát szeretne, akkor lehet hogy ezt a kártyát választja. Igaz, most kicsit túl van árazva.
  • 26.
    2010. 01. 27. 17:43
    és ez most miért is jó nekem ? azért mert tudja a dx 11 -et ? még egy ezer éves 9800gt is leveri szinte az összes tesztben.. közép kategória nagyon alja ez a kártya.. nem látom az előrelépést azon kívül,hogy tudja azt a hőn áhított dx11 -et, amit ilyen 15 fps -el fog vinni.. akkor meg mi értelme ? ez is csak néphülyítés.
  • 25.
    2010. 01. 27. 11:32
    A legújabb akármennyi CPU magot használ.
    Catalyst+Dx runtime-ból nemárt felrakni a legfrissebbet, illetve a beállításoknál a kimenetet VIsta/7 alatt EVR Custom-ra rakni.
  • 24.
    2010. 01. 27. 04:13
    Köszönöm a tippeket. A Homecinemát eddig is használtam, a gondom vele az, hogy csak egy CPU-magot használ (E2180, nincs húzva, hogy minél halkabb legyen a gép), így a nagy CPU-terhelés miatt nincs szinkronban a kép a hanggal.

    Még azt kérdezném, miért van, hogy a videokártya a codecet "megeszi reggelire", de a processzormagot fullra kihajtja a lejátszás? Amúgy nemcsak ripeket próbáltam, hanem teljes BR másolatot is.

    Nem értek a codecekhez és videokártyákhoz, ezt vegyétek figyelembe, ha válaszoltok.
  • 23.
    2010. 01. 26. 00:40
    Steveair köszi..
  • 22.
    2010. 01. 26. 00:23

    spuros

    gpu:800Mhz shader:2000Mhz mem:1060(x2)Mhz
  • 21.
    2010. 01. 25. 22:52
    Kb annyival gyorsabb, amennyivel több SPU van benne. Ez nem meglepő, de én kicsit többet vártam...
  • 20.
    2010. 01. 25. 21:06
    Na hát azért nem kicsit gyorsabb a 4670-nél.
  • 19.
    2010. 01. 25. 20:19
    Nekem teszik az 5670...ha 20k körülire esik az ára az 512Mb-os verziónak, akkor lecserélem a feleségem 4670-ét erre Én magam az 5830-ra vagyok ráizgulva, remélem a Fermi után jóárasítva hozzájuthatok majd
  • 18.
    2010. 01. 25. 20:01
    Steveair náladmelyik érték mit takar?
  • 17.
    2010. 01. 25. 18:41
    Vendög: ahogy Szaby mondta tény egy próbát a Home Cinemával, a 3450-nek illene vinnie. Teljesen ingyenes program:
    http://mpc-hc.sourceforge.net/
  • 16.
    2010. 01. 25. 17:15
    Én is meglepődök az enyémen néha hogy mik és hogy mennek rajta Húzd fel a tiedet is 800Mhz-re, csodákra képes Én a crysis-on máshogy szoktam meglepődni engem az lep meg hogy semmin nem fut sehogy
  • 15.
    2010. 01. 25. 17:10
    Steveair én csak azt mondtam kellemesen meglepődtem..(:
  • 14.
    2010. 01. 25. 16:39
    MPC HomeCinema-t használj, ingyenes és a legjobb DXVA-hoz.
    Ripeknél egyébként ne számíts nagy GPU terhelésre, reggelire megeszi...
  • 13.
    2010. 01. 25. 16:37
    Svindler:

    Talán nem ide tartozik, de érdekelne, szerinted jelenleg melyik az a legolcsóbb kártya, amely kis fogyasztású és jól használható HD lejátszáshoz (BR ripek is: x264, VC-1, AVC, stb. Játékok nem érdekelnek.

    A minap próbáltam egy HD 3450-essel lejátszani egy 1080-as BR-ripet, az nfo szerint AVC kódolással, de a kártya terhelése alig 8% volt, míg a CPU (E2180) 70% körül vagy fölött. Lejátszó: Total Media Theatre 3. Szóval az a gyanúm, hogy itt nem volt HW gyorsítás, ezért gondolok másik kártyára.
  • 12.
    2010. 01. 25. 16:15
    Borderlandsnál nem tom mi ez a leírás.. nállam közel maxon 1680-bais bőven játszható volt olyan 50-60fps.. és még mindig az a buta 88GT-m van.
  • 11.
    2010. 01. 25. 15:57
    A DiRT 2-őt DX11-ben is kipróbáljátok, hogy mennyivel lassabb úgy?
  • 10.
    2010. 01. 25. 15:56
    A tesztek alpján ez a kártya egy picivel erősebb mint az én BFG 9600 GT OC-m.
    De az ára szerintem is nagyon magas úgy 20-22e egy 1GB-os változatért már jobban mutatna.
  • 9.
    2010. 01. 25. 15:51
    Én többet vártam ettől a kártyától , ezen a mondaton meglepődtem:\"A World in Conflict alatt ismét beáll a papírforma, érdemes megfigyelni, hogy mediumra váltva hogy megugrik az átlag fps, még így is, hogy felbontást növeltünk. \" mert gyakorlatilag 1-2 fps-est jelent csak a felbontás növelése ebben a játékba (én először 7600Gt-vel játszottam vele) akkor teszteltem .Ja és köszi a tesztet!

    spuros: nem rossz a 9800GT , de újonnan már nem nagyon ajánlanám kivéve Nv fannak
  • 8.
    2010. 01. 25. 15:37
    Amúgy azért a kb 26 ezerért, amibe kerül az 5670, annyiért van GTS250 is: [LINK] Az viszont tuti jobb nála és nem is kicsivel.
  • 7.
    2010. 01. 25. 15:30
    Köszönöm a teszt készítőinek ezt a tesztet. Egyszerű és jól látható a kártya teljesítménye a mérések alapján. Valahová a 9600gt és a 9800gt közé esik a teljesítmény. Én a magam részéről kicsit többet vártam (legalább a 4770 vagy 9800gt szintjét vártam) tőle mert itt is van egy nagy szakadék az 5750 és az 5670 között. Gondolom várható lesz a későbbiek folyamán ide is egy kártya mint az 5830. Bevallom, hogy én itt már teljesen feleslegesnek találom a dx 11 alkalmazását a kártya tudását látva. Legalább is jelenleg.
  • 6.
    2010. 01. 25. 15:29
    spuros: Nekem is Gainwardom van, csak 9600 GT, de Golden Sample. Azért ha a processzorom erősebb lenne, akkor jobban teljesítene.

    Steveair: Jól mondod. A játékokat jobb lenne optimalizálni, pláne a Crysist, mert az aztán "gépgyilkos" egy játék.
    A 8800GT-t meg jól feltuningoltad!
  • 5.
    2010. 01. 25. 15:21
    Azért nem olyan erős az a 9800Gt a Crysis-hoz Nekem egy 8800Gt-m van az alap 600/1500/900 helyett 800/2000/1060 Mhz-en jár igy gyorsabb mint a gts250, a crysison kivül 1680*1050 ben mindennek elég még élsímítással együtt is. De amugy meg a játékokat kéne optimalizálni nem mindig uj kártyát kiadni.
  • 4.
    2010. 01. 25. 15:10
    A 9800GT-t nem szabad temetni.. Megállja a helyét ma is nem kicsit.. Nekem egy 1GB Gainward GoldenSample van és eddig mindent visz tökéletesen elég magas felbontáson is (beleértve a Crysis-t is).. Tegnap pl. a pont a Crysis-al játszottam fullHD-ben és kellemesen meglepődtem.
  • 3.
    2010. 01. 25. 14:58
    Azért én nem vártam enyit ettől a kártyától, és elég jól tuningolható is. Szerintem érdemes felljebbhúzni.
  • 2.
    2010. 01. 25. 14:08
    végre a középkategória is kapott egy ilyet
    akinek nincs pénze erőműre annak ez is kitűnő
  • 1.
    2010. 01. 25. 13:57
    Azért az nem semmi, hogy amíg nem dx11 teszteket nézünk (mondjuk ebben a kategóriában nem tudom egyáltalán mit fog tudni a tesszallálással megterhelve pl az 5670) addig a mai napig egész jól megállják a helyüket, mind az átnevezgetősdi társulat mind az ati korábbi kártyái az újoncokkal szemben. A HD4670-es is egész jól bírja, ahhoz képest hogy 20%-al kevesebb shadere van, alacsonyabb órajelek, ráadásul jóval kisebb memória sávszélesség. Ehhez képest a 23% -os összesített lemaradás, egész szép, nem igazán jelzi azt, hogy az új technológia hatalmasat mutatna. Pont annyival erősebb a HD5670, mintha a korábbai architektúrával és technológiával lennének ezek az órajel és sávszél paraméterei.